
رواية حبيبي فالجيش الفصل السابع 7 بقلم مياده خاطر
سليم بص حوليه وشاف حاجه فالارض صدمته وسلمي شافته وبصت مكان ما باصص لقت أن ده التليفون اللي كان مع تيا وبكده تكون تيا ضاعت تماما
سليم:ضاعت ضاعت أنا غبي أنا اللي سمعت كلامك واتاخرت أنا غبي كنت هلحقها
سلمي:سليم أهدى مكنش ينفع نتحرك الا أما نقول للبوليس
سليم:غبي أنا غبي عشان سمعت كلامك لو تيا جرلها حاجه مش هسامحك يا سلمي
سلمي:سليم اهدي بقولك
سليم:اهدي ازاى التليفون كان آخر امل واهو موجود وتيا مش موجوده اعمل ايه هنلاقيها ازاى
ظابط الشرطه:احنا لقينا المنديل ده
سليم:ده منديل تيا علطول مسكاه لانه بتاع هلال
الظابط:حلو اوى دلوقتي هنشممه للكلب وهنتبع تيا متقلقش
سليم بأمل:بجد يعني هنقدر نرجعها
الظابط:انشاء الله بس لازم نتحرك بسرعه قبل ما يبعدوا
سليم:تمم يلا
وشمموا المنديل للكلب والكلب ماشي وهما ماشين وراه وخلاه يمشي يمشي يمشي يمشي أعدوا يجي ساعه ماشين
سلمي: سليم انا تعبت احنا بقالنا كتير بنمشي🥵🥵
سليم:معلش استحملي هنعمل ايه يعني
الظابط:متقلقوش هانت انشاء الله
الكلب فضل يمشي ووقف فحته فاضيه واعد يهوهو
سلمي:مش فاهمه هي فين مفيش حاجه هنا
سليم كان باصص لأرض وعينيه مليانه دموع
سلمي:سليم مالك بتبص علي ايه وبصت هي كمان واتفاجئت بطرف بلوزه طالع من تحت التراب
سلمي:سليم لاء اكيد لاء
الظابط:احفر يابني انت وهو
سليم:لاء بإيدينا عشان منأزيهاش
واعدوا يحفرو يحفرو وفالاخر اكتشفوا أن دى بلوزه تيا اصلا واللي عمل كده عمل عشان يضللهم
في مكان آخر كانت مربوطه عالكرسي وعماله تعيط بحرقه عاللي حصلها
فلاش باك،،،،،،
عبد الصمد:يا رؤوف الواد محمدي بيقول أن الكلب لقا المنديل وبيتتبع ريحتها كده هيلاقونا
رؤوف:خلاص نقلها البلوزه وندفنها هنا بحيث نضللهم
عبد الصمد:والله فكره وبصوا الاتنين لتيا اللي خافت ورجعت خطوه لوره
تيا بصوت مهزوز: أن ن ن انتو عاوزين ايه
رؤوف:تقلعي البلوزه بالزوق بدل ما نقلعهالك بالعافيه
تيا:والنبي لاء حرام كده والنبي لاء
رؤوف:هتنجزى ولا
تيا:لااااااااااا ابعدوا وطلعت تجري وجريوا وراها ووقعوها وشدوا البلوزه غصبن عنها كانت لابسه تحتها تيشرت كات
تيا بعياط:حرام عليكوا ليه كده حرام عليكوا انتو معندكوش رحمه
رؤوف:مقولنا مالاول
ودفنوا البلوزه وحدوا تيا وجريوا
عبد الصمد:ده انتي جميله اوي اوي والواحد مش قادر
رؤوف:عندك حق ده جميله بشكل 🤤🤤
تيا:لاء كله الا ده ابعدوا عني
وبدؤا يقربوا منها وهي بتبعد بس ايديها مربوطه
تيا:ابعدوا مينفعش كده حرام عليكوا 😭😭😭
رؤوف:نبعد ازاى وانتي اللي بتشدينا
تيا:😭😭😭😭😭😭
ورؤوف حط ايده علي خدها ورجعلها شعرها ورا
وعبد الصمد:مسك ايديها وحسس عليها
وفجأه فون رؤوف رن:الو يا كبير كله تمام
معتصم:محدش يقربلها فاهمين اخفوها بس لكن محدش يقربلها دي مهما كان بنت اخويا
رؤوف:حاضر يباشا امان
رؤوف:عبد الصمد ابعد خلاص الكبير قال محدش يقربلها دي مهما كان بنت اخوه
تيا:وهو جاي يفتكر اني بنت اخوه 😭😭
رؤوف:اسكتي والا قسما بالله ما يهمني حد واعمل اللي عاوزه
