رواية الخيانه والانتقام الفصل الخامس 5 بقلم يارا محمد


رواية الخيانه والانتقام الفصل الخامس 5
بقلم يارا محمد



عامر بعصبيه

انت مين، وازاي تسمح لنفسك انك تدخل بالشكل، ده علياء مين اللي دخل الشخص ده هنا .

المجهول بخبث ومكر 

اهدي أنا اللي جاي انقذك ، من اللي انت فيه ده وانقذ سمعتك لو موافق تسمعني تمام؛  ولو لا هتبقي انت اللي خسران طول عمرك ها قولت ايه .

عامر مش فكر كتير،  لانه كان عايز ينقذ شركته باي شكل من الأشكال وجاوبه .

موافق اتفضل علياء اقفلي الباب ومحدش يخش هنا ابدا .

المجهول قعد قدامه بابتسامه واثقه و حاطط رجل ع رجل.

المجهول : أنا عارفك ومتابع شغلك من زمان،  وعارف اللي حصل ليك من تمن شهور، وده اللي خلاني اجيلك النهاردة؛ علشان اعرض عليك صفقه العمر مش يترفض ابدا . 

عامر : اسمعك الاول ولو عجبني كلامك اوافق عليه اتفضل  بس ممكن تقولي اسمك ايه الاول .

المجهول 

مش دلوقتي تعرف اسمي المهم أنا عارف بمشاكلك الشخصيه و المهنيه مع سفيان العزازي وعارفين ازاي نخلصك منه .

عامر  بلهفه وحقد 

لو كان فيها اذي ل سفيان أنا موافق سمعني هتقول ايه .

المجهول ابتسم واتكلم.......... ها موافق ولا لا .

عامر بدون تفكير 

أنا موافق ع الخطه دي بس تنفيذها ، مش دلوقتي خلينا نصبر عليه شويه ؛ نكون خططنا ع مهل ونضربه ضربه قويه ها موافق .

المجهول : موافق وكمان انت هتبتدي تشتغل معانا ف الشغل الممنوع ده لو عايز تنقذ شركتك ها موافق نمضي عقد مع بعض .

عامر 

موافق ع اي حاجه تخص رجوعي للسوق اقوي واكبر من تاني واي حاجه فيها اذي العزازي  .

المجهول طلع عقد من تلات اوراق وقلم وحطهم قدام عامر وهو من غير تفكير أو أنه يقراهم مضي علي عماه من غير مايبص فيهم والمجهول ابتسم بخبث .

المجهول 

بعد يومين هتوصلك شحنه ف مخازنك وهنديك تعليمات تسلمها فين و ازاي .

المجهول مشي وعامر ابتدي يخطط هيعمل ايه بس الاول يرجع سمعته اللي دهسها سفيان العزازي برجله .

أما وهران كان ف شركته الخاصه وبص ف الصفقات والحسابات اكتشف تلاعبات و اختلاسات كتيرة  الظاهر أن إهماله للشركه كتير وصلها لكده قفل الملفات من غير ما يعمل حاجه وطلع صورها يتأمل فيها زي كل مرة معرفش حاول كام مرة دور عليها أو يوصلها بس من غير فايدة اتنهد بحسرة ع حاله وافتكر أبوه بيعاملها ازاي .

فلاش باك 

عامر بعدم تقبل 

أنا موافق تتجوزها بس مش تنتظر مني اعاملها كويس ، هي هتشوف اسوء معامله مني فاهم اهو شئ من ريحه سفيان نتسلي عليها  فاهم يا وهران .

وهران بهدوء لابوه 

هتحبها يا والدي و هتنسي عداوتك مع ابوها وبعدين مش يمكن تدينا صفقات ابوها .

بعد اسبوع كان فرحهم ودخلت البيت بابتسامه وعامر استقبلها بالغصب وابتسامه مصطنعه بس معلش المهم تديه صفقات ابوها .

بعد يومين من حوازهم رفضوا يعملوا شهر عسل و قضوه ف البيت وكانوا ع سفرة الفطار وعامر بصلها بهدوء .

عامر 

اخبار ابوكي وشغله ايه لسه بتشتغلي معاه ولا هتسيبي شغله وتشتغلي معانا  .

ريم بهدوء وبصتله بابتسامه 

لا هفضل اشتغل مع ابويا أنا ماسكه الشركه معاه من ساعه تخرجي وكبرناها مش هاجي دلوقتي واسيبه وبعدين ما حضرتك معاك وهران بيساعدك عايز مني ايه .

عامر 

اشوف شغلك وتعاملك مع العملاء ازاي و بوقاحه وبصراحه، أنا هاخد صفقه من ابوكي وعايزك تكسبيها لصالحنا، احنا دلوقتي بقينا عيلتك وتساعدي جوزك ها رايك ايه .

ريم ببرود 

مش موافقه حضرتك مين فهمك ، اني هغدر ابويا و هطاوعك ف كلامك، أنا لا يمكن اعمل كده ابدا جيت للشخص الغلط عن اذنك رايحه الشغل .

قامت ومشيت من قدامهم و عامر كلامها خلاه غضبان ومتعصب مسك الكوبايه ورماه ع الأرض بقوة وغضب .

شايف مراتك بتتكلم ازاي هي دي اللي قلت هتشتغل معانا وتدينا صفقات من ابوها طبعا هي زيه خبيثه اسمع انت لازم تاخد مخطط للصفقات بتاعتهم الجايه فاهم ولا لا .

وهران 

أنا مش هكدب ع مراتي واخد منها حاجه مش لينا انت كلم مستثمرين وتعاقد معاهم مش لازم نسرق اتكلم مع ابوها وصفوا اللي ما بينكم .

عامر رمي كل حاجه ع الأرض ومسك جزازة حاده وحطها ع رقبه ابنه الوحيد،  بجبروت اسمع اللي هقولك عليه والا هقتلهالك ؛  انت فاهم مش هراعي انك ابني وهحرق قلبك فاهم اسمع ....... فاهم هتعمل كده ولا لا.

وهران 

هعمل اللي انت عايزة بس ارجوك مش تاذيها ولا تقرب منها .

باك 

عامر

استني عليا عزازي و هتشوف ازاي هدوس عليك و اذلك براحتي .

أما عند ريم ف بيتها كانت فرحانه بغيث ولايتها معاها 

سفيان

 حبيبتي انا سائب الشركه من يومين ولازم اتابع معاهم هترجعي معايا ولا  ناويه ع ايه .

ريم 

لا يا حبيبي امشي انت انا مش هرجع دلوقتي لازم لما الولد يبقي كويس ارجوك سامحني مش هرجع دلوقتي لازم اتحضر كويس والخطط أنا عايزة ايه بعدين .

سفيان 

ماشي بس خليني اشوف الولد كل يوم فاهمه .

ريم 

مش تخاف هتبقي أنا وأنت مع بعض فيديو كول وتخليك تشوف غيث كل يوم وكل دقيقه .

سفيان ودع بنته ومشي وريم بصت للصورة اللي ف الدرج وابتسمت بمكر وكره .

ريم .......

ووو يتبع .

                  الفصل السادس من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة