
رواية حبيبي فالجيش الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم مياده خاطر
كله وقف رقص وبصوا للصوت
عمر ومراد فصوت واحد: ماما 😳😳
سميه امهم :ايوا ماما انتو ازاى تخطبوا من غير ما تقولولي ها😡
عمر:ونقولك ليه يعني
مراد:عمر اسكت
عمر:واسكت ليه عوزه ايه مننا مش كفاكي اللي حصل
سميه:وانا عملت ايه يا استاذ عمر ها ابوك اللي عمل كل حاجه انا مالي
عمر:صح ابويا اللي عمل كل حاجه بس الرأس الكبيره اللي مخططه كل ده مين ها
سميه بتوتر:اااااصدك ايه ها
عمر:اصدي انتي فهماه كويس
مراد:عمر بقولك اسكت
عمر:مراد معلش مش هقدر اسكت اكتر من كده لو سمحتي يا مدام سميه اتفضلي من غير مطرود ورانا حفله عوزين نخلصها
سميه:انا امك يا محترم
عمر:ايوا محترم فعلا بس لما كنتي أمنا مكنتيش دمرتينا
سميه:دمرتكوا
عمر:ايوا دمرتينا ايوا انتي اللي كرهتي بابا فأخوه وفهمتيه أن اخوه سرق حقه وحرضتيه عشان يقتله ولما لقيتي هلال واقف حرضتي بابا برضو عشان يقتله وخطفتي تيا عوزه ايه تاني انتي دمرتي ولاد عمي ولاد عمي اللي هما كانوا اخواتنا ابو تيا وامها ربونا معاهم عشان حضرتك مكنتيش فاضيه تربينا عشان الشوبنج والكوافير وصحابك تعرفي أن هلال طول عمره اخويا الكبير وتيا اختي عمري ما اعتبرتهم ولاد عمي ومع ذلك سكت ومكلمتش لو حد يستحق يكون بالسجن فهو انتي مش بابا لان بابا ضحيتك
كله مصدوم من كلام عمر كله المعازيم وهلال وتيا ومراد وسليم وسيلا وهند حتي التؤم كله كله
سميه ببرود:ده مين حشا فدماغك الهبل ده هه اكيد هلال ماهو زي التعبان بياكل دماغكوا وانتو معمين بحبه
عمر:كلمه زياده وقسما بالله لارتكب جنايه وابقي ابن قتلت امه اتفضلي اطلعي من حياتنا اللي عمرك ما كنتي فيها يلا
سميه؛ماشي مسيرك تندم يا عمر الحسيني وهي مشيت وعمر اعد علي اقرب كرسي ومسك دماغه
سلمي:عمر مالك
عمر:أنا كويس متقلقوش
هلال :طب يجماعه أنا بعتذر ليكوا انتو شايفين اللي حصل نورتونا بجد وانشاء الله نعزمكم عالفرح وكله مشي من سكات ومبقاش غير العرسان
مراد:انت عرفت كل ده ازاى ومقولتليش ليه
هلال:ايوا يا عمر انت جبت كل الكلام ده منين وعرفت ازاى
عمر:أنا عارفه الكلام ده من زمان وكاتم جويا ومكلمتش
مراد:طب ازاى
عمر:أنا هحكيلكوا
Flash back
معتصم:يا سميه ده اخويا عوزاني اقتله
سميه:اخوك اخوك اللي اخد حقك فالورث وفتح الشركه دي ومش راضي يديك اخوك اللي عامل سحر لعيااك ومعمين بحبه اخوك امته كان اخوك امته وقف جنبنا ها
معتصم:برضو مقدرش اقتله
سميه:معتصم ماهو لتدبرله حادثه ونخلص منه لاما هخلص منه أنا بمعرفتي وساعتها هاخد العيال ومش هتعرفلنا طريق وهخليك عااحديده متنساش أن الفيلا باسمي وكل املاكك
معتصم:انتي يتبتبذيني
سميه :مش بيتذك يا حبيبي والله بس أنا تعبت تعبت وانا شايفه حقنا ضايع وهما متهنين ومبصوتين بحقنا وده ميرضيش ربنا
معتصم:بس بس مش لدرجه قتل
سميه:ماحنا كلمناه باحترام وهو رفض يبقي القوه
معتصم:اووووووف حاضر يا سميه هشوف
سميه :ماشي يا حبيبي ربنا يخليك
والوقت ده عمر كان ورا الباب وسامع كل حاجه
BACK
مراد:ياااااااه داحنا خدنا مقلب محترم من اقرب حد لينا🥺🥺
هند:معلش يا مراد هي الحياه كده
عمر:علي رأيك هي الحياه كده
المهم دلوقتي لازم تاخدوا بالكوا كويس هااا
هلال:هنعمل ايه يعني يا عمر
عمر:لازم تاخدوا بالكم ولو حسيتوا باي حاجه غلط لازم نعرف بعض احنا دلوقتي عيله ومتحدين ومش هنسمح لحد يفرقنا
مراد وسليم وهلال حضنوا عمر اوي
هلال؛واحلي عيله يا حبيبي والبنات بصوا لبعض بحب علي الشباب اللي دخلوا نورو حياتهم وحضنوا بعض هما كمان
هلال؛طب نروح ناكل بقا ولا ايه انا علي لحم بطني
سليم؛ايوا يلا احنا جعانين
وكلهم راحوا علي مطعم واعدوا وطلبوا الاكل واعدوا يضحكوا ويهزروا وكلواوخلصوا وكل واحد روح خطيبته بيتها وروحوا هما كمان وناموا
في صباح يوم جديد يستيقظ أبطالنا هلال وهند وسلمي راحوا الشركه عشان شغلهم وسيلا وتيا راحوا الكليه بعد ما وصلوا تغريد وغرام للمدرسه ومراد وعمر وسليم اتجمعوا عالكافيه
سليم؛اه يا شباب عاملين ايه
عمر ومراد:الحمد لله
سليم؛هتعملوا ايه انهارده
مراد:هنروح ندور علي شغل كويس
سليم:وشركه ابوكم
عمر:لا ياعم حض الله بنا وبين الحرام اصلا الفيلا ماما أعده فيها لانها باسمها وانا واخويا شارين بيت دورين كل واحد ليه شقه وفمنطقه كويسه من الفلوس اللي كانت معانا والشركه طبعا وقعت بعد حبس بابا لأنه اللي كان موقفها واحنا مش عاوزينها فبعناها وفلوسها وزعناها لله يمكن ربنا يسامح بابا
سليم؛طب ماتقولوا لهلال وهو هيشغلكوا معاه
مراد:لا ربنا يقويه ويسعده احنا مش عاوزين نتقل عليه وبعدين الشغل كتير يعني هنلاقي
هلال من وراهم:تصدق أنك حيوان يلا
عمر:هلال انت مروحتش الشركه
هلال:رحت بس اتصلت علي سليم مردش فاتبعت مكانه وجيتله
سليم؛وانتي محتاجني ضروري كده
هلال:لاء بس خلصت شغلي فالشركه وانا زهقان فقلت نعد سوي شويه ولما لقيتك فالكافيه قلت اطب عليك
سليم؛طب تعالي اعد معانا
هلال:عمر مراد هنشتغل سوي فالشركه بتاعتي كده كده الشركه كبيره وانا مش هقدر عليها لوحدي وعايزكوا
عمر:مراد انت اخونا بس احنا مش بنحب نتقل علي حد
هلال:حد أنا حد
مراد:لا يا هلال بس
هلال:مفيش بس كده كده كنت هفاتحكوا فالموضوع
عمر:بجد
هلال:اه والله انا عاوز اتنين مدراء معايا وملقتش غيركوا اأمنه علي حاجتي
مراد:افرد كنا بنشتغل
هلال:هطلعكوا من شغلكوا 😂😂😂😂
عمر:ظريف يلا
هلال؛انا اكبر منك علفكره احترمني
عمر؛مكانوش خمس سنين
هلال؛اكبر منك بيوم يعرف عنك بسنه😂😂😂
سليم:طيب نطلب حاجه نشربها
هلال:العزومه عليه
سليم:كده كده عليك احنا معناش فلوس😂😂😂
هلال:خفه
سليم:والله بجد احنا طلبنا عصير وفطار وخلصنا الفلوس قبل ما تيجي
هلال؛اوساخ من يومكوا
التلاته:😂😂😂😂😂😂😂😂😂 وطلبوا قهوه وشربوا واعدوا يهزرو ويضحكوا
نروح فالكليه
تيا:بت يا سيلا
سيلا؛ايه
تيا؛الجميل سرحان فإيه
سيلا:مش سرحانه
تيا:والله طيب مالك
سيلا؛انا كويسه مالي
تيا:يعني أنا مش عرفاكي
سيلا؛بصراحه يا تيا انا مخنوقه
تيا؛لسه يا حبيتي مالك
سيلا؛الصراحه حاسه ان هلال مجبور عليه
تيا:يووووووو هنرجع للسيره دي
سيلا؛اسمعيني بس
تيا:قولي
سيلا؛انا مش حاسه بحبه ليا حساه بيعاملني بفتور كده
تيا:ده انتو لسه مخطوبين امبارح يخربيتك
سيلا:يوووو يا تيا انتي هتسمعيني ولا لا
تيا:بت هرموناتك دي انا عرفاها انتي دلوقتي فاضيه ومش لاقيه حاجه تعمليها فبتخترعي اي حاجه تشغلي نفسك بيها
سيلا:تيا أنا عاوزه احس بحبه
تيا؛بصي مع انك هبله بس هقولك
سيلا؛تيا
تيا:اسمعي بس أنا هقولك أنا انهارده اما اروح تيجي معايا ونعد نتخانق خناقه كبيره مبنا اوكي وانا هجرحك بس متنجرحيش دي خطه وساعتها هنشوف
سيلا؛هتجرحيني
تيا:كده وكده يابت
سيلا:طب متحرحنيش اوي عشان بيوجع 😂😂😂😂😂
تيا:الله يحرقك يا شيخه انتي وهرموناتك دي😂😂😂😂😂😂
ونسيبهم مع نفسهم ونروح الشركه
سلمي وهند اعدين فالكافيتيريا
سلمي:أنا مبصوته اوي أن عمر فحياتي
هند:وايه كمان
سلمي؛انتي بتتريقي 😒😒
هند:أنا حاشا لله😂😂😂
سلمي:طب خلاص اانا هقوم
هند:استني بس قولي قولي
سلمي:بصي هو انا منكرش اني اعجبت بيه من اول مره شفته فيها بس متخيلتش أنه يحبني كده او أنا أحبه كده
هند؛تيرارارااراراراارارا
سلمي: أنا استاهل اني بكلم معاكي
هند:ايه يا عم قفشت ليه انا بهزر يابت يابت بس سلمي كانت مشيت وهند أعدت تضحك عليها 😂😂😂😂وراحتلها
هند:ايه يا سلوم بتقفشي ليه
سلمي:ماهو انتي عماله تتريقي عليه
هند:بهزر والله بس بجد انتي بتحبي عمر
سلمي:اه بحبه بس لسه موصلتش لدرجه حبه مع الوقت
هند:تعرفي اني حبيت مراد من اول ما شفته بس مرضتش أبين عارفه ليه
سلمي:ليه
هند:العب باليه😂😂😂😂😂
سلمي اتعصبت وامت زقا هند :تصدقي انك تافهه وقال اكبر مني قال
هند:متخليكي فرفوشه يابت
سلمي:ماشي يا فرفوشه أنا ماشيه
هند:استني طب مش هتعرفي ليه
سلمي؛ليه
هند:قلبظ بجنيه😂😂😂😂😂😂😂
سلمي :والله لامشي ولسه هامشي امت خبطه فواحد بتبص وتفاجأت