رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السادس و التاسعون 96 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل السادس و التاسعون 96

بقلم حبيبه


رجع يوسف بعد  منتصف الليل حامل حقائب بيده.... 


يوسف: اوووف طب اعمل ايه دلوقتي غلط اخبط على اسيا دلوقتي اكيد نامت وغلط. اخبط دلوقتي والبت جميله نايمه ذي الجاموسه دلوقتي ههههه بس بعشقها بنت اللذينه.... 

ايه اللي بقوله ده هو ده وقته انا احسن حاجه اروح انااااام؛.....  

التفت يوسف وقبل الذهاب سمع صوت خلفه 


يوسف: احيه احيه وكمان احيه يارب اكون بتوهم م مي ميييين 


التفت يوسف ببطء وخوف ليرى من خلفه وجد اسيا امامه مباشرتآ... 


يوسف بخوف وزعر:  بسم الله الرحمن الرحيم 


اسيا: ههههه ههههه ههههه ههههه يخربيتك دا انت فظيعه ههههه ههههه 


يوسف: حسبي الله اشوف فيكي يوم يااسيا وقفتي قلبي دا انا خلاص قطعت الخلف بسببك اه يايني ياامه.... 


اسيا: ههههه ههههه ههههه ههههه ههههه معلش ياختي قصدي يااخويا ههههه 


يوسف: يلا ابت هش من هنا 


اسيا: ههههه حاضر تصبح على خير 


يوسف: خدي صحيح ايه مصحيكي لحد دلوقتي 


اسيا: لأ أبداً كنت بصلي القيام وبقرءا الورد بتاعي وعطشت قولت انزل اجيب مايه وخلاص كنت طالعه انام

 


يوسف: طيب خدي دول 


اسيا: ايه دول 


يوسف: لا ابدا شوية شيكولاته على شيبس وبيبيس  وايس كريم شيكولاته برضوا واه صحيح في اندومي ههههه ياطفله


اسيا: هاهاهاها ضحكتني وانا ماليش نفس 


يوسف: ههههههههه ماشي ياستي اتفضلي يلا 


اسيا: مين جاب دول 


يوسف: مين يعني ياذكيه انا طبعآ 


اسيا: بس عرفت اذاي ان انا بحب دول 


يوسف: هو يعني قصدي عادي يعني خمنت وبعدين اكتر الستات تافهه ذي البت جميله فاقدرت اخمن 


اسيا: ههههه ماشي تصبح على خير يارب.... 


يوسف: وانتي من اهل الخير والسعادة.... 

ذهبت اسيا للنوم 


يوسف: ااااخ ياجسمي يامدغدغ عاوز انااااااام يلا يايوسف اتحرك 


قبل دخول يوسف الغرفه اتاه اتصال 


يوسف: اتطمن خادتهم ياعم 


يونس: خلاص ماشي 

يوسف خلي بالك منها حطها في عينك بدل مااقلع عينك باايديا 


يوسف: اهدى ياشبح ماتتعصبش دي فوق راسي... 


يونس: لو احتاجت اي حاجه عرفني ماشي واي مكان تتحرك فيه عرفني ماشس ...... 


يوسف: طب ماانا موجود يايوسف وبعدين عيب عليك دي ذي اختي 


يونس: لا يايوسف هي ملزمه مني انا وبس اتمنى ماتزعلش من كلامي وتعذرني...... 


يوسف بأبتسامه على ذلك العاشق المتألم: ولا يهمك ياصاحبي عذرك يلا بقى عاوز انااام...... 


يونس: ماشي سلام..... 


يوسف: اخ ياضهري يامهنج ياااني عاوز انام لمدت اسبوع..... 


#دخل يوسف الغرفه  وجد تلك الجميله نائمه وتضع اصبعها في فمها مثل الاطفال ابتسم على برأة تلك الطفله التي اصبح يعشقها..... 

ذهب لتغير ثيابه وذهب الي الاريكه للنوم ولكن لم يستطيع الارتياح والنوم اصبح يتقلب بكل جانب ولكن لم يستطيع النوم دقائق وذهب بكل هدوء وركض خلف تلك الجميله وبكل هدوء اخذها بين احضانه بكل تملك واغمض عينيه براحه تامه.... 


شعرت جميله واستيقظت بخوف. 


جميله: ميي.... 


يوسف بهدوء ونوم: ششششش انا يوسف ياحبيبتي 


جميله بأستغراب: يوسف طيب ابعد لو سمحت.... 


يوسف: جميله انا تعبان وعاوز اناام ومرتاح كده ارجوكي اسمحيلي النهارده تنامي في حضني بس ارجوكي ماتبعديش النهارده بس صدقيني مش هاعملك حاجه........ اذا سمحتي لو ليا خاطر عندك...  


استسلمت جميله لطلبه لانها ايضا شعرت بالراحة اليه فهزت راءسها بالايجاب ففرح يوسف وابتسم بشده

 

(بالبلدي كده الضحكه كانت من الودن للودن)...... 


ذهبوا العاشيقان في نوم عميق.... 

ذهبت اسيا لغرفتها واخذت تأكل بفرح ثواني وجائها اتصال من رقم مجهول...... 


اسيا: السلام عليكم 



اسيا: الووووووو


اسيا: الووو مين معيه


اسيا: انت يابنأد............ 

سمعت اسيا انفاسه فصمتت بتألم واغمضت عينيها بأستمتاع  هل هو ياترى هل هو هل هو ذلك المحب هل هو من ينبض ذلك القلب له هل هو من يستطيع تحريك تلك المشاعر العاشقه له هل انت يامن تتألم بسببي هل انت من ارفض عشقه لي...... 


اسيا بتألم: ي يو يون يونس 


ثواني وتوقف عن التنفس واغلق الهاتف....... 


اسيا ببكاء وقلب متألم: يارب يارب مش قادره ماحبوش والله مش قادره...... 

يالك من قلب خائن اصمت لا اريد ذلك الحب فالتتوقف عن عشقك  له او توقف نهائيآ عن النبض ..... 


ذهبت اسيا للنوم بعد معاناه مع قلبها وعقلها.... 


اشرق الصباح على ابطالنا جميعآ 


استيقظت جميلة من نومها لم تجد يوسف بجانبها ولكن وجدت ورقه... 


يوسف: شكرا يااحلى واجمل وارق واجن  بنوته بعشقها في حياتي اول مره انام براحه شكرا ياروحي بحبك ياجميله لا بحبك ايه بعشقك يابت... 


جميله بسعاده: ههههه مجنون بس بحبه

اما اقوم بقى علشان اصلي وانزل  افطر ونخرج انا والبت اسوا....... 


استيقظت اسيا من نومها اخذت شاور ينعشها وادت فرضها وقرءات وردها وارتدت ثيابها وهي عباره عن ادناء فضفاض جميل وحجاب وحذاء مناسبين له وهبطت للاسفل.... 


جميله: اسوا حبيبتي صباح الخير ياحلووووو... 


اسيا بأبتسامه: صباح النور ياقلبي 


جميله: تعالي يلا نفطر ياقمر علشان نخرج انا وانتي نفرفش شويه... 


اسيا: بس انا مش متعوده على الخروج..... 


جميله: بس يابت انا هاخرجك ياروحي ونلف شويه علشان اتخنقت


اسيا بأستسلام: حاضر 


جميله: قلبي يلا تعال يوسف الخاين خرج وسابنا دا بدل مايفطر معانا اعااااا ماشي يا يوسف


اسيا: ههههه اهدي يامجنونه 


يوسف: حد بينادي عليا 


جميله: ياريتني كنت جيبت سيرت ربع جنيه مخروم كان نفعني.... 


يوسف: خلاثي قلبي زعلان  


جميله: بس يابابا 


يوسف: ههههه ماشي عمومآ كنت بجيبلك حاجه حلوه بس خلاص مادام زعلانه....... 


جميله بفضول: بجد ايه ايه ايه ايه 


يوسف: ههههه ايس كريم لقمري


جميله: حبيبي حبيبي حبيبي ياجوا


يوسف: ههههه ماديه حقيره 


جميله: اوعى مايكنش اللي بحبه 


يوسف: لأ ياختي هو بالشيكوباته


اسيا: ايه ده ياجميله هو انتي مش بتاكلي غير ايس كريم بالشيكولاته بس.... 


جميله: اها وغيره لا اكل 


اسيا: غريبه انا كمان كده


يوسف: انتي كمان غيره ماتاكليش


اسيا: اه لو مافيش ايس كريم بالشيكولاته مش بدوق الايس كريم خالص..... 


يوسف بتفكير: اممممممم ماشي انا جبتلك انتي كمان ذيها والحمد لله طلعتم نفس النسخه صح ياجم..... 


نظر يوسف الى جميله وجدها تنظر الى اسيا بهدوء وحب.... 


يوسف: يلا بينا نفطر ياجوجو


جميله: ها اه اه يلا بينا علشان نلحق نخرج يااسوا 


يوسف: تخرجوا فين 


جميله:ابدآ هاخد اسوا اخرجها  

و هانلف حبه وبعدين نروح المول                                      ونشتري حبة حاجات وندخل السينما اهو نفرفش حبه بدل خنقة البيت.... 


يوسف: خلاص ماشي خدوا عربيه وهاسيبلكم اتنين معاكم امان ليكم


جميله: ايه ياعم هو احنا رايحين نحارب..... 


يوسف: هتاخدوهم ولا تقعدوا في البيت احسن..... 


جميله: خلاص ياعم موافقين


يوسف: خلاثي علي قمري اللي بعشقه وهو  بيسمع الكلام 


جميله: ههههه يارخم.... 


ذهبوا جميعآ للافطار.....

ا يابني جاهز 


جاهز ياباشا 


 عاوزك تخليه يندم ندم السنين عليها فاهم 


 تحت امرك يابيه 


بس خلي بالك موت لا عاوز ضرر جامد بس فاهم... 


 عيب عليك يابيه اللي تطلبه هايتنفذ


دارين وهي تغلق ازرار ثيابها : لماذا تفعل كل هذا لما لا تنهي كل شيء مره واحده..... 


عز الدين: ههههه لا ياقلبي ماحبش انهي اللعبه بدري بدري كده عاوزين نتسلى معاه شويه ولازم احسر قلبه ذي ماحسر قلبي علي فلوسي.... 

المهم قوليلي جاك هايخرج امتى 


دارين: يومآ او يومان وسوف يخرج


عز الدين: طب كويس هانحتاجه معانا.... 


دارين: حسنآ سأذهب


عز الدين: على فين ياحلو تعال بس احنا لسه مالعبناش كويس


دارين: ليس الان علي بالذهاب لارى جاك لكي لا يشك بي 


عز الدين: تعالي بس الاول 


وذهبوا لاكمال ماحرمه الله 


ذهبت جميله واسيا وقرروا وقوف السياره بعيدآ قليلآ عن وجهتهم والذهاب على اقدامهم  لزحمة الطريق.... 


جميله: ياااه على الجو جميل يابت يااسوا 


اسيا: ههههه اه حلو اوي 


جميله: عارفه عاوزه اجري والعب ذي الاطفال 


ولم تشاء اسيا بالرد حتى وجدت من يمر بجانبها ويقذف على وجهها ماية 


اسيا: اااااااااه 


صدمت جميله: اسيااااااااااااا


ولكن شاء الله ان يحميها ذراعه وتقع ماية النار بالكامل فوق ذراعه.... 


           الفصل السابع والتاسعون من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا

تعليقات