
رواية حبيبي فالجيش الفصل السادس عشر 16 بقلم مياده خاطر
بصووا وراهم اتفاجئوا بمراد
تيا:انت انت جاي ليه مش كفايه اللي ابوك عمله (تيا متعرفش حاجه عن علاقه هلال ومراد)
مراد:تيا أنا
تيا قاطعته:انت ايه انت اكيد زي ابوك يعني مش بعيد تكون انت اللي خاطفهم
مراد:تيا أنا مسمحلكيش
تيا:لا تسمح ولا متسمحش سيبنا لحالنا
مراد:انتي مش عارفه حاجه فاسكتي
تيا:اسكت ليه ها انت ولسه هتكمل هلال:باااااااااااااااااااااااااااااااااااس اسكتوا ايه مسوره وفتحت ايه انتو مولودين فوق بعض اعقلوا شويه
هلال:مراد أنا بجد متشكر علي وقفتك جنبي وهرجعهملك فغقرب وقت
مراد:انت اهبل ولا شكلك كده انت اخويا يلا والبنات دول اخواتي مبناش الكلام ده
تيا باستغراب:هلال انت بجد عادي كده مش ده اللي أبوه حرمنا من اهلنا وكان هيرحمنا منك
هلال:اديكي قلتي أبوه مش هو مراد اخويا من صغرنا ولحد الان اخوات
مراد كمل:واللي بين أهلنا احنا ملناش دعوه بيه اصل لو كرهنا بعض بسبب اهلنا ولادنا هيكرهوا بعض وولادهم هيكرهوا بعض والكره هيتوالا للابد بس احنا قطعنا الكره ده من أوله لان هلال معمليش حاجه وانا معملتلوش حاجه فهنكره بعض ليه
تيا:والله وانت يا هلال مبتقوليش ليه ليه عمرك ما قلتلي علي حاجه
هلال:أنا مش عايز اقولك حاجه ارتاحتي انتي عاطفيه بزياده وانا مش بحب العواطف
تيا؛انا دلوقتي بقيت عاطفيه معرفتش علاقتك بسليم ولا مراد ولا اللي عمي عمله وكل حاجه بعرفها بصدف الله الله عليك احنا المفروض نكون اخوات سرنا مع بعض ونكون اقرب الناس لبعض بس ايه أنا ساوتني بالغريب غريب هه ده الغريب عارف كل حاجه عني (كانت بتزعق وتعيط فنفس الوقت)
هلال:اهدي تيا اهدي انا طول عمري بعاملك علي انك بنتي مش اختي والاب لازم يخبي اي وجع علي ولاده عشان بيقوا مبصوتين
تيا:وجع هه انهي وجع يا هلال انت ناسي أن الوجع ده احنا مشتركين فيه ناسي أن اللي ماتوا ابويا وامي زي ماهما ابويا وامك
مراد:ياجماعه الكلام ده مش وقته البنات
تيا:لاء وقته هلال احنا هنجيب البنات بس من هنا ورايح ملكش دعوه بيا بما انك مش عاوزني اعرف اي حاجه عن حياتك أنا كمان مش هعرفك اي حاجه عن حياتي
هلال:انتي ليه مكبره الموضوع كده
تيا:أنا كلامي قلته
هلال:أنا مش هكلمك عشان انتي تعبانه دلوقتي
تيا:لا رد
هلال:انتي بجد بتكلمي جد يا تيا
تيا:لا رد
مراد:والله انتو اللي بتعملوا لعب عيال
هلال وتيا فنفس الوقت:اطلع انت منها
مراد:خلاص انت اسف انتو احرار
هلال:المهم يلا نروح للبنات ومشيوا كلهم عالمكان اللي الخاطف قال عليه وهلال رن عليهم
الخاطف:حط الفلوس وارجع عشر خطوات هنجبلك اخواتك
هلال:اشوفهم الاول
الخاطف:احنا مش عايزين نضر حد اسمع الكلام
هلال:اسمع صوتهم عالاقل
الخاطف:ماشي اسمع تغريد وغرام:هلال هلال الحقنا أيدينا بتوجعنا هلال
هلال:انت عاملهم ايه فكهم
الخاطف:فكهم انت انت تلحقهم أنجز
هلال:طيب طيب بس متإذيهمش
وهلال حط الفلوس وارجع ١٠ خطوات زى ما قالوا وأخواته مجوش ورن عليه
الخاطف:الحقيقه احنا غيرنا رأينا خد البنات والفلوس وسيبلنا المزه اللي معاك
هلال وتيا ومراد :ايه
الخاطف:هتسيبها ولا اخلص عالقططين دول
هلال:احنا اتفقنا
الخاطف؛وانا رجعت فكلامي
مراد:يابن،،،،،🤬🤬🤬🤬
الخاطف:لااااا محبش اله الأدب وسمعوا صرخه غرام
هلال:انت عملتلها ايه 😡
الخاطف:دوست علي رجليها بس عشان الاخ غلط
هلال:ابعد عنهم احسنلك ومتقربش منهم
الخاطف:سيب القطه الكبيره وخد القططين الصغيرين
هلال:ياعم خد الفلوس وسيبنا لحالنا
الخاطف :١
هلال:انت بتعمل ايه
الخاطف:٢
مراد:طب هنزودلك الفلوس
الخاطف:٣
هلال:ياعمي يخربيت كده
الخاطف:٤
تيا:خلاص انا هاجي
الخاطف:حلو اوي
هلال ومراد:تيا انتي اتهبلتي
تيا:مش هضحي باخواتي حتي لو علي حسابي
الخاطف :ادامك ٣دقايق يا حلوه تمشي ٥٠ خطوه وتخشي يمين وانت يا هلال ولا اسمك ايه تخليك مكانك وأخواتك جاين وروح خد فلوسك مش عايزينها
هلال:تيا مانتش راحه
تيا:تمام أنا جايه
مراد؛تيا اسمعي الكلام
وهي تجاهلتهم وبدأت تمشي هلال شدها :قلتلك اقفي
تيا:قلتلك مش هضحي باخواتي حتي لو علي حسابي
هلال:وانا مش هضحي بيكي انتي بنتي🥺🥺🥺🥺
تيا دمعه نزلت منها:وهما بناتي🥺🥺
مراد:طب استنوا عندي فكره
الاتنين فنفس واحد:ايه هي
مراد:،،،،،،،،،،*************★********★********
الاتنين:اتفقنا
وتيا مشيت الخمسين خطوه ودخلت يمين والبنات وصلوا وهلال جري عليهم حضنهم جامد وهو كانوا بيعيطوا
هلال:أهدوا أعدوا خلاص وحطهم فالعربيه وربط احزمه الامان وقفل العربيه كويس وراح لمراد
مراد:يلا
هلال:يلا ومشيوا براحه واتسحبوا وبصوا من فتحه شافوا تيا واقفه فالنص وحوااليها خمس شباب وماسكين ازايز بيره وعمالين يتغزلوا فيها وهي واقفه ثابته مبتتحركش
مراد: هلال تعالي ندور علي حاجه عشان نضربهم بيها
هلال:بص هناك مواسير حديد
مراد:,فين
هلال:هناك اهه
مراد:اه شفتها بس هنجيبها ازاي ده بعيده اوي
هلال:بص أنا هلهيهم وانت روح هاتهم
مراد:طيب
هلال:متاخدوا الفلوس وسيبوها
واحد من الشباب:انت تاني يابني هنموتك
هلال:مانتوا هبل عشان تصدقوا اني هسيب اختي وامشي
واحد تاني من الشباب:طيب انت الجاني يلا
وهجموا عليه بس مراد كان جاب المواسير وحدف واحده لهلال واشتغلوا ضرب وبقت مجزره بس غلبوهم فالاخر وخدوا تيا وجريوا بس اتفاجئوا أن في واحد واقف عن العربيه وماسك كبريت
الخاطف:انتو فاكرين اني اهبل
هلال:طب طب
الخاطف:ابقوا اقفلوا التليفون قبل ما تقولوا الخطه
هلال:🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦يلعن الحظ
الخاطف:تيجي يا حلوه معايا ولا اولع فالحلوين دول
تيا:لاء لاء خلاص
وراحت وهو مسكها وجري بيها وهلال جري فتح العربيه وطلع البنات منها واداهم لمراد وركب العربيه وطلع يجري بيها ورا عربيه الخاطف وبقوا يجروا ورا بعض بالعربيات هلال رن عالخاطف:سيبها وخد اللفلوس
الخاطف:,بتحلم
هلال:هموتك
الخاطف:وريني وبعدين سيلا صرخت
الخاطف:عشان الكلمه دي شديت شعرها وخلالهم يجروا ورا بعض ومره واحده العربيه بتاع الخاطف اتقلبت بسبب سرعته المجنونه ولان كان في زيت مرمي عالارض ولان عربيه هلال وراها وبنفس السرعه اتقلبت وعربيه هلال اللي ولعت الاول لأن اصلا كان مرمي عليها بنزين من الخاطف وعربيه الخاطف كمان ولعت والخبر وصل للبوليس والعربيات اتحركت والمطافي وطفوا العربيات بس ملاقوش حد فيها
مراد:يع يع يعني يعني ايه هما فين
الظابط:اكيد هما طلعوا مالعربيه قبل ماتولع اطمن هندور عليهم ونلاقيهم وفريق الإنقاذ انتشروا فالمكان وبقوا يدوروا عليهم ولقوا الخاطف فجنب الطريق وكان مغمي عليه ورجله كانت انكسرت وفيه نبض ولقوا هلال كان مرمي الناحيه التانيه مالرصيف ومغمي عليه ووشه كل دم بس في نبض والاسعاف شالته هو والخاطف
مراد:وتيا تيا فين
الظابط:احنا دورنا فالحته كلها ملقناش غير دول
مراد:ازاي تيا كانت فالعريه مع الخاطف اكيد موجوده
الظابط:احنا قاطعه صوت الشرطي وهو بيقول لقينا بنت يا فندم
جربوا عليه وانصدموا لما شافوا.....