رواية الخيانه والانتقام الفصل الثاني عشر 12 بقلم يارا محمد


رواية الخيانه والانتقام الفصل الثاني عشر 12
بقلم يارا محمد


عامر كان ف مكتبه مبسوط ومشغل مزيكا بيحتفل بانجازه اللي حققه فونه رن وكان نفس الرقم البرايڤت وابتسم .

عامر بابتسامه 

نص الخطه تم ناوي ع ايه دلوقتي يعني ضربتك الجايه هتكون ازاي .

المجهول 

هبعتلك لوكيشن و تجيلي فيه محتاجين نتكلم شويه .

قفل المكالمه من غير ما يسمع رد وعامر قام وراح ع العنوان لقاها فيلا صغيرة ف مكان بعيد و دخل و لقاه قاعد مستنيه .

عامر 

مش ناوي بقي تقولي انت مين وبتعمل ف العيله دي ليه كده يعني أنا ليا أسبابي انت بقي سببك ايه .

المجهول 

أنا مين انا اكون ريكاردو تيم أنا ابقي اكبر  تاجر  كوكايين  وسلاح ف اسبانيا كلها يعمل كده ليه عداوة قديمه بين عيلتي و عيله سفيان أو غفران الكسندر .

عامر 

لا مش فاهم يعني عليه سفيان ليها ف تجارة السلاح دلوقتي فهمت هو ليه ناجح علشان والده اكيد .

ريكاردو

لا هو ناجح علشان ذكي مش انت بتخسر بسبب غبائك وكنت غبي برضه لما استخدمت ابنك علشان تنتقم من سفيان ف بنته المهم الخطوة الجايه هي أننا ننفي نسب ابن ريم لابنك ونتفرج عليهم من بعيد .

عامر 

موافق بس لغايه دلوقتي خبر القبض ع سفيان مش اتنشر تفتكر هما السبب .

ريكاردو 

متخافش هيتنشر مهما داره عليه عندي ليك عرض مغري .

عامر 

ايه هو احب اسمع .

ريكاردو 

تبقي شريكي ف تجارة السلاح و فرصه تكبر وشغلك العادي يبقي مجرد ستار بس موافق.

عامر بدون تفكير 

موافق أنا اقبل باي حاجه علشان يكون عندي سلطه حتي لو السلطه دي من شغل ملتوي .

ريكاردو 

تمام امشي انت هبلغك بعمليتك الأولي بعدين و هجربك لو نفعت هتكون شخص ليه حصانه كبيرة .

عامر مشي وهو مبسوط أحلامه بتتحقق بس مش قدر يسكت وبلغ الصحافه و الاعلام ع الخبر وهما ما صدقوا يلاقوا خبر جديد .
 رجع البيت واستني وهران وبلغ معمل معين باللي عايز يعمله وهيقنع ابنه بده .

أما وهران رجع البيت بسرعه ودخل اوضه ابنه 

بصله بكره وغضب و الولد كان نايم  بيعيط  وسابه وطلع  .

تاني يوم صحاه بقسوة وحده ومن غير ما يحاول يفهم الغضب كان عاميه و كلام أبوه بيرن ف ودانه .

وهران بغضب 

انت قوم وبطل بكي و تعالي معايا حالا .

غيث ببكاء

بعد عني سيبني أنا عايز ماما أنا مش بحبك .

وهران بكره وقاله كلام اكبر من سنه 

وانا بكرهك وهتيجي معايا نعمل تحليل أبوه ولو مش كنت ابني هخليي ريم تبكي عليك تعالي معايا.

سحبه وراه وكان بيبكي وعامر قاعد بهدوء بيشرب قهوته وسامع صراخ الولد وقسوة أبوه شافهم نازلين و حرفيا بيسحله وراه .

عامر 

اهدي يا وهران كل حاجه هتتحل بس طلع حكايه التحليل دي من حساباتك مش ريم قالت إنه ابنك خلاص  مع اني شاكك بعد ما شفت الشخص ده معاها وحب الولد ليه .

وهران اتعصب اكتر وعند ف الموضوع وأصر يروح وعامر اخده ع المعمل اللي اتفق معاه وفضلوا طول اليوم هناك واخيرا التحليل طلع بعد ما طلب من الدكتور تكون النتيجه مستعجله .

وهران بترقب 

خير يا دكتور النتيجه ايه ممكن تقولي من غير مقدمات .

الدكتور  بجديه مزيفه  

مش ابنك الحمض النووي مش مطابق ابدا وبعدين حضرتك خلفت ازاي وقلت المدام بتاعتك انك بتعاني من مشكله تمنعك من الإنجاب لفترة .

وهران كان مصدوم و بص للولد اللي كان خايف معقول كدبت عليه علشان تنتقم وصل بيها أنها تعمل فيه كده اتعصب واخد الولد معاه لعند ريم أما عامر بص للدكتور بابتسامه خبيثه و طلع فلوس كتير .

عامر 

دي باقي فلوسك وياريت اللي حصل متجيبش سيرة بيه ابدا .

الدكتور 

أنا عملت ده تحت التهديد خالفت شرف المهنه و قسمي علشان انت واحد مريض صدقني نهايتك هتبقي وحشه اوي .

عامر سابله الفلوس ومشي ومش اهتم بكلامه ورجع بيته عايز يعرف الخبر انتشر و لا لا أما ريم رجعت بيتها وكان بيساعدها رابي وبيهتم بيها فجاه سمعوا صراخ وزعيق نزلت ورابي وراها وشافت وهران وابنها بيعيط .

غيث ببكاء 

ماما الحقيني بيضربوني وانا معملتش حاجه .

ريم  بصدمه 

انت عامل ف ابنك كده ليه ايه الهمجيه دي سيب الولد .

وهران مسكها بعنف واتكلم 

انتي هتكدبي وتصدقي كدبتك لعبتك القذرة اتكشفت و الولد مش ابني عملت تحليل ف معمل بيثق فيه ابويا والدكتور قالي انه مش ابني انتي وصلت بيكي بجاحتك دي انك تثبتي نسب ابن مش من صلبي ليا .

ريم 

انت مجنون والتحليل ده اكيد مزور وما دام قلت إن ابوك و داك معمل  بيثق فيه يبقي دي لعبه الغرباوي الجديدة بس انت زي الروبوت بتمشي وراه وخلاص فوق من اوهامك دي ابوك بيضيعك يا وهران .

وهران بزعيق 

اخرسي أنا ابويا احسن حد ع الأقل مش زي ابوكي تاجر السلاح المحبوس كويس اني طلقتك والسنين اللي ضيعتها عليكي هاخد حقها منك ف ابنك اللقيط اللي من غير اب ده .

ريم برجاء 

لا سيبه انت مش هتعمله حاجه ده ابنك ابوك هو اللي كداب يا وهران مش تصدقه ارجوك .

رابي قرب منها وكان بيهديها التلفزيون كان شغال والخبر الأبرز هو القبض ع سفيان العزازي بتهمه اتجار ف السلاح وهران بصلها بشماته .

وهران 

شفتي اهو اتفضحتم شوفي هتخرحي ازاي من مصيبتك دي بعدي .

زقها ووقعت ع الأرض وهي بتبكي بحرقه لأول مرة .

أما سفيان كان ف زنزانته والتعب باين عليه  و الظابط عرفه أنه المأمور عايزه ف راح ولقي أبوه و اخوه بس قالوله ع الخبر .

سفيان بتعب 

خلي بالك من ريم يا ابويا هي امانتك دلوقتي الظاهر أنه عامر كسب و .

ملحقش يكمل علشان وقع ف لحظه نقلوه المستشفي والدكتور كشف عليه بلغهم بأسف بوفاته والكسندر خارقت قواه من صدمته ف فقدان ابنه الكبير بلغ رابي وبص عليها وهي منهارة .

بس لازم تتصدم علشان تعرف تاخد حقها هما لعبوا لعبتهم صح ولازم تثار لحقها .

رابي بهدوء رغم زعله عليها .

ريم قومي هنروح ل عمي تشوفيه .

ريم 

أنا لازم اروح ليه عايزه تشكيله من عامر ومن ضعفي خدني ليه وحشني .

رابي 

احنا رايحين علشان تودعيه يا ريم وتش فيه للمرة الأخيرة .

ريم بعدم فهم

قصدك ايه بكلامك ده انطق ف ايه يا رابي.

رابي حكالها وكانت هتصرخ بس كتم صوتها .

رابي بقوة 

مش دلوقتي صراخك ده اجليه لبعد ما تاخدي حقك هما لعبه عليكي لعبه قذرة وأمنها خسروكي ابوكي و ابنك وانت هناخدي حقك اجلي انهيارك لبعد انتقامك ومسك دراعها خدي حقك الاول فاهمه هتروحي معايا وهتشوفي ابوكي من غير ما اشوف ليكي دموع عارف ان دي قسوة بس أتعلمين أن الانهيار ف الاول مش هيجيب نتيجه تمام احنا هنخلي موته سر لبعد الانتقام فاهماني .

ريم هزت ليه رأسها وسألته .

انت بتعمل معايا كده ليه انت بتساعدني وانت مش تعرفني غير من وقت قليل .

رابي 

قريب هتفهمي تعاليا معايا دلوقتي .



تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة