رواية انتقام امرأة الفصل السابع 7 بقلم فرح القصاص














رواية انتقام امرأة
الفصل السابع 7
بقلم فرح القصاص

فارس بيغضب اكتر وبصوت جهوري: كنتيييي فيييييين يناديييييين؟؟
نادين مقدرتش تتحكم ف اعصابها اكتر وبتز*قه: هو انتي فاكرني خا"ينه زيك وبقضي يومي كله مع شخص تاني وارجع اشوفك واعملك ولا اكني عامله حاجه؟؟ انت عشان زبا"له وخاين مفكر كل اللي حوليك كدا وبسخريه هه وجي تشك فيا انا روح شوف انت بتعمل اي وابقي تعالي حاسبني انا بجد مكرهتش ف حياتي قدك حتي بقيت بقرف منك او ابص ف وشك. 

فارس بشخط: انقطييييي
نادين بتتنفض وبتفوق من شرودها وبتنظر لفارس وبتقول لنفسها: انا كنت كل ده بتخيل؟؟ 
فارس بيسبها: وليي اخر مره ينادين هسألك السؤال ده كنتي فين؟ 
نادين : كنت مع سيف ف الكافيه ******ولو م مصدقني اتصل بي وأسالو وبتسيبو وبتطلع علي الاوضه

بتدخل وبتقفل الباب

نادين: الحمدلله ان كل ده مجرد تخيل والا كنت بوظت كل حاجه بعملها...... اوف شكلي مرهقه وتعبانه  وقامت خدت شاور ونامت 

فارس دخل لقها نايمه 
نظرلها وهي نايمه و خصلات شعرها اللي 
علي وجهها بيقر*ب منها بهدوء وبيرجع شعرها لورها وبينظر لي وجهها البريئ وبيكلم نفسه..
فارس بيأبتسامه: ملاك نايم....وأبتسامته بتختفي وبيفتكر اللي بيعمله وبيحس بتأنيب الضمير...  بيغطيها وبيبو*سها من خدها  وبيدخل ياخد شاور وبينام
ف الصباح 

ساره: صباح الخير يحبيبي 
رسلان: صباح النور 
ساره: اي ده رايح فين علي الصبح كده
رسلان: منا قولتك امبارح
ساره بضيق: اه.. تمام خلي بالك من نفسك
رسلان: تمام يحبيبتي يله باي
ساره بإبتسامه مزيفه: باي 


فارس بيقوم من النوم مبيلاقيش نادين جنبه بيطلع من الاوضه وبينزل 

فارس: مي مي
مي: نعم 
فارس: هي نادين فين
مي: اه مدام نادين مشيت الصبح بدري بس مقالتش راحه فين
فارس : ياتري مخبيه اي عليا ينادي وبيوجه كلامه لمي.. تمام روحي انتي علي شغلك

ف الكافيه 

نادين: ها عرفت حاجه 
سيف: ايوا 
نادين: طب انجز اقول عشان مستعجله
سيف: تمام الراجل اللي شوفناه معاها ده مطلعش جوزها زي ما متوقعين هي مش متجوزه اصلا ده طلع اخوها وكان عايش بره ف امريكا وهي كانت عايشه معاه بس رجت مصر من 3 شهور بس وهو لسه كان راجع من يومين 
نادين: امم يعني من 3شهور كان بدايه برود فارس معايا المهم عرفت حاجه تاني
سيف: اه وحاجه مكنتيش تتوقعيها
نادين: اي هي؟ 
سيف:
نادين: يلهوي ده بجد
سيف: ايوا
نادين بفرحه: انت بجد افضل واحلي صديق وبتمسك خده بحبك خالص
سيف بضحك: بتعرفي تثبتيني بكلمتين بس
نادين: اصلا انا ليه غيرك.. بس يله سلام بقا عشان اتأخرت وانت كمل ف البحث ممكن تلاقي معلومه زي دي .... و اه عايزك تروح للمحاميه تقولها اللي قولتلي عليه عشان انا م هبقا فاضيه وقولها ترفع قضيه الخ*لع 
سيف: انتي متأكد
نادين: انا مكنتش متاكده ف حياتي قد دلوقتي 
سيف: تمام اللي تشوفي
نادين بضحك:ماشي يله باي 

 ف الشركه 

ماجد بتوتر: فارس كنت.. كنت عايز اقولك حاجه
فارس ف طريقه للمكتب: في اي يا ماجد متخلص قول ف حاجه
ماجد: اه اصل.... 
فارس: الراجل لغي الصفقه؟ 
ماجد: لا وهو جي.. بس
فارس بيفتح باب مكتبه وهو بيكلم ماجد: بس اي نادين

بيلاقي نادين قاعده ف مكتبه وبتشرب قهوه
نادين بإبتسامه: اممم فارس انا فكرتك هتتأخر شويه كمان
فارس: انتي بتعملي اي ف الشركه؟ وطلعتي من غير متقوليلي ليه
ماجد: طب بعد اذنكو وبيخرج من المكتب
نادين: انت نسيت ان ليه اسهم ف الشركه زي زيك ولا اي فا حبيت اجي ادير الاسهم بنفسي 
فارس: ده من امتي ليكي ف أمور البسنيس 
نادين: من دلوقتي
فارس: وانا مش موافق وخدي شنطتك وروحي علي البيت وكلامنا هناك
نادين ببرود: متوافقش انا مش مستنيه  موافقتك اصلا
فارس لسه هيتعصب... ماجد بيقطعو
ماجد: فارس أستاذ رسلان  مستني.... وقبل ما يكمل كلامه بيدخل رسلان

رسلان: اهلا يفارس و بيسيب الكل وبيلفت انتباه نادين
رسلان بإبتسامه جذابه: لحظه مش انتي اللي خبطيني ف الكافيه اللي جنب الشركه 
نادين بضحكه رقيقه: ايوا 

وبيعدي من جنب فارس وميسلمش عليه وبيسلم علي نادين

رسلان: متوقعتش نتقابل تاني بس بما ان اتقابلنا.... وبيمد ايده.. انا رسلان 
نادين بإبتسامه وبتسلم عليه: وانا نادين

فارس بيظهر علي وجهه علامات الغضب و الغيره الشديده وبيضم ايده

طولت البارت زي مانتو طلبته 




تعليقات