
رواية أسيرة الصاوي ج2 الفصل الثامن عشر 18 والاخير بقلم سجدة جمال
حددو معاد الزفاف ف صباح يوم جديد تستيقظ فريدة بنشاط تام
ملحوظة(فريدة نايمه مع اسيل و كذالك مالك و ادهم بردو)
فريدة: اسيل يلا قومي
اسيل بنوم: سيبيني خمسه بس
فريدة: والله لو ما قومتي هرشك بالمايه
اسيل: 😴.
فريدة بزهق: طنط تاليا تعالي صحي اسيل مش راضية تقوم
تاليا بردح: انتي ي زفته انتي ناسية ان النهارده الفرح قومي قامت قيامتك تك داهيه كاتها نيله اللي عاوزة خلف
اسيل لسة زي ما هي: 😀😴
تاليا: بقا كدا انتي اللي جبتيه لنفسك وهوب كوبايه مايه ع وش اسيل
اسيل بفزع: الحقوووووني بغراااااااااق
تاليا وهي بتضربها: صوتك ي خرتيت البحر نتي وبعدين ي كلبه النهارده الفرح ونتي نايمه ف سابع نوم كنت بتوحم ع سيدرا يربي اوووووف ومشيت
فريدة بضحك وخبث ف نفس الوقت: احسن عشان صحيتك بالذوق ونتي ماردتيش هخش اخد شاور ع السريع وابقي اطلع
اسيل بفزع: لااااا انا الاول انتي بتغيبي جووااا ولا ابدا ما يحصل ودخلت جري
فريدة بضحك وصوت عالي: شربيتيها ي كلبه قولت كدا عشان تستحمي الاول وتفوقي 😂
اسيل من جواا: ماشي ي كلب البحر اما اطلعلك
عند الشباب ف الفيلا
ملحوظة 2(البنات ف الفندق والشباب ف الفيلا)
ادهم بفرحه: يااااه ي جدع الواحد كان منتظر اليوم دا بفارغ الصبر
مالك:: حصلل احلي يوم ان شاءلله
ادهم: طب يلا هبعت للواد الحلاق يجي نظبط نفسنا لحد مايخلصو
مالك بضحك: لا دا قدامهم سنه لحد ما يخلصو البنات ولا اكنهم بيخترعو الذرة عشان يجهزو
ادهم بضحك هو الاخر: ع رايك دا يشلو 😂
(والله كدابين نا بخلص ف ربع ساعه بس 😂)
عند سليم
سليم: اممم مش الدكتوره قالت بلاش حركه كتير عشان النونو
سيدرا بفرح: دا فرح ولادي واكيد يعني مش هقعد
سليم وهي بيحصرها بأيده: ممم بلاش حركه كتير عشان خطري وطبع قبلة ع جيبنها ومشي
عند البنات
فريدة بصرااااخ: اسيللل دا مش وقت انتي قاعدة تاكلي وتشربي ولا ع بالك حاجه
اسيل ببردو: واي يعني مش لازم اكل احسن اقع م طولي ونا برقص الله 😂
فريدة بغضب: دا انتي بارده قسم بالله لو ما قومتي حالا نتي عارفه انا هعمل اي وخصوصا لو متعصبة ف قومي بالذوق
اسيل ببعض الخوف: خلاص ي كبير ان شالله ما طفحت ثم اكلمت بتزمر ربنا ع الظالم والمفتري
فريدة بشر: بتقولي حاجه ي اسيل
اسيل: ها لا بقول هغسل ايدي عشان البس بس كدا
فريدة: تمم وبعدين انا اللي هعمل الميكب لنفسي اعملك ولا ابعت لحد يجيلك
اسيل: يعني هتبعتي لحد ونتي موجوده لطخ
فريده: اسيل
اسيل: لا انتي اللي هتعمليلي
(ملحوظة 3فريدة تعرف ف الميكب لان كانت بتجيب فيديوهات وتتعلم ع نفسها)
ف المساء وصل كل من سليم وعلي وادهم و مالك الفندق
مالك وادهم كانو هيطلعو يجيبوهم بس سليم وقفهم
سليم: عندك انتا وهو استنو هنا هنطلع نجيبهم وننزل
مالك نفخ
وسليم وعلي طلعو
سليم وعلي ف نفس واحد: بسم الله ماشاءالله تبارك الرحمن اي الجمال دا ربنا يحفظكو
سليم لفريده: ماكنتش متخيل اليوم دا هيجي ونا لسه عايش بشكر ربنا اني شوفتك انتي واخوكي ف فرحكو
علي لي اسيل: يلا هتغوري من هنا هتروحي لسليم تقرفية عايزك تطلعي عينة زي ماكنتي بتعملي فينا
اسيل: بضحك ماتخفش ي بوب اللي جاي شديد
ونزلو
مالك بنبهار: اي كتله الجمال دي بسم الله انتي مين ي قطه
اسيل بغضب: نعاام يروح امك ما تتعدل بدل ما اعدلك
مالك: ايوا كدا اظهري ي بيئة دي اسيل اللي اعرفها جعفر
اسيل: ماشي ابقي خلي جعفر ينفعك ي ابن سليم
اما ع الجانب الاخر
ادهم بفرح وهو بيبوس فريدة من جيبنها: اسعد يوم ف حياتي ربنا يديمك ليا ي نن عيوني
فريدة بخجل: حبيبي تسلملي ربنا يقدرني واسعدك ف اللي ان شاءلله
ادهم بحب: بعشقك ي طفلتي الصغيرة
فريدة: بحبك
ادهم بصدمه: انتي قولتي اي
فريده بخجل: بحبك من ونا ف الاعدادي
ادهم بزهول: لا وبني ودا كلو بتعمليني بجفاء ماشي حسابك ف بيتنا ي قطه
وتوتا توتا خلصت الحدوتهة
كفايه لحد كدا عشان ماليش مراره للمحن دا 😂
تمت بحمد الله
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا