رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثامن و الثامنون 88 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الثامن و الثامنون 88

بقلم حبيبه


امال بصدمه: يونس انت بتقول ايه انت شكلك اتجننت..... 


يونس بهدوء تااام: انا ماتجننتش انا في كامل قوايه العقليه انا بحبها لأ لأ انا بعشقها وانتي ياامي عارفه كل ده وعارفه اني بحب اسيا بس انا مش عارف ليه عاوزه تجبريني اتجوز ياسمين انا مش بحب غير اسيا ومش بعشق غير اسيا وانسي اني انساها دي الوحيده اللي دخلت قلبي ومستحيل ومن ابعد المستحيلات اشوف او احب غيرها او اني انساها حتى....... 


امال: مستحيل تتجوزها يايونس اسيا لأ لأ لأ دي ذي اختك... 


يونس بصوت غاضب هز جدران البيت: لاااء مش اختي مش اختي انا اختي زينه بس بسسس


امال: يونس انت حصلك ايه بقولك مستحيل تتجوزها على جثتي ياابن عز مستحيل وهاجوزها ياسر.... 


يونس: اقتله اقسم بالله ادفنه حي مكانه اسيا لو مش ليا انسي اسمح تبقى لغيري..... 


امال: معقوله يابني حبك ليها وصل للدرجه دي يوصل لدرجة انك تعصي كلامي علشانها.... 


يونس: عمري مااعصي كلامك ياامي كلمتك فوق راسي ياامي بس انتي لو عاوزه سعادتي بجد ماتبعدنيش عنها لان سعادتي معاها هي وبس...... 


امال: دي ماتنفعكش ماتنفعكش 


يونس: ليه ماتنفعنيش ناقصه ايد ناقصه رجل افهميني ياامي انا بحبها والله مش قادر ابعد مش قادر ارجوكي ارحميني ماتجبرنيش على حاجه مش عاوزها... 

 

امال: يابني افهمني افهمني اسيا ماتنفعكش ماتنفعكش 


يونس: لييييييييه


امال بدون قصد: دي مش بنت مش بنت دي مغتصبه مغتصبه مغتصبه...... 


احل الصمت على الجميع نظر يونس اتجاه تلك المسكينه وجدها جالسه على مقعدها تنظر ارضآ بصمت تاااااام..... 


يونس وهو اتجاه تلك الصامته: برضو بحبها وهافضل احبها طول عمري....... 


امال: على جثتي تتجوزها يايونس سامع مستحيل 


يونس: وانا مستحيل اتجوز غيرها ياامي 


امال: يعني ايه 


يونس: يعني اسيا بس اللي هاتبقى مراتي وغيرها لأ..... 


امال: بتعاندني يايونس


يونس: مش بعاندك ياامي انا بمسك في روحي قبل ماتضيع مني واسيا روحي... 


كل هذا وتلك الصامته لم تنطق بكلمه واحده فقط تنظر ارضآ بصمت تاااااام.....


كان يوسف يجلس في قاعة الاجتماعات.... 

ثواني وشعر بشئ غريب في معدته..... 


يوسف: اذا سمحتم ثواني وراجع.... 


دقايق وخرج يوسف من الحمام.... 


يوسف: اخ يابطني في ايه هو انا مالي يلا مش مهم اما الحق الاجتماع.. 


دخل يوسف غرفة الاجتماع..... 


يوسف: اسف ياجماعه على التا.......... ااااااه ااااه.... ثواني وجي


#اخذ يوسف يكرر نفس فعلته مرارآ وتكرارآ حتى انزعج جميع من ينتظرونه وذهبوا.... 


خرج يوسف من الحمام يشعر بألم في معدته.... 


يوسف: اخ يابطني اااه في ايه هو انا كلت ايه يعمل فيا كده ااااااه يابطني اه اه هي الذفته جميله اه اه اه هي بنت ال......... ايوه ايوه انا قولة الادب والاحترام ده وراه ان اه اه يابطني ماشي ياجميله الكلب وحيات امك لانفخك نفخ ماحدش اتنفخه في تاريخ المنفوخين ااااه اه يابطني  ياني ياامه ياصغنن على اللى بيحصلك يايوسف ياحبيبي صبرك عليا يابنت الورمه جايلك اربيكي اخ يابطني بس اخد مسكن دلوقتي...

كانت جميله تجلس امام التلفاز تشاهد الكرتون(الكابتن ماجد) 

وامامها الفشار وبيبس وقهوه وشيبس

.......... 

 وشيكولاته وبيتزا 

(ياجماعه بلاش استغراب جميله عكاكه ح


جميله بصوت: شوط يااااااض اهي اهي اهي وجووووووووون وجون وجون وجون الله عليك ياحبيب ولديك هو ده هو ده يانهار ابيض حلوتك ياكابتن لما تدلع انا صح انا صح هعهعهعهعهع...... 

#كانت جميله ترقص وفجاه اتفتح الباب بقوه وذلك الغاضب يقف ينظر لها.... 


