
رواية حبيبي فالجيش الفصل الحادي عشر 11 بقلم مياده خاطر
تيا كانت أعده مع هلال فالمستشفي وفجأه لقت ايد هلال اتحركت تيا انصدمت وفرحت اوي وطلعت تجري عالدكاتره تقولهم وهما جم جري
الدكتور:هلال انت سامعني هلال لو سامعني حرك صباعك وهلال حرك صباعه فعلا
الدكتور:احب اقولك أن هلال خلاص فاق وخلال ٢٤ ساعه هيكون صحي تماما انشاء الله
تيا من فرحتها أعدت تتنطط وتضحك وتقول الحمد لله وحضنت كل الممرضات ووزعت شوكولاته عالمستشفي كلها ورنت علي سيلا وقالتلها وسيلا اتنطط كمان وسلمي والبنات جم جري وقالولها في ايه وهي قالتلهم وكلهم فرحوا وضحكوا ولبسوا وراحولها وكلهم أعدوا مستنين هلال يفوق
سلمي:توتي مش عاوزه تقولي لحد الخبر ده
تيا استغربت الاسم لأن ده اول مره حد يقولها كده:توتي
سلمي:دلع تيا ها مش عاوزه
تيا:حد مين🤨🤨🤨
سلمي:اممممممم يعني مش فاهمه اصدي
تيا فهمت وبصتلها جامد:سلمي متحرجنيش
سلمي:طب قوليله اكيد الخبر ده هيفرحه
تيا:بس هو فالجيش اكيد مش هيعرف يكلمنا الا بمواعيد
سلمي:دول المتدربين اخويا ظابط يا بنتي
تيا:بجد اومال هو مرنش من يوم ما مشي ليه
سلمي:اسأليه
تيا:لاء مسألش مش هسأل
سلمي:علفكره ممكن يكون فحرب أو عالحدود
تيا برقت مره واحده وقلقت جامد: بجد 😱😱
سلمي:ايه انتي اڤورتي كده ليه اكيد كويس انشاء الله كلميه واطمني
تيا:ماشي هروح اهو
وراحت تكلمه والفون بيدي جرس وقلبها هيقف مالرعب
شخص مجهول:الو
تيا بلعت ريقها لانها عارفه صوت سليم كويس:سليم فين
الشخص المجهول:الحقيقه كان في حرب هنا وفي اموات ومصابين وناجين وانا كنت بلم كل الحجات والفون ده كان فيهم
تيا دموعها بتهدد بالنزول:الظابط سليم فين🥺🥺
الشخص المجهول:الصراحه يا انسه معرفش أنا لسه هروح اشوف مين مات ومين عاش ومين اتصاب وهسأل علي الظابط ده واقولك علطول
تيا:بسرعه والنبي
الشخص المجهول:حاضر اديني نصايه نسأل عليه واقولك
تيا:مستنياك
وقفلت وهي أعدت علي اقرب كرسي وانفجرت فالعياط😭😭😭
سلمي وسيلا والبنات جريوا عليها وقالولها في ايه
تيا بعياط:سل يم حصل حرب مصابين ماتوا مش عارفه
سلمي:تيا اهدي وقولي في ايه سليم ماله
تيا:سل يم سل يم سل واغمي عليها ونادوا للمرضه ودخلتها اوضه وعلقتلها محلول وبعدين الفون رن وسلمي لقته الرقم(ظابط قلبي)عرفت أن ده رقم اخوها ردت :الو
الشخص المجهول:مش انتي اللي كنتي بتكلميني هي فين
سلمي:أنا اختها هي أغمي عليها حصل ايه
الشخص المجهول:هي سألتني عن واحد اسمه الظابط سليم وانا قلتلها أن كان في حرب وناس ماتت وناس اتصابت وناس عاشت وانا بلم حجات اللي كانوا فالحرب والفون رن وانا رديت وقالولي اشوفلها الظابط وقلتلها نص ساعه وهقولك
سلمي قلبها وقع فرجلها وقالت بصوت مهزوز:ووصلت لايه
الشخص المجهول:الحمد لله هو اتصاب فدراعه بس اصابه بسيطه وهو كويس الحمد لله بس مش بعرف يكلمها لانه اخد منوم طمنيها بقا وهحطله الفون جنبه وانا يصحي هيكلمكوا
سلمي خدت نفسها وحست أن روحها اتردتلها وقالت:الف شكر بجد الف شكر
الشخص المجهول:ولا يهمك يا انسه ده واجبي السلام عليكم
سلمي:وعليكم السلام وقفلت ووقفت تاخد نفسها شويه لأنها كانت اعصابها سابت وبعد شويه راحت لتيا أعدت جنبها لحد ما تصحي وحكت لسيلا كل حاجه وبعد ساعه تيا فاقت واعدت تعيط وتصرخ وتقول سليم بصوت عالي
سلمي:اهدي اهدي سليم كويس والله اهدي سليم كويس
تيا:لاء هو هو معرفش الراجل كلمني وقالي وفتحت فالعياط
سلمي:اهدي والله الراجل كلمني ،،،،وحكتلها كل حاجه
تيا خلتها رساله شويه علي ما تستوعب كلامها واول ما استوعبت فرحت جامد وحضنتها ونطط فحضنها وضحكت وفرحت جدااااا
سلمي:هو أول ما يفوق هيرن علينا
تيا:تمام هستني فونه
وبعد ساعتين الفون رن
تيا:سليم الو عامل ايه قلقت عليك اوي طمني اخبارك ايه كده تقلقني وتعد كل ده متكلمنيش أنا كنت بموت من شويه 😭😭
