رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثامن8 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل الثامن 8

بقلم حبيبه


فضلآ وليس امرا اعرف رائيكم علشان اتشجع واكمل 

لم يكملوا كلامهم حتى سمعوا صراخ البنات فانتفضوا من مكانهم وركضوا للخارج 

وجدوا اسيا وزينه في حضن بعض ومرعوبين ركضوا اليهم 

يونس: في ايه مالكم 

زينه: شاورت بصباعها خلفه 

نظر يونس خلفه لم يجد شيء 

يونس: يابت في ايه 

زينه: بص مصاص الدماء بيعمل ايه اعااااااااااااااااااااااااا 

يونس: بغضب شديد مسك زينه من قفاها وقومها وبصوت هادئ مرعب خمس ثواني وماشوفش وشك انتي وهي قدامي 

يونس: برعب اهدى بامعلم اهدى 

يونس: بعصبيه يلااااااااااااااا

مسكت زينه ايد اسيا وطارت علي فوق 

التفت يونس خلفه لقى  علي حاطت ايده علي فمه وهايموت من الضحك 

بتضحك على ايه ياذفت انت 

علي: احم ولا حاجه ياكبير يلا هاطير انا 

يونس: رايح فين ياض 

علي: هاروح شقتي هاموت وانام 

يونس: ماشي سلام 

ذهب علي في سيارته وانطلق الى شقته وفجاءه لقى خناقه فى نص الطريق 

علي: يووووه ياجدعان عاوز انام عاوز اناااااااام 

نزل علي يشوف في ايه 

لقى بنت ماسكه واحد من لقياة قميصه فرح اوي 

ورد: سمعني بقى ياحيلتها بتقول ايه 

الراجل: احترمي نفسك يابنتي انا قد ابوكي

ورد: قد ابويا مين ولما انت شايف نفسك قد ابويا بتبص للي قد عيالك ليه ياراجل ياشايب ياعايب ياعرت الرجاله انت دا انت احترم سنك بدل مااقل منك ياللي قد ابويا انت 

علي: خلاص ياجماعه خلاص ياانسه حصل خير 

ورد: وانت مالك يااخ انت ماتدخلش فى اللى مالكش فيه 

علي: تصدقي انا مهزق انا بساعد 

ورد: طب كويس انك عارف ماشاء الله بتفهم اهو يلا طرقنا بقى ياحلو 

علي بعصبيه وبصوت عالي ارعبها ولكن لم تظهر : احترمي نفسك بابت انتي علشان انا لحد الان مراعي انك بنت 

ورد: انا محترمه غصب عنك واللي عندك اعمله 

ضغط على علي علي يده حتى ابيضت 

علي بصوت متعصب بشده: انا هامشي بدل مااوريكي ممكن اعمل ايه 

ولسه علي هايمشي لمح الراجل كان بيمد ايده علي كتف ورد اتعصب بشده وبدون مقدمات  اداله بوكس فى وشه اترمى الراجل علي الارض وسابها وتركها خلفه مصدومه 

ورد فى نفسها: احيه احيه دا انا لو كنت طولت شويه كمان معاه كان نفخني يخربيته 

وبعدين افتكرت امها 

ورد: ياختييييييييي وزه هاتعملني كفته وبصت لقت الراجل علي الارض ضحكت 

ورد: تستاهل راجل قوفه صحيح طلعت لسانها ليه وجريت علي البيت..... 

بعد ماعلي مشي دخل يونس مكتبه

وسرح مره اخرى في ماضيه المؤلم 

فلاش

عز بغل: ايوه قتلته بأيدي قتلته وخلصت من قرفه رميته بأيدي في البحر بعد مااتأكدت انه مات ههههههه يلا غار في داهيه 

امال: حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل 

كل هذا امام ذلك الفتى ذو العشر سنوات يبكى علي مايراه 

رأئه عز الدين 

عز: تعرف مع انك ابني بس نفسي اخنقك بأيدي لانك نسخه عنه نسخه تبق الاصل منه وليه اتعب نفسي ماانا اقتلك امال جريت خطفت يونس منه 

