رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الرابعون 40 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل الرابعون 40

بقلم حبيبه


ظلت اسيا صامته اثناء الطريق  لاتتحدث تنظر امامها فقد لا تعطي اي ردت فعل ولا يخطر ببالها سوى ذلك الحادث الذي دمر حياتها نهائيآ واخذ منها اعز ماتملك ظلت دموعها تنزل في صمت فقط.... 


ظل يونس ينظر لها فقط ولا بتكلم..... 


زينه: اسيا حبييتي انتي كويسه اسيا ردي عليا ياقلبي انتي كويسه اسيا


نظرت لها اسيا وهزت راءسها على انها بخير


يونس: وصلنا يلا ادخلوا انتم 

زينه: وانت رايح فين ياحبيبي مش هاتدخل. 


يونس: اتطمني ياقلبي هاعمل حاجه وجاي. 

ادخلوا انتم وطمني امي 

زينه: ماشي ياحبيبي خلي بالك من نفسك 

يلا سلام 


ذهب يونس وظل يتجول بسياراته في الطرق لا يغيب شكلها عن باله وهي تبكي وعجز عن ايقاف دموعها 


يونس بغضب:  غبي غبي انا اللي سبتها لوحدها غبيييييي غبي يالله 

يونس في نفسه: طب هو انت محروق اوي كده ليه يايونس ليه كنت هاتموت وقتها وتاخدها في حضنك ليه  يايونس قلبك بيدق اوي لما هي تقرب منك ليه يايونس دا انت النهارده كنت هاتموت الراجل علشان بس لمس ايدها 


اخذ كلام علي يتردد في اذن يونس...... 

يونس بصدمه: معقوله اكون بحبها  معقوله 


ثم ابتسم واخذ يبتسم بااتساع ويضحك وهو يكرر كلامه معقوله يااسيا اكون بحبك ههههههههه بجد بحبها ههههههههه 


واخذ صوته يعلوا اكثر واكثر ويكرر كلامه بحبهاااااااااا بحبك يااسيا هههههه وقعتي يونس الاسد في حبك يااميرتي 

الحمدلله_يونس_لسه

 دخلت اسيا لغرفتها واغلقتها بهدوء وجلست بهدوء على الارض وضمت قدمها امامها واخذت تبكي بحرقه اخذت اسيا تتذكر حادثتها وكلام الرجاله لها. 


وضعت اسيا ايدها على اذنها واخذت تصرخ.. 


ولكن هيهات فحتى ذلك الحق قد اخذ من تلك المسكينه حتى الصراخ لا تستطيع اخراجه لا تستطيع اخراج اوجاعها وحزنها وقهرها حتى ذلك الشيئ الوحيد البسيط لا تقدر على

 ارتمت اسيا علي ارضية الغرفه بحزن على حالها وحظها العاسر التي يصاحبها منذ صغرها 


بعد فتره طويله من البكاء قررت اللجوء لله فاهي لا ترتاح  سوى معه...... 


(نعم يااساده فاهو ملجأنا والمنجي فاهو من قال ياعبد ان جافوك فاانا حبيبك وان الموك فاانا طبيبك فاانا اقرب اليك من حبل الوريد) 

ركعت اسيا ببكاء علي قلبها الحزين  واخذت تدعي ربها ان يكون فى عونها وان يريح قلبها واخذت تحمده وتشكره 


كل هذا ونحيبها يذداد عن حده وصوت شهقاتها تعلوا وتعلوا..


وصل يونس للمنزل وهو يبتسم بشده وقرر الاعتراف لاسيا 


يونس: لأ لأ مش هاقدر انام لازم اعترفلها لازم اعرفها اني بحبها اوي

لألأزمانها نايمه لألأهاعترفلها 

يووووووه هاعترف وخلاص 


ذهب يونس اتجاه غرفة اسيا  بسعاده تغمر قلبه والابتسامه على وجهه 


وصل لغرفتها وقرر الاعتراف فوجدها تصلي قرر ان ينتظرها فدخل بهدوء وجلس على اقرب كرسي له الا ان تنتهي 


جميله: اوعى ياراجل ياابن ال 

الراجل: وحيات امك ماانا سايبك يابنت 

 يخربيتك رغم طولت لسانك بس مزه ملبن يابت وتتاكلي اكل تعالي برضاكي وهانغنغك يابت وهاخليكي برنسيسه 

بس اهم حاجه تدلعيني اصل بحب الدلع قوي هههههه 


جميله: اتفوووا  هاقتلك ياابن*****لو قربت مني هاقتلك هاقتلك. 


الراجل: هههههه طب قولي بس حاجه علي قدك بس ياحلوه. 


راءت جميله حجر كبير علي الارض بجانبها لم تتردد باامساكه وقذفته  في راس الراجل العجوز 


الراجل: ااااااااااه اه اه يابنت ***وحيات امك لاعلمك الادي يا****


ياحرررررراس انت ياذفت منك ليه 


ركدت جميله بااقصى سرعتها لتهرب من ذلك العجوز المعتوه... 


الرجل بااعلى صوته: امسكوووها يلااااا وراها


كانت جميله تركد ولا تعلم اين تذهب هي في مكان لأ تعلمه وليس عالمها وليست منه رغم قوتها فاهي تخاف من ذلك العالم هي تكرهه بشده ولا تريد الاقتراب منه تريد فقط الهروب منه..... 


امسكوا بها في النهاية 

جميله: سبوني اوعى منك ليه اوعوا يا الكلاب اوعوا  ياولاد ال


جاء الرجل اليها وهم يمسكون بها.. 


وصل علي لشقته ودخل عرفة نومه....... 

علي: اااااااااه يخربيت ابو كده الواحد مدغدغ  ملعون ابو دي حفله علي ابوك يايونس في نفس اليوم علي ابو اللي يفكر يروح حفلات معاك ياابن الورمه انت اه ياني ياامه يامكسر الواد عامل ذي البغل وانا بحوشه يخربيه ابوه ااااه اه ياعضمك يارضا.. 


احيه نسيت البت ورد بس الوقت متاخر زمانها نايمه بتشخر الجاموسه دي بس وحيات امها لاصحيها بس ها يلا بقا ماهي ليله نيله من اول ماكلمتني بنت المديقه ..

 

رن علي مره واتنين وتلاته واربعه..... 


علي بغيظ: ماتردي ياذفته ايه خميرت نوم وحيات امك منا سايبك

 

رن علي تاني وتالت الا ان اتاه الرد.... 

ورد بنوم: ميييين 


علي بصوت عالي: مين ايه انا علي ياجاموسه. 


قامت ورد بسرعه وقعدت علي السرير 


ورد: انت فين يالا كل ده بتتصرمح ياصايع يابتاع البنات ياابو عين زايغه


علي: اتكتمي بقى ايه ماسورت مجاري وطفحت كتك القرف عمومآ اتذفتي نقيتي اهي الحفله باظت بسبب الجزمه يونس. 


ورد: احسن احسن تستاهل انت ابن حلال وتستاهل 


علي بغيظ: تصدقي انك رخمه وجاموسه ومستفزه يابت.. 


ورد: اخجلتني يخربيتك كثفتني ياولا 


علي: صبرني ياربي صبرني ياربي 


ورد: يلا احكي ايه اللي حصل ياض 


علي بقرف: ياض ياض كتك القرف في الفاظك حاسس اني بكلم توبه 


ورد: لاء امشير هعهعهعععهعهعهع 


علي: غوري ياورد نامي انا غلطان غوري 


ورد: ههههههه طب خلاص اسفه يلا احكي بقى 


حكى لها علي ماحدث 


ورد: طب وعليا النعمه يونس ده برنس راجل كده في نفسه وشبح 


علي: شبح يابيئه 

ورد: بس ياض انت 

المهم هاتأكلني حمص بكره 


علي: للاسف اه عنيا حاضر ليكي هو انا عندي كام ورد. 


ورد: قلبي يالولو ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابداً عارف ياعلي انا بحب اتكلم معاك واهزر معاك اوي عمر ماكان عندي اصحاب او اخوات يكونوا سندي وانت الوحيد اللي مليت الفراغ ده ربنا يخليك ليا ياعلي. 


علي بحب: ويخليكي ليا ياقلب وروح علي انا جنبك دايما ياقمري.. 

يلا روحي نامي علشان ورانا يوم طويل بكره 


ورد: حاضر يلا سلام تصبح على خير 


علي: تصبحي علي جنه 


قفل علي وذهب للنوم


االرجل: بتضربيني يازباله طب انا هاربيكي 

بصقت جميله عليه

جميله بقرف:  اتفووا


ضربها بالالم احد البادي جارد التي يمسكها.. 


الرجل: تؤتؤتؤ عيييب الوش الجميل ده ماينضربش بس نقدر نربيه بطريقه جميله 

يلا قلعوها 


جميله بصدمه وخوف: يا ايه...... ماحدش يلمسني ياولاد الكلب 


الرجل : ههههههه اهدي ياحلوه انا قولتلك تعالي برضاكي   وكان كله في الخبيني في اوضة النوم بس انتي اللي شكلك حابه تتفضحي ههههههه 


جميله: يانااااس حد ياساعدني ياعالم ياهووووا حد يساعدني ياناااااااااااااااااس ساعدوووني 


الرجل: ههههههه ماتتتعبيش نفسك ماحدش هايسمعك ههههههه 


جميله: يااااارب ساعدني يالله ساعدني يارب والنبي شرفي هايضيع مني  يارب خرجني من اللي انا فيه ده   يارب والنبي 


جاء احد البادي جارد ليزيل ثيابها 


 اغلقت جميله عيونها  برعب: لااااااااااااء 

ومر دقيقه بصمت 


فتحت عيونها وصدمت مما راءت...... 


         الفصل الواحد والاربعون من هنا 

تعليقات