رواية عشقتها رغم صمتها الفصل التاسع والسبعون 79 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل التاسع والسبعون 79

بقلم حبيبه


استيقظت جميله من نومها بفزع وخوف.... 


جميله بصراخ: لاااااء 


اصبحت تتسبب عرقآ وتتنفس بصعوبه.... 


ريم بخوف: جميله حبيبتي مالك اهدي اهدي استغفرالله العظيم 

في ايه حلمتي بأيه كده


جميله: م مم مش عارفه بس شوفت بنت بتنادي عليا وبتقولي ساعديني 


ريم: طيب مين البنت دي 


جميله: مش عارفه ماشوفتش وشها كان ضلمه ولما حاولت اقرب منها وقعت لتحت مش عارفه مش عارفه مين دي وليه حلمت بيها... 


ريم: خلاص ياحبيبتي انسي تلاقي من التعب بس تلاقيه كابوس اذكري ربنا واقرائي اية الكرسي ومش هاتشوفي حاجه  ان شاء الله 


جميله: هههههه تصدقي حاسه انك انتي اللي اكبر مني وبتهتمي بيا مش العكس.... 


ريم: على الله يطمر بس: 


جميله: امشي يابت اتخمدي على سريرك هش..... 


ريم: هههههه حاضر 


استيقظ الجميع على صوت الارتضام خرج يونس سريعآ ليرى ماذا يجري......  

وجد زينه تقف اعلى السلم وتنظر اسفل ولا تتحرك.... 


يونس: زي....... 

نظر يونس الى حيث تنظر وجد امال ارضآ غائبه عن وعيها وايدآ تحتضنها ودماء تخرج من حولهم.  


سعاد: اختي اماااال حبييتي 


يونس بصدمه: ماماااااا

هبط للاسفل والا ان رفع امه وقع نظره على تلك المسكينه شبه الميته الغارقه بدمائها..... 

اتسعت عيني يونس بشده من رؤيتها غائبه عن وعيها غارقة فى دمائها ومازالت تتمسك بأمال.... 

يونس بهستيريا: لأ لأ لأ لأ مستحيل مستحيل مستحيل ده يحصل صح مستحيل ارجوكي قولي انك بخير والنبي 


زينه ببكاء: اوعي والنبي انا محتجالك جنبي يااختي اسيا ارجوكي وحياتي يونس اتصرف البنت هاتموت بسرعه 


يونس: هاااااا 


زينه بصراخ: يونسسسسسسسسس اتصرف ماما بخير انقذ اسيا يلااااااا 


استفاق يونس صدمته واخذها للسياره للذهاب للمشفى.... 

كان يقود بسرعه جنونيه لا يخطر بباله سوى رؤيتها وسط دمائها... 


وصل يونس للمشفى 

يونس: دكتوووور بسرعه يلاااااااااا


دخلت اسيا لغرفة العمليات وظل يونس خارجآ ينتظرها قميصه مليئ بدمائها...  


يونس ببكاء: يارب رجعهالي والنبي يمكن انا اوقات بعصيك بس والله برجعلك وبستغفرك وانت دايما فاتحلي ابواب رحمتك ياحبيبي يارب يارب ارجوك بحق ماجمعت يوسف بيعقوب بحق ماارجعت 

طفلا لحضن والده بحق ماارجعت موسى لحضن امه رجعهالي وقومها بالسلامه ياااااارب يارب


قليلآ ووصل الجميع للمشفى..... 


زينه: يونس يونس اسيا عامله اية طمني والنبي 

 

 يونس: مش عارف لسه ماخرجتش من العمليات .....  


امال ببكاء: ياحبيبتي يابنتي سامحيني ياقلبي انا السبب انا السبب ياريتني انا اللي وقعت 


قبلت يدها بحنان.... 


زينه: الف بعد الشر عليكي ياروحي ماتقوليش كده ان شاءالله اسوا هاتقوم بالف سلامه خلي ثقتك في ربنا كبيره وهو عمره مايردنا خائبين احنا بس علينا نحمده ونقول الحمدلله ونسيبله هو زمام الامور ..... 


امال بدموع: اشفيها ياشافي ياعافي..... 


زينه: امين يارب العالمين 


نظرت زينه خلفها وجدت ذلك العاشق يقف امام غرفتها ينتظر خروجها امام عينيه.... 


زينه: هاتطلع ياحبيبي هاتطلع.... 


يونس: يارب يارب 

قومي علشان خاطري والنبي..... 


ثوني وخرج الطبيب من غرفة العمليات وذهبوا اليه سريعآ.... 

....: 

يونس بلهفه: اسيا 


الطبيب  بهدؤ: اهدى يااستاذ يونس هي الحمد لله بخير قدرنا نوقف النزيف بصعوبه كأنها مستسلمه للموت خالص ومش حابه تعيش  بس الحمدلله قدرنا ننقذها معلش يااستاذ هي تقربلك. حاجه 

يونس: تبقى ح..... 


امال بسرعه: تبقى ذي اخته..... 


استغفر يونس بداخله ثم ومسح بيديه على ليهداء من نفسه ويتحكم في عصبيته 

 وج

يونس: المهم يادكتور نقدر ندخلها 


الطبيب: اه بس مش دلوقتي لازم تتنقل غرفه عاديه الاول 

 


يونس: تمام 


استيقظت اسيا صباحآ ترى بصعوبه  كانت الرؤيه مشوشه امامها اخذت وقتآ حتى استطاعت الرؤيه امامها


اسيا بألم: امممم اااه يانفوخي ياني ياصغننه على الشقلباظ يالوزه.. انتبهت لتلك الضحكه الخفيفه بجانبها... 


