رواية حبيبي فالجيش الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم مياده خاطر


 رواية حبيبي فالجيش الفصل الثالث والعشرون 23
 بقلم مياده خاطر




سلمي بصت للي خبطط فيه شافت مراد
سلمي:استاذ مراد اسفه مختص بالي
مراد:لاء عادي ولا يهمك محصلش حاجه 
هند طبعا ما هتولع مالغيره وعمر لأحظ فحب ينكشها😂
مراد:بس انتي قمر اوي انهارده يا سلوم ايه الجمال ده 
سلمي تنحت شويه وبصت لهند وفهمت 
سلمي:ربنا يخليك ده من زوقك 
وطبعا الاخت هند هتولع مالغيره 
مراد:ويخليكي يا قمر هتبقي مرات اخويا واختي بقا 
سلمي :اها طبعا سلفي الغالي 
هند جابت أخرها وبتكلم بغيظ مكتوم:احم احم 😠
مراد:مالك يا رووحي 
هند:انت خليت فيها روحي دي مرات اخوك ها مرات اخوووك وبتجز اوي فمرات اخوك 😂
مراد:طيب أنا قلت حاجه هي فعلا قموره
هند:والله طيب سلمي خدي عمر وانا هخطب عمر شاب قمر وشيك وكل البنات تتمناه 
مراد بغيره :مين ده اللي قمور هه مين😠
هند:عمر سلفي الغالي😂😂😂
مراد:هند متختبريش صبري
هند:وانت متختبريش صبري 
مراد:هند متعانديش 
هند:انت اللي بدأت 
مراد:لا والله هو احنا هنلعب قط وفار ومين بدا ومين مبدأش
هند:مضايقنيش ومش هضايقك  
مراد:هند ان وقاطعتهم سلمي:باااااااااااااس ايه اطفال انتو
وكملت:هنود متزعليش يا روووحي والله كنا بننكشك بس متخفيش عمري ما هبص لمراد ولا هو هيبصلي هو بيحبك انتي وانا بحب عمر (قالت الجمله دي فدخله عمر 😂😂😂😂)
عمر:وانا بموت فيكي يا روووحي
سلمي بكسوف :عمر😳
عمر:قلبه من جوه 
سلمي طلعت تجري من احراجها وطلعت تجري علي بره وهو وراها
مراد:هند اما آسف كنت بهزر والله 
هند:مراد راعي اني بحبك وبغير عليك اكيد عارفه انك مش هتبص لسلمي ولا هي هتبصلك بس بغير شوف انت اضايقت ازاى لما قلت علي عمر قمور
مراد:قوليها تاني 
هند بعد أن أدركت أنها قالت له بحبك بصت فالارض ووشها بقا طماطم وبصوت خافت:اقول ايه أنا قلت كتير 
مراد:قلتي اراعي ايه 
هند:مراد اسكت 
مراد:قوليها 
هند:ورايا شغل بقا
مراد اعد يمشي وهي ترجع لورا لحد ما لزقت بالجدار:مراد
مراد:قلبه من جوه 
هند:حد يشوفنا 
مراد:خطيبتي
هند:مراد امشي بقا 
مراد:قوليها 
هند:يووووووووو بقا انا زهقت
مراد:مش هتمشي الا أما تقوليها 
هند:ينهار ابيض اخوك 
مراد بص وراه وهي طلعت تجري وهي بتضحك
مراد:يابنت ال ماشي وبصوت عالي هتقوليها علفكرا
هند: فالاحلام😂😂😂😂😂
نروح بقا لعمر وسلمي 
عمر ببجري وراها :استني يابت وهي دخلت مكتبها وبتقفل  الباب ام زقه وخل :مش عيب تقفلي الباب فوش خطيبك 
سلمي:اطلع بره 
عمر:بحبك 
سلمي:اطلع يا عمر
عمر:حتي اسمي سكر منك يخربيتك 
سلمي وضعا بقا طماطم :عمررر 
عمر؛بحبك
سلمي:حبك برص
عمر:عيب تقولي علي نفسك كده 
سلمي:حد قالك اني بحبك 
عمر:اظاهر لما دخلت سمعت هند اللي بتقول أنا بحب عمر انا رايحلها
سلمي:تروح فين بقا ياخويا 
عمر:للي قالت أنا بحب عمر
سلمي بدون وعي:أنا اللي قلت علفكرا 
عمر:ايوا منا عارف😉
سلمي خدت بالها:عارف ايه 
عمر:انك بتحبيني يا كلبوبه
سلمي؛كلبوبه طب برا
عمر:ايه بتقلبي فثانيه كده ليه 
سلمي:بره 
عمر؛امتي اتهبلتي
سلمي:كمان طب بررررررره 
عمر:هو عليكي عفريت اسمه بره 
سلمي:عمر بقا 
عمر:طيب طالع بس هتشوفيني هنا يوميا بعد كده
سلمي:طب ازاى 
عمر كان ماشي 
سلمي:خد يلا هنا 
عمر :سلام😂😂😂
نروح بقا لسيلا وتيا فخططهم الخبيثه لكشف حب هلال
هلال:كان داخل مالبيت 
تيا بتمثيل (بتزعق بقا):أنا هعلمك ازاى تقولي كده اهو جه تعالي يا هلال شوف خطيبتك 
هلال:في ايه 
سيلا بتمثيل كمان؛والله يا هلال معملتش حاجه هي اللي بتتعصب بسرعه 
تيا؛والله أنا بكلم مين اصلا الاخت اللي معندناش كرامه اللي بتجري ورا واحد مبيحبهاش 
هلال بعصبية:تيا انتي اتهبلتي
هنا سيلا عيطط بس بجد لان الكلمه جرحتها اوي ايوا متفقين بس انجرحت
تيا:انهبلت ليه مش دي حقيقه انت مش بتحبها وخطبتها وهتجوزها شفقه 
هلال:اخرسي انتي بتقولي ايه انا مش كده أنا لو مش بحبها مكنتش خطبتها 
تيا؛انت بجد بتحبها 
هلال:اكيد يعني 
تيا؛هلال متهزرش مش انت قلت انك مش بتحبها
هلال:كنت ياحببتي كنت لكن حاليا بحبها جدااااا وبموت فيهاكمان 
سيلا بصتله ودموعها علي خدها:بتحبني بجد 🥺🥺
هلال:ايوا طبعا بحبك منكرش فالاول مكنتش بحبك بس لما عرفت مقدار حبك ليا لفتي نظري وبدات احبك وحاليا بموت فيكي 
سيلا عيطط اكتر:وانا والله بحبك اوى 
هلال حضنها جامد :اسف اني ملاحظتكيش زمان بس الحمد لله اني لحقت فالوقت المناسب بحبك مووووووووووووووت
سيلا:أنا بحبك اكتر 
تيا سقفت وقالت:هاااااااااا اخيرا اخيرا قلتلها بحبك ايه يا عم ارفتنا
هلال بعدم فهم:في ايه 
تيا؛الصراحه هي كانت خايفه أنها مجبره عليك ووبتعيط وانا قلتلها ايه رأيك أسأله وهو هيجاوب وأهه قلتلك وطلعت صح
هلال:يعني دي خطه عشان توقعوني 
تيا؛مش اوى يعني 
هلال:اممممممممم وانتي مش مصدقاني يا سيلا
سيلا؛الصراحه يا هلال انت مقلتليش بحبك خالص وكمان أنا كنت خفت انك مجبر عليه أو مغصوب وانا مرضالكش كده الصراحه 
هلال:أنا متعصب منكو بجد انتو ازاى كده 
تيا:خلاص يا عم متقلش بقا حاجه عالسريع عشان نشوف اللي فقلب الجميل 😉
هلال:أنا ماشي 
تيا؛استني بقا متأڤورش خلاص اخر مره
سيلا:ايوا يا حبيبي خلاص والله كنت عوزه اطمن قلبي بس
هلال:واطمنتي
سيلا؛ايوا طبعا اطمنت وفرحت جدااا ربنا يخليك ليا
هلال؛اضحكوا عليا بالكلام انتو الاتنين 
سيلا؛خلاص بقا يا لولو
تيا ضحكت موت عشان عارفه ان اخوها بيكره الاسم ده 😂
هلال:قولتي ايه🧐
سيلا؛بحبك يا لوووولوووووو
هلال؛لولو لولو انتي شيفاني كده 
سيلا؛في ايه يا هلال أنا بدلعك يعني
هلال:لولو أنا راجل فهمه لولو ده للبنات 
سيلا؛خلاص يا هلال اتعصبت ليه اسفه 
هلال:أنا ماشي بلا قرف 
ومشي وسيلا عيطط:أنا عملت ايه 
تيا؛ايه يسطا متبقاش عيوط كده اصل الصراحه هو بيكره الاسم ده وبيتجنن لو حد قالهوله
سيلا؛بس زعق اوي
تيا:معلش هو مش بيشوف نفسه لو الاسم ده اتقاله
سيلا؛ليه ياعني ده حتي جميل
تيا؛دى قصه طويله اوي
سيلا؛احكي 
تيا:بصي ياستي هو لما كان بالمدرسه واحد صاحبه قاله الاسم ده قدام كل الفصل بصوت عالي وهو اضايق واحرج وسط صحابه وبقا هيموت مالاحراج وام زعق جاااامد واتخانق مع صاحبه والبنات بقت كل اما تشوفو تقول لولو وتضحك ومن ساعتها اي حد يقوله الاسم ده يتنرفز
سيلا:اوووووو طب مقلتليش ليه خلتيني اضايقه 
تيا:نسيت والله فكك فككك😂😂😂
سيلا:بس انتي جرحتيني اوي بجملتك
تيا:اسفه والله بس تقمصت الشخصيه
سيلا؛لاء زعلت 
تيا:خلاص بقا يا ابو الصحاب مالك في ايه 
سيلا؛زعلانه 
تيا؛تعالي وانا اصالحك
سيلا:ازاى
تيا:هعزمك علي كريب 😉
سيلا:موافقه😂😂😂😂
تيا:يلا يا صاحبي ولبسوا وراحوا وخدوا البنات معاهم 
ووصلوا المحل واعدوا وطلبوا الاكل ومره واحده تيا صوتت






تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة