رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثالث الستون 63 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الثالث الستون 63

بقلم حبيبه


اسيا: ماما امال 


ركضت اسيا بغرض احتضانها ولكن.. 


امال: انتي السبب ابني كده بسببك ايوه انتي من ساعت مادخلتي بيتي والمشاكل جت بسببك انتي السبب انتي السبب 


اسيا بصدمه: ما... 


امال بااندفاع: اخرصي انا مش امك انتي فاهمه ابني بين الحياه والموت بسببك ليه ياشيخه ليييه حرام عليكي انا ماليش غيره حرام عليكي كله بسببك كله بسببك يااارب يااارب. 


اسيا ببكاء: م. ا. 


لم تكد اسيا تنهي كلامها حتى وجدوا الاطباء تركض بتوتر وسرعه الى غرفة يونس. 


علي: في ايه فى ايه ي يو يونس ماله 


ورد: النبض وقف النبض وقف 


ثم تركته وركضت للداخل بسرعه. 


علي ببكاء: لأ لأ مش هايسبني لأ لأ ارجوك لأ انتي وعدتني تفضل جنبي ماليش غيرك يايونس يااااارب.. 


ثم التفت الى صوت ذلك الارتضام ارضآ 


علي بفزع: ماااااما ماما فوقي ارجوكي دكتووور

دكتوووور حد يساعدني 


كل هذا واسيا تنظر امامها فقط 


اسيا بداخلها: خلاص هاسيبني خلاص هايبعد عني بعد ماحبيته هو هو انا كل مااحب حد يسبني ا انا السبب صح ماما امال عندها حق انا السبب لأ لأ ماينفعش يسبني ويبعد عني ط طب لو بعد انا هاعيش اذاي دا انا عايشه بسببه يارب انا بحبك بحبك اوي وعمري مابطلت احمدك ولا هابطل مهما يحصل ارجوك رجعهولي والنبي ياارب امي وابويا راحوا قدام عيني واختي في حمايتك وصابره وهافضل صابره وحمداك فاانت تعلم مالا نعلمه يارحيم يارؤف 

علشان خاطر امه رجعهولها ياااارب ياشافي ياعافي اشفيه يارحمن يالله ياالله ياالله يااااارب....

ذهبت اسيا ووقفت امام غرفة العمليات كانت تنظر له وهو بين ايدي الاطباء يحاولون انقاذه بالصعقات الكهربائيه. 

كانت تنظر له وتبكي بكل ألم علي ذلك الضهر والسند لها ويرقض لا حول ولاقوة له كان قلبها يبكي علي ذلك الحبيب التي يعشقه ويتألم امام عينيه.. 

كانوا الاطباء في الداخل يحاولون انقاذه ولكن لاحيات لمن تنادي... 


طبيب: خلاص مافيش امل ننقذه 


ورد: لأ لأ لأ ماينفعش مستحيل هات يادكتور 


طبيب: بتعملي اية يادكتوره خلاص مات


ورد: محاوله اخيره والنبي

ورد وهي تصعق يونس:لازم تقوم لازم ماينفعش انتي قولتلي اعتبرك اخويا ارجوك قوم علشاني انا فرحت اوي قوم علشان مامتك هاتموت بعدك دا انت سندها قوم علشان اختك قوم علشان اسيا وعلي اللي هايضيع من غيرك كلنا عاوزينك يايونس ارجوووووووك

ياااااااااارب...  

اسيا: قوم يايونس ارجوووك قوم انت اقوى من كده مش رصاصه اللي تهدك يااسد قووم والنبي عشان خاطري طيب بلاش تسيبني هاضيع بعدك والله محتاجينك اوي قوم 

قوووم. 


علي: اسيا ماتزعليش 


اسيا: عادي متعوده المهم يونس 


خرجت ورد عليهم وهي تأخذ نفس عمييق. 


اسيا: بلهفه يونس


ورد باابتسامه: الحمدلله قدرنا ننقذه طلع روحنا صحيح بس الحمدلله بفضل الله قدرنا ننقذه


اسيا بضحك وبكاء: بجد والنبي بجد 


ورد: ههههه اه والله خلاص بقى ماتعيطيش ربنا ربنا ماخيبش دعائنا... 


اسيا ببكاء: الف حمد وشكر ليك يارب الف حمد وشكر ليك يارب الحمدلله الحمدلله الحمدلله شكرا يارب شكرا يااارب... 


علي بفرحه: الحمدلله الحمدلله يارب طيب ورد ينفع اشوفه.. 


ورد: دلوقتي لأ هاننقله علي غرفة دلوقتي وبعد 4كده  بأذن الله تقدروا تشوفوه.... 


علي: تمام المهم انه بخير دلوقتي والحمد لله 


ورد: الحمدلله يلا بعد اذنكم انا 

ذهبت اسيا للمسجد مره اخرى ولكن هذه المره تبتسم.. 

واخذت تسجد لربها وتحمده.. 


اشرق الصباح على ابطالنا. اسيا مازالت تسجد لربها وتحمده وعلى قد غلبه النوم امام غرفة يونس... 


 وصلت سعاد هي وابنتها مع شروق الصباح..... 


سعاد: ياحبيبي يابني ياصغير علي اللي حصلك كله بسبب اللي تنشك في قلبها البعيده

اللهي اشوف فيها يوم. 


#استيقظ علي بفزع علي صوتها.. 


علي بغيظ: هووووس اسكتي اسكتي فضحتينا انتي في مستشفى محترمه  مش في فرح


سعاد: الله في ايه ياابن اختي داخل فينا شمال كده ليه وحامي علينا 


علي: بصي............ ... 


ممرضه: استاذ علي 


علي: ايوه 


ممرضه: مدام امال فاقت ومنهاره واحنا مش عارفين نهديها. 

دخل علي عليها.... 


امال: علي ابني ابني ياعلي 


علي: كويس وذي القرد ياست الكل 


امال بفرحه: بجد والنبي ي.. ي.. يعني ابني بخير ابني بخير والنبي 


علي: اتطمني ياقلبي بخير مش يلا بقى علشان تشوفيه ياجميل

ولا تعبانه 


امال بلهفه: لأ لأ انا ذي الفل اهو يلا بينا 


علي: ههههه يلا ياروحي 


ذهب علي ومعه امال

وجدوا ورد تخرج من غرفة يونس... 


علي: ورد يونس فاق


ورد باابتسامه: اها فاق الحمدلله واتعدي الخطر الحمدلله هو دلوقتي بخير... 


امال: بجد والنبي طب هادخل اشوفه

امال: يونس حبيبي 


يونس بتعب: اااااااه هههههههه اهدي ياحبيبتي انا كويس والله اهو 


امال: كده ياقلب امك تخوفني عليك كنت ك كنت هاموت لو جرالك حاجه 


يونس: بعد الشر عليكي ياقلبي متقوليش كده ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابداا ياست الكل 


علي: حمد لله على السلامه ياابو الانس ياجامد 


يونس: بس ياض 


ورد: ايه ياجماعه اهدوا علي الراجل دا لسه خارج من عمليات وموت وموال سيبوه يرتاح شويه 


سعاد: سلامتك ياحبيبي كله بسبب بنت ال..... 


ثم صمتت بخوف بسبب نظرات يونس القاتله لها.


امال: ارتاح ياحبيبي انت تعبان 


علي: هاروح انا اجيب اكل لينا 


ورد: ع...... 


ولكن لم يعيرها اي اهتمام


ورد: اوفففف مش عارفه هاتفضل زعلان لحد امتى بقى انا محتجاك يااارب 


اخذت سعاد امال للخارج..... 


امال: خير ياسعاد في ايه خوفتيني.. 


 

سعاد: ال صحيح ياختي مش هانعمل خطوبة يونس. وياسمين بنتي بقى 


امال: خطوبة ايه ياسعاد دلوقتي انتي اتجنني وابني لسه تعبان 


سعاد: ياحبيبتي نستنى اسبوع ونعملها مش هانفضل كتير كده انتي يرضيكي كده البنت بيجيلها ناس وبتحرج اقولهم حد قايل عليها من غير ماتلبس شبكتها حتى. ودي بنت مش ولد طب حتى نعملها بينا مش كبيره علشان خاطري ياختي..... 


امال: ماشي ياسعاد خليها على الله اللي فيه الخير يقدمه ربنا 


كانوا يتحدثون ولم يروا تلك التي تحطم قلبها وتضع يدها على فمها لتخفي شهقاتها المتألمه ولا تستطيع حتى الدفاع عن حبها.... 


          الفصل الرابع والستون من هنا 

تعليقات