رواية الخيانه والانتقام الفصل الثامن 8 بقلم يارا محمد


رواية الخيانه والانتقام الفصل الثامن 8
بقلم يارا محمد



وهران برجاء 

ارجوكي اسمعيني، لازم اقولك ع السبب اللي خلاني اعمل كده اسمعيني، مرة واحدة بس .

ريم ببرود 

تمام اتكلم مع أن مبررك مش هيشفعلك وياريت بسرعه؛ علشان اشوف غيث الأهم منك انت و ابوك .

وهران حكي ليها كل حاجه وتهدي*د أبوه وان دخوله ف حياتها علشان بس، ينتق*م من سفيان بأوامر أبوه .

بس صدقيني الشئ الوحيد الحقيقي ف الموضوع هو حبي ليكي، و بلغت ابويا أن مش هكمل وهعيش حياتي مستقر معاكي بس هو هددني بقتل*ك لو معرفتيش الحقيقه .

ريم برغم انها اتكسرت اكتر من كلامه وأنها كانت مجرد حجر شطرنج، ف لعبتهم بس كرهتهم اكتر بكتير وبصتله .

ريم 

وهران حكايتنا انتهت انت وعامر بيه قررتم  تكسروني؛ بس انتوا غلطانين أنا بقيت قويه ومش يهمني ، دلوقتي لو دوست عليكم كل اللي ليكم عندي هو غيث وبس ، ف اي وقت تحبه تشوفوه مش همنعه عنكم .

عامر  بغضب 

ومين قلك أن احنا عايزين حاجه تفكرنا بيكم تعرفي لو كنت عارف بحملك كنت اجهضتك بأبشع طريقه، بس انتي لعبتيها كويس وملحوقه هحسرك عليه .

عامر من جبرو*ته كان داخل الفيلا يقتل غيث، بس ملحقش وصوت صراخه هز جدران الفيلا كلها .

وكانت ريم السبب لأنها ضربت نار ع رجله .

ريم بغضب و شراسه 

لو ايدك لمست ابني هيكون اخر يوم ف عمرك، انت فاهم انت شخص مش عنده احساس بابنه هيكون عندك احساس بحفيدك؛ أنا بحذرك يا غرباوي لو هوبت ناحيه ابني أو فكرت تاذيه هتكون نهايتك موت*ك ع ايدي .

سابته بعنف ع الأرض وبصت ل وهران 

خد ابوك و امشي من هنا و لو عايز تشوف غيث هبلغك بأمر المحكمه، علشان بعد اللي حصل مش هتشوفه ، غير بحراسه بعد كده بره يا وهران أنا بكرهك، من كل قلبي ومتحاولش؛ تصلح الأمور علشان مش هرجع ليك لو انذليت قدامي .

وهران خد أبوه وخرج من غير كلام حس أنه خسر ريم القديمه واللي قدامه شخصيه مش يعرفها .

ريم وسفيان دخلوا الفيلا وغيث جري عليهم بخوف .

غيث 

مامي هو الراجل الوحش عملك حاجه اذاكي؟

ريم بابتسامه 

لا يا بطلي أنا كويسه قوي ولو كنت محتاج مساعدة؛ كنت هقولك ع طول بس اسمعني ده والدك تمام ف اي وقت عايز تشوفه قولي وانا هوديك.

غيث 

شكله راجل وحش بس هسمع كلامك حاضر .

ريم 

يلا روح مع الدادة اغسل سنانك ونام علشان فيه كلام  كبار، مع جدو لازم نحكي فيه .

غيث سمع كلامها وريم دخلت مع ابوها المكتب واتكلمت .

ريم 

قبل ما تقولي سرك لازم اعرف الاول سر العداوة بينك وبين عامر علشان اكون فاهمه الأمور أوضح .

سفيان 

اقعدي هقولك كل حاجه .

أنا وعامر كنا أصحاب وصداقتنا قويه بس فجاه بعد عني لأسباب مش واضحه ولما واجهته، اكتشفت أنه غيران مني ومن نجاحي، سواء ف دراستنا أو ف شغل قولتله اكتر من مرة نشتغل مع بعض ؛ و هتنجح لو عطيتك نصائح بس هو قفل دماغه،  حاول بكل الطرق يهد اسمي و شركتي للاسف كان بيفشل، وكان عايز يدمر كل حاجه من حواليا بس للاسف حقده وغله خلاه يدبر ليا حادث؛ وده اللي خلي العلامه اللي ف ايدي تعيش معايا كنت بهاوده وبحاول اساعدة بس بعد اللي عمله مقدرتش اكمل ف استنزاف طاقتي ، معاه لانه وصل لاعلي حدود الغل ؛ وهي قتلي وكان بيصارعني ع سلطه الشغل مين هيبقي كبير السوق الاول وده سبب عداوتنا يا ريم.

ريم 

محدش غلطان غير عامر ف الموضوع عنده و حقده ؛  خلاه يعملوا فينا كده طيب عرفت سبب عداوتك معاه ايه بقي السر اللي مخبيه .

سفيان 

قبل ما احكي توعديني ما اسقطش من نظرك ولا تكرهيني .

ريم 

بابا أنا عمري ما اكرهك ودائما مثلي الاعلي بس قولي ف ايه قلقتني .

سفيان 

ريم أنا أصولي اسبانيه من ام مصريه واب اسباني المهم ابويا كانت تاجر اسل*حه كبير ،ف برشلونه اتجوز امي  و خلفتني بس لانها كان عندها مشاكل صحيه مقدرتش تنجب ولاد تاني ف اتجوز التانيه، برغم أن والدتي؛  كانت شديدة وعصبيه وقلبت الدنيا الا أنها قبلت بالأمر الواقع، بعدين والست التانيه خلفت ولد زارني بعد ما جيت من عندك لما ولدتي .

ريم بهدوء 

و ايه فكرك بيك دلوقتي وليه سبتهم .

سفيان 

سبتهم لاني مش عايز ادخل العالم ده واقنعت ابويا بكده  كنت فاكر الاول أنه هيتخلي عني ، و يقتلني بس فوجئت أنه موافق ع بعدي عن العيله؛  ومشاكلها واتجوزت مامتك وغيرت اسمي من غفران الكسندر ل سفيان العزازي  ، بس فضلت ع تواصل وعارفين بيكي و بابنك كمان واخويا لما جه حذرني .

ريم 

حذرك من ايه بالظبط؟

سفيان 

حذرني أن ف منافس لابويا راح لعامر ، و اتفقوا ع تصفي*تي بأنهم يدسوا س*لاح ف شركتي ويبلغوا عني بس عمك جه هنا بأمر من جدك لأنهم خافوا عليا ؛ وقالي و بيحاول أنه يحميني باي طريقه وده السر اللي مخبيه عنك خوفا من انك تكرهيني.

ريم بابتسامه وصدق

وانا عمري ما اكرهك ابدا كويس أن جدي متفهم ، واتفهم وضعك وسابك تعيش حياة عاديه ؛  بس قولي ليه قولتلي دلوقتي هل يا تري بسبب المؤامرة دي ولا حاجه تاني .

سفيان 

لان بعدها باسبوع وصلي ايميل من ابويا وطلب يشوف حفيدته وابنها ، ف أنا عايز اعرف رايك انتي موافقه ولا لا ؟

ريم 

انت خايف منهم عليا .

سفيان 

لا عمري ابويا يمكن راجل قاسي بس حنيه الدنيا فيه  ،و هيحبك وواثق فيه أنه مش هيخذلني ، لأن لو حصل حاجه والمؤامرة؛ اتنفذت هكون مطمن وانتي معاهم .

ريم 

مفيش حاجه هتجري ليك فاهمني انت مش  هتوقع ف الفخ ؛ ده ابدا وبعدين اتاريني بقول مالي قويه ومش مهتمه بحاجه كده عرفت السبب دلوقتي بلغهم اني موافقه  ،وجاهزة اتعرف عليهم .

سفيان حضنها وارتاح من السر ، اللي كان جبل ع أكتافه حجز تذاكر لإسبانيا وبعد يومين كانوا هناك وصلوا لفيلا كبيرة و ريم انبهرت بيها، وكان والد سفيان ف مقدمه استقبالهم سفيان قرب منه ومسك أيده وباسها احتراما ليه .

سفيان 

ازيك يا والدي اخبارك ايه .

الكسندر 

مر زمن طويل يا غفران اخيرا رايتك مرة أخري لكني سعيد انك بخير وبص ، وراه ولقي ريم واقفه هي وابنها سفيان بصلهم هو كمان .

سفيان 

ريم تعالي سلمي ع جدك باحترام انتي اول مرة تيجي .

ريم قربت عندهم بهدوء ومسكت ايد جدها وباستها وهو رحب بيها بحضن وابتسامه ؛ ورحب بابنها كمان ودخلوا لجوه وكان معمول علشانهم حفله استقبال عائليه الكل رحب بيهم .

وادي 

أنا ابقي عمك وادي تعرفي شايف فيكي غفران وهو شاب ، كان واثق ف نفسه اوي انتي شبهه بالظبط وبص لابنها ازيك يا بطل .

غيث 

أنا كويس شكرا يا عمو .

ريم قعدت معاهم كانت خايفه شويه بس ابوها طمنها ، وفجاه ظهر شاب عيونه رمادي وحادة وقعد معاهم .

الكسندر 

رابي سلم ع عمك غفران وبنته .

رابي بهدوء 

حضرتك العم غفران كنت بسمع عنك من جدي و والدي وعرفت كمان انك سبت شغلهم وبقيت ، رجل اعمال ف مصر تشرفت بيك ؛ وبص ل ريم اهلا بيكي .

ريم ابتسمت ليه وركزت مع ابنها ؛  وطول العشاء رابي كان متابع حركاتها ، وهي حست بعيون محاوطاها .


                     الفصل التاسع من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة