رواية حبيبي فالجيش الفصل التاسع 9 بقلم مياده خاطر


 رواية حبيبي فالجيش الفصل التاسع 9
 بقلم مياده خاطر


سيلا:احم أنا بكلم واحده صاحبتي
تيا:صحابك كلهم عارفاهم وصحبتك مين ومترضليش الاذي ازاى
سيلا:ده حوار كده فكك انتي ايه اللي صحاكي 
تيا:سيلا متغيريش الموضوع تكلمي 
سيلا:مفيش بجد 
تيا:بصي فعيني وقولي مفيش حاجه والموضوع ميخصنيش
سيلا:خلاص بقا يا تيا هقولك فالوقت المناسب 
تيا:سيلا قولي
سيلا'والله هقولك فالوقت المناسب خلاص بقا 
تيا:ماشي يا سيلا انتي حره وسابتها ودخلت الأوضه ورزعت الباب وراها
سيلا:أعدت وحطط رأسها بين ايديها ومتحيره
في بيت سليم  
سليم كان اعد فقوضته وحاطط رأسه بين أيديه ومهموم وفجاه لقا سلمي دخله وعماله تتنطط وفرحانه وتقوله :بتحبك بتحبك بتحبك 
سليم:في ايه ومين اللي بتحبني 
سلمي:في ايه يا سليم فوق معايا كده تيا بتحبك واعدت تتنطط
سليم:هههههه منا عارف بس خسرتها 
سلمي وقفت وبصتله :عرفت ايه وخسرتها ازاى 
سليم:أنا عرفت أنعا بتحبني لأنها كانت بتعيط وهي حاليا فكره أن أنا بحبك 
سلمي :طب طب روح قولها انك بتحبها وأننا اخوات
سليم:مش عارف رده فعلها ايه 
سلمي:اللي بيحب بيسامح روح 
سليم اتشجع بكلام أخته وقام لبس وراحلها
سليم خبط عالبا ب وسيلا فتحتله 
سليم:عاوز تيا 
سيلا:نايمه
سليم:صاحيها
سيلا:طيب اتفضل 
سيلا راحت لتيا تصحيها بس تيا مش بترد ونادت علي سليم 
سليم:في حاجه 
سيلا؛مش بتصحي يا سليم مش بتصحي 
سليم:ازاى وراحلها وبينادى عليها تيا تيا بس مش بتفوق شاف المايه جنبه رشها عليها بس مش بتفوق برضو شالها وقال لسيلا:أنا هاخدها عالمستشفي وخليكي مع البنات عشان لو صحيوا
سيلا:لاء أنا لازم اجي
سليم وهو ماشي:لاء خليكي وهطمنك بالفون
سيلا:تمام متنساش 
وخدها وراح عالمستشفي ودخلها والدكتوره كشفت عليها وطلعت بره
سليم:ها يا دكتوره طمنيني 
الدكتوره:هي حاليا مضغوطه جدا ومتوتره ومش بتاكل ولا بتنام كويس وايمه من صدمه فحاولوا تبعدوها عن التوتر 
سليم:طب ينفع اشوفها
الدكتوره:طبعا اتفضل 
سليم:شكرا وخبط ودخل لقاها أعده عالسرير والدموع فعنيها
سليم:عامله ايه
تيا من غير ما الصله:كويسه
سليم:عاوز اعترفلك بحاجه
تيا:أنا تعبانه وعاوزه انام 
سليم؛طب ممكن تسمعيني سلمي تبقي ولسه مكملش وهي انفعلت عليه مره واحده:عاوز تقول ايه بتحبها روحلها عاوز تجوزها هجوزهالك عاوز حاجه تاني سيبني فحالي شويه انا تعبت تعبت فالاول بابا وماما يسيبوني وعمي السبب وبعدين اخويا يخش فغيبوبه ومش راضي يصحي وصاحبه عمري بقت تخبي عليه الشخص الوحيد اللي حبيته عاوز يحوز صاحبته ايه انتو مبترحموش سيبوني بقا وبعدين هي أدركت أنها قالت الشخص اللي حبيته امت باصه فالارض وسكتت
سليم فرح انها بتحبه بس زعل لأنها كاتمه حولها كتير:خلصتي
تيا:لو سمحت عاوزه ارتاح 
سليم:مين قالك أني بحب سلمي وعاوز اجوزها 
تيا:اومال تسمي ايه اهتمامك بيها وانك عارف كل حاجه بتحبها وبتدافع عنها وبتخاف عليها وعارفين كل حاجه عن بعض 
سليم:اخوات 
تيا لسه مفهمتش:مبقتنعش بالكلام ده أن ولد يصاحب بنت ويقولوا انهم اخوات 
سليم:بقولك اخوات
تيا:أنا مش قادره سيبني بقا
سليم:أنا وسلمي اخوات 
تيا:ماشي سيبني بقا 
سليم:انتي مش فاهمه أنا وهيا اخوات اخوات اخوات اب وام 
تيا استوعبت وبصتله بصدمه:ايه
سليم:ايوا أنا وسلمي اخوات بس هي قالت إنها صاحبتي عشان تشوفك بتحبيني أو لا لاني قلتلها اني بحبك من زمان من قبل مااشوفك لما كان اخوكي بيحكيلي عنك اعجبت بيكي وحبيتك اكتر لما شفتك وهي قالتلي معلقش نفسي قبل مااعرف انتي بتحبيني أو لا مكنتش موافق بس هي اقنعتني 
تيا:يعني انتو ضحكتوا عليه عشان تشوف بحبك أو لا 
سليم:عارف أنه غلط بس اللي حصل حصل 
تيا علي اد ما فرحت أن سلمي أخته علي اد ما حزنت أنهم عملوا عليها لعبه وخدعوها:وياتري عرفت اني بحبك أو لا 
سليم:منا جاى عشان كده
تيا:عشان ايه 
سليم؛عشان اقولك اني بحبك وبموت فيكي ومقدرش استغني عنك 
تيا:وانا مبحبكش
سليم:نعم
تيا:مبحبكش اكتر حاجه بكرها النفاق اطلع بره
سليم:تيا 
تيا:ولا كلمه اطلع بره أنا مش بحبك منكرش اني كنت معجبه بيك بس دلوقتي لاء
سليم:انتي لسه قايله الإنسان الوحيد اللي حبيته
تيا؛زله لسان عادى اطلع بقا سيبني فحالي 
سليم بصلها بصدمه وسابهاا ومشي وهي رنت علي سيلا وسيلا جتلها علطول بعد ما ودت البنات لأهلها 
سيلا:مالك يا حببتي 
تيا:سليم وسلمي اخوات 
سيلا:ايه اللي حصل 
تيا لقت أن سيلا مش مندهشه خالص وعاديه جدا:انتي كنتي تعرفي 
سيلا :الحقيقه يعني 
تيا:سيلا انتي كنتي تعرفي 
سيلا بصت فالارض:ايوا
تيا:اطلعي بره 
سيلا'ايه
تيا:اطلعي بره كلكم وحشين ومنافقين اطلعي بره
سيلا:استني هفهمك 
تيا:مش عاوزه افهم اطلعي بره فورا 
سيلا طلعت أعدت ادام الاوضه عشان تيا ترتاح وتيا أعدت تعيط تعيط تعيط لحد ما اغمي عليها والممرضه جت تتطمن عليها لقتها كده نادت للدكتوره والدكتوره جت جري تشوفها 
سيلا:في ايه يا دكتوره هي جراالها ايه 
الدكتوره:أنا لسه قايله لجوزها مينفعش تتوتر وهي حالياجالها انهيار عصبي ودخلت فغيبوبه مؤقته ادعولها
سيلا انصدمت للحظه وبعدين استوعبت واعدت تعيط وتقول أنا السبب أنا السبب الدكتوره هدتها وقالتلها مينفعش كده اهدي وكله هيبقي تمام 
سيلا رنت علي سلمي 
سلمي:الو ايوا يا سيلا 
سيلا:تيا جالها انهيار عصبي ودخلت فغيبوبه وبتعيط 
سلمي:ازاى هو سليم مش عندك
سيلا:لاء أنا جيت ملقتهوش 
سلمي:طب اقفلي أنا جايه 
سيلا:تمم
سلمي رنت علي اخوها بس فونه مقفول لبست ونزلت
امها:راحه فين الساعه ١٢ بليل كده
سلمي:صاحبتي فالمستشفي لازم اروحلها
امها:طب خدي سليم متروحيش لوحدك
سلمي:ماهو بره وهيقابلني
امها:ماشي 
وطلعت لقت سليم اعد فالعربيه ادام البيت 
سلمي:انت اعد هنا وتيا حالها انهيار عصبي وفغيبوبه
سليم:,انتي بتقولي ايه انا سايبها كويسه 
سلمي:اطلع عالمستشفي واحكيلي فالطريق 
وفعلا ركبت وهما فالطريق حكالها كل حاجه 
سلمي:مكنتش اتوقع رده فعلها دي
سليم:أنا غلط مالاول اني سمعت كلامك مكنش لازم نضحك عليها مالاول
سلمي:اسفه يا سليم بس كان كل همي اساعدك 
سليم سكت لانه عارف ان اخته نيتها كويسه
ووصلوا المستشفي سيلا حضنت سلمي واعدت تعيط
سلمي :اهدي واحكيلي اللي حصل 
سيلا حكت كل حاجه 
سليم:أنا السبب فكل ده
سلمي:,مش وقته تعالوا نطمن عليها
وراحوا للدكتوره 
الدكتوره:متقلقوش هي هتخف انشاء الله هي فاقت من شويه وادناها حقنه مهدئه وهتصحي الصبح
كلهم:تمام شكرا
سليم:البنات فين يا سيلا
سيلا:ودتهم لماما
سليم:كويس لازم نشوف حل دلوقتي 
سلمي:الحل الوحيد اننا نتأسفلها ونشرحلها وجهه نظرنا وهي هتفهم
سليم وسيلا:تمام وخلاهم اعدين لحد الصبح 
الدكتوره:هي فاقت تقدروا تشوفوها بس زى ما قلت بلاش توتر ودخلولها وهي بصتلهم وديرت وشها 
سلمي:تيا أنا اسفه أنا السبب أنا اللي عملت كده مالاول كنت عاوزه اشوف انتي بتحبيه او لاء عشان ميتعلقش عالفاضي والله وانا قلت لسيلا متقولكيش متزعليش منهم أنا السبب هما ملهمش زنب
تيا:أنا مش زعلانه من حد سيبوني بقا
سليم:تيا انا همشي بليل ممكن تقوليلي انتي بتحبيني أو لا 
سيلا وسلمي سحبوا وطلعوا بره 
تيا:سليم انت صديق كويس بس أنا مش مستعده احب دلوقتي 
سليم:ده اخر كلام
تيا:ايوا خلينا أصدقاء ولو حسيت بحاجه تانيه هقولك 
سليم:أنا ماشي بليل 
تيا:اروح وتيجي بالسلامه
سليم:تيا أنا بحبك
تيا:خلينا أصدقاء دلوقتي بدل ما نخسر بعض (طبعا كل الكلام ده من ورا قلبها وهي بتعشقه بس كبريائها مانعها من أنها تعترف بكده)
سليم:انتي حره سلام 
هو مشي وهي دمعه نزلت منها غصب عنها كان نفسها يتمسك بيها اكتر من كده
سلمي:في ايه
سليم:مفيش يلا نمشي عشان اجهز بقيت حاجتي
وخدها ومشيوا وسيلا دخلت لقت تيا فالحمام ولما طلعت قالتها:سيلا انا عمري ماخبيت عليكي حاجه وكنتي اختي مش صاحبتي بس انتي خبيتي مع انك شفتيني بتعذب وعيط ومع ذلك مهمكيش أنا هاخد اخواتي وأروح الشركه عشان محتاجني وشكرا ليكي علي مساعدتك بس عاوزه ابقي لوحدي فتره
سيلا:تيا مفيش شكر بنا وبعدين والله مش بمزاجي أنا فعلا كنت مغصوبه سلمي حلفتني بحياتك
تيا:اللي عندي قلته سيبيني فتره اهدي
سيلا:طب سيبي البنات 
تيا'لاء كفايه عليكي 
سيلا:تيا بقا
تيا:أنا مش قدره اناهد لو سمحتي
سيلا مشيت وهي بتعيط وتيا راحت خدت البنات وطلعت عالشركه 
هند:انسه تيا اهلا نورتي الشركه محتاجينك جداا 
تيا:أنا موجود اهو
هند:طيب بصي في شويه ملفات محتاجه امضتك وفي كذا اجتماع متأجلين هنعملهم انهارده تمام
تيا:تمم
هند:من القمامير دول
تيا:اخواتي تغريد وغرام
هند:الله عسلات اوي ممكن تسيبيهم معايا علي ما تمضي عالملفات بعد ما تقرأيها
تيا:ربنا يخليكي بجد جتيلي نجده وتيا سابتهم وخدت الملفات قرأتها ومضت عليها وحضرت كل الاجتماعات وخلصت عالعصر وخدت البنات وروحوا واول ما وصلت وفتحت الباب اتفاجئت ب





                           الفصل العاشر من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة