رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الخمسيون 50 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الخمسيون 50 

بقلم حبيبه


صلوا علي النبي محمد 

خرج يوسف على الصوت صدم من المشهد. 


كانت هبه السكرتيره على الارض وجميله فوقها وماسكه شعرها. 


هبه: اوعي سبيني ياحيوانه انتي اوعيييي


جميله: يابت استني هاعلمك اصول الرقص صح بقى انا بتاعه ياروح امك دا انتي ليلة امك كحلي. 


يوسف بصدمه: ايه ده في ايه فى ايه اوعي يابنت المجانين من علي الوليه يخربيتك 


جميله: اوعى سيبني يايوسف بقى انا بتاعه طب وحيات امي لاعجنها بنت الورمه منفوخه على ايه يابنت المسلوعه سبني اجدع 


يوسف: قومي من علي البت يخربيتك هاتموت في ايدك. 


جميله: ماتموت ولا تولع بجاز ياعم 


هبه: انتي بنأدمه متخلفه وحيوانه ومش طبيعيه انتي اكيد مريضه مريضه. 


جميله: ياعم بقولك سبني على بنت ال(#####) خليني اعرفها الجنان علي اصله 


يوسف: ههههههه اهدي يابنت المجانين يخربيتك فضحتينا 

اتهدي بقى الله يحرقك. 


هبه: انتي مش متربيه ولا اهلك متربين اصلا 


يوسف: اخرسي غوري صفي حسابك ووشك مالمحوش قدام الشركه حتى فاااااهمه 


هبه بخوف: يوسف بيه انا انا انا اسفه ماقصدش 


يوسف: قولت اخرسي غوري من وشي 


ذهبت هبه وهي تبكي لخسارت عملها...... 


جميله: استني هنا 


هبه ببكاء: عاوزه ايه تاني مش كفايه اني هاخسر شغلي بسببك. 


جميله: بس ابت علشان ماسكه نفسي بالعافيه باام النفخه الكدابه اللي انتي عيشاها دي. مش هاتخسري حاجه هاتفضلي في شغلك


يوسف: انتي بتقولي ايه ياجميله انتي مجنونه يابت.... 


جميله: ياشبح اهدى ليطقيلق عرق انا اه عندي ربع ضارب بس لا مجنونه ولا حاجه بس انا عارفه قيمة الدمعه دي ههههههه يمكن انا اكتر حد حاسس بيها خليكي ياختي. 


هبه بفرحه: ب ب بجد 


جميله: بجد ونص وتلت تربع كمان صح ياسوسو 


يوسف: مين سوسو دي 


جميله ببرءاه: انت ياعسليه بدلعك 


يوسف بصدمه: احيه احيه احيه تدلعي مين الله يحرقك هبتي ضاعت خااالص. 


جميله: اهدى ياحج يلا ياهبهوبه روحي اغسلي وشك وعالجي الخرشمه اللي في وشك دي وخدي ياستي اجازه مدفوعة الاجر النهارده علشان ترتاحي يلا انشالة ماعن حد حوش. 


هبه: ربنا يخليكي يارب و و واسفه بجد علي اللي قولته اتمنى تقبلي اسفي ارجوكي انا بس دبش شويه. 


جميله: ههههههه عادي انا كمان خرشمتك كده يبقى خلصانين وبعدين انتي ذي اختي في حد بيتأسف لاخته. 


هبه: احلى اخت طبعا عارفه انا ماعنديش اخوات وكان حلمي يكون عندي اخت واهو ربنا بعتك ليا. يلا هامشي انا. 


جميله: سلام يامزتي 


التفتت جميله وجدت يوسف ينظر لها. 


جميله: ماتبصليش كده اعم بكثف الله. 


يوسف وهو يضيق عينيه: انتي ايه. 


جميله بمرح: خدامتك سعديه ياسي الاستاذ يوسف. 


يوسف: بس يابت انا بجد احتارت فيكي مره مجنونه ومتسرعه وشويه احس انك هبله وشويه عاقله جداً ومؤمنه جدا انا بجد مش عارف افهمك. 


جميلة: ههههههه انا بنأدمه بتحب ربها وبتخاف منه جداً بس الحياه مشيت عكسها بعدتني عنه فتره طويله بس هو حماني وفضل محافظ عليا وردني اليه تاني وانا قربتله وانا مؤمنه بيه اكتر واكتر علشان كده عمري ماحبيت الحزن علشان عارفه ان النبي محمد عليه الصلاة والسلام كان دايم الابتسام علشان واثق ان ربه جنبه يبقى انا هاحزن ليه اضحك ياعم خلي الدنيا تضحكلك. 


يوسف: عليه الصلاة والسلام. 

عارفة ياجميله انتي بجد جميله اوي وطيبه اوي اووي وشرف ليا اني اتعرفت عليكي. 


جميله: احم احم عارفه انا بس مش بحب اتكلم عن نفسي كتير تبآ لتواضعي. 


يوسف: امشي ياجميله من وشي انا جزمه اني شكرت فيكي. 


جميله: مقاس كام هعهعهعهعهعهعهعهعهع


يوسف: غوري ياظريفه من وشي 


جميله: ههههههه سلاموز وقهوتك اهيه على فكره مظبوط علشان الساده مش حلوه واوعى ترميها هااااا يلا بااي


يوسف: ههههههه والله مجنونه. 


مر اليوم ورجعت العائله للمنزل. 


سعاد ببكاء مصتنع وهي تحتضن امال : اختي حبيبتي طمنيني علي زينه حصلها ايه 


امال بهدوء: زينه دخلت في غيبوبه 


سعاد: ايه يالهوي يالهوي يالهوي يالهوي ياحبيبتي يابنتي ياحزني ياخرابي 


يونس: خلاص ياخالتي دا قدر ربنا ومانقدرش نعترض. 


سعاد: خلاص ايه يابني دي ربنا يعلم كنت بحبها قد ايه دي كانت عندي ذي ياسمين بالظبط. 


يونس: خلاص ادعيلها تقوملنا بالسلامه لو بتحبيها لكن اللي بتعمليه ده غلط. 


سعاد؛ ربنا يشفيها ويقومها بالسلامه يارب 


يونس: يارب 

اسيا بعد اذنك دخلي ماما اوضتها ترتاح وانتي كمان ارتاحي 

بعد اذنك ياامي هاروح الشركه هاشوف الشغل واجي بسرعه. 


امال: طب ارتاح الاول 


يونس مقبلآ يدها: هارتاح لما اجي ياقلبي يلا السلام عليكم 


امال: وعليكم السلام ياحبيبي 


ذهبت سعاد بهدوء لغرفتها واغلقت الباب خلفها واخرجت هاتفها وضغطت على ازراره وانتظرت  الا ان اتاها الرد.. 


عز الدين: اهلا ياحلوه 


سعاد: اهلاً بيك ياباشا 


عز الدين: يلا اشجيني 


سعاد: رجعوا البيت من شويه والواد يونس راح الشركه والبت الخرسه خدت امال اوضتها ترتاح تفتكر ياباشا هاتعرف تخلي يونس يتنازل عن الصفقه


عزالدين:هايتنازل ويجيلي راكع كمان راقبي وابقى عرفيني كل حركه في البيت بس 


سعاد:حاضر ياباشا تحت امرك   

عزالدين.سلام


        الفصل الواحد والخمسون من هنا 

تعليقات