رواية الخيانه والانتقام الفصل الثامن عشر 18 بقلم يارا محمد


رواية الخيانه والانتقام الفصل الثامن عشر 18
بقلم يارا محمد



ريم حست بنز*يف وصرخت رابي جري عليها ، ونده للدكاترة وبلغوه أنها هتدخل العمليات من تاني لأنه حصلها نزيف شديد ، دخلت العمليات وبقت هي و ابنها ف الاوضه؛  بيحاولوا ينقذوهم الولد من شدة الضربه حصله نزيف ف المخ شديد وبيحاولوا ينقذوا ريم باي طريقه .

ف مكان حلو فيه ورد وجنينه كانت ريم و غيث قاعدين مبتسمين ، وبيلعبوا مع بعض فجاه ظهر سفيان و ابتسم ليهم .

سفيان بحب و ابتسامه 

بتعملوا اي هنا المفروض مش تكونوا هنا دلوقتي .

غيث بطفوله 

جدو وحشتني اوي أنا عايز اروح معاك ، الراجل الكبير و ابنه دول وحشين اوي  ، و أنا بكرههم .

سفيان بهدوء 

حبيبي قلنا مش تقول الكلام ده ، وهران يبقي والدك و لازم تحترمه .

ريم قربت منه وحضنته بقوة 

سبتني ليه شفت حصلي ايه من بعدك اول مرة ؛ اعرف ان الدنيا دي قاسيه؛  ومبقاش ليا بعد موتك حد بقيت لوحدي .

سفيان 

مين قال انك لوحدك معاكي رابي وهو بيحبك و هيحميكي ارجعي يا ريم انتي وغيث ، علشان تاخدوا حقكم وحقي فاهمه ، مين هيثبت برائتي غيرك وعيشي مع رابي ، وافتحي قلبك ليه مش هتندمي .

سفيان مشي وسابهم وهي بصت لابنها وابتسمت ورجعوا تاني ؛ بعد اكتر من ست ساعات الاتنين خرجوا الدكتور طمن رابي أن الاتنين بخير ، بس الام مش تعمل مجهود كبير و الا هيحصل ليها مضاعفات خطيرة بعد كده .

رابي طلب أن الاتنين يقعدوا ف اوضه واحدة ، بعد فترة غيث فاق وهو بيبكي .

رابي بحب 

حبيبي انت كويس رد عليا .

غيث حضنه وهو بيبكي وقاله ع كل حاجه؛ لغايه ما عامر ضربه و زقه و اغمائه .

غيث ببكاء 

أنا كنت خايف اوي هناك وحضرتك  ، و مامي مجيتوش تنقذوني منهم.

رابي 

لا مش تقول كده صدقني كنا جايين ناخدك بس مامي عملت حادثه كبيرة ولسه نايمه ، واتفاجئنا بيك باباك جايبك هنا مش تخاف طول ما أنا ، جنبك ومامي كمان هتبقي كويس  خليك قوي .

بعد شويه ريم فاقت وبصت حواليها ، وقامت مفزوعه بس رابي لحقها .

رابي 

اهدي انتي كويسه متفزعيش ، كده غلط عليكي الحركه الكتير .

ريم ببكاء 

ابني يا رابي اوعي تقولي أنهم موت*وه و خبر مو*ت ابويا انتشر مش عارفه ازاي بس  ، السر اللي خبيناه اتكشف ، أنا مش هسكت المرة دي هحرق الدنيا عليهم .

رابي 

هتعملي اللي انتي عايزاه بعد ما تبقي كويسه و غيث كويس هو نايم جنبك ، اهو وصحته كويسه هو بس نزف كتير ف نايم من التعب .

ريم كانت هتحضنه بس الباب اتفتح،  و ظهر وهران اللي اول ما شافها  ،جري عليها وكان هيحضنها من فرحته هو لسه بيحبها برغم كل المشاكل إلا أنه لسه بيعشقها  ؛ بس رابي منعه .

ريم بغضب 

جاي تعمل ايه هنا تاني ، بعد ما كنت هتقتل ابنك ها عايز ايه مني .

وهران

جاي اطمن عليكي مهما كان انتي كنتي مراتي و بعدين الولد ابنك مش ابني ، أنا رحت معمل تحاليل وعملت تحليل نسب ، والنتيجه سلبيه المعمل بيتعامى معاه ابويا من زمان .

ريم 

النتيجه هي اللي مزورة وكل حياتك عايشها ف كدب صدقني هتندم بعدين ، لما الحقيقه تبان بس اصبر عليا هوريك الحقيقه مرة واحدة علشان لما امشي من البلد دي ؛  هتكون وحيد و ابوك اللي واثق فيه ده مريض نفسي ، محتاج يتعالج لانه من جبروته أنكر نسب حفيده، زي ما انكر وجود ابنه اللي هو اخوك من حياته .

وهران 

انتي ايه التخاريف اللي بتقوليه ده انا الابن الوحيد لابويا  ، هو مش اتجوز تاني منين هيطلع ليا اخ .

رابي

لانه ببساطه ابوك كان متجوز من سكرتيرته فريدة علوان اللي اختفت بعد سنه من شغلها مع ابوك ، والمعلومات اللي وصلت ليا بعد ما دورت ورا الموضوع ؛  أنه اتجوزها ف السر ع والدتك ولأنها كانت حامل فريدة ، خافت من الفضيحه ف جاتله الفيلا يومها .

Flash back

فريدة بعصبيه 

انت لازم تتجوزني رسمي ، يا عامر وخلال فترة قصيرة انت فاهم .

عامر بعصبيه 

انتي مجنونه عايزاني أنا عامر رشيد الغرباوي اتجوز حته سكرتيرة عندي ، الظاهر انك مش عارفه بتقولي ايه.

فريدة 

لا أنا عارفه بعمل ايه انت لازم تكتب عليا علشان مبقتش لوحدي بقي ليا ابن منك ؛  ولازم تتجوزني علشان يكتب باسمك أنت سامع .

عامر قرب منها ومسك رقبتها بغ*ل.

انتي مجنونه صح مش قلتلك  ، خدي الحبوب ف معادها خلفتي الاتفاق ليه .

فريدة

بأمن مستقبلي يا حبيبي معقول ابقي مراتك ف السر ويوم أما تزهق مني ترميني ، من غير فلوس لا أنا مش لعبه ف ايدك أنا مراتك ما هويدا هانم مراتك ، وليا حق يعني أنا عايزة خمسين مليون جنيه .

عامر 

كام انتي اتهبلتي صح مستحيل اديكي مبلغ زي ده .

فريدة بتهديد 

لا هتديني  والا هنشر خبر جوازنا وحملي منك ؛ وسمعتك هتبقي ف الأرض و معايا ورق مناقصات بملايين  ، ممكن ابيعه لاي منافس عادي .

هويدا سمعت كلامهم  بصدمه و دموع رجعت لورا  بس خبطت ف المزهريه  ، وقعتها شافوها واقفه والدموع ف عينيها هي اه عارفه خيانته من اول جوازهم ، بس مش توقعت انه يعمل كده .

عامر 

هويدا  حبيبتي انتي هنا من امتي ؛ تعالي فداكي المزهريه .

هويدا بقرف وزقته بعيد

بعد عني انت ايه مش بتحرم حصلت تتجوز عليا ومين دي متنساش اني عملتك  ؛ يعني بكلمه مني لابويا  ، اخليك تشحت تاني .

عامر بتوسل مزيف 

انا غلطان حقك عليا هي اللي غوتني دي واحدة زبا*له اصلا أنا مستعد اعمل اي حاجه  ،علشان تبقي مسمحاني .

هويدا مش ست قويه و لا متسلطه وبتتعرض للعن*ف الزوجي من عامر ؛ وهي سبب أنه غني وليه سلطه بس جات ليها فرصه أنها تبقي ست قويه و لو مرة ف حياتها ولأنها ف شهرها الاخير من الحمل وتعبانه أمرت عامر  ،بحبس فريدة ف المخزن عامر نفذ طلبها ورمي فريدة ف المخزن .

عامر  بغل 

أنا هوريكي ازاي تهددين*ي فاهمه مش هخسر سمعتي وفلوس مراتي علشان واحدة مش تسوي زيك فاهمه ، زقها وسابها بعد فترة هويدا مش استحملت الالم وصرخت وعرفت انها بتولد مرت ساعات ولادتها ؛  ع خير وجابت ولد وعامر فرح بيه .

هويدا بتعب 

و ما دام انت فرحان ليه اتجوزت عليا وكمان حامل منك اسمع لو عايز تحافظ ع مكانتك عند ابويا ابن السكرتيرة يختفي  ، انت فاهم تسقطها علشان مش عايزة ابني يشاركه ف فلوسه ابن واحدة تانيه مجرد سكرتيرة ، وانت  متخسرش سامع .

هويدا مش ظالمه بس اللي عملته غصب عنها هي مجروحه عامر ، جرحها وداس عليها كتير .

عامر أداها الولد ونزل ليها شافها منكمشه ف نفسها ودموعها ع خدها قرب منها وحضنها وهي استغربت من عملته دي .

عامر 

سامحيني أنا مكنش قصدي الكلام اللي قولته ده بس كنت مضطر مكنتش ، عايز تعرف علاقتنا ابدا و اوعدك ابني منك هيكون الاهتمام بينهم متساوي  ،  و ميراثهم هيتقسم عليهم بالعدل .

فريدة بفرحه 

بجد كلامك ده يعني مش هتنكره و لا هتمنعه من حقه صح انا مصدقاك ، لاني بحبك يا عامر كنت فاكرة هكون مجرد نزوة بس انا حبيتك بجد .

عامر 

أنا اترجيتها علشان تخرجك من هنا  ؛ بس هي رفضت هنقلك لاوضه تانيه بس تنسي الموضوع .

فريدة 

لا لا مش عايزة اوض أنا عايزة ابقي هنا  وخلاص .

عامر وافقها ومشي وهو يبتسم بشر عدت شهورها و هويدا متعرفش أنها مش اجهضت و احتفظت بالولد ، وجه لفريدة الم الولادة وهي سمعت صراخها واتصدمت ، أنها احتفظت بالحمل و عز المها و صراخها جه عامر ع صراخها هويدا اتخانقت معاه ووقعت مغمي عليها ، وعامر تفاداها وجاب لفريدة دكتورة و ولادتها و فريدة نامت من التعب و الدكتورة مشيت وعامر بص للولد وابتسم بقسوة .

عامر 

انت الغلطه اللي هتحاسب عليها طول عمري جيت ف وقت مش مناسب ،  للاسف والدتك و انت هتدفعوا التمن .

عامر اداه لواحد من رجاله و قاله يروح مكان معين ويستناه هناك و فريدة بعد ساعتين فاقت ف اوضه وعامر جنبها ، مستنيها بصت حواليها وبصتله .

فريدة 

ا ابني فين يا عامر اوعي يكون حصل ليه حاجه .

عامر بتمثيل وحضنها 

أنا آسف من قسوة الدنيا عليكي يا فريدة بس الولد تعيشي انتي كان كويس وبيصرخ بس فجاه سكت و الدكتورة كشفت عليه وقالت إنه مات ملهوش نصيب .

فريدة 

صرخت بقوة ومش استحملت الخبر القاسي ده عليها وسكنت ف حضنه قاس نبضها لقاها مات*ت من القهر ، و هويدا كمان ماتت من قهرتها بسبب عامر وكذبه مش استحملت اي حاجه وماتت  ، وسابت ولد عمره شهور ل عامر رباه لوحدة أما الولد التاني دخله دار رعايه في  فرنسا وبعد ما كبر دخله مدرسه داخلي .

