رواية حبيبي فالجيش الفصل الثاني عشر 12 بقلم مياده خاطر


 رواية حبيبي فالجيش الفصل الثاني عشر 12
 بقلم مياده خاطر



تيا:اي اي هلال هقولك 
هلال بزعيق:تقوليلي ايه يا هانم اخش فغيبوبه اسبوعين تروحي تحبي فصاحبي لاء وكمان تروحيله المطار وتودعيه وتحضنيه دى تربيتي دي تربيتي ليكي وبعدين أنتي لسه مخلصتيش كليتك وصغيره عالكلام ده 😡😡😡😡
تيا بعياط وصدمه من كلام اخوها:ايه ايه ايه اللي بتقوله ده أنت بجد فاكرني كده هه أنا مش مصدقه انت ازاى تفكر فيه كده
هلال بعصبية:اومال عوزاني افكر ازاى تخشي تعمليلي عصير فونك يرن وتلاقي مكتوب ظابط قلبي واتفاجأ أنه سليم بيطمن علي حبيبه القلب وحكالي كل حاجه حصلت بينكوا وانا قفلت فوشه ومصدوم والمفروض أن حضرتك حكيتيلي كل حاجه حصلت بس شيلتي جزئك وانتي والاستاذ
تيا:بس بقا انت ليه بتقولك كده انت فاكرني بعد ما دخلت فغيبوبه مشيت علي حل شعري مثلا حرام عليك متظلمنيش ايوا أنا مقلتش اللي بيني وبين سليم استنيته يجي ونحكيلك أو لما تتجرأ لاني مش جريئه اقولك حاجه زي دى 
هلال:تيا بصي اللي حصل ده تنسيه سليم مبيحبكيش فاهمه
تيا:وانت عارف منين ها عارف منين 
هلال:أنا أعرف سليم من زمان وزمان اوي اوي ولما اقولك مبيحبكيش يبقا مبيحبكيش فاهمه
تيا:لاء مش فاهمه عاوز تقولي ايه مش محترم لاء محترم ومحترم جدااا كان بيكلم بنات مش هعاتبه عالماضي لاني مكنتش موجوده ومليش اي حق اعاتبه علي حاجه عملها قبل مااقابله 
هلال:انتي مش فاهمه فاسمعي الكلام وخلاص
تيا:لاء مانا لازم افهم لتفهمني لمتدخلش انت فاهم
هلال اتعصب منها ورزعها قلم محترم خلاها تقع عالارض وهي بصتله بصدمه كبيره لان دى اول مره يمد ايده عليها هي:انت انت ازاى تجرأ ده بابا معملهاش وبعدين امت واعدت تزقه وتعيط:انت انت مش اخ انت قاسي وظالم أنا بحبك جدا وبعتبرك بابا وانت من اول حب فحياتي تضربني وتزعقلي وحتي مش بتفهمني انت ايه ها ايه ده أنا عانيت فالفتره اللي غيبت فيها وهو اللي وقف جنبي وساعدني واتبهدلت كتير وانت بدل ما تقدر وتفرحلي اني حبيت تضربني وبعدين أنا مش صغيره أنا عندي ٢٣ سنه يعني اللي ادي مخلفين كمان انت انت 😭😭😭😭😭😭😭هلال مسك ايديها وحضنها جامد لانه كمان زعل أنه ضربها ومكنش عاوز كده بس هو مش عاوزها تحب سليم لانه عارف سليم كويس 
وتيا زقته وبزعيق ودموع:ابعد ابعد حرام عليك أنا مش عوزاك سيبني وجريت علي اوضتها وقفلت الباب واعدت تعيط بصوت عالي وهلال بره سامعها وموجوع عشانها بس عارف ان ده الصح وأنه مينفعش هي وسليم يجتمعوا😥😥
في مكان آخر عند سليم اعد يفكر أن ليه هلال قفل الفون وصحي امته وهيعمل ايه مع تيا ورن علي سلمي وحكالها اللي حصل وقالها تروح لتيا وتشوفها وتطمن عليه 
الباب خبط وهلال فتح:سلمي 
سلمي:ممكن اشوف تيا 
هلال؛تعبانه ونايمه
سلمي؛,احنا سايبنها كويسه من ساعتين بالظبط حصلها ايه ولأن سلمي شكت أنه عملها حاجه لان اخوها قالها أن هلال عصبي جدا ومش متفهم وبيكره الحب مش عاوز أخته تحب
هلال :قلت نامت ايه تعاليلها الصبح 
سلمي:اصل الموضوع ضروري 
هلال:لا اله الا الله بكره بكره 
سلمي:لاء دلوقتي 
هلال:متختبريش صبري
سلمي ولانها عنيده:هتعمل ايه يعني
هلال:بلاش 😏
سلمي:سيبني اخش بقا واعدت تزقه عشان تخش ام فجأه شالها وبيطلعها وفاللحظه دي سيلا كانت جايه وشافت كده وانصدمت لأنها فهمت الموقف غلط وجريت
سيلا؛ايه اللي بيحصل ده وهلال نزل سلمي وسلمي بصتله بغضب كبير جدا وعيون بطئ شرار وهو بصلها بنظرات بارده بس فالحقيقه عن مدمر من جواه
سلمي:هو ده اللي بتحبيه وهتموتي عليه بلا نيله 
سيلا اتكسفت جدا وطلعت تجري علي بيتها وهلال مصدوم مش فاهم ام ماسكها من ايديها :اصدك ايه 
سلمي:لو قلتلك هتسيبني ادخل 
هلال:لاء طبعا
سلمي:سلام 
هلال استني هنا قولي قصدك ايه 
سلمي:مش هقول 
هلال اتعصب وزقها عالجدار وسبت ايديها وبقا قريب منها جدا :هتقولي ولا اعمل حاجه مش هتعجبك وسلمي اتوترت جدا وقالتله:طب ممكن تبعد شويه
هلال؛هتقولي 
سلمي:ايوا
هلال بعد شويه :يلا قولي 
سلمي:الحقيقه أنه سيلا بتحبك جدا جدا ومن زمان جدا ومغرمه بيك ومش شايفه غيرك وطول فترة وجودك فالمستشفي كانت مع تيا وباتت معاها ومسبتعاش وعيطط كتير لما كنت فالمستشفي 
هلال رجع لورا خالص وهو مصدوم واعد عالارض وسلمي استغلت الفرصه ودخلت جري لتيا بس هو مخدش باله وعمال يفكر فكلامها وهو حزنه بيكبر ويكبر لانه ببساطه بكيره الحب وشم عايز حد بحبه ولا حد يحب اصلا (والسبب هنعرفه لسه)
سلمي دخلت جري وسمعت صوت عياط تيا ودخلتلها جري وحضنتها وتيا مسكت فيها جامد وعياطها زاد وسيلا كانت واقفه مستخبيه ولما شافت ان هلال قريب من سلمي عيطط جامد وجريت علي بيتها وفاهمه غلط خالص وكل اللي هي فكراه أن سلمي ضحكت عليها وخدت هلال منها وسلمي اصلا مظلومه بين الناس دي كلها🤷🤷
نرجع لهلال اللي اعد حزين ومهموم وبيتمني يرجع فغيبوبه تاني 
وسلمي عماله تطبطب علي تيا وتيا مش مبطله عياط وصوت عياطها زاد ووشها احمر جداااا وعيونها دم من كتر العياط وسلمي خايفه عليها جريت علي هلال 
سلمي:هلال هلال 
هلال يصلها بدموع فعينه وغضب كبير هي شافتهم فعينه
سلمي:هلال مالك انت كمان 
هلال:عوزه ايه 
سلمي :اه اه تيا عماله تعيط جامد ووشها وعيونها حمر اوي اوي وانا خايفه عليها 
هلال ام وراح لتيا وسلمي مستغربه أنه مش كري مثلا او انطرب ده ماشي عادي 
هلال دخل وشاف أخته جري عليها وحضنها وهي كمان حضنته واتشعبطط فيه لانه مهما كان حصل بين الاخوات ملهمش غير بعض وهلال راخر عيط وسلمي دمعت علي شكلهم وافتكرت سيلا وجريت رنت عليها 
سيلا:عوزه ايه مش ختين وضحكتتي عليه وقلتي هتقربينا طلعتي بتضحكي عليه وعوزاه ليكي اخص عليكي اخص 
سلمي انصدمت شويه من كلامها وبعدين فتحت فالضحك وسيلا اتضايقت جدا وقفلت السكه وسلمي رنت تاني :استني قبل ما تقفلي انتي هبله أنا هحب هلال أنا انتي ازاي فكرتي كده اصلا أنا عمري مااحب حد في واحده بتحبه فاهمه 
سيلا؛كدب اومال 
سلمي:لو اصدك لما شالني أو قرب مني (سلمي لمحتها ساعتها)فده لان،،،،،،،وحكتلها
سيلا: بجد
سلمي:اه والله ما بكدب تعالي بقا عشان ،،،،،وحكلتها اللي سليم قاله وحاله تيا وكل ده
سيلا:طب جايه 
سلمي دخلت لقت الاتنين هديو بس قاعدين فحضن بعض
سلمي:ممكن حد يفهمني 
هلال وتيا محدش فيهم قادر يكلم لانهم تعبانين اصلا 
سلمي:طب هعمل عصير تعوضوا اللي عيطوه واجي (بتحاول تلطف الجو 😁😁)
وراحت تعمل عصير وسيلا جت دخلت جري علي تيا شافتها هي وهلال اتكسفت من هلال ولعنت نفسها انها جت ونسيت ان هلال عارف انها بتحبه 
سيلا:احم تيا انتي كويسه 
تيا :لا رد
هلال بص لتيا لقاها نامت فحضنه مالتعب
هلال:احم نامت 
سيلا؛اه تمم اجي الصبح سلمي من وراها:صبح ليه في ايه 
سيلا؛تيا نامت 
سلمي:اه ماشي خلاص خديني معاكي 
هلال؛سيلا
سيلا بصتله ووشها هينفجر مالكسوف:نعم
هلال:اما منفعكيش متحبنيش فاهمه 
سيلا بصتله باستغراب:نعم🤨🤨
هلال:أنا متحبش ولا بحب ومش هتقدري عليه ومش هتستحمليني أنا انسان كبرت قبل أواني مش هتستحمليني 
سيلا بدموع:مين قالك ها اللي بيحب بجد بيحب العيوب قبل المميزات متقولش حاجه علي لساني 
هلال:انتي عمرك ما شفتيني علي حقيقتي فأنا بقولك مش هتستحمليني
سيلا:هلال أنا حبيتك من زمان وعرفاك كويس وبحبك علي طبيعتك ومش عاوزه منك حاجه 
هلال :,مش هقدر اديكي ابسط حقوقك صدقيني منفعكيش 
سيلا: بس
هلال قاطعها:مبسش أنا قلت بصراحه انا بحب واحده تانيه وهنتجوز خلال شهر (طبعا ده كدب بس عشان هي تنساه)
سيلا:انت بتهزر صح
هلال:بجد مبهزرش أنا بحب بنت وهنتجوز 
سيلا انصدمت وجريت علي بره ودموعها سابقاها علي حبها اللي ضاع وسلمي لأنها بتفهم العيون عرفت أنه كداب وان جواه وجع كبير جدا ومش عاوز حد يقرب منه خالص وسابته وراحت ورا سيلا 
سلمي:سيلا استني سيلا 
سيلا خلتها تجري وهي بتعيط مش شايفه حاجه وخدتش بالها جت عربيه وخبطتتها 
سلمي برقت جامد وصوتت:سيلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا وهلال سمعها لانه كان بيقفل الشباك وبص لقا سيلا مرميه عالارض والدم مغرقها ونزل جري عليها الناس كلها اتجمعت وسلمي عماله تصرخ وتعيط وتقول سيلا وهلال جه زقهم كلهم وشالها:سيلا قومي سيلا بهزر والله أنا كمان بحبك والله والله بكدب عليكي قومي والنبي 
واحد ماللي واقفين:لازم ننقلها عالمستشفي بسرعه أنا معايا عربيتي يلا وهلال شالها وركب وسلمي معاه وجريوا بيها عالمستشفي ودخلت العمليات فورا هلال انهار واعد عالارض وهي باصص لهدومه اللي متعاصه دم ومش بينطق
سلمي:هلال
هلال بصلها ورجع بص للدم تاني 
سلمي :تقدر تتكلم(بصوا بقا سلمي بتحب علم النفس جدااا وكانت بتقرأ وتاخد كورسات كتير اونلاين لأنها بتحبه عشان كده بتفهم العيون والحاله النفسيه من غير ما صاحبها يكلم)وهي رغم أنها كانت بتعيط الا أنها سكتت وهديت فالطريق وبصت لهلال وهي اصلا من بدري فاهمه أن جواه وجع كبير وهو سبب عصبيته ونرفزته
هلال بصلها وهي قعدت جنبه ومسكت ايده:بقولك تقدر تتكلم انا عارفه ان جواك وجع كبير وكبير جدا وانت مش عارف تحكي احكي
هلال:مبثقش لحد بسهوله
سلمي:أنا اقدر اساعدك أنا واخده كورسات علم النفس وفاهماك من بدري 
هلال بتريقه :هه بقيت مجنون يعني
سلمي:مش مجنون بس بجد دي حقيقه انت تعبان نفسيا ومش هترتاح الا اما تحكي 
هلال:وانا مش مستعد اكلم ولسه هيقوم لقا سلمي ماسكه ايده :لو محكتش هتتعب اكتر 
هلال:عادي متعود عالتعب من زمان 
سلمي:مش هقول لحد 
هلال:أنا مبخافش من حد غير اللي خالقني وزي ما قلت مبثقش فحد بسرعه فطبيعي مش هحكي 
سلمي :بس ولقوا الدكاتره بيجروا طالعين داخلين هلال مسك واحد. فيهم:في ايه بتجروا ليه سيلا مالها 
الدكتور:،،،،،،،،،،



                                الفصل الثالث عشر من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة