رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الخامس والخمسون 55

بقلم حبيبه


اعذروا التزامي العسل بالمواعيد ده

انتهت اسيا من عمل الماء وذهبت به لامال ورجعت لتاخذ الحليب فاجلبته واعطه لامال. 


امال: تسلمي يااسو  تعبتك معايا يابنتي


ابتسمت لها اسيا بحب 


امال: يلا هادخل ارتا.......... ااااه ااااه ساعديني يااسيا اااااااااااه ساعديني يااسيا بسرعه هاموووووووت بطنييييييييييييييي 


ركضت اليها اسيا ببكاء ولا تعلم ماذا تفعل فا لاول تشعر بالعجز عن الكلام 


سعاد: اختييي في ايه مالها عملتي فيها ايه ياحيوانه انتي اختي حبيبتي فوقي ياحررراس هاتوا عربية الاسعاف بسرعه.

ذهبوا للمشفى ودخلت امال غرفة الكشف. 


سعاد بتمثيل: انتي عملتي ايه يامجرمه حاولتي تقتلي اختي وهي اللي فتحتلك باب بيتها وعاملتك ذي بنتها وانتي أصلا تربية شوارع صحيح قليلة الاصل انا هاكلم يونس يتصرف معاكي ابعدي من قدامنا انا اخاف اتحرك خطوه تقربي من اختي يامجرمه 


وقفت اسيا فقط تبكي وتتألم من هذا الكلام ولا تستطيع ان تدافع عن نفسها. قررت انتظار يونس لعله ينقذها ويريح قلبها. 


جميله ببكاء: ما ما ماما ابوس ايدك بلاش انا هاضيع قولي انك  بتعملي فيا مقلب صح اه اه اكيد مقلب وهاتصحي دلوقتي صح يلا بقى فوقي بقى 


ليلى:............ 


جميله بأنهيار: فوقي ارجوكي فوقي والنبي والنبي ماااااااما فوووووقي لااااااااء مش هاقدر مش هااقدررررررررر ياماما ياماماااااااااااا لاااااء مستحيييل ليييييه لييييه انتي ليييييه 


دخل يوسف والطبيب علي صوت صراخ جميله 


صدم يوسف بشده فاركض واخذ جميله بين احضانه 


جميله: يو ي ي يوسف والنبي قولها تصحى ه هي هي اكيد زعلانه مني علشان كدبت عليها بس هاتصحى يوسف قولها تصحى والنبي 


يوسف بتألم: اهدي اهدي ياجميله قولي الحمدلله على كل شيء كده غلط ياحبيبتي


الطبيب: البقاء لله ياجماعه 


جميله: لاااااء مستحيييل تسيبني والنبي لااااء ياماما قومي ياماما ابوس ايدك قووومي والله ماهاكدب عليكي تاني قومي والنبي طب علشان خاطري لا بلاش انا علشان خاطر ريم والنبي قومي انا اسفه والله ماهاكرررها بس ارجعيلي والنبي ماااااما قووومي لاااااااااااء 


#وقعت جميله ارضآ ولم تشعر سوى بأستسلمها لتلك الغمامه السوداء لعلها تستريح. 


يوسف: جميله جميله فوقي فوقي ياحبيبتي

دكتووور. 


الطبيب: وسعلي كده 

  اتعرضت لصدمه افقدتها وعيها. 

عقلها رافض يقبل حقيقة وفات والدتها علشان كده ماقدرتش تستحمل اكتر من كده 

انا هاديها حقنه وانشاء الله شويه وهاتفوق 


اخذوها لغرفه مجاوره 

لتستريح 


يونس: لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم استغفرالله العظيم واتوب إليه. 

ربنا يصبرك ياجميله ياارب.

تركت اسيا سعاد وابتعدت عنها الا ان يأتي يونس. 


سعاد: قطيعه تقطع دي خلق بنشوفها مش ناقصين قرف 


احمد: مالك ياوررد في ايه 


ورد: انا مش مستعده للجواز دلوقتي ياااحمد


احمد: طب ليه ايه اللي يمنعك توافقي


ورد: شغلي مش عاوزه حاجه تمنعني حاجه عنه او تشغلني 


احمد: من ناحية كده ماتشغليش بالك انا مش هاجبرك على خلفه وهحاول اساعدك في كل حاجه تخص البيت ومش هامنعك عن شغلك خالص وكمان اانا بسافر كتير. يعنى هاتعرفي مش هاشغلك


ورد: بس بس يعني والحاجات لسه في حاجات كتيره ناقصاني اديني فتره طويله شويه لحد مااخلصها 


زينب: انا مخلصالك كل حاجتك ولا شوكه نقصاكي 


ورد: هووووف اللي يريحكم بعد اذنكم هانام علشان تعبانه 


احمد: هي مالها ياماما حاسسها مش حابه السيره نفسها. 


زينب: لأ ياحبيبي هي تعبانه بس من ضغط  المستشفى وهاترتاح وهاتبقى كويسه.

استيقظت جميله 

جميله: ما. ما.  ماما فينك ياماما 

ايه ده يوسف 


يوسف: حمد لله علي السلامة ياجميله


جميله: هو انا ايه اللي حصلي هى ماما فين هي كويسه صح تعال نشوفها. 


يوسف: جميله جميله اهدي والدتك تعيش انتي 


جميله: انت عبيط ماتقولش كده علي ماما ماما كويسه 


يوسف: جميله فووقي فووووقي واقبلي الواقع مامتك توفت من شويه توفت توفت. 


تذكرت جميله كل مامرت به. 


جميله بأنهيار: لاااااااااااء لاااااااااااء انت كداااب ياماما ياماماااااااااااا ياماما ياماماااااااااااا ياماماااااااااااا 


يوسف: اهدي ياجميله اهدي ياحبيبتي دكتوووووور دكتوووور 


رأئت  اسيا جميله في هذه الحاله بالصدفه. 


اسيا: هو انا ليه قلبي بيتطقع علي البنت دي ليه كده زعلانه اوي عليها يلا ربنا يشفيها يارب ويعافيها ويداوي حزنها  ويخرجها من اللي هي فيه على خير 


ثم راءت يونس. 


يونس: اسيا فين ماما يااسيا هي هي فين 


اوصلتها اسيا لغرفة امال في نفس وقت خروج الطبيب. 


يونس: خير يادكتور ماما فيها ايه 


الطبيب: عندها حالة تسمم بس قدرنا ننقذها الحمدلله 


بونس بصدمه: ايه تسمم 


سعاد: بتمثيل يالهوي يالهوي يالهوي كله بسببك ياتربية الشوارع يانكارت الجميل اكيد هي هي السبب ادت اللبن لاختي حبييتي من هنا وياحبة عيني لقيتها بتصرخ من بطنها. 


انتظر اسيا يونس ليدافع عنها امام خالته مثلما عاهدته ولكن حدث مالم تتوقعه وصدمها بشده. 


        الفصل السادس والخمسون من هنا 

تعليقات