رواية الخيانه والانتقام الفصل السادس عشر 16 بقلم يارا محمد


رواية الخيانه والانتقام الفصل السادس عشر 16
بقلم يارا محمد




رابي ساق باقصي سرعه ع المستشفي و الدكاترة اخدوها منه وقعدت اكتر من ست ساعات ف العمليات و هو كان قاعد منهار خايف يخسرها هو بيساعدها لانه بيحبها يمكن هي مش هتعرف تحبه بس هيفضل يحبها ومتمسك بيها الخبر وصل ل عامر اللي ابتسم بشر و كان بيتعشي بهدوء وراحه وبص لابنه يشوف هل باقي عليها ولا رماها بطول دراعه ع الآخر .

عامر بخبث

معرفتش اللي حصل و لا ايه .

وهران باستغراب 

خير ف حاجه جديدة مع عثمان وبنته .

عامر 

لا دول سيبك منهم مش محتاجينهم بس ف حاجه تاني تخص طليقتك .

وهران لوهله خاف بس رجع لبرودة وقال بعدم اهتمام .

مالها لبستنا مصيبه تانيه .

عامر بشماته واضحه 

لا عملت حادثه وهي دلوقتي بين الحيا و الموت مش عارف بقي هتقوم منها ولا لا و كمان .

ملحقش يكمل لأن وهران جري بسرعه لبرة يشوفها ويطمن عليها وعامر اتاكد أنه مش اتغير بس مش هيلحق يشوفها اساسا وبص الطبق بتاعه وخد طبق اكل تاني وحط فيه حاجه و اخده و اداه لغيث .

عامر 

كل علشان لما اسلمك لامك تكون كويس عايزك تاكل كويس .

غيث لانه كرهم ومش بيحبهم رمي الاكل و اتكب كله ع الأرض عامر حس أنه خطته بتفشل و من غير تفكير ضربه بالقلم جامد وغيث فصل يبكي ويصرخ عامر اكتفي من صراخه مسكه ورماه ودماغه جت ع الحديد اللي وراه و الولد أغمي عليه وعامر سابه ومش اهتم لأمره .

عامر 

علشان تتعلم تاني مرة تعصي اوامري وترمي الاكل عيل غبي كل ما اشوفك افتكر جدك .

وهران وصل المستشفي بعد ما عرف هي فين من واحد من رجالته وصل ولقاه قاعد ع الأرض و اوضه العمليات مشغوله .

وهران بلهفه 

طمني عليها هي كويسه صح قولي انها بخير .

رابي 

وبصفتك ايه تسال السؤال ده أخرج من هنا ولو شفتك قريب منها هقتلك فاهم .

وهران 

انت باي حق تكلمني حدوته انك جوزها مش هتخيل عليا اه عاقبتها بابنها بس لسه بحبها أنا عايز اعرف هي كويسه ولا لا .

رابي قرب منه بهدوء و وهران حس بحاجه تقيله بص ع نفسه لقاه مسدس ومتصوب ناحيته ورابي بيبصله بنظرات مريبه .

رابي 

اسمع الكلام و الا هحسرك ع خالك انت فاهم وحضر نفسك لمعركه داميه آخرها سجنكم و اه روح اتكلم مع ابوك وقوله هي هتكون بخير وحركاته مش هتنفع وكمان اطمن ع ع اخوك اللي راميه ف دار ايتام روح من هنا .

وهران كان عايز يفهم هو بيتكلم عن ايه بس الدكتور خرج ورابي خبي مسدسه وقرب من الدكتور بلهفه .

رابي 

طمني هي كويسه ولا لا.

الدكتور 

الحادثه كانت شديدة وحصولها مضاعفات كسور ف اضلاعها  وكدمات ونزيف داخلي لازم نستني اربعه وعشرين ساعة لغايه ما تعدي مرحله الخطر .

رابي و وهران ف لحظه واحدة 

ممكن اشوفها .

الاتنين بصوا لبعض و الدكتور باستفهام؟

مين فيكم جوزها .

رابي من غير نقاش

أنا أما هو محدش يعرفه أنا هدخل ليها .

الدكتور 

مش تطول لأنها لازم ترتاح هننقلها العنايه و تقدر تشوفها .

ريم طلعت من اوضه العمليات والكدمات ملياها و رابي مشي جنبها لغايه اوضتها و فضل باصص عليها من برة وهران جه من وراه و لمحها كان عايز يخش وفعلا عمل كده بس رابي منعه .

رابي 

اطلع من هنا فاهم ملكش حق حتي تشوف أيدها ولا اي جزء منها هي شخصيا .

رابي نتر أيده بقوة وزقه و وهران مشي من غير حتي ما يطمن عليها أما ريم كانت ف عالم تاني وشريط حياتها بيمر قدامها حبها ل وهران معامله عامر ليها كسرتها من وهران حملها و ولادتها موت ابوها و رابي اللي اقتحم حياتها فجاه خلاها تحبها بعد ما اتكسرت و اتغدرت من عيله الغرباوي بس فجاه سمعت صوت ابنها بيستنجد بيها وبيبكي كابوس عدي عليها و شافت نفسها بتجري ع ابنها وهو بيبعد بس بيستنجد بيها و يقولها الحقيني وهي بتصرخ عليه وفجاه فتحت عينيها وشهقت بصوت عالي وكانت بتنهج بصت جنبها لقته ماسك أيدها و نايم ريم حركت أيدها و رابي صحي ع حركتها .

رابي  بلهفه 

حبيبتي انتي كويسه حاسه بوجع و لاحاجه .

ريم بتالم 

أنا موجوعه اوي حاسه اني متكسرة ه هو ايه اللي حصل .

رابي 

ارتاحي هنده للدكتور يشوفك .

رابي نده الدكتور و فحصها وبلغ رابي أنها تجاوزت مرحله الخطر بس هتفضل ف المستشفي لغايه ما تتحسن الدكتور مشي وهو فضل جنبها .

ريم بوجع 

هو ايه اللي حصل أنا كنت بكلمك وفجاه العربيه فاتت و مش حسيت بنفسي .

رابي 

حادثه مدبرة الفرامل كانت مفكوكه تقريبا عامر كان عايز يتخلص منك انتي قولتيله حاجه .

ريم حكتله وهو عاتبها بس محبش يتقل عليها وكانت حاسه بوجع ف اضلاعها ورابي طلب من الممرضه مسكن وعطته ليها .

عامر عرف انها لسه عايشه من وهران وهو سكت بس كان بيخطط لحاجه تاني كلم حد وعرفه يعمل ايه بالليل حد دخل اوضه ريم وكان معاه حقنه قرب من المحلول وحطه .




تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة