رواية عشقتها رغم صمتها الفصل مئة و ثلاثة 103 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل مئة و ثلاثة 103

بقلم حبيبه


ورد: زينه ارجوكي اهدي لحد يسمع ارجوكييي 


زينه: لاء لاء انتي اكيد بتهزري صح قولي انك بتهزري ارجوكي قولي ان اخويا بخير ياورد الله يخليكي قولي انه بخير 


ورد بدموع: ياريت كنت بهزر بس دي الحقيقه  دي الحقيقه.... 


اسيا بدموع: اهدي يازينه اهدي ياحبيبتي 


زينه: اهدى اذاي يااسيا ع علي هايروح مني هايضيع من ايدي 


ورد: لأ ياحبيبتي هو في مراحله الاولى الحمد لله يعني شوية ادويه وكام جلسة كيماوي وان شاء الله هانقضي عليه خالص بس اهدي علشان اخوكي علي مايزعلش على زعلك 


اسيا: زينه اهدي ياقلبي وتفائلي خير خلي ثقتك في الله كبيره 


زينه: ونعم بالله العلي العظيم الحمدلله على كل شيء الحمدلله 

طيب ورد متاكده ان علي هايبقى بخير 


ورد: ياروحي هايبقى بخير ان شاء الله والحمد لله اكتشفنا المرض في مراحله الاولى يعني هانقضى عليه والباقي علي الله.... 


زينه: ماشي 


اسيا: اهدي يازينه وامسحي دموعك بسرعه  علشان اخوكي جاي علينا 



يونس بأستغراب: اذيكم يابنات خير في حاجه مزعلاكم ولا حاجه 


ورد: ها لا ولا حاجه قاعدين بنتسلى 


يونس: اومال زينه مالها حاسك معيطه في ايه 


ورد: اصل اسيا مصممه تمشي وزينه عاوزاه تقعد معاها شويه 


يونس: طب هي مش بترد ليه زينه حبيبتي مالك 


زينه بهدوء: ايوه ياحبيبي ماتقلقش انا بس زعلانه عشان اسيا هاتمشي وهي كانت وحشاني 


يونس: متاكده ان ده هو السبب اللي مزعلك 


زينه: اه ياحبيبي ماتقلقش 


يونس: خلاص ماشي 

صحيح يااسيا منوره البيت 


اسيا بهدوء تام دون النظر اليه: شكرا 


ظل يونس ينظر لها بصمت تااام. يضع يديه في جيوب بنطاله ولا يتحرك من امامها 


استغربت بشده من فعلته ولكن لم تشاء ان تنظر له

ظل قلبها ينبض بشده بسبب قربه هذا خافت ان يفضحها امامه ضاق تنفسها يالله كم يربكها قربه منها كم تشعر بأنها في عالم اخر بسبب ذلك القرب لا لا يجب عليه الابتعاد قبل ان يفضحني اشتياق قلبي له يالك من قلبآ لعين الم نتواعد ان نتماسك امامه الم نتعهد ان نبتعد الم نتعهد ان ننساه ونزيل عشقه من داخلنا بهذه السهوله تحن اليه لمجرد انه اقترب تذهب اليه راقد فالتتماسك ارجوك لا تستسلم بهذه السهوله فاهو ليس لنا لديه عالمه الخاص ونحن ممنوعين منه فاحارس ذلك العالم يمنعنا من دخوله لا يريدنا ان نقترب منه  فااحتفظ

 بكرامتك ياقلبي فلا يمكن ان نهينها اكثر من ذلك تماسك ارجوك


نظرت لزينه علها تنقذها من نظراته  لها.. 


علمت زينه ماذا تريد 


زينه: يونس ياحبيبي في حاجه 


يونس:.........  .. 


زينه: يايونس يابني


يونس بهدوء: عاوزه ايه 


زينه: عاوزاك بخير ياحبيبي بقولك عاوز حاجه مننا 


يونس: اه عاوزك انتي وورد تنكشحوا من هنا علشان عاوز اسيا في كلمه..... 


اسيا في سرها: احييييه

اوعى يابت يازينه تسمعي الكلام اوعى ياذفته 


زينه: بسسسس


يونس: قولة قومي انتي وورد قوموا علشان عاوز اسيا في حاجه ومش هقرر كلامي تاني 


زينه: ياقلب امك يااسيا اسفه ياحبيبتي العمر مش بعزقه احممم ماشي تعالي ياا تعالي ياورد نعمل شاي جوه 


اسيا بسرعه: طيب استأذن انا 


يونس: ان اتحركتي من مكانك  قسمآ بالله مش هايعجبك اللي هاعمله خالص 


ذهبت زينه وورد ثم جلس يونس امامها 


ظلت اسيا تنظر في جميع الاتجاهات الا اليه.. 


يونس: ها وبعدين يعني ايه اخرته


اسيا: افندم


يونس: مش ناويه تبصيلي يعنى ولا ايه 


اسيا: عاوز ايه يايونس عاوز مني ايه 


يونس:....... 


اسيا: ماتستفزنيش بسكوتك ده 


يونس:......... 


اسيا: طيب بعد اذنك انا 


يونس: اسيا 


اسيا: خير 


يونس: انا بحبك 


توقف قلب اسيا لسماعها وكأن ذلك القلب كان يحتاج سماعها ليحيى ذادت دقاته انتهى الوقت سيفضحها امامه 

وضعت اسيا يدها عليه لتهداء قليلآ حاولت اخراج صوتها.... 


اسيا: و وا احم وانا مابحبكش 


يونس: طب علي الاقل بصي في عيني وانتي بتقوليها 


اسيا: ابعد عني لو سمحت ياريت تنساني ومالكش دعوه بيا شوف حياتك حب واتحب ابعد عني تمام


يونس: اسيا فرحي بعد شهر 


توقف العالم بتلك المسكينه لا تشعر بأي احد حولها لا تسمع الا تلك الكلمه  في اذنها فرحي بعد شهر 

سيبتعد سيبتعد سيبتعد انا من اردت ذلك اذآ لماذا ابكي لماذا قلبي محطم لماذا ضاق تنفسي لما لما لا تبكي لا تبكي هذا هو ما نريده لا لا لا نريد ذلك لا نريد ابتعاده نريد قربه ولكن كيف كيف ياالله ياالله هل هذا هو قدري هل سيبتعد عني حقآ اشعر بالاختناق تلك الدموع التي امنعها من الخروج ستفضحني لا اقوى علي اغلاق الباب في وجهها اكثر من ذلك ستخرج ستخرج يالله ياالله ياالله 


يونس: اسيا اسيا اسيا 


اسيا: ن.... ننن... نعم


يونس: انتي بخير فيكي حاجه 


اسيا: ل لا انا بخير بس عاوزه امشي لو سمحت 


يونس: طيب سمعتي انا قولة ايه 


اسيا: هااا


يونس: بقولك فرحي بعد شهر يااسي..... 


اسيا: الف مبروك بعد اذنك 


يونس: لازم تحضري 


اسيا: ربنا يسهل 


يونس: لازم تيجي يااسوا الفرح مش هايكمل غير بيكي 


اسيا: تمام سلام 


يونس: سلام 

ههههههه وحيات امك لاظبطك ياجزمه بس وحشتني اوييي سبحان من خلاني مااخدهاش في حضني... 

اما ادخل للواد يوسف


عز الدين: ايوه يابني ايه الاخبار 


مجهول: البت سايبه البيت من فتره وفرح اخته بعد بكره وهو فرحه على بنت خالته بعد شهر 


عز الدين: امممممم ماشي راقب وقولي سلام


دارين: ماذا ستفعل 


عز الدين: سأفعل الكثير والكثييييير ههههههه المهم جاك عامل ايه 


دارين: بخير بداء بالتحسن


عز الدين: فل اويي

جايلك ياابن امال وهاطلع بروحك في ايدي 


دخل يونس البيت وجد يوسف امام التلفاز وامامه شيبس ويشاهد الكرتون 


يونس: ماشاء الله انت عيلت يابني دا مش علي والاهبل ياسين وبس صبرني يارب 


علي: حد بينادي 


يونس: اهي كملت 


علي: ولا يايوسف بتتفرج علي ايه ياض


يوسف: كابتن ماجد 


علي: ايه ده بجد طب وسع كده اما اتفرج


يونس: ابو ام هبلكم مش ناقصكم غير الجحش ياسين وتكمل قايمة الهبل


ياسين: نحن هنا 


يونس: ياختييييبيييي هي ناقصه...... 


يوسف وعلى: اجري ياض كابتن ماجد شغال 


ياسين: اعاااااااااا بجد وسعولي بسرعه 


ثواني وانطفاء التلفاز 


علي وياسين ويوسف: اييه ده مين الحمار اللي طفاه.... 


يونس: انا الحمار اللي طفيته 


الجميع: اسفين ياصلاح احنا اللى حمير 


علي: ابو الانس ياحبيبي شغله هانشوف اخر حاجه 


يونس بغضب: اللي هايفتح بوقه منكم هانفخه فاااهمين


الجميع: خد راحتك ياكبير 


يونس: ورايا علي المكتب يابهايم 


الجميع: وراك يامعلم


دخلوا جميعآ المكتب 


يونس: ياسين عملت ايه في اللي وكلتك بيه بخصوص عز الدين 


ياسين: بحاول اكتشف مستخبي فين بس لحد الان ماوصلتلوش بس اكتشفت ان في حد تبعه بيراقب بيتك كله وبيوصله الاخبار انا دلوقتي نشرت القوه حولين البيت كله دلوقتي وبيدوروا عليه بس لبسين لبس عادي علشان ماحدش يشك 


يونس: امممممم وسخ وسعت اوي ياعز الدين بس معلش نصبر لما نشوف اخرك وانت ياعلي عملت ايه 


علي: البت دارين دي موجوده لسه في مصر بتزور جاك في المستشفى بس بعدين بتختفي بس هافضل وراها وهاجيبها ان شاءلله 


يونس: خلاص ماشي 

المهم دلوقتي يوسف شاكك ان اسيا هي اخت جميله عاوزين نتاكد الاول قبل مانعرفهم  


يوسف: ممكن نعمل تحليل دم ليهم ممكن اخلي جميله تعمله بس اسيا ذكيه وهاتكتشف الموضوع واحتمال متوافقش 


ياسين: انا يوسف قالي من فتره ولما دورت عرفت ان في عيله عملت حادث كبير والعربيه انفجرت بالللي فيها 


يوسف: صحيح جميله حكيتلي ان العربيه اتحرقت بأهلها 


يونس: اسيا حكيتلي كده برضو علشان كده لازم نتاكد انهم اخوات ولا لا 

قبل مانعرفهم... 


علي: فل هاسيبكم انا علشان البت ورد عماله ترن عليا... 


ورد: علي علي 


علي: اييييه عاوزه ايه يارغايه انتي في ايه يابنتي صدعتيني 


ورد: زينه واسيا عرفت انك..... 


علي: اني اييييه عملتي ايه يانيله قولتي ايه يااخرت صبري 


ورد: بصراحه عرفه انك عندك سرطان 


انتبه علي وورد علي صوت شيئ يسقط ارضآ 


علي بصدمه: يونس


                الفصل  مئة وأربعة من هنا 

تعليقات