Back

رابي 

أنا دورت ورا كلام علياء السكرتيرة وبعت جاسوسه ليا ف شركه ابوك ولقيت ف خزنه نسخه من مذكراته وشهادة ميلاد  ؛ بإسم عمر عامر الغرباوي انت مخدوع ف ابوك يا وهران كنت فاكر أنه ملاك وهو حقودي  و مريض نفسي ودمرك و دمر اخوك اللي عمره عشر سنين من غير ذنب انتو مجرد ضحايا و لو مش مصدق هتلاقي النسخ الاصليه من المذكرات و شهادة الميلاد ف مكتب ابوك البنت اللي بعتها ف الخفا هي اللي بلغتني روح .

وهران كان بيسمع الحكايه بصدمه ومش مصدق أن أبوه يعمل كده معقول أبوه اللي كان بالنسباله كل حاجه حتي لو كان بيتعصب وعمره ما دعمه ف حاجه يطلع منه البلاوي دي قام بصعوبه والورد وقع منه وداس عليه مشي وهو كان حد ضربه ع دماغه مشوش وتايهه .

رابي سابه و ريم لوهله صعب عليها حست بالتعب ونامت بعد اسبوعين ريم اتحسنت و وهران معرفش يواجهه أبوه ابدا بس دخل المكتب زي ما قله رابي لقي فعلا مذكراته وكان كاتب فيها كل حاجه بالتفصيل ومع كل كلمه كانت دموع وهران بتنزل اكتر وشاف شهادة الميلاد بتاعت اخوه و  جاب كشف بكل مكالماته لاقاها أغلبها من دار الرعايه اللي ف فرنسا وارقام مجهوله  وتسجيلات ولما دور وراها  لقيته بيتفق ع شحنات اسلحه ومنهم تسجيل بيتفق مع حد ضد سفيان أنه يحط عنده اسلحه من غير تفكير بعت التسجيل ل ريم يمكن لما يعمل كده تسامحه ريم وصل ليها التسجيل وسمعته هي ورابي وفرحوا لانه ف دليل يثبت أن ف حد اتفق ع ابوها هي و رابي طول الاسبوعين كانوا بيجمعوا ف الادله اللي تثبت براءة ابوها وجابت تسجيل كاميرا الشركه ف اليوم ده ولقت حد غريب دخل المخزن وطلع سلمت ده كله للبوليس وهما اقروا أنه بريئ وأثبتت برائته ف المحكمه رجعوا البيت وهي فرحانه أنها عملت حاجه لابوها وهو ميت ع الأقل الناس مش تفتكر أنه شخص سئ.

رابي بابتسامه 

دلوقتي اثبتي براءة عمي ناويه ع ايه .

ريم 

عامر لبس ابويا قضيه سلاح ظلم يحصل ايه لو ثبتنا أنه بيتاجر ف السلاح و الاثار و شغله مشبوه .

رابي 

دي بسيطه وعندي ليكي الشخص المناسب اللي ممكن يساعدنا هي ع وصول دلوقتي .

ريم باستغراب 

مش فاهمه مين هي اللي هتساعدنا 

سمعوا صوت أنثوي جميل بيتكلم

البنت بابتسامه 

قصده عليا مفيش غيري ممكن يساعده ف الجوله دي .

أما وهران خلاص مش بقي قادر يخبي اللي عرفه اكتر من كدا كانوا ع السفرة و عامر مش مهتم بوجوده ع قد ما مهتم بصفقه الآثار اللي بدا يشتغل فيها من ورا الكل .

وهران بهدوء

مش عايز تعترف ليا بحاجه انت ندمان عليها  .

عامر من غير ما يبصله 

أنا عمري ما ندمت ع حاجه ابدا يا وهران .

وهران 

صح مش ندمت لا ندمت ع قتلك لامي بحسرتها هي و فريدة سكرتيرتك ولا ابنك اللي راميه في فرنسا ولا كانه موجود ف حياتك ولا غشك ليا طول السنين اللي فاتت دي .

عامر بصله بخضه  و صدمه ازاي عرف كل ده فضلوا يبصوا لبعضهم فترة .



تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة