رواية الصديق الخائن الفصل الرابع 4 بقلم ملك ياسر الشرقاوي


رواية الصديق الخائن الفصل الرابع 4
بقلم ملك ياسر الشرقاوي




عمار بدأ يقرب من سما بس... 

سما بتوتر: معلش تعبانه و عايزه انام تصبح على خير. 

عمار مسك إيديها بعنف و قال: انا صبرت عليكي شهور و سنين بس دلوقتي انا مش هصبر اكتر من كده لأنك بقيتي ملكي... ملكي انا و بس... فاااهمه؟؟؟ 

 قال اخر كلماته بعصبيه و صوت عالي ارعبها و لكن حاولت إخفاء هذا.

سما بدلع و حطت إيديها على وشه و قالت بتمثيل: يرضيك ي عموري مراتك تبقى تعبانه وانت تتعبها اكتر.... طب بلاش دي... يرضيك تتعب أبنك م هو انا تعبي من تعبو و بعدين الدكتور قالت اني ضعيفه و لازم اهتم ب البيبي كويس سيبني انهارده و يبقا ربنا يحلها بكره... تصبح على خير. 

و مشت و سابته بسرعه قبل م ينطق بحرف تاني.

سما بتوتر: انت هتعمل إيه؟! 

عمار ببرود: هنام عندك مانع؟ 

سما بتوتر اكتر: هت... هتنام فين؟ 

عمار و هو بيقل*ع التيشرت: هيكون فين يعني على السرير. 

سما بخوف: و هتنام كده! 

عمار بعصبيه: اه مبعرفش انام غير كده... هتفضلي تسألي كده كتير. 

سما: طب قوم نام على الكنبه انا عايزه انام لوحدي. 

عمار ببرود: لأ. 

سما بنفاذ صبر: اووف بقااا مش بعرف انام جنب حد. 

عمار بمكر و بيقرب منها: هو انا حد ده انا المفروض جوزك حتى... و كان عايز يبوس*ها. 

سما قامت نطت من على السرير و قالت بخوف: خلاص... هنام انا على الكنبه. 

عمار ببرود: براحتك. 

سما بصوت واطي: واحد عديم الاحساس و الانسانيه. 

عمار: منا عارف.

سما في سرها بصدمه: ده ودانووو سالكه كمان. 

منه: انا مش مصدقه اللي بيحصل ده خاالص ازاي ازاي سما و محمد يطلقوا دول بيموتوا في بعض طب و بنتهم لا و كمان تروح تتجوز بعد شهور العده ايه الهبل ده بجد. 

هشام: حاسس ان في حاجه غريبه هما بيخططوا لها بس سيبك انتي من ده كلو و قوليلي و بيقرب منها يبوس*ها. 

منه بكسوف: قول ي حبيبي. 

هشام بغمزه: مالك متشيكه و حلوه كده انهارده؟ 

منه بغيظ: ليه هو انا كنت وحشه قبل كده؟! ي سي هشام. 

هشام بتراجع: لا مش القصد و غمزلها و قال بس في حاجه كده متغيره و حلوه كده عايزه تتاكلي. 

منه بغيظ: اصل انهارده عيد الحب بعيد عنك و انت معبرتنيش حتى بورده ولا اي حاجه ناسيني خالص.

هشام قام و طلع بوكس كبير و قال: هو انا اقدر برضو انسى القمر ي قمري. 

منه بفرحه و راحت تحضن البوكس و قالت: الله حلو اووي بجدد شكرا ي حبيبي. 

هشام: شكرا بس... ماشي. 

منه بفرحه: استنا بقا نشوف فيه ايه؟ 

منه فتحتوا و لقت بوكيه ورد احمر و شوكولاته كتيررر و انواع مختلفه و دبدوب كبير احمر و فستان احمر برضو حلو اووي. 

منه بصدمه و فرحه: انا مش مصدقه نفسي كل ده عشاني بجد شكرا اوي ي حبيبي. 

هشام طلع علبه و كان فيها سلسله و عليها حرفه و لبسهالها. 

هشام: بحبك ي احلى حاجه حصلتلي في حياتي. 

منه بكسوف حضنته و قالت: وانا كمان بحبك اووي ي روحي. 

نسيب بقا عصافير الحب دول😂
 و نروح لمحمد 

محمد كان قاعد مش على بعضه و مش قادر يبطل تفكير فيها ازاي وافق ان مراته تتجوز حد غيره لا و ده عمار صاحب عمره مش حد غريب فضل رايح جاي في الاوضه و مش قادر يفكر في حاجه غيرها. 

ليلى: هتفضل كده كتير؟ دي واحده رخي*صه باعت نفسها لصاحبك متستاهلش ده كلو نام ي حبيبي و ارتاح. 

محمد بضيق: سيليا عامله ايه؟ 

ليلى: يعيني عليها مش بتبطل عياط من ساعه م امها مشت و تسألني كل يوم ماما فين ماما فين و انا معدتش لاقيه حجه اقولها اتصرف بقا عشان تعبت انا رايحه انام تصبح على خير. 

سما كانت راحت في النوم و عمار فضل يتأملها و... 

عمار: بحبك بس لازم اخد حق امي و ابويا اللي بسببك ماتوا و انا مت من بعدهم و من بعدك من ساعه م روحتي و اتجوزتي صاحب عمري و انتي عارفه اني بحبك روحتي و قبلتي الجواز منو بس صدقيني مش ههنيكم على حياتكم دي و قام شالها و حطها على السرير و نيمها في حضنه... 

أروى كانت سهرانه طول الليل بره و قررت انها تعيش لوحدها و محدش سائل فيها ووو

أروى بصويت في الفون: الحقني ي عمااار الحقنيي ارجووك.....

الصديق الخائن 🙂

بقلمي / ملك ياسر الشرقاوي 🌗




تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة