رواية حياة قلبى الفصل الخامس عشر 15 بقلم سلمى ابراهيم

رواية حياة قلبى الفصل الخامس عشر 15 بقلم سلمى ابراهيم

بسمه..متخافش دا الدليفري طلبت اكل روح افتح انت عشان مش هينفع اخرج كدا

قام مروان وراح فتح الباب واتصدم لما لقاها حياة وهي دموعها نازله جدا وبصاله نظره مقدرش ينساها طول عمره....

اما هي كانت مصدومه ومش قادره تصدق انو طلع كدا...فضلت باصه ليه ودموعها نازله 

مروان بتوتر شديد..حياة..انتي فاهمه غلط والله ...انا....وجات بسمه وراه بلبسها دا

بسمه بدلع..يلا يحبيبي بقا اتاخرت.......وبصت لحياة بضحكه انتصار عليها.........

حياة حطت ايديها علي وشها مش عاوزه تصدق اما مروان فعيونه دمعت 

مروان..حياة والله العظيم انتي فاهمه غلط.....ومكملش كلامه رفعت حياة ايديها وضر.بتو بالقلم علي وشو.........

حياة بصوت مجروح لكنها بينت علي اد ما تقدر قوتها..طلقني........وسابته ومشيت.......

بسمه مسكت مروان...خلاص يحبيبي متقلقش ولا تزعل...كدا كدا كنت هتطلقها ...مروان قفل ازرار قميصه وعيونه فيها دموع 

مروان..انا ماشي دلوقتي....

بسمه..رايح فين يحبيبي....انت هتخليك معايا انهارده....

مسكها من دراعها اوي بغلل..بقولك اي،..انا مش طايق نفسي دلوقتي...وزق.ها عالارض..اطلعي من حياتي بقا.....وسابها ومشي وهي الغلل اكل فيها جدا....وقالت انا مش هسكت......كل دا كان سامعه القائد والقيادة كلها.....

طارق..هنعمل اي يا افندم....مروان اتصرف بغباء

هشام..يجماعه الراجل بيته اتخرب...لازم نهدي عليه شويه...وكدا كدا هي هتصالحو بسرعه بسمه متقلقوش منها...اهم حاجه بس انو يرجعلها

طارق..طب استني يا افندم...هرن عليه.......مش بيرد......

كان بيبص مروان عالفون ويقفل بغلل وزعل شديد....حرفيا مش قادر يكلم اي حد...عاوز بس يشوف مراته وياخدها في حضنه....

روحت حياة وهي علي اخرها ...طلعت الاوضه بصت لنفسها في المرايا وبتعيط بصوت عالي اوي ومدت ايديها في المرايا كسرتها وايديها اتجرحت جدا لكن محستش هي باي وجع وفضلت تكس.ر في اي حاجه جنبها ومسكت البطانية وفضلت تضرب فيها بكل قوتها وايديها بتنزف دم كتير اوي وعماله تصرخ بكل صوتها..ليييي.....لييي كدا يمروان...لييييييييي......طلعت ام مروان بسرعه علي صوتها وهي قلقانه جدا.....

نورهان جريت عليها وهي بتعيط بشده وبتضرب في البطانية بكل قوتها..مالك يبنتي...مااالك

حياة..انا بكرهوووو....بكرهو..

نورهان..طب اهدي بس ..هو عمل اي......

حياة..انا ومروان خلاص....هنتطلق.....

نورهان بشهقه..يالهوي...لي بس هو عمل اي........

حياة بعياط شديد..واحده رنت عليا من شويه...قالتلي جوزك عند بسمه....ومرضيتش تقول اسمها...وروحت لقيته معاها...

نورهان اخدتها في حضنها اوي..يحبيبتي...اهدي بس...عشان خاطري....عيطت حياة اوي في حضنها وفجأه دخل مروان وهو دموعه نازله ولما شافها حس انو مش قادر يتحرك.....

مروان..حياة.....انتي....

حياة قامت وقفت واتكلمت بحده شديده ودموعها شلالات..انت هتطلقني....فاهم يالا...وضربتو في صدرو اوي..هتطلقني...وجدي هيوصلو كل دا

مروان مسك ايديها اللي كانت عماله تضرب فيه اوي ..انتي حتي مسمعتنيش.....

حياة بصراخ..ونا مش عاوزه اسمعك......مش طيقاك....طلقني بكرهك.....كان سامع مروان كل الكلام دا وقلبو يوجعو اكتر وحاسس ان فيه سكا.كين في صدرو ومش قادر يستحمل شايفها كدا شدها في حضنه اوي وهي بتضر.به عاوزه تبعد عنه وبتقاوم جدا لكنها مش قادره عليه وهو مش سامعها وطابق ايده عليها اوي ومش عاوز يبعدها وهي بتقاوم وبتعيط اوي 

حياة بانهيار..ابعدددد...مش طيقاك....بكرهك.....هو مش سامعها وحاضنها وبس....سمع جدهم الصوت ودخل الاوضه....

الجد بحده..مروان...سيب حياة........

سمع مروان صوته وفضل دقيقه تقريبا وبعد عنها وهي كانت شبه منهاره ومروان عيونه بتدمع 

الجد بحده..اي شغل العيال اللي انتو عاملينو دا...في اي يحياه.

حياة بانهيار وبتاخد نفسها بالعافيه..انا عاوزه اتطلق يجدي..لو بتحبني متسيبنيش مع البني آدم دا تاني.....عشان خاطري 

الجد اخدها في حضنه وهي فضلت تعيط..طب قوليلي اي اللي حصل.....

نورهان بتداري علي ابنها..خنا.قه الولاد بقا معلش.....

الجد..اسكتي ينورهان....قولي يحياة.....

حياة بعياط شديد..روحتلو عند بسمه يجدي....لقيتو معاها وهي لابسة لبس.....وهو قميصه مفكوك....طلقني منو عشان خاطري....

الجد..نورهان...نادي عالدادا بتاعت حياة....كل ده ومروان واقف مش خايف من جدو ..هو بس مش هيقدر يبعد عن حياة وكمان مش هيقدر يقولهم عالمأموريه لانو ممكن يكون متراقب من ابو بسمه..دخلت الدادا 

الدادا..نعم يا افندم......

الجد..خدي حياة عالاوضه بتاعتي..وانقليلها كل حاجتها من هنا علي اوضتي خلاص هتقعد معايا....

مروان عينه جات علي الجر.ح اللي في ايد حياة وايديها مليانه د.م..نسي كل اللي بيحصل وقرب مسك ايديها 

مروان..هاتي مطهر يدادا بسرعه.....شدت حياة ايدها من ايدو

حياة بحده..متلمسنيش خالص يمروان...ملكش دعوه بيا تاني نهائي...فاهم.....

مروان بعصبيه ودموع..يعني اي...انا مش هطلقك يحياة...بتعملي اي يدادا سيبي لبسها هنا حياة مش هتخرج من هنا فاهمين

الجد..انت مش هتشوف حياة تاني يمروان فاهم........

مروان ..لا...حياة هتفضل مراتي.....

الجد..اومال لي خونت.ها...أدام انت بتحبها اوي كدا 

مروان كس.ر الحاجات اللي جنبو بعصبيه،.انتو مش فاهمين حاجه...خالص......وز.ق الباب بمنتهي القوه وكاد انو ين.كسر وسابهم ومشي ....وفضل يفكر في الكلام اللي قالو جدو ......طلع تليفونه واتصل علي هشام.....

مروان بدموع..انا آسف ياافندم...انا مش هقدر اكمل المأموريه...خلاص بيتي اتخر.ب وخسرت كل حاجه...وقفل السكه....وفضل يمشي شويه لحد ما وصل المكان اللي شبه الجنينه اللي كان هو وحياة واقفين فيه والمكان فاضي جدا...قعد علي ركبته وصرخ بعلو صوتو يطلع كل همه......

دخلت حياة الاوضه بتاعت جدو وهي دموعها نازله جدا ومن جواها نا.ر

الجد..انتي هتفضلي قاعده معايا هنا....اوعي تخافي او تقلقي من اي حاجه انتي مش هتشوفيه تاني غير في الطلاق وبس ..كل اللي انتي عاوزاه هعملهولك.....دا انتي وصية ابوكي الله يرحمه ولازم احافظ عليكي يحبيبتي...وراحت في حضنه

حياة..شكرا يا جدي.......وابتسمت بوجع ابتسامه خفيفه 

الجد..طب يحبيبتي..ادخلي الحمام بقا اغسلي وشك من الدموع دي...ومتعيطيش تاني...ماشي......

حياة بابتسامه..حاضر يجدي....ولفت ضهرها للحمام ودموها نزلت جدا وبتعيط بقهره.........

عرف يوصل هشام وطارق لمروان.....

مروان..انسو....انا مش هكمل....كفايه علاقتي انا وحياة...خلاص هنتطلق....

هشام..مروان....حاول تستدرجها في الكلام انهارده...وهتقولك علي كل حاجه.......

مروان..اشمعنا انهارده.......

هشام..سمعناها انهارده وهي بتكلم صاحبتها وبتعيط..وبتقولها لو طلب مني اي حاجه اعملها بس يرجعلي....يعني موضوع حياة جهه بفايده

طارق..روح انت بس يمروان خد دش كدا وبكرا تعالي وهنخلص حوار بسمه دا.....فاهم........

سكت مروان كدا وفكر شويه ان خلاص هي خطوه بسيطه ويوصل لحلمه..........

روح مروان البيت ولقا جده خارج من الاوضه......

مروان جري عليه..حياة فين يجدي.....

الجد زق.و..انت متستاهلش ضفر حياة غور.....

مروان..ابوس ايدك يجدي...عاوز اشوفها نفسي احضنها.....

الجد..لما انت بتحبها كدا...عملت فيها كدا لي...

مروان بزعيق..انتو مش فاهمين حاجه خالص

الجد بحده..وطي صوتك بدل ما أضر.بك أدام الكل......بصلو مروان بدموع وحزن شديد وسابو ودخل اوضته......اخد شاور ونام بصعوبه شديده 

عدي اليوم وقام صحي لبس وراح لبيت بسمه 

مروان بابتسامه..عامله اي يحبيبتي 

بسمه..انت بتقولي يحبيبيتي.....يعني مش زعلان مني.....

مروان..ونا ازعل منك لي...دا انتي خلصتيتي منها.....واوعي تكوني زعلتي من كلامي ليكي امبارح...كنت بس متعصب

بسمه..انا ولا فاكره انت قولت اي اصلا....وحضنته اوي وهي اضطر يحضنها لكنو كان قرفان منها......وقعدو شويه يهزرو

مروان..بسمه.....بقولك اي ...في حاجه كدا كنت عاوز أسألك عليها

بسمه..انت تؤمر....اي يحبيبي.......

مروان..ابوكي....ليه ناس كتير مشاركينو صح.....بصاله بسمه بقلق كمل مروان بسرعه..انا بس عاوز أسماؤهم هما.....ابوكي ملوش دعوه

بسمه.. اصلا انا بابي نضيف جدا وملوش في اي حاجه شما.ل........

مروان..عارف يروحي...بس الناس اللي مشاركينو ليهم...ونا بقا بصراحه ترقيتي متاخره بسببهم

سكتت بسمه دقيقه كدا وقلقت....لكن مروان كان ذكي....

مروان..حبيبيتي...عشان نتجوز بقا ..ويبقي معايا فوس اتجوزك رسمي واسيب الفيلا دي بقا ونعيش سوا......

نسيت بسمه كل قلقها وحكيتلو علي كل حاجه وبعدها دخل البوليس قبض عليها لأنها شريكة ابوها وكمان تم القبض علي ابوها....

كلهم بصو لمروان بفخر شديد ونزل الخبر في التليفزيون وكل الجاريد.......عدي يومين ومروان مرجعش البيت

كانت قاعده حياة بتقلب في الفون لقت خبر ان ظابط الشرطه مروان الرعد هو اللي ساهم في القبض علي بسمه وابوها وقفت كدا من الخضه

حياة بصدمه..معقول يكون مظلوم....................

يتبع.................



         الفصل السادس عشر من هنا 

تعليقات