رواية عشقتها رغم صمتها الفصل مئة و تسعة 109 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل مئة و تسعة 109

بقلم حبيبه


تم عقد قران علي وورد وياسين وزينه واكملوا الحفل...... 



ورد: اش اش اش بس ايه القمر ده يابت يااسيا انتي وجوجو 


جميله: يابنتي دا اقل حاجه عندي 


زينه: تبآ لتواضعك ياامراءه


جميله: هايوصلني للسقف 


ضحكوا الجميع علي خفة دمها.... 


غمزت زينه لورد: لأ بس مش واخده بالك من اسوا يابت ياورد طالعه حلوه وذي القمر اذاي النهارده.... 


ورد: يابنتي دا انا بداءت اغير منها الا صحيح انتي قمر  كده ليه يابت 


اسيا: اخس عليكم هو انا كنت قبل كده وحشه 


زينه: انتي قمر من يومك ياعسل انت ياحلو عارفه لو انا شاب كنت اتجوزتك من غير ماافكر على طول 


اسيا: هههههه وانا موافقه


#ظلوا فتره يضحكون معآ حتى جاء علي وياسين اخذوا ورد وزينه 


 

ظل يونس يتابع اسيا بنظراته وكانت هي تراه ولكن حاولت تجاهله وعدم النظر لا تريد ان تنظر له لا ظلت تتحدث هي  وجميله في اي شيء ... 


رفعت نظرها صدفه وجدته يقترب منهم 


اسيا: ج ج جميله دقيقه هاروح الحمام واجي... 


جميله: ماشي ياقلبي طيب انتي كويسه


اسيا: اه ياحبيبتي كويسه ماتقلقيش دقيقه وجايه 


امال: ع ع عز الدين 


عز الدين: قلب عز الدين واحشني ياجميل 


امال بخوف: ع عا عاوز ايه ياعز الدين 


عز الدين: عاوزك ياحلوه انا في اوضة المحروس ابنك ان ماجتيش في خلال خمس دقايق هاقتل ابنك قدام عينك 


امال بخوف: تقتل ابنك ياعز 


عز الدين: ههههههه اه هاقتله اهو ابقى ماقتلتش حد غريب حتى ههههههه.... 


امال: انت ايه يااخي انت ايييه 


عز الدين: شيطان انا شيطان اخلصي هاتيجي ولا البسك الاسود علي المحروس تبعك 


امال: مش هاتقدر تلمسه انا هاعرفه ويمسكك 


عز الدين: ههههههه ههههههه طيب الحقي ودعيه بقى علشان مش هاتلحقي تبلغيه حتى 


امال بخوف وقلق: لأ لأ استنى ياعز 


عز الدين: امممممم


امال: طيب خلاص جايه بس اوعدني الاول  ماتلمسش ابني خالص  


عز الدين: ههههههه عيوني ياامولتي يلا قدامك دقيقه وتكوني قدامي فاهمه..... 


امال: ح حا حاضر..

اسيا: اوف الحمامات كله تحت مشغوله طب انا بطني خلاص جابت اخرها صح في حمام اوضتي قصدي اللي كانت اوضتي اه يابطني لا لأ انا لازم اطلع بسرعه

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد

#ذهبت اسيا في طريق غرفتها واثناء ذهابها سمعت صوت ارتضام شيء..... 


اسيا: حاسه اني سمعت حاجه لأ لأ اكيد بتخيل 


#تحركت اسيا لتكمل طريقها والا ان تحركت سمعت الصوت اقوى قررت الاقتراب من الغرفه حتى ترى ماسبب الصوت حتى سمعت من تتألم فتحت الباب بسرعه ونزلت الصدمه عليها توقفت مكانها وكأن جسدها قد شل بالكامل


امال: اس اااا.  اسيااااا


يونس: ولا ياعلي 


علي: نعم خير يامزعج انت        


يونس: تصدق انك عيل زباله 


علي: حبيبي تسلملي يارب 


يونس: المهم كفايه كده  يلا علشان  تلحقوا طيارتكم  


 علي: ماتخلينا شويه وحيات امك 


يونس: اخلص ياض بدل مااتعصب عليك 


علي: حاضر اعم 


ورد: ههههههه تستاهل


علي: ماشي ماشي طيب نغير ممكن ولا ممنوع ده كمان..... 


يونس: انا بعت كل هدومكم في عربيه علي الطياره يلا انتم كمان في عربيه مستنياكم بره ابقوا غيروا في الطياره ... 


علي: طيب اودع زينه حتى 


يونس: ابقى كلمها تليفون ياعلي هي دلوقتي راحت علي بيت جوزها.... 


زينه من خلف يونس: بس انا هنا لسه مامشيتش يايونس ازاي عاوزني امشي من غير مااسلم على اخويا حبيبي 


علي: قلب اخوكي يابت 

تعالي في حضني..... 


#ذهبت زينه اليه سريعآ والا ان احتضنها حتى علمت دموعها طريق الخروج.....   


زينه بدموع: هاتوحشني اوي ياحبيبي خلي بالك من نفسك ماشي 


علي: حاضر ياقلبي اهدي بقى يابت بقى فى الدنيا عروسه تعيط يوم فرحها انتي عاوزه الناس تاكل وشي يلا بقى ياقمري امسحي دموعك قبل ماالمحاره والبوهيه تبوظ 


زينه: بوهية ايه 


علي: اللي الوليه بقالها ساعه بتحطها علي وشكم ده...... 


زينه: ههههههه الصبر يارب 


علي: حبيبي قمر وهو بيضحك ياناس اوعي يازينه اشوف دموعك خليكي بتضحكي علي طول ياحبيبتي 


زينه: حاضر بس اوعدني تخلص علاجك وترجع بسرعه 


علي: عيوني حاضر 


زينه: وكلمنا كل يوم وطمنا عليك 


علي: حاضر 


زينه: وتاكل كويس ونام كويس ماشي 


علي: حاااااضر دا ورد ورد مش بتأمرني كده 


زينه: هاتسمع الكلام ياواد ولا اصمم واجي معاكم وانت عارفني مجنونه واعملها  ...... 


علي: ههههههه لأ وعلى ايه الطيب احسن حاضر هاعمل كل ده وهاشرب اللبن قبل ماانام خلاص كده ارتحتي 


زينه: ههههههه اه 


يونس: ياعم الظريف منك ليها اخلصوا في طياره مستنياكم ياعسل


علي: حاااضر يلا بينا ياورد سلام ياوزت قلبي 


زينه وهي تمسك دموعها: سلام ياحبيبي 


يونس: علي 


علي: خلاص هانروح بسرعه ماتقلقش انت..... 


لم يهمله يونس الوقت ليكمل كلامه واحتضنه بقوه: ارجع بسرعه ياعلي محتاجك جنبي 


علي: حاضر يااسد هارجعلك بسرعه 


يونس: خد ده خليه معاك 


#اعطاه يونس بيده مصحف.... 


علي: اجمل حاجه يلا سلام 


يونس: سلام 


ذهبت امال الى عز الدين 


عز الدين: مراتي اللي وحشاني موووووت 


امال: وحش لما يلهفك عاوز ايه ياعز سيبنا فى حالنا بقى 


عز الدين بغضب: وهو ابنك كان سابني في حالي ضيع عليا صفقتين حاطت فيهم فلوسي كلها 

ابنك اللي بداء باللعب معايا وانا اللي هانهيها بموته علي ايدي 


امال: مستحيل ياعز اسيبك تلمسه مجرد لمس حتى مستحيل دا انا اقتلك بأيدي.... 


عز الدين: ههههههه ههههههه والله والقطه الهاديه كبرت وبقى ليها ضوافر تخربش بيهم 


امال: وربي ياعز وربي ان فكرت تقرب من ولادي هاقتلك هاقتلك 


عز الدين: يبقى تعملي اللي انا عاوزه 


امال: يعني ايه مش فاهمه.... 


#جلس عز الدين علي المقعد  خلفه ووضع قدم فوق الاخرى: يعني التمن قصاد حياته ثروتك الحلوه دي.... 


اللهم اشغلني بما خلقتني له #وامرتني به.ولا تشغلني بما خلقته  لي....اللهم اني اعوذ بك من #قلب فى الصلاة #لايخشع وعين علي ذنب لا تدمع ونفس من الدنيا لا تشبع    

امال: انت اكيد مجنون ياعز مجنون 


عز الدين: مجنون علشان بطالب بحقي انا ابوه 


امال: حق حق ايه عاوز تلف تعب ابني وتقولي ابوه ابوه انت اصلا مالكش حق تنطق الكلمه دي علي لسانك يونس وزينه ولادي انا فاااهم ولادي انا وبس 


عز الدين بغضب: يعني ايييييييه 


امال: يعني تنسى ان اسلمك تعب ابني بالسهوله دي في ايدك 


عز الدين بعصبيه: هاقتلك ياامال هاقتله ابنك ضيعلي فلوسي كلها وانا مش هاضيع حقي وهانتقم 


امال: هامنعك ياعز هامنعك


عز الدين: ههههههه مش هاتقدري ايوه يابني نفذ 


امال: لاااااا ابني لاااااء 


#ركضت امال بسرعه لتخرج من الغرفه وتنقذ ابنها ولكن اوقفها عز الدين 


عز الدين: تعالي هنا رايحه فين انتي هاتمضي علي الاوراق دي بمزاجك او غصب عنك وابنك برضو هاقتله


امال: ابعد عنييييي


#دفعته امال بقوه وذهبت لتخرج 


#امسك عز الدين سكين حاد امامه وذهب خلفها 

 وقبل ان تخرج استطاع الوصول اليها... 


عز الدين: علي فين ياحلوه هاتوحشني سلام 


امال: اااااااااااااااااااااااه 


               الفصل مئة وعشرة من هنا 

تعليقات