رواية الخيانه والانتقام الفصل التاسع عشر 19بقلم يارا محمد


رواية الخيانه والانتقام الفصل التاسع عشر 19
بقلم يارا محمد


ريم بصت للبنت باستغراب ومش عارفه مين هي بس من شكلها باين انها قويه ، البنت قربت منهم بابتسامه صافيه ليهم .

رابي 

ريم اقدم ليكي أرين اماتو ابنه ديناف اماتو تاجر اث*ار وشغال مع الماف*يا بعد موته بنته ورثت زعامه العيله، و الشغل مع بعض ؛ أرين لسه في مشاكل بينك وبين اردين.

أرين بلا مبالاة

فاكر نفسه الوريث الشرعي ، للزعامه وهو مش يستحقها المهم مش تعرفني .

رابي 

ريم بنت عمي ومراتي انتي اكيد مفيش حاجه تخفي عنك .

أرين 

اكيد هي نفس البنت اللي متابع اخبارها من زمان صح ع فكرة هو بيحبك اوي ، وبيحبك من اول مرة شافك فيها أنا أرين تشرفت بيكي .

ريم 

و انا كمان غريبه كنت فاكرة هتقوليلي انك بتحبيه و الجو ده .

أرين 

لاني مش مهتمه بالحب ابدا ف شغلنا مفيش مكان للعواطف ابدا ، كل هدفي أحافظ ع الشغل و العيله و اهم حاجه عندي الفلوس .

رابي 

اظن انكم اتعرفتم ع بعض نخش ف المفيد تعالي يا ريم اتفضلي .

أرين 

ها بقي قولي كنت محتاجني ف اي بالظبط .

رابي 

ريكاردو تيم تعرفي حاجه عنه .

أرين 

اه اعرفه بس انت بتسال ليه عليه مش ده ابوك قت*له بعد اللي حصل لوالدها .

رابي 

كلامك مظبوط بس هو مش بيشتغل لوحده اكيد معاه حد صح .

أرين 

اردين مفيش غيرة انت عارف ان عيلتك وعائلتي من زمن ؛  وهما بيشتغلوا مع بعض ولما الشغل والزعامه انتقلت ليا بداله اشتغل لوحده وجند ريكاردو لحسابه وطبعا لانه بيكرهني وبيكره اي حد من طرفنا عرف بالعداوة اللي بين والد ريم وعامر الغرباوي مش اسمه كده .

ريم 

مظبوط أنا دلوقتي عايزة اخد حقي ف النقطه دي عايزة اثبت انه اشتغل ف السل*اح و الاث*ار لأن ع حسب معلوماتي  ، عامر خسر نص مستثمرينه و وضع الشركه ف النازل .

أرين 

مش محتاجين نثبت حاجه هو بدأ فعلا ف التجارة دي و اذا كان ع الادله هظبط ده بمعرفتي ع العموم شغلي ؛  مش هنا أنا شغلي ف أوروبا وبس  اردين عايز يبدأ شغل من هنا ولازم امنعه باي طريقه. 

ريم 

بالمناسبه ممكن اعرف لو مش هيبقي تطفل ليه والدك ورثك انتي بداله هو.

أرين بابتسامه 

وشوشتها بحاجه خلاها اتصدمت وسابتها ف صدمتها ؟

عند عامر بص لابنه بصدمه وبلع ريقه بصعوبه ؟

عامر 

ب بتقول ايه مين قلك ع التخاريف دي يا وهران أنا ما اتجوزتش تاني ولا عندي اولاد ؛ غيرك جايب كلامك ده منين بس .

وهران بعصبيه رمي الورق كله قدامه وزعق معاه .

وهران 

بلاش كدب وبطل مراوغه دي مذكراتك ودي شهادة ميلاد ابنك التاني انت ايه شيطان انت مش ممكن تكون بني ادم ، هان عليك ابنك ده ليه تهد حياة تلات أشخاص موت امي ؛ بحسرت*ها مع انها كانت بتحبك ومو*ت فريدة بحسرت*ها علشان تنتق*م أنها طلعت سر جوازكم و بغصه مريرة ،و وانا هديت حياتي و جوازي ، عملت كده ليه مش اشفقت ع حد فينا .

عامر بكره وجبروت 

وهو كان حد شفق عليا ولا حبني ها عشت طول عمري بتعنف من ابويا علي حاجه مش بايدي ، امي سابته وانا دفعت التمن طول عمري لغايه ما فاض بيا وقتلته من غير شفقه بس مش؛ اتسجنت عارف ليه علشان محدش كان ف الفيلا دي يوم الحادثه الكل كان إجازة عطي الخدم إجازة وعلشان اخد جزء صغير من حقي ، تلفت ليه ملف صفقه بمليارات ولما شاف الملف مقصوص ومتقطع طلع حزامه كالعادة ولاني مش استحملت المرة دي طبعا المليارات اهم من ابنه اخدت سكينه الفاكهه وضربته ف قلبه ضربته لغايه ما تأكدت أنه مات ولاني كنت كبير شويه عرفت انقل جثته ودفنته ف الجنينه فاهم .

وهران مش مصدق كلام أبوه معقول يعمل كده  كان مصدوم لابعد درجه مش متخيل أنه يكون مش سوي نفسيا لدرجه مرعبه قوي كدا .

وهران 

فعلا زي ما قالت ريم انت مريض نفسي ؛ ومحتاج تتعالج أنا هبلغ عنك انت فاهم مستحيل تعيش هنا تاني .

وهران قام ومسك الفون وكان هيتكلم فجاه مش حس بالدنيا ووقع عامر ضربه جامد ع راسه شاله وحطه ف اوضته السريه و كتفه .

عامر 

ريم دي جابت آخرها معايا و لازم تتعاقب وهموتكم مع بعض ف مكان واحد .

تاني يوم ريم كانت بتابع شغل الشركه والعقود اللي ملتزمه بيهم أغلبهم خلصت شغلهم وحققت صفقات كويسه و بالليل جه ليا فون وكان وهران ريم مش كانت هترد بس ردت بسبب أنه رن كتير .

ريم 

خير يا وهران عايز ايه مني تاني انت مقتنع أن الولد مش ابنك براحتك بس هبعت ليك التحاليل كلها علشان تصدقني .

وهران 

ر ريم الحقيني ابويا حابسني لاني واجهته باللي عرفته منكم هو دلوقتي مش موجود تعالي انقذيني و مش هنسيب ليكي المعروف ده وتعالي وحدك لأننا محتاجين نتكلم ممكن .

ريم خافت عليه مهما كان هو أبو ابنها وكان بينهم علاقه ف يوم من الايام خرجت و شغلت العربيه بس بعتت رساله وطلعت بيها وصلت بيت عامر وكان مضلم النور اتفتح وشافت وهران قدامها متكتف وليحاول يبعدها عن المكان قربت منه بس ملحقتش لأن عامر ضربها واغمي عليها بعد فترة صحيت وهي حاسه بوجع بصت قدامها لقته مبتسم وهي متكتفه .


                 الفصل العشرون من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة