رواية عشقتها رغم صمتها الفصل العشرون 20 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل العشرون 20

بقلم حبيبه


رجع يونس لقاهم بيضحكوا ويهزروا مع بعض دخل وجلس بجانبهم اوبالاحرى بجانب اسيا صدمت اسيا من فعلته بينما هو نظر لها بغضب مكتوم لم تفهم لماذا ولكن قررت التجاهل والنظر بالجانب الاخر بينما هو مشتغل من الغضب من تجاهلها له 

يونس بداخله: ماشي يااسيا انا هاوريكي اذاي تضحكي لعلي وانا متجاهلني كده 

قام علي من مكانه ووقف فى المنتصف 

علي: بقولكم ايه بما ان الاكل فاضل عليه ساعه عقبال مايجي تعالوا نلعب لعبه اهو نتسلى شو رائيكم 

الكل تحمس ووافق 

علي: ايه رايك ياابو الانس 

يونس وهو ينظر لاسيا: 

تمام موافق 

علي: حبيبي حبيبي حبيبي حبيبي حبيبي خمسه حبيبي 

امال: طب ايه هي اللعبه 

علي: سهله وبسيطه ياامولتي هانلعب افلام 

ورد بحماس : عرفتها

علي بضحك وحب:هههه

عارف انك عرفاها 

ورد:ههههههه عيب عليك يابني  هو انا اي حد هع 

علي: طب حاسبي لتفرقعي من النفخه بس ياختي 

ورد: متخافش يوم ماهافرقع هافرقع فى وشك ونخلص 

علي: ههههههه ماشي ياوحش الكون 

امال: يابني فهمني ام اللعبه دي 

علي: عووونيا ياامولت قلبي 

بصوا احنا هانتقسكم لفرقتين واحد من فريقي مثلآ هايقول لواحد من فريق يونس علي اسم فييلم فى ودنه ومطلوب منه يمثل ليكم الفيلم ده من بحركات بس من غير صوت وانتم تعرفوه 

اشطا 

امال: ههههههه اشطا 

كل هذا تحت نظرات يونس لاسيا دون علم احد 

وانقسموا فرقاء وانطلقوا في اللعب لم يخلوا من الجو المرح من قبل علي وورد ونظرات الغيظ من سعاد ونظرات يونس لاسيا الا ان اتى الطعام  

دخلت زينه استاذ محم.............. صدمت زينه مما رأت

زينه: انت 

ياسين: انتي 

وظلوا ينظرون لبعض الا ان كسرت زينه هذا الصمت 

زينه بغضب:والله عال  انت يابنأدم انت حمار وكمان جاي ورايا مش كفايه اللي حصلي بسببك يااعمى انت 

ياسين بغضب: احترمي نفسك وبطلي قلة ادب يابت انتي علشان وربي ماسك نفسي عن اني ارزعك قلم دلوقتي 

زينه: بت تبتك بنأدم ماعندوش دم ولا اخلاق  صحيح  

 ياسين بغضب:انتي بنأدمه زباله ومش محترمه ولا متربيه الظاهر اهلك ماكنوش فاضين علشان يربوكي 

زينه: انا محترمه ومتربيه غصب عنك 

ياسين بغضب جحيمي: محماااااااااااااد 

محمد وكاد ينفجر، من الضحك: احم احم ايوه 

ياسين: الحساله دي بتعمل ايه عندك 

زينه: احترم نفسك يااستاذ انت 

محمد: دي استاذه زينه رسامه وهاتعرض لوحاتها فى المعرض هنا 

ياسين: ايييه بقى دي رسامه 

زينه: ومالها دي يادلعدي 

ناقصه ايد ولا ناقصه رجل 

ياسين: لا ناقصه مخ 

زينه: استغفرك ربي واتوب اليك من هذا البلاء الذي يقف امامي 

وسع يابني كده مش ناقصه 

استاذ محمد 

محمد: احم نعم 

تناقشت زينه معه في خصوص عملها وانتهت 

زينه: دلوقتي استأذنك انا 

وذهبت زينه وهي تنظر لياسين بغضب وهو كذالك 

خرجت زينه وهنا انفجر محمد في الضحك 

محمد ههههههه يالهوي دا انتم مسخره 

ياسين: اخرس ياض 

محمد: ههههههه حاضر 

ثواني ورن تليفون ياسين 

عندما راءى ياسين الاسم ابتسم 

ياسين: حبيب قلبي اللي واحشني والله 

..........: لو واحشك كنت جيت شوفتني ياحمار 

ياسين: ههههههه يابني احترمني دا انا ظابط ومالي مركزي 

........: ظابط علي نفسك ياض مش عليا 

ياسين: ههههههه ماشي ياسيدي 

....: تعال ياض المزه عاوزه تشوفك ونتغدا سوى 

ياسين: يااااه موزتي طب والله وحشتني 

.......: طب اتذفت يلا اقفل التليفون واشوفك قدامي 

ياسين: ههههههه ماشي ياسيدي تحت امرك يافندم كله علشان موزتي بس 

اغلق ياسين الخط وتهيئ للذهاب 

ياسين: يلا ياض سلام 

محمد: رايح فين يابني

ياسين: هاشوف حد عزيز علي قلبي ماشوفتوش من زمان 

محمد: هو مين

ياسين: بعدين بعدين يلا سلام 

كان الجميع جالسون ينتظرون الاكل  الا ان اتى مالم يتوقعوا ان يروه 

زينه فى الطريق 

بنأدم مهزق ومش متربي صحيح ولا عنده ذرت اخلاق اعاااااااااااااااااا اللهي يجيلك ويحط عليك يابعيد 

ثم جاء اليها تليفون 

زينه: ارغي 

علي: فينك ياجزمه انتي 

زينه: كان عندي شغل 

علي: خلصتي ولا لسه

زينه: اه خلصت 

علي: معاكي عربيتك ولا لا 

زينه: الصراحه لأ حبيت اركب تاكسي 

علي: طب حاولي تيجي بسرعه علشان عاملين حفلة بيتزا 

زينه: اخ ياخونه من ورايا  اخس 

علي: ههههههه قدامك ربع ساعه والا هانبيعك يااوختي 

زينه: بتبعني يافوزي 

علي: انا ابيع امي

زينه: واطي يامان 

علي: طبعاً يااما دا البيتزا عارفه يعني ايه يعني بيتزاااااااااااا

زينه: اقنعتني 

علي: يلا يابت في السريع

زينه: خمس دقايق واكون قدامك ياشبح 

اغلقت زينه وذهبت للمنزل 

كان الجميع في المنزل ينتظرون الاكل الا ان دخل عليهم من صدمهم

باسين:بيتزا من غيري ياخينين 

يونس: اتأخرت ليه

 ياجحش انت 

ياسين: حبيب قلبي 

امال: ياسين وحشتني ياواد كده ماتسألش علينا ياواد 

ياسين وذهب ليحتضنها ويقبل يدها: موزتي وحشتيني اوي ياموزتي 

امال: لو وحشتك كنت جيت حتى تسلم علينا ياواد

ياسين: غصب عني شغل والله سامحيني ياموزتي 

امال: هسامحك بس تقضي اليوم وسطينا 

ياسين: يااااااه غالي والطلب رخيص وادي قعده 

علي: ياااسييييين 

ياسين: ايه ياذفت خرمت ودني 

علي: وحشتني ياض 

ياسين: ههههههه حبيبي

وجلسوا معآ يضحكون ويمرحون

وصلت زينه لمنزلها ونزلت من السياره ودخلت وماان دخلت ورأت ياسين يجلس ويضحك مع اهلها 

زينه: اعاااااااااااااااااا انت تانيييييييييي 


          الفصل الواحد والعشرون من هنا 


تعليقات