رواية عشقتها رغم صمتها الفصل المئة وثلاثه وعشرون 123 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل المئة وثلاثه وعشرون 123

بقلم حبيبه


وصل يونس ومعه ياسمين لمنزل يوسف 


دخل يونس وهي خلفه 


رائتهم اسيا فاابتسمت بهدوء كانت ترتدي ازدال ابيض للصلاه فكانت جميله فذادت جمالآ  بنور الصلاه في وجهها فاتجملت اكتر بالحياء 


يونس بأنبهار وحب يشع من عينيه: ايه ده بسم الله ماشاء الله


#نظرت اسيا ارضآ لتتجاهل عينيه 


#خرجت ياسمين من خلف يونس: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يااسيا 


رفعت اسيا نظرها لذلك الصوت التي تعلمه جيدآ فراءت ذلك الجمال الذي اسعدها بشده 


اسيا: بسم الله ماشاء الله بسم الله ماشاء الله هو انا بحلم صح لأ لأ ايه الجمال ده اللهم صلِّ على سيدنا محمد 


ياسمين: عليه افضل الصلاة والسلام 


ذهبت اسيا وضمتها بقوه وفرح: 

قمر ياروحي الف الف مبروك علي الخطوه الجميله دي مبارك ياجميله. 


ياسمين بفرح لذلك القلب الطيب: تسلميلي يارب تسلميلي 


#ذهبوا وجلسوا معآ.... 


ياسمين: اسيا 


اسيا: نعم 


ياسمين: انا اسفه سامحيني انا جرحتك كتير اوي كنت دايما باجي عليكي وانا قاصده وكنت بساعد ماما تجرحك وعملت حاجات كتيره تخليكي ماتسامحنيش بس ارجوكي سامحيني يااسيا انا اسفه بجد


اسيا بهدوء : انا عمري مازعلت منك ياقلبي عمري ماكرهتك عمري مارضيت اشيل كره ليكي او لمدام سعاد في قلبي علي بعاملك ذي اختي وغصب عنك هاتفضلي اختي يابت ... 


ياسمين بحب وندم: شرف ليا ياحبيبتي انا اسفه بجد يااسيا انا اسفه بجد ندمت اوي اني ازعجتك في يوم 


اسيا: خلاص بقى يابت اذا كان عليا انا اصلا عندى زهايمر ومش فاكره اي حاجه فاانتي كمان انسي ونبداء صفحه جديده ماشي 


ياسمين: انتي جميله اوى يااسيا وقلبك نقي وتتحبي بطيبتك العسل دي.... 


اسيا: ياروحي انتي اللي تتحبي في الحجاب القمر ده عليكي.. 


ياسمين: تسلميلي ياقلبي يارب اكون قده واحترمه 


اسيا: هاتبقي قده ان شاءلله ان شاءلله... المهم يلا نتغدى ياقمري ومافيش رفض 


ياسمين: ههه حاضر 

عارفه انك السبب الاساسي في اني اتحجب 


اسيا: انا 


ياسمين  اه كنت دايما بغير منك في كل حاجه وكنت بغير من حب الناس ليكي واقول هو ايه الفرق بيني وبينها ليه ماحدش بيحبني ذيها دا انا اجمل حتى كنت بغير اوي يااسيا لحد ماربنا سبحانه وتعالى هداني وقررت البس الحجاب  والف حمد وشكر لله انه انه ارشدني لطريقه.... 


اسيا: الحمدلله.... 


يونس: انا هنا لو نسيتوني يابنات


ياسمين: ههههههه لا فاكرينك هو احنا نقدر 


يونس: طبعاً ياختي انتي هاتقوليلي صحيح يااسوا ماتنسيش 


اسيا: ماانساش ايه


يونس: فرحنا انا وياسمين بعد بكره اوعي ماتجيش  

 


اسيا: اه لأ طبعاً هو انا اقدر  ماجيش انا تحت امر ياسمين القمر ان شاءلله ان عيشت هاكون اول المعزومين.... 


يونس وهو ينظر اليها برفعة حاجب: طبعاً ياااسوا المهم يلا بينا ياياسوا علشان نروح ياروحي 


اسيا في سرها: يارب يارب يارب يارب 


ياسمين: طيب نستنى نتغدا علشان خاطر اسيا ماتزعلش... 


يونس: لا ياقمر هي هاتقدر موقفنا وكمان ماما بتجهز الاكل علشان خاطرك ياجميل يرضيكي تزعل منك...... 


ياسمين: خلاص ماشي يلا بينا معلش يااسوا ياقلبي مره ثانيه بأذن الله 


اسيا بهدوء: ولا يهمك ياروحي عادي 


ياسمين: ماشي ياقلبي يلا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 


اسيا: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 


يونس: سلام يااسوا 


 اسيا: في حفظ الله 


لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم واتوب اليه 


وضع ياسر مريم علي السرير وقرر ان يغير ثيابها وهذا ماشتته قليلآ ولكن ماذا يفعل قرر ان يغيرها لها...... 


#انتهى ياسر من تغير ثيابها ثم جلس بجانبها بهدوء ثم امسك.يدها بكل هدوء ثم قبل باطن يدها 


ياسر بصوت متحشرج من اثر خوفه عليها: عارفه يامريم لما دخلت الشقه ولقيتها متبهدله قلبي وقف اتجننت لما ناديت كذا مره وماردتيش عليا عقلي وقف عن التفكير مابقتش عارف اعمل ايه ولا اروح فين كنت هاموت عليكي يامريم انا عارف اني زعلتك بس والله غصب عني ياروحي ارجعيلي بس انتي وانا  هاعمل كل اللي يفرحك هاخلي الدمعه دي ماتقربش من عيونك ياقلبي اسف ياروحي ارجعيلي بس انتي


#وبدون شعور من ياسر استسلم للنوم في مكانه بسبب ارهاقه طول اليوم...... 


#مرت حوالي نصف ساعه واستيقظ ياسر علي صوت  بجانبها فتح عينيه وجد مريم تحلم في نومها وكأنه كابوس 


مريم: لأ لأ آلله يخليك ابعد عني لأ ياسر يااااسر يااااسر ابعد عني ابعد عني ابعد عنييييييي ياياسر لاااااااء لاااااااء ياياسر ياياسر 


ياسر بخوف: مريم مريم حبيبتي اهدى انتي هنا ياروحي اصحي يامريم مريم فوقي ياقلبي انا جنبك اهو فوقي ياعمري مريم


#استفاقت مريم وهي تتسبب عرقآ وكأنها كانت ترقد في نومها 


مريم وهي تتنفس بصعوبه: ه هو هو انا فين هو انا في فين هو هو كا ن كان هاي ها هاي


قام ياسر بأحتضانها: بس بس اهدي ياروحي انتي في حضني انا ومعايا انتي بخير انتي بخير ياقلبي انتي بخير اهدي 


تمسكت مريم به بقوه وبكت : كان بيضربني اوي ياياسر كان عاوز واحد ي يغ كان بيجرني علي الارض ياياسر 


ياسر: بس ياقلبي بس اهدي ياروحي خلاص كان كابوس واختفى انتي بخير اهو خلاص اهدي اهدي 


#اقسم ياسر بداخله على ان يجعلها سعيده دائمآ واخذ يهدائها بحنيه ويتلوا بعض ايات القرءان الى ان هداءت ونامت.... 


لا إله إلا الله وحده لا شريك له


..... الو ايوه ياباشا فرحه بعد بكره 


عز الدين: اممممممم بقى هايتجوز 


......: ايوه 


عز الدين: خليك مراقبه ذي ماانت وبلغني بكل جديد فاهم


.....: تحت امرك 


جاك: ماالذي ساتفعله معه مستر عز 


عز الدين: هاخلص خالص وهايبقى اخر يوم في عمره ان شاءلله ههههههه 


جاك: مستر عز ارجو الا تكون قد نسيتني 


عز الدين: ماتخافش ياجو انت عارف ان كلمتي واحده وانا وعدتك بعموله من اللي هناخده من ورا ابن ###*ده 


جاك: اوك مستر عز 


عز: اوك ياجو اما انت ياابن امال فاجهز نفسك كويس ياعريس علشان عزرائيل جايلك ههههههه 

انا الشيطاااااااااااااااان ههههههه 

بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم 



ياسين بصدمه: بتهزري صح 


زينه بهدوء  تاام: هه ايه مالك اتصدمت اه ياياسين مش بخلف ودي حاجه مخبيها من زمان عن عيلتي ذات نفسها 


ياسين: قصدك ايه يعني انتي مش معرفه اي حد 


زينه: ماحبيتش ازعلهم واشيلهم همي سكت وقفلت في قلبي وصبرت بس للاسف قولة حسام بيحبني وهايحتويني ههههههه بس تخيل لما عرف اتغير وعمل اكتر حاجه بكرهها خاني وفي شقتي وعلى سريري ولما اتكلمت زلني وقالي في وشي انتي عاقر مابتخلفيش ولا هاتخلفي ويبقى ليكي عيال  مابقاش ليكي لازمه خلاص بعد الكلام ده ماقدرتش استحمل واسكت كرامتي اتهانت علي ايد جوزي طلبت الطلاق وانفصلنا بس ماعرفتش اهلي اني مابخلفش ومن وقتها وانا بعيد عن فكرت اني اتجوز تاني وانا قرررت اعيش حياتي لنفسي وبس


ياسين: بس انتي وافقتي تتجوزيني 


زينه: رفضتك كتير لاني مارضاش ليك تنجرح ماحبيتش اجرحك بس...... بس انت فضلت مصمم والمشكله تصميمك عليا فضل صامد ولما عرضت عليا فكرت الكام شهر وبعدين ننفصل قولة هاقرفه لحد ماهو لوحده يبعد بس انت صممت اكتر وقربت اكتر وحبيتني اكتر واكتر والله ياياسين كنت هابعد وكنت مقرره ابعد بس انت فضلت متمسك وبتغمرني بحبك الكبيره ده بقيت احس بالامان معاك لحد ما ما لحد ما


ياسين: لحد ما. ايه


زينه: لحد ماحبيتك


       الفصل المئة والرابع وعشرون من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا

تعليقات