جميله: مالك ياجو لماذا تنظر لي هكذا هل ياترى قتلت لك قتيلآ ام سرقتك وانت مفلس والعفان عليك شبرين ياترى ام تراني فعلت شيئآ ولااعلم ..... 


يوسف: حطيتي ايه في الفطار الصفحه يابت 


جميله: ها 


يوسف: انتي هاتهوهوي اخلصي يابت حطيتي ايه ياجميله وماتلفيش وتدوري بدل مااولع فيكي بجاز..... 


جميله: بص بص اهدى اهدى خد شهيق وزفير شهيق وزفير انت متعصب ليه خليك فرش كده ولذيذ هههههههههه 


يوسف: حطيتي ايييييبيبيييييييييه


جميله: دوا اسهال 


يوسف بصدمه: حطيتي ايه يادلعدي


جميله: دوا يخلي الدنيا في بطنك شقلباظ يخلي كله يسلم على بعضه هههههههههه هههههههههه 


يوسف: هههههههههه هههههههههه هههههههههه والله 


جميله: هههههههههه هههههههههه هههههههههه هههههههههه اه والله اجدع ذي مابقولك كده


يوسف: هههههههههه هههههههههه دا انتي نهارك مش فايت دا انا هاطلع روحك في ايدي هههههههههه هههههههههه


جميله: هههههههههه انا برضو بقول كد....... ايه


يوسف بشر: دا انا هانفخك... 


جميله: صلي على النبي ياجو انا جوجو اهدى كده 


يوسف: انا هادي خالص


جميله وهي تنظر خلفه: ايه ده انت مين واذا دخلت هنا. 


نظر يوسف خلفه لا ايراديآ لم يجد احدآ 


ثواني ولم تكن جميله امامه.... 


يوسف: جميلهههههههه


جميله وهي تركد: اعااااااااااااااا الحقونيييي ياناااس حد ينقذني من التور  ده احيييييه 


يوسف من خلفها: انتي يابت خدي هنا 


جميله: اعاااااااا شافني اجري ياهريدي..... 


#ذهبت جميله لاحدى الغرف واغلقت الباب خلفها.... 


يوسف: افتحي يابت


جميله: مش فاتحه

يوسف: افتحي وانا ارحمك بدل مااكسر الباب على دماغك وهاولع فيكي افتحي يابت  ..... 


جميله طيب اوعدني ماتضربش: اوعدك... 


يوسف: اوعدك 


خرجت جميله بخوف منه رفعت نظرها اليه وجدته ينظر لها وعلى وجه ابتسامة شر...  


جميله: يوسف ياعسل انت وعدتني 


يوسف: انا عيل وبتراجع عن وعودي تعالي بقى يابيضه نتحاسب..   


رفع يوسف يديه في وضعية الضرب فوضعت جميله يدها سريعآ على وجها خوفآ... 


توقفت يد يوسف في الهواء بصدمه واستغراب..... 

الهذه الدرجه وصل 


يوسف: ايه اللي انا بعمله ده معقول ارفع ايدي عليها معقول اكون سبب خوفها ؟.. 


يوسف: جميله شيلي ايدك


جميله: لأ انت هاتضربني 


يوسف: متخافيش مني عمري مااضرك


جميله: مش بخاف منك يايوسف انت اماني وحمايتي ومن ساعت ماعرفتك وانت في ضهري وحاميني... اذاي عاوزني اخاف منك وانت اول حد بيجي بالي استخبى من الدنيا بأني ابقى جنبك... 


ارتسمت ابتسامة على وجه يوسف: ممكن احضنك 


جميله: العب بعيد ياشاطر هش هش 


يوسف: تعالي في حضني احسنلك 


جميله: بالاحضان يافوزي 


يوسف: هههههههههه متجوز هبله وبعدين بذمتك بذمتك كابتن ماجد ماتش انتي عبيطه يابت.... 


جميله: اوباااااا تصدق نسيت اوعى اجدع اروح الحق الماتش جيالك ياماجد... 


يوسف: هههههههههه صبرني يارب علي العبط ده اما اروح اخد شاور ريحتي عفنت بسبب الهطله دي 

نظر يونس لتلك الصامته.... 


يونس: لحد امتى هاتسكتي لحد امتى هاتضحي انا عارف وانتي عارفه انك بتحبيني انطقي بقى ولو مره اتمسكي بيا ياشيخه انا واقف قدام المجتمع كله علشانك ومش هاسيبك بس ساعديني قويني بتمسكك بيا حتى انا بحبك يااسيا والله العظيم بحبك انطقي بقى متخافيش على مشاعرهم دول مش مراعين مشاعرك وكسرت قلبك ارجوكي انطقي بلاش تضعفيني كده... 


امال: مش هاتقولها اسيا هتاخد ياسر وهي موافقه على اختياري 


اسيا: مش هاتجوز غير يونس لاني مش بحب غيره... 


           الفصل التاسع والثامنون من هنا 

تعليقات