
رواية أسيرة الصاوي ج2 الفصل التاسع 9 بقلم سجدة جمال
فريدة شافت ادهم مع سيرين وطلعت تجري
ادهم وهو بيجري وراها: فريدة طب اسمعيني اللي نتي شوفتية دا هي كانت واقعة ونا بقومها
فريدة بتعدي بهمجية
ادهم بصرااخ فريدة حاااسبي
وفجاءة
نروح عند اسيل ف الاوضة بتاعتها قاعده بتكلم ميار
ميار (صاحبت اسيل قمر اووي وعسولة وبتحب اسيل وفريدة اووي)
ميار: طب وهتعملي اي بقا
اسيل بخبث: كل خير ي بنتي نا لو مخلتوش قال حقي برقبتي مبقاش نا اسيل
ميار بضحك: ي خوفي منك
نروح عند ادهم
ادهم بصرااخ: فريدة حاسبي
وبوم عربية تيجي وتغبطها ويغمي عليها
ادهم بفزع: فريده حبيبتي قومي والله اللي شوفتيه مش زي ماانتي فاكره
احد الرجال اللي ف الشارع: يبني مش وقته الكلام دا دلوقتي بسرعه خدها ع اقرب مستشفي يبني
ادهمّ بلهفة: صح وجري بيها بسرعه ع المستشفي
ادهم بغضب: دكتوور حد يجيب دكتووور بسررعه
التمرجي: اي ي يباشا الصوت دي مستشفي محترمه وماينفعش يحصل الهرجله دي
ادهمّ بغضب: وربي لو ماجبت دكتور ف اقل من ثواني اتشهد ع روحك نا الدكتور ادهم الحديدي ي حيوان
جه الدك ع الصوت: خير يفندم ف اي
ادهم: انتو فيكو حاجه البت هتموت مني واقفين تفتحو شريط اخلص اكشف عليها
الدك بعدم اهتمام: ماشي امشي طوالي هتلاقي ممرضة لوحلها هناك ولسه جاي يمشي
ادهم بحدة: امم طب ولو قولتلك اللي قدامك الدكتور ادهمّ علي الحديدي اكبر دك قلب فالعالم واللي بيشتغل ف مستشفي مالك الصااوي وشريك فيها وممكن يقفل دي ها ي دك (هو دا وقت تعارف البت هتموت يخربيتكو)
الدك بفزع: احنا اسفين ي باشا تعال معايا ع اوضة الكشف
(اه ي خواف جبت دغري ف ثواني)
ادهم بتفحص وهو بيراقب الدك: ها مالها
الدك برسميه: اتعرضت لخبطة قوية اووي سببت كسر ف الايد هتعوز تجبس ونعمل اشعة عشان نطمن والرجل وارمه شوية وشوية خدوش ف الوش هكتب ع مرهم بتمشي علية مظبوط وان شاءلله كلو هيبقا تمام بس هنعمل الاشعة بعد ماتفوق
ادهم: طب وهي هتفضل مغمي عليها كتير
الدك: ربع ساعه وهتفوق دا بس من اثر الخضة والخبطة (دلع بنات)
بعد ربع ساعه فاقت الست فريدة
واهم بسرعه طلع ينادي ل دك
الدك: هاي ازيك ي انسه ف حاجه وجعاكي
فريدة ببسمه: لا شكرا لحضرتك
الدك بتسبيل: نا تحت امرك ي انسه ماتشرفناش بالاسم الجميل اي
فريدة: فريدة
الدك: فعلا فريدة من نوعك
وها قد جاب اخر مراحل صبرو
ادهم بعضب: ناقص تبوسها قدامي حضرتك اجبلكو اتنين لمون و شجره احسن
فريدة: اه ياريت
ادهم: -خلاص انتا خلصت شغلك ف اتفضل ونتي حسابك معايا بعدين اتفضل برا
الدك خرج بفزع واحراج ف نفس الوقت (احسن تستاهل نتا جاي تكشف ولا جاي تخطب نتا رجالة تشل 😂)
ادهم قفل الباب وقرب منها جدا
فريدة بتوتر: ن نتا بتقرب لي ادهم
ادهم بيقرب بصمت بس
فريدة: نتاا يعععام بتقرب كدا لي
ادهم بخبث: هصفي حسابي معاكي
فريدة بستغراب: هو ناا كنت دستلك ع طرف ونا مش عارفه
ادهم: اووبا دي القطة بقا عندها ضوافر وبقت تعرف ترد
فريدة بتحدي: وتخربش كمان هه
ادهم قرب منها ومشي ايدة ع وشها
فريدة: ادهم نتا بتعمل اي نتا اتجننت
ادهم قرب منها وخطب بوسه من شفايفها طالت لبعض دقايق وهي مصدومه وادهم ف عالم تاني
ادهم محسش بنفسو غير اما دموعها نزلت
ادهم: نا اسف والله غصب عني
فريدة: اي الزفت اللي عملتو دا
نتا متحرش قزرر
ادهم ضحك بعلو صوته وكمل بخبث: كل ماتغلطي هيكون عقابك كدا ولو غلطي ف هعرف انك عايزه من دا
فريدة بغضب ووجه محمر: سافل وقح
ادهم قرب بخبث: ها نتي بتغلطي اهو شكلك عايزة تتعاقبي ونا معنديش مانع وغمز
فريدة حطت ايديها وقالت بهمس: قليل الادب مترباش
ادهم سمعها: سامعك بتغلطي
فريدة شاروت باديها اللي هو خلاص
وفجاءة تلفون فريدة يرن
فريدة بصدمه.....