ولأن الراجل حكي لسليم كل حاجه فاهمها:اهدي يا حببتي بس أنا كويس والله هي اصابه بسيطه فدراعي وهخف كمان كام يوم والله كويس متخافيش واسف اني مرنتش أنا من ساعه ما جيت بقيت ٢٤ تدريب وانشغلت فالحرب والله اسف بجد بس متقلقيش
تيا:طب الحمد لله لو في حرب تاني قولي قبلها عشان مقلقش كده وكلمني كل يوم
سليم ضحك علي طريقتها الطفوليه :حاضر من عنيه يا حبيبي
تيا مكنتش خدت بالها مالمره الأولي بس دلوقتي خدت بالها واتكسفت وقفلت وهو اعد يضحك علي كسوفها ولهفتها عليه وسرح فجمالها وهي قفلت ووشها بقا طمطمايه وسيلا وسلمي جم
سلمي:ياعيني عالحلو لما تبهدله الايام
سيلا:تيرارارارارارارارار
تيا:بس بقا اسكتو في ايه راعوا اني مكسوفه برضو😁😁
سيلا:احكي يا شهرزاد
سلمي:اه يلا احكي
تيا:حكت كل حاجه وهي مكسوفه وهما ضحكوا وفرحوا وحضونها واعدوا يرحموا عليها شويه
تغريد:تيا تيا هلال صحي
كلهم جريوا عليه وتيا اول ما شافته جريت عليه وحضنته جامد واعدت تعيط فحضنه وهي طبطب عليها وقالها: حبيبتي وحشتيني اوي
تيا:وانت اكتر متعرفش جرالي ايه بعدك يا حبيبي وحشتني اوي اوي اوي حمدالله علي سلامتك
هلال:أنا آسف وهعوضك علي كل حاجه متقلقيش
تيا:يا حبيبي اهم حاجه انك بخير قوم بقا شد حيلك
تغريد وغرام:ابعدي بقا عاوزين نسلم عليه
وحضنوه جامد وهو حضنهم
سيلا:حمدالله علي سلامتك يا هلال
هلال:الله يسلمك يا سيلا 😊
سلمي:حمدالله على سلامتك يا باشمهندس
سليم استغرب وبص لتيا بمعني مين دي
تيا:دي سلمي اخت سليم
هلال:بجد انتي سلمي سليم حكالي كتير عنك مكنتش متخيل انك حلوه كده هو مجاش لسه
سيلا اضايقت من كلمته وبقت هتولع مالغيره وسلمي لاحظت ده
تيا:سليم ده ليه حكايه طويله اوي اوي اصحي بس وانا هقولك اصل الحكايه عاوزه دماغ
هلال:يعني هو جه
تيا:ايوا ومشي
هلال:من غير ما يشوفني☹️
تيا:بقولك حكايه طويله
هلال:كب شوفي الدكتور هيروحني امته اما مبحبش المستشفيات
تيا:سيلا والنبي هاتي الدكتور
سيلا:حاضر ومشيت وراحت جابت الدكتور وجت لقت هلال عمال يضحك مع سلمي وغارت جدا وبقت هتولع
الدكتور:ياه ده احنا بقينا عال حمدالله عاللسلامه يا بشمهندس انت عندك عيله بتحبك اوي ربنا يخليهوملك وانت تقدر تمشي فاي وقت
هلال:الله يسلمك خلاص همشي دلوقتي وخلصوا كل الاجراءات ومشيوا وسلمي روحت وسيلا روحت والبنات دخلوا يلعبوا وتيا أكلت سليم وغير هدومه واعد بليل:يلا بقا احكي
تيا حكت كل حاجه من ساعه ما عمل حادثه لحد الان
هلال:ياااااااااه كل ده حصل وانا فالمستشفي
تيا:انت ليه مقولتليش حكايه عمو معتصم
هلال:مكنتش عاوز اقلقك وانتي صغيره وكنتي طالعه مالصدمه بتاعت بابا وماما وبقيتي كويسه ماصدقت لقيتك روقتي هزعلك تاني وعارف انك بتحبيه فعشان كده سكت
تيا:برضو مكنش ينفع تحط كل ده فقلبك لوحدك
هلال:اللي حصل حصل بقا مش مشكله
تيا:لو خبيت عليه تاني هزعل
هلال:خلاص كبرتي مش هخبي تاني متزعليش
تيا؛وعد
هلال:وعد
تيا:ماشي هقوم اعمل عصير بقا اشطا
هلال: اشطا وقامت دخلت المطبخ وسابت فونها والفون رن وهلال كان هيقولها بس استغرب لما لقا اسم(ظابط قلبي)فرد:الو
سليم:انت مين
هلال:انت اللي مين ويتكلم اختي ليه
سليم:هلال انت صحيت امته حمدالله عاللسلامه يا صاحبي ليك واحشه (طبعا تيا حكت كل حاجه الا حكايتها مع سليم)
هلال؛صاحبك انت مين
سليم؛معرفتنيش ليك حق تنسي بقالك كتير مسمعتش صوتي أنا سليم
هلال::سليم طب بترن علي اختي ليه
سليم:هي مقالتلكش
هلال:قالتلي ايه
سليم:الصراحه ،،،،وحكاله كل حاجه حصلت بينه وبين تيا وعن حبهم
هلال:طب سلام
سليم:في ايه يا هلال
هلال:اقفل دلوقتي هكلمك تاني
سليم:في ايه يابني هلال قفل وقام عينيه بطئ شرار ووقف فالمطبخ وباعلي صوت:تيا
تيا اتخضت من صوته والعصير وقع:في ايه يا سليم خضتني
هلال:أنا هلال مش سليم
تيا قلقت لأنها اتعودت انها تقول سليم:اي اي اسفه معلش اصل الفتره اللي فاتت كان هو موجود فاتعودت عالاسم
هلال:وايه حكايه ظابط قلبي 😡
تيا،،،،،،،،،،،