رواية الخيانه والانتقام الفصل الثالث 3 بقلم يارا محمد


رواية الخيانه والانتقام الفصل الثالث 3
بقلم يارا محمد


عامر :

كنت جايه اشوفك بعد اللي حصل هتكون حالتك ازاي ؛ اتمني تكون اتعلمت ازاي تتحداني .

سفيان : 

طبعا انت جاي وكلك امل، تشوفني مكسور قدامك ، وده اللي مخلي خيالك المريض مصوره ليك بس احب اقولك؛ غلطان يا عامر أنا مش بتكسر بسهوله ولا اي حاجه تقدر تذلني قدامك؛ 
حتي بعد اللي عملته ف بنتي انت و ابنك مش قدرته تكسروها .

عامر بغضب 

هو انت ايه بالظبط عملت كل حاجه علشان تكون قليل قدامي وبرضه؛ مش اتهزيت اعملك ايه تاني علشان اشوفك مكسور .

سفيان 

ولا حاجه لاني مش هناولك مرادك .

عامر 

بنتك فين عايز اشوف شكلها، وهي مكسورة قدامي يمكن ده يشفي غليلي .

سفيان 

انت فاكر أن ريم هتتاثر تعرف هي خلاص بعد اللي حصل مش مهتمه بيكم ولا ف دماغها ؛ جه وهران عندهم علشان يشوفها اخر مرة بس انتبه لكلام سفيان .

أنا معود بنتي ع أن الحاجه اللي تزهق منها أو مش ليها عايزة ترميها كأنها مش تعرفها ؛ وهي دلوقتي نسيت الموضوع ولا كأنكم ؛ ف دماغها وسافرت تركيا تباشر فرع الشركه هناك بالمختصر ؛ انتوا مش بتهموها خلاص رمتكم زي ما بترمي اي حاجه قديمه عندها اعتبرت العلاقه دي زي لعبه زهقت منها ورمتها ؛  نورت يا عامر وانت يا وهران ورقه طلاق بنتي توصلي ، علشان ابعتها ليها هي مستنياها مش هتفضل مراتك كتير .

وهران 

ممكن توصلني ليها عايزة اتكلم معاها اعتذر ليها حتي .

سفيان 

تايم أوت خلاص مش بقيت تهمها ف حاجه بنتي قويه ومحدش يقدر يكسرها يالا برة .

سفيان نادي الحرس وطلع عامر و ابنه برة وهو فضل يتحايل ع سفيان أنه يوصله بيها وسفيان مش اهتم بصراحه ف الآخر رجع البيت ؛ مع أبوه وهو ندمان أما عامر ف كان غضبان ع الآخر .

عامر 

أنا بكرهه الشخص ده بتمني اي مصيبه، تحصله علشان اتشفي بيه وهو مش بيهتز ابدا أنا بكرهه .

وهران مش مركز مع أبوه وسابه ومشي طلع فونه يبص ع صورها وهو ندمان يا ريته ما  عمل كده كان حماها باي طريقه بس مش عرف ولا بلغها أبوه كتفه من كل النواحي .

أما عامر جاتله فكرة ومش هو، الا وهو منفذها 

عامر اتصل ع حد تبع السوشيال ميديا وبلغه بخبر مزيف وقاله يزود شويه ع الخبر من عنده .

عامر  بشر

لما اشوف هداري الفضيحه ازاي يا سفيان  وهتكون عامل ازاي بكرة لما تشوف الخبر قدامك ع كل المواقع .

أما الصحفي اخد الخبر بحماس بس مش كان يعرف ايه اللي منتظره مدير الجريدة صديق شخصي ل سفيان وسمع المكالمه وبلغه أنا سفيان ابتسم وقاله يعمل ايه بالظبط وبالحرف.

تاني يوم الصبح صحي عامر علشان يشوف الاخبار؛ و يتشفي ف  سفيان بس اتصدم لما شاف الاخبار و وهران فونه مش بطل رن ابدا قام ع صوت فونه المزعج والمتصل؛ كان صديقه يزن .

وهران 

ف ايه يا يزن ليه المكالمات الكتيرة دي حصل ايه لكل ده؟ 

يزن بصدمه 

مصيبه يا وهران افتح التلفزيون بسرعه ف كارثه .

وهران خرج من غرفته ونزل يفتح التلفزيون لقي أبوه واقف قدامه ومش بينطق، بصله وبص ع الاخبار ولقي اللي صدمه  الخبر المكتوب .

"عاجل"

"فضيحه الابن الوحيد ل عامر الغرباوي بالخيانه" 

المذيع 

تم نشر  هذه الصور ل وهران عامر الغرباوي، وهو مع فتاه غير زوجته، و السيده ريم العزازي تركته ف لمح البصر واختفت؛ وكأنها لم يكن يوما ف حياتها ورفعت عليه قضيه خلع لكن لماذا فعل الابن هكذا فجاه ؟ يبدو أنه كان مخادعا مثل والده ،الذي يتلاعب بالاموال وليس معروف مصدر أمواله الطائله الي الان ؛ والتدخين من هذا أن نصف أسهم شركاته؛  تدنيت والمستثمرين اعلنوا انسحابهم من شركته؛  سنوافيكم بالمستجدات ف حال صدور أي جديد .

وهران مقدرش يستحمل ووقع ع الصوفه بصدمه وعدم تصديق ومش عارف ده حصل ازاي والمعلومة دي اتسربت ازاي بس كل اللي متاكد منه أن ده كله كدب عامر كان مصدوم ومش عارف يتكلم كأنه الصدمه خرسته معقول اللي كان عايز يعمله اتقلب عليه.