اسيا: يونس


يونس بهدؤ وحب: حمد لله على السلامة ياقمر 


رفعت اسيا يدها لا إيراديآ على راءسها بخوف... 


يونس: متخافيش حجابك مش متشال... 


ارتاحت اسيا وتنفست براحه... 


اسيا: ه هو انت لوحدك هنا 


يونس: ماما بتصلي في اوضه تانيه وزينه وعلي ببيجيبوا هدوم ليا وليكي من البيت وجاين 


اسيا: ماشي تمام امممم


يونس: انتي كويسه يااسيا اجيبلك الدكتور 


اسيا: شوية صداع في دماغي بس


يونس: دا من اثر الوقعه بس 


اسيا: ماما كويسه يايونس حصلها  حاجه 


يونس: ماما بخير الحمدلله والفضل ليكي شكرا بجد يااسيا 


اسيا: بتشكرني على ايه 


يونس: على انك انقذتي ماما... 


اسيا: دي امي يايونس مش هاسيبها تضر قدامي وانا واقفه وماتشكرنيش هي صحيح مش مخلفاني بس اديتني نفس حبها لزينه لو طلبت عمري كله هاديهولها من غير ماافكر... 


يونس بحب: قلبك طيب اوي يااسيا انتي جميله جدا... 


اسيا بكسوف: شكرا 


يونس: انا بح.... 


اوقفه عن كلامه دخول امال المفاجئ


امال: اسيا حبيبتي 


اسيا: ماما امال 


ذهبت امال لتأخذها بين احضانها... 


امال بدموع : سلامتك ياحبيبتي ليه تعملي كده يابنتي كنتي سبيني مش مهم انا المهم انتى ليه وجعتي قلبي عليكي انا مش مهم انتي اهم.. 


اسيا: ماتقوليش كده ياحبيبتي الف بعد الشرعليكي انا افديكي بعمري وبعدين بقى مش قولنا بلاش دموع انا ذي القرد اهو قدامك... 


امال: هههههه الحمدلله ياعمري انك بخير 


ياسين: احم احم نحن هنا ياجودعااان كده تحضني غيري ياامال بغير ياوليه... 


امال: بس ياواد انت 


ياسين: ماشي يامزتي مااشي الف سلامه عليكي يااسيا 


اسيا: الله يسلمك ياياسين تسلم 


امال: الا خد ياض انت فينك كده مختفي من فتره ايه مابقناش على البال ولا ايه ياواد... 


تذكر ياسين رفض زينه له وتذكر أيضا غبائه في البعد وبأتخاذه قرار الرجوع وعدم الهروب وانه سيجعلها تتخطى كرهها  للرجال وتحبه


امال: انت يابني انت


ياسين: هااا


امال: ها ايه يخربيتك فينك


ياسين: هنا اهو ياامولتي شوية مشاغل بس شغلتني عنك ياجميل ورجعتلك اهو.. 


دخلت زينه وعلي.. 


علي: ماخلاص بقى ابت الله... 


زينه: حد يسوق كده ياجحش البرك انت... 


على: عجبتك صح


زينه: بلا عجبتني بلا نيله اتوكس 


على: ياسوا حبيبي عامل اية فينك ياجدع


ياسين: الحمدلله بخير وبعدين اسمي ياسين ياذفت الطين انت 


لم تعلم زينه لما قلبها اصبح يتراقص فرحآ عندما راءته امامها...


ياسين: عامله يازينه 


زينه: احم كويسه انت فينك من زمان مش بنشوفك... 


ياسين: موجود اهو شوية مشاغل بس وبأذن الله لازق ليكم


يونس: ياسين عاوزك في حاجه ضروري 

تعال معايا.... 


ياسين: ماشي 


خرج يونس وياسين خلفه.... 


ياسين: خير يابني في ايه قلقتني... 


يونس: عاوزك تعملي خدمه ضروري 


ياسين: تحت امرك 


يونس: عاوزك تروح البيت مافيش حد فيه دلوقتي ماما وقعت من علي السلم عاوزك تحاول تعرف هي وقعت بفعل فاعل ولا لا 


ياسين: هي مش وقعت بسبب الرؤيه علشان النور كان مطفي وقتها. 


يونس: ماما بتقول كده بس قالت ان في حاجات داست عليه خلتها تفقد توازنها وانا شاكك انه فعل فاعل.. 


ياسين: خلاص ماشي هاروح انا دلوقتي سلام.. 



دخل يونس وجدهم يضحكون معآ بسبب علي وزينه..... 


اسيا: هههههه هههههه خلاص يخربيتكم مش قادره 

ظلوا معآ فتره من الزمن حتى دخل عليهم ياسين ... 


ياسين: صباح الصباح ياحلوين 


امال: روحت فين يابني اتهد شويه عمال تظهر وتختفي يامنيل


ياسين: هههههه معلش يامزتي مشوار صغنن كده ورجعت 

#ثم نظر لزينه.. 

ومش هابعد عنك ابدآ ياامولتي وراكي وراكي. 


امال: ماشي يابكاش 


ياسين: قلب البكاش ياناس صحيح يابو الانس كنت عاوز اوريك حاجه ... 


يونس: ماشى تعال بعد اذنكم ياجماعه.... 


يونس: طمني حصل ايه 


مد ياسين بيده: لقيت ده 


يونس: ايه ده مش فاهم


ياسين: ده السبب اللي وقع طنط امال من علي السلم كان شكك في محله الحادثه كانت بفعل فاعل.... 


                  الفصل الثامنون من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا

تعليقات