رواية عشقتها رغم صمتها الفصل التاسع و التاسعون 99 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل التاسع و التاسعون 99

بقلم حبيبه


وصلت اسيا لغرفتها والا ان اغلقت

 الباب حتى وخرجت مابداخلها اصبحت تبكي بقهر اصبحت تبكي بوجع بأشتياق قلبها يبكي حزنآ قبل دموعها 


رفعت تلك الباكيه الحزينه يدها لرب العالمين (ياعبدي وان جافوك فاانا حبيبك وان الموك فاانا طبيبك) 


اسيا بحزن: يارب هون يارب هون مش قادره يارحيم قويني على البعد يارب ياقوي يامعين ياذا الجلال والإكرام ياغفور يارحمن احفظه واحميه ياالله 


 ياالله اشعر وكأن قلبي اصبح فتات

اصبح التنفس عليا صعبآ كم تعب ذلك القلب لقد تخطى مرحلة التحمل لا يقوى علي المتابعة سيقع عم قريب لا لا لا اريده ان يستسلم بتلك السهوله فالمستقبل يخبئ الكثير والكثير تحمل ايها القلب وان شعرت بالوقوع اذكر رب العالمين ومن منا لا يذكره ويقوى بذكره فالحمد لله يارب العالمين 


دقائق وقامت اسيا توضأت وسجدت  لربها وقرءات ماتيسر من القرءان وذهبت للنوم... 


صدمت جميله مما قرءات وقررت انهاء ذلك الماضي العفن التي مازال يطاردها.... 


بكل هدوء ذهبت جميله لانهاء هذا 

...... 


انتهى يوسف وخرج: جميله جعان عاوز اكل جميله جميله انتي يابت

الا  اومال هي راحت فين جميله جوجو بت ياجميله انتي يابت فينك


اما ارن اشوف راحت فين المجنونه دي.... الا ان امسك الهاتف حتى رائ الرسايل اليه علم يوسف اين ذهبت جميله..... 


يوسف: مجنونه متهوره اذاي تروح لوحدها كده الصبر يارب لازم الحقها

وصلت جميله الى ذلك المكان التي كانت تعمل فيه ولكن هذه المره لم تكن  تتحمل رائحة ذلك المكان التي كانت تعمل فيه منذ صغرها 


جميله بقرف: اووف ايه القرف ده حاسه اني هارجع معقوله كنت بشتغل هنا اذاي استغفرالله العظيم سامحني يارب اغفرلي يارحيم... 


ذهبت جميله اتجاه مكتب وليد دون أن تتحدث مع احد فاهي تعلم مكان مكتبه جيدآ..... 


دخلت جميله وجدته في وضع مخل مع امراءه تجلس فوق قدميه.... 

الا ان رءات جميله ذلك حتى نظرت بعيدآ...... 


راءها وليد فاابتسم بتلاعب.: الا جوجو وحشتيني لا لا بجد وحشتيني 


جميله بقرف: وحش لما يلهفك انت عاوز مني ايه 


وليد: عاوزك


جميله: وانا مش عاوزاك يااخي سيبني فى حالي انا سيبتلك الجمل بما حمل ابعد عني 


وليد: وانا عاوزاك انتي مافيش رقاصه تقدر تنافسك ياقمر 


في تلك الاثناء وصل يوسف لذلك المكان ولكن قبل دخول مكتب وليد وصلت اصواتهم اليه فتوقف ليستمع لحديثهم...... 


جميله: اسمع ياوليد انت عارف وانا عارفه كويس ان ماحدش لمس شعرايه واحده مني واني كنت برقص للاسف علشان مجبوره وانت ذي الشيطان فضلت تزن على وداني لحد مامشيت وراك بس ماحدش قدر يلمسني لمس.... 


وليد: هههههه طبعا ياجوجو عارف وده اللي مخليني مش راضي اسيبك انتي عامله ذي القطه الكيوت العسل بس اللي يقرب منها تخربشه وانا بعشق القطط الشرسه ههههه......  



جميله: وليه ضحكت على يوسف وفهمته اني وحشه كده.... 


وليد: علشان يغور بعيد عنك ويسيبك وترجعي تنور مكانك هنا وهو صدق في ثواني الغبي هو لو واثق فيكي ماكنش صدق  هههههه 


جميله: ههه وانت مفكر بعد مايوسف يبعد هارجعلك هههههه نجوم السما اقربلك هههههه 


وليد: يعني ايه يعني مش هاترجعي


جميله: علشان توبت ومش بعد ماقربت من ربنا سبحانه وتعالى ارجع للقرف ده تاني تؤتؤتؤ.......شكلك مابتتغطاش كويس قبل ماتنام..... 


وليد: هاترجعي ياجميله برضاكي غصب عنك هاترجعي هو مش عاوزك مش بيثق فيكي مش بيحبك مش بيحبك .... 


جميله بغضب: بس انا بحبه ومسمحاه ومش هابعد عنه حتى لو هو قرر يبعد مش هابعد مش هابعد. 


وليد بغضب وتهور: ابقي وريني هاتحبيه اذاي بعد اللي هايحصل 


جميله: ان قربت مني اقسم بالله لاقتلك... 


#بداء وليد بالتقرب منها ببطئ ويقوم بفك ازرار القميص ببطئ على فين ياحلوه دا احنا لسه ليلتنا طويله هههههه 


ذهبت  جميله للخروج بسرعه ركض اليها بسرعه وسحبها بيدها وقذفها على المكتب بقوه.... 


جميله: ساعدوني ياناااااااااس ياعاااااااااااالم حد يساعدنيييي

انت لو لمستني هاقتلك ياوليد هاقتلك 


وليد: هههههه هههههه هههههه 


جاء وليد ليمسكها اغمضت جميله عينيها بخوف واخذت تدعو ربها ان ينجيها.... 


ولكن توقف فجأه بسبب تلك اليد الغاضبه 


يوسف بغضب جحيمي: انت بتعمل ايه ياو*** 


وليد بخوف: ب با ب باشا ا ان ا ا انا اااا. دي د دي هي اللي جاتلي 


جميله بدموع: ي يوسف لا والله 


اخذ يوسف يلكمه بقوه  وغضب 


جميله بخوف: يوسف يوسف اهدى ارجوك هايموت في ايدك 


يوسف بغضب: مراتي لا مراتي لا يازباله مراتي لاااااااء اخذ يوسف يلكمه حتى خارت قواه تركه يوسف يقع ارضآ ثم بثق عليه المحك يازباله تقرب منها هانهيك فاااهم اتفوا 


ذهبت جميله اليه: يوسف والله العظيم كنت جايه اقوله يبعد عني والله ده اللي كنت جايه علشانه والله العظيم كلامه كدب اقسم بالله انا طاهره ماحدش لمسني والله والله مابكدب صدقني ارجووك......... 


يوسف: هوشششششششش انتي بتعملي ايه ياعبيطه للدرجه دي فكرتي حبي ليكي ضعيف ا انا عارف اني اتغابيت وصدقته مره بس والله ندمان انا اسف ياقلبي اسف سامحيني ارجوكي انا اسف اني صدقت حيوان ذي ده سامحيني ياجميله.... 


جميله بدموع ضمته : مسمحاك يايوسف مسمحاك.ياحبيبي مسمحاك يااغلى ماليا مسمحاك ياسندي وقوتي مسمحاك يلا نمشي من المكان المقرف ده علشان خلاص هارجع على الواد المعفن الجلف ده وهو أصلامعفن ...... 


يوسف: هههههه هههههه ايه جلف دي ياجميله 


جميله: ماعرفش ياخويا بس لمحت واحده بتردح لجوزها بيها عجبتني هههههه 


يوسف: هههههه هههههه هههههه يخربيتك هاتموتيني من جنانك يلا بينا علشان عاوز اقولك حاجه سر 


جميله: حاجة ايه ياواد 


قال لها يوسف بعض الكلمات في اذنها جعلتها تحمر خجلآ.... 


جميله: اعااااااااااااا دا عند امك هش ياض..... 


يوسف:هههههه انتي مراتي يااهبل خلق الله 


جميله: يلااا نمشييي


يوسف: هههههه هههههه حاضر يلا


علي: الووو  انتي فين ياحجه 


ورد: روحت المستشفى طلبوني  ضروري عندي عمليه... 


علي: طيب انا هاجي علشان اخدك نرجع سوى 


ورد: خلاص ماشي 


دقايق ووصل علي اليها.وجدها تجلس بالخارج حزينه..... 


علي: ايه ده خلصتي بسرعه كده


نظرت ورد اليه بحزن 


علي: مالك يابنتي في ايه 


ورد: المريض محتاج دم وفصيلة دمه نادره ومش موجوده هنا دلوقتي وان مالقناش الدم بسرعه احتمال يموت............ 


علي: هو فصيلة دمه نوعه ايه


ورد: oسلبي 


علي: هههههه هههههه هههههه 


ورد: في ايه مالك 


علي: اصل انا oسلبي هههههه 


ورد: بجد طب تعال بسرعه 


علي: ماشي يلا 


دقائق مرت وانتهى علي من تبرعه بالدم 

علي: ها خلصت كده هستناكي بره


ورد: ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابداً روح انت علشان تعبان وانا لما اخلص هارجع 


علي: لأ هاستناكي 


ورد: علشان خاطري اسمع كلامي 


علي: خلاص هابعتلك عربيه بالسواق يستناكي ماشي 


ورد: حاضر


علي: في ايه مالك


ورد:........ 


علي: يابت في ايه ماتردي عليا مالك


ورد ببكاء وحزن: علي علي علي


علي: ورد ماتخوفنيش عليكي 


ورد بدموع: ع عن عندد سرطان في  في الدم..


                  الفصل المئه من هنا 

تعليقات