امال: ابعد عن ولادي ابوس ايدك انا هابعد بيهم عنك خالص 

عز الدين: نص ساعه ومالمحش وشك خالص فاااهمه 

امال ببكاء: حاضر حاضر 

باك 

خرج من شروده على صوت امه 

امال: يونس يونس 

يونس: نعم ياامي عاوزه حاجه ياحبيبتي 

امال: لأ ياحبيبي انا بس بتطمن عليك مالك ياحبيبي بقالي فتره بنادي عليك مش بترد 

قام يونس وسحبها وقعدها على الكرسي خلفها ومسك ايدها باسها بكل حنيه 

يونس: انا بخير ياحبيبتي اتطمني 

امال: هو انا هايهدالي بال طول ماانت واختك كده 

يونس: باس ايدها متخافيش ياحبيبتي احنا بخير وزينه بألف راجل وقدرت تخرج من محنتها وبقت احسن من الاول 

امال: وانت ياحبيبي 

يونس: مالي مانا فل اهو 

امال مسكت وشه بأيدها


امال: انت لو كدبت علي العالم كله وخبيت تعبك مش هاتقدر تخبيه عن امك دا انت حته مني فاهم يعني ايه حته مني يايونس 

قام يونس وباس راسها بحنيه وبعدين رجع وحط دماغه علي رجليها بكل هدوء وراحه

يونس: اطمني ياست الكل ابنك هايحل كل حاجه ولا انتي مش واثقه فيا ياامال 

امال: كلي ثقه فيك ياروحي 

يونس: خلاص اطمني ياست الكل لو في حاجه انا ماليش غيرك ياجميل علشان اتكلم معاه انتي بس ادعيلي دعوه من دعواتك الحلوه اللي ذيك دي 

امال: ربنا يحميك ويحفظك ويريح قلبك ياحبيبي يارب 

يونس: باس يونس ايدها ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ومن دعواتك الحلوه دي يارب ياحبيبتي 

امال: طب يلا ياحبيبي اطلع نام وارتاح شويه 

يونس: حاضر ياست الكل عن اذنك 

امال: اتفضل ياحبيبي 

طلع يونس لجناحه 

امال: يارب يارب احفظ ولادي وريح قلبهم يارب

وطلعت هي كمان ترتاح 

وفي نصف الليل استيقظت اسيا وهي تشعر بالعطش ذهبت لتحضر الماء من المطبخ واثناء عودتها لغرفتها لمحت باب جناح يونس مفتوح راحت تقفله شافت يونس بيتحرك في سريره كانه بيقاتل فى الحلم عرفت انه بيحلم بكابوس...... 

اسيا في نفسها: ياربي طب ادخل اشوف ماله  ولا اطنش وامشي وبعد فتره اخيرآ قررت تدخل

هزت يونس كذا مره 

فأستيقظ بفزع وهو ينهج بشده وجسده بالكامل يعرق بشده فزعت اسيا من سرعته في الاستيقاظ ولكنها تمالكت نفسها واعتطه الماء وهي تشعر بالتوتر 

اخذه يونس وشربه وفجأة شاف ملامح وجهها بوضوح لاول مره بسبب قربها منه سرح بها والتقت اعينهم ولم يستطع احد منهم ان يزيح عينه عن الاخر نزلت عينه وثبتت علي شفتيها....... 

فى فيلا عز الدين 

عز الدين: ايوه ياذفت انت ايه اخر الاخبار 

مجهول: جاب بنت غريبه علي بيته امبارح ياباشا 

عز الدين: ماتعرفش مين البت دي 

مجهول: لأ ياباشا 

عز الدين: اعرفلي كل حاجه عن البت دي ووراها ايه يمكن تنفعنا

مجهول: تحت امرك 

قفل عز الدين التليفون 

ونظر امامه فى الفراغ 

عز الدين: نهايتك علي ايدي قربت اوي ياابن امال ههههههه ههههههه 

دخل علي شقته 

ورمه نفسه علي السرير وفجأة افتكر ورد وابتسم 

علي: ياترى يااسمك ايه انتي هتعامل معاكي اذاي بلسانك اللي عاوز قطعه ده ثم ابتسم وغط في نوم عميق من كتر التعب 

دخلت ورد البيت 

ورد بزعيق : ياوزه يازوزو انتي ياوليييييييييه اعااااااااااااااااااااااااا دخلت ورد البيت 

ورد بزعيق : ياوزه يازوزو انتي ياوليييييييييه اعااااااااااااااااااااااااا 

وفجأة ومن حيث لا تدري لقت ورده الشبشب ابو ورده فى وشها 

وزه: فى ايه يابنت الكلب انتي خرمتي ودني من صوتك العفش ده ياعجله انتي 

ورده:ااااااااااااه ايه يازوزو العسل اللي بينقط منك ده...... 


                 الفصل التاسع من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا

تعليقات