رؤوف:قلع الجاكيت ولبسهولها:كده يبقي حلو بدل مانتي جميله كده
تيا:والله ما هرحمكوا
رؤوف :ابقي وربنا هتعملي ايه يا ياقطه وبيضحك هو وعبد الصمد وخدوها وربطوها
باااااااااااااااااك،،،،،
تيا بتعيط وخايفه لان الامل الاخير اختفي اللي هو الفون وبقت تدعي فسرها أن سليم يلحقها
نرجع لسليم اللي فرح انها مش تيا اللي مدفونه بس زعل تاني أنها تاهت
الظابط:الحوار لعبك خالص كده مش هقدر نوصلها الا لو الخاطفين اتصلوا
سليم:محدش هيتصل هما مش خطفينها عشان الفلوس عمها اللي خاطفها عشان الشركه
الظابط:معاك دليل عالكلام ده وكمان احنا مكنش ينفع نتحرك الا بعد الاختفاء ب ٢٤ ساعه بس اتحركنا بسرعه عشان حضرتك يلا نرجع ونشوف وصلوا لايه مع موظف الكاميرات
ومشيوا رجعوا عالاسم وهناك لقوا سيلا والتؤم
سيلا:سليم مشفتش تيا مش لقياها وتليفوني معاها مش عارفه اوصلها ورحت المستشفي ملقتهاش وقالولي انك رحت الاسم حصل ايه وتيا فين
سليم وسلمي بصوا لبعض وحطوا وشهم فالارض
سيلا:في ايه مالكوا ردوا في ايه
سليم وسلمي:لا رد
سيلا بزعيق:ردو عليه تيا فين
غرام:اونكل سليم لو سمحت هي اختي فين قولي
نزل سليم بحيث يكون بمستواها وحضنها جامد وشد تغريد وحضنها هي كمان ودمع غصب عنه
سيلا بصت لسلمي:سلمي والنبي تيا فين
سلمي:الحقيقه الحقيقه هو بصراحه يعني
سيلا:انجزى
سلمي غمضت عينها وقالت بصوت عالي:عمها خطفها
سيلا والتؤم انصدموا ماللي سمعوه وتنحوا شويه كده
سيلا:يعني ايه خطفها مش فاهمه
سلمي :يعني خطفها
سليم:اهدي هنلاقيها بإذن الله متقلقوش
سيلا:متقلقش ازاى انت بتقول أن صديقه عمري عمها خاطفها والله اعلم هي فين أو عملوا فيها ايه وتقولي اهدي انت بتهزر انت مستوعب انت زات نفسك شويه وهتعيط ده معناه أن حصل حاجه غير الخطف حصل ايه
سلمي :بصراحه كده ،،،،،،،،،وحكت كل اللي حصل
سيلا:يا حببتي يا تيا زمانها مفحومه مالعياط وخايفه وهي عندها فوبيه مالضلمه واكيد الوحوش دول حابسينها فالضلمه وبتعيط
التؤم:اونكل سليم احنا عاوزين تيا بليز هاتلنا تيا 😭😭😭
سليم بص لسلمي تاني بمعني انتي السبب فتأخيري وحضن البنات وقتلهم:متخافوش هنلاقيها بإذن الله متخافوش واطمنوا وهنلاقييها تعالوا ندعيلها وانشاء الله هترجع
شويه وفون سليم رن سليم:رقم غريب
الظابط :افتح الاسبيكر وانت يابني سجل واعرفلي المكان
سليم:الو
معتصم:لو عاوز تيا ترجع تجهز ورق نقل ملكيه الشركه ليه وامضي تيا وخدوها وقفل الخط
الظابط:حددت المكان يا حسام
حسام:لاء للاسف قفل بسرعه معرفناش نحدد المكان
الظابط:كده بقا في دليل ضد عمها وهنعمله محضر ضبط وإحضا وهنوصلها شوفلي عنوانه يابني
حسام :العنوان ،،،،،،،،،،وقاله العنوان وراحوا عالمكان بس ملاقوش غير مراد وعمر وأمهم
الظابط:ابوك فين
مراد:معرفش هو مشي الصبح ومنعرفش راح فين
سليم:ابوك خاطف تيا لو مرجعهاش هحسروا عليكوا
مراد:انت بتهددنا ولا ايه بقولك ايه متعملناش مشاكل ابويا ومش هنا اتقضلوا بقا
الظابط:معانا أمر بتفتيش البيت وفعلا فتشوا بس ملاقوش حاجه
عسكري :احنا لقينا الشنطه دى يا فندم
فتحوا الشنطه واتفاطئوا باللي فيها.......