سمعوا صوت الصحافه والاعلام برة بيتهم ، و بيطالبوا أنهم يعرفوا ، باللي حصل بس وهران كان جاب آخره خرج مسدسه ؛وخرج ليهم وضرب طلقتين ف الهوا.

وهران بغضب 

دقيقه واحدة لو لقيتكم قدامي هفرغ المسدس فيكم فاهمين اخرجوا من هنا .

صحفي 

غلطانين وكمان بيبجحوا فينا علشان كده سفيان العزازي احسن منهم طول عمره و كويس أن بنته سابتك انت مش تستاهلها ابدا .

وهران اتعصب و ضرب طلقه ف الهوا وهما خافوا بس مشيوا من قدامه وهو دخل جوه لابوه .

انت السبب ف الفضايح دي انطق؛ قول اي حاجه تبرر موقفك .

عامر 

أنا كنت عايز الصحافه تنقلب عليه هو بس مش عارف حصل ايه والكل هاجمنا ،ف لحظه مكنتش اقصد .

الفون رن و وهران فتح الخط ع السبيكر .

سفيان 

اتمني تكون هديتي عجبتك يا عامر انت كنت عايز تفضحني أنا وبنتي؛  بس كله صب ضدك ف لحظه سلام .

أما ريم كانت لسه ف الطيارة وشافت الاخبار وابتسمت بهدوء .

ريم 

ناس اغبياء فاكرين أنهم اذكي مننا بس طلعوا مش بيفهموا .

بعتت رساله لابوها وهي مبسوطه من اللي حصل،
 وبعد اكتر من ساعتين وصلت تركيا خرجت من المطار استقبلتها مديرة مجموعه العزازي ف تركيا واللي كانت ماسكه الشغل لفترة .

روان 

حمد الله ع سلامتك يا فندم اتمني رحلتك كان هادئه ومستقرة .

ريم  بابتسامه 

شكرا ياروان انك استقلبتيني ورحلتي تمام قوليلي الشركه اخبارها ايه كله تمام .

روان بابتسامه 

تمام يا فندم الشركه كل يوم سمعتها بتزيد والمستثمرين بتعونا بيزيده ،كمان ولما نوصل هخليكي تنطلعي ،ع الحسابات والأرباح أنا مجهزة كل التقارير .

ريم 

ابويا كان عنده حق لما خلاكي المديرة هنا،  وواثق فيكي لمجهودك وشطارتك دول تمام هشوف كل حاجه دلوقتي  بقولك ايه صحبتي تالين و داغر ابن عمها اخبارهم ايه ف الشغل  .

روان 

شغلهم كويس هما الاتنين شاطرين اوي كمان .

بعد ساعه ريم وصلت الشركه ورحبت بالموظفين ودخلت المكتب ووراها ياسمين سكرتيرة مكتبها .

ياسمين 

حمد الله ع سلامتك يا فندم نورتينا .

ريم 

اهلا بيكي وبصت ل روان عايزة الحسابات وتقارير الأرباح وانتي يا ريم عايزة اجتماع بكرة مع المستثمرين تبلغيهم بالميعاد فاهمه .

ياسمين 

أوامرك يا فندم عن اذنك وروان مشيت وجابت كل حاجه وفضلت واقفه قدامها .

ريم راجعت كل حاجه بالحرف والتفاصيل وبصت ل روان .

ريم كل حاجه تمام ياروان لا في تلاعب ولا خسارة و لاحتي فلوس زايده برافو عليكي شغلك ممتاز تقدري تحطي الملفات دي ف خزنه الشركه المهمه .

روان 

أوامرك عن اذنك .

ريم اخدت نفس طويل وفجاه دخلوا عليها .

تالين بسعاده 

حمد ع السلامه يا ريم اخيرا شوفناكي بعد غيبه .

ريم حضنتها بحب واشتياق .

وانتي كمان مش تخافي هستقر هنا ع طول ازيك يا داغر .

داغر بحب 

أنا كويس يا ريم اخبار جوزك ايه طمنينا .

ريم سكتت ومش عرفت تتكلم وتالين و داغر لاحظوا .

تالين 

مالك يا ريم حصل ايه ليه دمعتي كده فجاه .

ريم حكت ليهم كل حاجه وعن غدره ليها واخر حاجه حملها .

داغر بغضب حاول يتحكم فيه .

وانتي ناويه ع ايه معاهم دلوقتي اكيد مش هتسيبي حقك.

ريم 

وانتوا تعرفوا عني كده بس كل باوانه مش دلوقتي اخد بريك منهم وتركز ع شغلي و ابني و هرجع ليهم انتقم ع راحتي . 

بقولك ايه هي ياسمين دي من امتي وهي هنا .

تالين 

بقالها شهرين معانا  كانت شغاله ف الارشيف بس انتقلت السكرتيرة لما والدك بلغنا بجيتك أو بلغ روان بكده بس ليه السؤال ده .

ريم بابتسامه 

لا مفيش حاجه تمام .

تالين 

قوليلي هو يعرف انك حامل .

ريم 

لا و ده اول انتقام ليا هحرمه منه ولو ابني سألني ف يوم ساعتها، هقوله اي حاجه مش مهم هما اللي بداو يبقي يستحملوا داغر ياسمين دي خلي بالك منها فاهم لاني مش مرتحاه ليها.


                     الفصل الرابع من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة