رواية روح الفصل الثاني2بقلم لوجي احمد
اتجوز طفله دي حته عيله ازي فهمني
عبدالله .. وهي ما كانتش طفلها وانت بتحاول تغ"تصبها عليها
اسر بغضب..يوووه هي اللي جت لي الشقه برجليها وبعدين هي مدورها مع الجميع اجوزها انا والبس فيها ولا ايه
عبدالله .. يا اسر مش كده افهم البوليس تكون متلبسين وهي في شقتك احنا داخلين على انتخابات وعلى شغل لم الدنيا واتجوزها اتجوزها ان شاء الله شهر وبعد كده طلقها
اسر مش هتجوزها يا عبد الله لو الدنيا اتهدت على الارض مش هتجوزها لو همك الموضوع قوي اتحوزها انت
عبد الله انت مجنون يا ياسر اتجوز ايه هي كانت معاك في الشقه انت ولا كانت معايا ما تقول يا ابني كلام معقول
اسر .معرفش مين دي اساسا علشان انا اسر صفوان اتجوزها دي حته بنت ش"مال لا راحت ولا جت هنرملها قرشين والحوار خلص
عبدالله.. متهيا لك ياسر الكلام ده انت اعدائك كتير والدك داخل على انتخابات وكل اللي حصل ده مترتب ليه المشكله ان البنت ممسوكه في شقتك وانت كمان والوضع اللي انت ممسوك فيه مكنش كويس يا اسر
اسر...يعني ايه اتجوزها وانا شايفها في حض"ن خليل الزفت دا
اتجوز واحده مش تمام
عبد الله انا صاحبك وابن عمك وما حدش هيخاف عليك قدي الدنيا بره مقلوبه صحافه وتلفزيون وكله مستني على غلطه وكله مستني يشوفك او يشوف البنت دي لازم تلم الدنيا وتكتب عليها يا اسر
اسر..وهي فين دلوقتي
عبدالله ..معرفش بس المحامي قال لي ان هي هنا في الاسم اكيد في اي اوضه ولا في الحجز
اسر سامع الكلام وبيفكر وما بيردش لكن عبد الله قرب عليه وقال له يا اسر الريح شديده يا ابن عمي لازم نطاطي ع عشان ما نخسرش كل حاجه ان شاء الله تتجوزنا شهر واحد وبعد الانتخابات تطلقها واعمل كل اللي انت عايزه
اسر..موافق
عبدالله ..تمام ان شاء الله بس هي كمان توافق
اسر بغضب ليه هي كمان ليها ا عين ترفض دي بنت ش"مال هي هتطول ولا ايه
عبدالله..ماتهدي ياعم ولما هي شمال وحته عيله ومش عاجباك كنت واخدت عندك شقه ليه يا اسر
اسر..علشان اعلم علي خليل في السكرتيره بتاعته علشان كانت في حضنه في الاجتماع وانا كنت عايز شويه ورق من مكتب خليل وقلت اجيبها بالطريقه دي واديها قرشين والموضوع يخلص ما اعرفش انها مسقوقه عليا من خليل الكلب عشان البسها
عبدالله..اهدي يااسر
احنا لازم نلم الموضوع عشان الموضوع ما ينفعش يكبر اكتر من كده انا هخرج اشوف المحامي ونشوف روح وهرجع لك تاني
وخرج عبد الله وساب اسر في مكتب الظابط اسر طبعا كان على اخره وهو بينفخ بغيظ ويقول انا بقى هتجوزك اه امضتك على قسيمه الجواز هتبقا امضتك على دخلك قبرك
وهو يخبط بكفه على المكتب
🙂🙂🙂
في الحجز
في بنت قاعده بتعيط ولما رجلها بايديها وبتقول بصوت غير مسموع يا ريتني كنت رميت نفسي من البلكونه ولا الفضيحه اللي انا فيها دي
...فلاش بالك
هي كانت قربت على صور البلكونه واسر كان قرب عليها عشان يشدها وهي كانت هتحاول ترمي نفسها لكن للاسف فجاه له باب الشقه مكسور والبوليس داخل عليهم وقبض عليهم هم الاثنين
متهمين في قضيه دع"اره وعشان يلموا الموضوع لازم اسر يتجوز روح عشان يقولوا ده كان مع مراته في الشقه
..
فضلت روح تعيط روح بنتي غلبانه جدا ويتيمه وما لهاش حد وكانت مقدمه على وظيفه في شركه اسر صفوان لكن هو للاسف قال لها عشان تشتغلي في الشركه لازم تجيب السي في بتاعك لكن ما عندوش وقت يقابلها في المكتب في الشركه لازم تقابله في شقته وهي عشان غلبانه وطيبه ومحتاجه الوظيفه رحتله شقته وحصل الا حصل
مفاجاه لقيت نفسها مت"همه في قض"يه دع"اره محطوطه في الزنزانه
العسكري ينادي عليها وطلعت قبلت المحامي بره وعبد الله ابن عم اسر بداوا يفهموها الموضوع وقالوا لها انها لازم تتجوز اسر ان شاء الله فتره بسيطه عشان يخرجوا من القضيه اللي هم فيها هي الاول ما كانتش عارفه تقول ايه وكانت رافضه لكن للاسف ما فيش في ايديها حاجه هتقضي طول عمرها مس"جونه في حاجه هي ما عملتهاش وبعد زن المحامي ومن عبد الله وافقت انها تتجوز اسر
وطبعا اعملوا اجراءات الجواز والماذون جاه في الاسم وجوزهم وكان عبد الله والمحامي هم الشهود
والمحامي قفل القضيه
وخرجوا من قسم من الشرطه
وطبعا العربيه كانت مستنيه اسر قدام قسم الشرطه
روح ببراءه طيب يا جماعه انا هروح بقى على الاوضه بتاعتي
ماهي فاكره ام الجوزه لعبه زي ما المحامي قال لها وعبد الله قال لها مش لازم تروح مع اسر بيته تروح اوضتها عادي هي فاكره كده
لكن قبل ما تخلصي الجمله بتاعتها وفي الشارع اسر ماسكها من شعرها بعن"ف
وهي صرخ"ت من الالم هو ضغط بباقي دراعه على بقها عشان صوتها ما يطلعش شبه خن"قها وقال لها شششش بغضب
عبدالله .. مش كده يااسر فيه احنا في الشارع
اسر..من غير كلام فتح العربيه وح"دفها وقفل الباب من بره
وهي كانت بتحاول تخبط على القزاز وتقول خرجوني من هنا
عبد الله ش"د اسر من ذراعه وقال له مش كده اسر البنت هتم"وت في ايدك
اسر .. ما تخافش يا عبد الله انا فعلا هم"وتها
وفتح باب العربيه وركب وساق العربيه بسرعه البرق وهي طبعا كانت بتحاول تخرج لكن هو خرسها بنظراته اللي كلها غضب بطريقته
وصل القصر وهي كان اغمى عليها من كتر العياط والص"ريخ
شالها ونزلها من العربيه
ودخل بيها القصر شايله علي ايده
وطالع أوضته وحطها على السرير وهي كانت مغمي عليها لسه
وطبعا عنده حمام ومطبخ صغير في أوضته
سبها علي السرير ودخل المطبخ حط س"كينه علي النار
وخ"لع ملابسه
ومسك الس"كينه محمره من شده النار وراح علي السرير
وووووو