رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثاني و الثامنون82 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الثاني و الثامنون 82

بقلم حبيبه


ذهب يوسف سريعآ لمنزل جميله والى ان وصل حتى دخل وجد رجل كبير يجلس في المنتصف وبجانبه بعض الشباب وبعض النساء الكبيره.... 

وجميله في مواجهتهم وريم بجانبها تبكي... 


جميله بغضب: دا اذاي يعني انتم بتقولو ايه منك ليه هو ايه اللي اسيب بيتي انتم مجانين ولا في حاجه في عقلكم 


الحج سيد: بت انتي اختشي علي دمك. ولمي لسانك ده احنا استحملناكي علشان خاطر امك بس لكن خلاص راحت وقولنا نستحملك لكن توصل قلة الادب انك تجيبي رجاله في نص الحاره لااااااء تبقى ناقصه ربايه .... 


جميله وقد وصلت لاقصى حدود الغضب: اسمع يابنأدم انت انا مش بت ولحد الان محترمه سنك ومختشيه علي دمي وتحترم لسانك وانت بتكلمني  ياااااا ههههه ياحج  وشوية الهلاهيل اللي جنبك دول ولا يهزوني فاهم 


جاء احدى الشباب بجانب الحج سيد: لا انتي ناقصه ربايه وعاوزه تتربي... 


لكن وجد يد تمسكه بقوه ومن غير يوسف 


يوسف: تربي مين ياو تعال انا هاربيك وهجم عليه بوابل من اللكمات امام المصدومين .. 

ثوان وانتهى يوسف ثم جلس علي المقعد خلفه بكل هدوء وهيبه ووضع ساق فوق الاخر بكل شموخ.... 


يوسف: اقعد ياحج سيد اقعد ياجدع 


جلس الحج سيد بخوف داخلي..... 


يوسف بهدؤ: ها ياحج خير 


الحج سيد: البنت دي ناقصه ربايه بتجيب شباب علي حارتنا ونجسها.... 


يوسف: اخرس لسانك يجيب سيرتها بالغلط بس هاقطعه فااااهم.... 


ست بجانبه:.. دي بنت سافله هاتشبه بناتنا 


يوسف: ولادك مش محتاجين حد يشبهم كفايه انك امهم ياحجه وبعدين جالك جراءه اذاي تقولي كده عن بنت قد بناتك المحترمين اللي انا واثق انهم خاربينها في الخبيني ههههههههه..... 


يوسف: وبعدين جميله خطيبتي ويومين هانكتب الكتاب....


صدمه ونزلت على الكل 

  

الحج سيد: انت بتقول ايه ياابني انت 


يوسف: ايه ياحج مالك انا طلبة ايد جميله من مامتها قبل ماتتوفى بس بسبب وفتها اجلنا كل حاجه وااللي شفتوه انا ايه ممنوع اوصل خطيبتي


الحج سيد: لا يابني مش ممنوع 


يوسف: كويس نورتنا ياحج سيد.... 


الحج سيد بحرج: ها طيب السلام عليكم انا سامحينا يابنتي شكينا فيكي... 


خرجوا جميعآ.... 


نظر يوسف لجميله وجدها تنظر امامها وتفتح فمها بطريقه مضحكه..... 


يوسف: ههههه اقفلي بوقك ياهبله الدبان بيلعب جوه نفق شبرا ده 


انتبهت جميله واستفاقت من صدمتها 


جميله: يوسسسسسف


يوسف: ايه ياذفته ايه بتنادي علي يوسف من الشارع اللي وراكي خرمتي ودني... 


جميله: يوسف ماتستهبلش ايه اللي قولته ده... 


يوسف: ريموا ياقلبي تعرفي تجبيلي كوباية مايه ياروحي 


ريم: عيوني ثواني 


جميله: اعاااااااااااااا


يوسف: في ايه يابنت المجانين انتي... 


جميله: ايه اللي قولته ده ياذفت انت رد عليا ماتجننيش 


يوسف: انك خطيبتي 


جميله: ااااه 


يوسف: وفيها ايه هو انا مش مناسب ولا ايه 


جميله: لا بس اصل يعني 


يوسف: ايه ياجميله ماتردي 


جميله: اصل يعني 


يوسف: يعني ايه ياقلبي 


جميله: هااااااا 


يوسف: بحبك ياجميله والله بحبك 


جميله: بتحب مييين


يوسف: انتي 


جميله: يالهوي


يوسف: الله يخربيت لسانك مدب 


جميله: بتحبني انا 


يوسف: والله بحبك بحبك من ساعت ماشوفتك وانتي هزيتي قلبي بقيت مش بعرف اشوفك غيرك قدامي تفكيري كله بقى فيكي انتي بس كنت ناوي اعترفلك لما الاقي اختك بس نصيبها تطلع دلوقتي ههههه 


جميله: نهار كحلي


يوسف: لأ كده كتير كده كتييير سلام يابت 

جهزي نفسك ياعروسه بعد يومين هاتنوري بيتي انتي وريموا سلام ياقلب عموا انتي وروحي العبيطه دي... 


ريم: ههههه سلام ياعمو 


خرج يونس من مكتبه  في وقت متاخر كان ينهي عمل... 


يونس: اااااخ ياضهري الواحد خلاص مدغدغ اما اطلع ارتاح


اثناء سيره سمع صوت اسيا وهي تقراء قرءان بعد صلاتها... 


يونس في سره: الله صوتها حلو اوى 

معقوله اسيبك تروحي لغيره معقوله ماتكونيش ليا لاء انسي تروحي لغيري فكره مستحيله مش هاسيبك تبعدي عني يااسيا...... 

اشرق الصباح على ابطالنا.... 


نزلت اسيا للاسفل وجدت الجميع على طاولة الطعام 


اسيا: صباح الخير 


الجميع: صباح الورد 


امال: تعالي ياقلبي افطري 


يونس بتلاعب: ياسمين ياحبيبتي ممكن الملح ده لو مش هاتعبك 


ياسمين بلهفه: حاضر يابيبي حاضر 


يونس: تسلميلي ياقلبي 


نظر لتلك المحترقه 

وجدها تنظر له بغضب وبيدها سكين تطغط به على الطاوله... 


يونس في سره: ههههه اصبري عليا 


يونس: ياسوا هو انتي جميله النهارده ولا عشان عيني شيفاكي قمر دايما 


ياسمين: هاااااا


اسيا بغيره تنهشها: قمر بالستر ياحيلتها


يونس: بتقولي حاجه يااسيا


اسيا: بقول لا إله إلا الله 


يونس: محمد رسول الله 


زينه: ابيه انت كويس فيك حاجه سخن طيب ولا حاجه..... 


يونس: انا ذي الفل بس انا مبهور من ياسوا اصلها قمر النهارده... 


اسيا: انا هاغور بره بس الجنينه اشم هوا اتخنقت... 


ذهبت اسيا سريعآ للخارج واخذت تتنفس بصعوبه وغضب 


اسيا: اووف اوف يارب صبرني علي ابن الورمه ده اخش اقتله واخلص اعاااااااااااااا 

طب اعمل ايه بغير عليه حتى وانا عارفه انه بيعملها قصدآ يعني اعمل ايه اولع فيه لا لا ارميه في البحر هو والمسلوعه بتاعته دي 

بيبي يع نينننننننني اشوفك مسلوخ يايونس لا لا بعد الشر عليه يارب اشوفك يايونس عندك اسهال ولا برشامه تشفيك ولا كوباية شاي تنفع فيك وتفضل رايح على الحمام وجاي ذي الاهبل   ولا لا  بعد الشر انشالله سعاد وبنتها يارب اعاااااااااااااا حاسه اني اتجننت بسبب الذفت ده منك لله يايونس.... 


التفتت اسيا للذي يضحك خلفها.... 


يونس: ههههه ههههه اهون عليكي طيب 


اسيا: اه تهون 


يونس: اخس عليكي دا انا ذي اخوكي حتى 


اسيا: كتك خوت لما يخوتك بنأدم براس كلبه صحيح..... 


يونس: لمي لسانك ياذفته انتي... 


اسيا: بلا الم بلا ذفت مايخصكش لساني وانا حره في امه انشالله اولع فيه حتى انت مالللللللللللك روح للمسلوعه بتاعتك مسهوكين اوي يع انا ليا ياسر حقه يتشرط عليا وانا اقوله تحت امرك لكن انت مايخصكش..... 


يونس بغضب: اسيااااااا لما لسانك واظبطي نفسك لاظبطك.... 


اسيا: اظبط خطيبتك ماتظبطنيش مايخصكش بيا حاجه مالكش دعوه بيا انا ليا خطيبي ياسر يكلمني..... 


يونس بغضب جحيمي: اسياااااااااا قولت لمي لسانك بدل وعزت جلالة الله المه بنفسي وماضمنش نفسي فاااااهمه....... 


اسيا وقد تملك الخوف منها: هو ه هو هو انت مالك ومالي انت اخرك ذ ذي ذ ذي اخويا بس ابعد عني...... 


يونس: اتقي شري يااسيا احسنلك 


ياسين: يونس في حاجه ولا ايه 


يونس وهو ينظر لتلك الخائفه امامه: أهلا ياياسين اتفضل كلهم جوه.... 


ياسين: انت كويس 


يونس: اه تعال والبرنسيسه جايه ولا حابه تترزع هنا... 


حاولت اسيا السيطره علي نفسها: ا اااااا اه داخله بعد اذنك يا يا ياسين... 


ياسين: يونس انت عكيت ايه يابني


يونس: مافيش تعال بس وابقى احكيلك 


ياسين: خلاص ماشي 



علي: وردتي 


ورد: عاوزه كشري


علي: الله يحرقك ياشيخه دا انتي  جزمه


ورد: عاوزه كشري ياذفت


علي: حسبي الله ونعم الوكيل اهي يارب اهي يارب البت الرخمه دي يجيلك ويحط عليكي ياجاموسه.. 


ورد: يعني مش هاتجيب يالولو 


علي: هاااااااا


ورد: عاوزه كشري ياذفتتتتتتتت 


علي: الله يحرقك غوري حاضر هاجبلك 


ذهب علي لورد في المشفى وذهب لغرفتها والا ان فتح الباب وجد احمد ممسك بيد ورد وورد تحاول سحب يدها بالقوه وهو ممسك بها..... 


علي بغضب اعمى عينيه: انت بتعمل ايه ياروح امك دا انت ليلتك سوده.... 


#يتبع... 


جميله: مالك يايوسف


يوسف: ماليش روحي نامي


جميله: يعني ايه انام النهارده كان فرحنا 


يوسف: يووووووه خلاص هاسيبلك انا البيت كله.... 


            الفصل الثالث والثامنون من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا

تعليقات