رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السادس والاربعون 46 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل السادس والاربعون 46

بقلم حبيبه


جميله بسعاده وابهار: ياعيني ايه الشركه دي بقى انا هاشتغل هنا اعاااااااااااا لأ لأ لأ اعقلي يابنتي وبطلي هبل هاتخلي الناس تكرش امك من قبل ماتشتغلي. 

يلا كده ياجوجو خدي نفس عميق كده وانطلقي. 

ياااارب يارب مساعدتك يلا توكلنا على الله 

وصل يونس للمشفى بعد ان كاد يفتعل الكثير من الحوادث. 

.............. 

سأل عنها وعرف انها دخلت العمليات. 

................ 

وصل يونس وعلي شافوا ياسين واقف قدام باب العمليات ومعاه مصحف وبيبكي. 


يونس: يا. يا. ياسين ه هي هي اختي غ ف فين

قولي والنبي انها بخير هي كويسه صح. اه اه هي اكيد كويسه دي لعبه منها اه اه هي اكيد لعبه هي بتهزر صح يا يا ياسين... 

مابتردش عليا ليه هو انا مش بكلمك يابنأدم انت 


اخذ صوت يونس يعلوا ويعلوا 

يونس بغضب وصوت عالي: مابتردش  لييييييه


في تلك الاثناء خرج الطبيب من غرفة العمليات. 


يونس: ز ز زي زينه كويسه صح 


الدكتور: للاسف لأ اختك اتضرت كتير اوي والقلب وقف كذا مره ذي مايكون اختك رافضه تعيش. 


يونس: لأ لأ لأ اختي مش هاتسيبني 


الممرضه: الحقنا يادكتور بسرعه المريضه نبضها وقف. 


الدكتور: جهزيلي صدمات الكهرباء بسرعه بسسسرعه... 


يونس بغضب امسك الطبيب من لياقة قميصه: اقسم بالله العظيم اختي لو مارجعت ماهاخلي فيك حته سليمه اهلك يدفنوها حياتك هاتسبقها 

فااااهم حياتك قبلها 


الطبيب بخوف: حا حا ح حاضر حاضر بس سيبني علشان اقدر انقظها.

دخلت جميله للشركه وهي تنبهر اكثر واكثر لما ترى شيئآ. 

....: انسه جميله 


جميله بااندفاع: انت مين 


......: طب حتى قولي انك انتي. 


جميله: مش لما اعرف انت مين ياعم 


.......: انا ياستي اسمي عصام 24سنه طباخ هنا في كفاتيرت الشركه وانتي هاتبقي هنا تساعديني ياختي. 


جميله: امممممم يعني انا هساعدك ياعصعص


عصام: مين ياختي 


جميله: الله مالك اعصعص بدلعك اجدع


عصام: دا بينه هايبقى يوم كحلي اللي طلبت فيه حد يساعدني بتعرفي تعملي قهوه ووجبات سريعه ياختي


جميله: اووووومال لأ دا انا هابهرك دا انت هاتنبهر انبهارات عمرك ماانبهرتها في تاريخ المبهورين. 


عصام: لما نشوف ياختي 

دلوقتي حضري قهوه مظبوط  ليوسف بيه علشان طالب قهوه تمام


جميله: طياره يامعلم 


عصام: شكل نهايتي هنا هاتبقى على ايد البت دي 


وصلت امال واسيا للمشفى... 


امال بأنهيار وبكاء: يو يو يونس ب ب بنتي فين بنتي فين يايونس ه هي كويسه صح زينه بخير صح يايونس. ارجوك قولي انها بخير بنتي ماحصلهاش حاجه صح. 


يونس: اهدى ياحبيبتي اهدي زينه هاتبقى بخير صدقيني بس بس بس انتي اهدى علشان ماتتعبيش. 


امال بصراخ : اهدىىىى اهدى عاوزني اهدى وبنتي بتصارع الموت عاوزني اهدى وبنتي بتتألم ومحتجاني ومش قادره اساعدها عاوزني اهدى وبنتي هاتبعد عني لااااااااااااء  انا عاوزه بنتي عاوزه بنتيييييي 


يونس بحزن: اهدي ياامي ارجوكي والنبي اهدي زينه هاتبقى بخير 


امال باانهيار: عاوزه بنتييييييييييي يازيييييينه ردي عليا ردي امك ماتسبنييييش ياحبيبتي يازيييييينه. 


ثم وقعت مغشي عليا بين يدي يونس. 


يونس بخوف: امي حبيبتي ماما فوقي ارجوكي انا مش حمل كده والنبي فوقي قويني انا بقع ماما 

دكتوووووووووور دكتوووووووووور 


.الطبيب: هاتوا النقاله بسرعه. 


اخذها الطبيب للغرفه المجاوره وبعد فتره من الفحص خرج 


يونس: امي امي فيها ايه 


الطبيب: ماتقلقش الضغط بس علي عليها وانا اديتها حقنة مهداء علشان ترتاح شويه. 


ذهب يونس امام غرفة العمليات لينتظر زينه. 


يونس بحزن وانكسار: ارجعيلي ياقلب اخوكي ارجعيلي علشان خاطري ياحبيبتي دا انا عايش علشانك انتي وامي. 

 


كل هذا وياسين يقراء قرءان فقط ولا يتحدث او يشعر بأي احد حوله. 


ذهب اسيا ليونس اخذته وذهبت 

وهو ذهب معها بدون اي مقاومه.. 


ذهب علي  الى جانب حيث لا يراه احد وامسك هاتفه وضغط علي بعض الازارا وانتظر الى ان اتاه الرد.. 


ورد: عليييييي فينك يابني كده عارف لو اشوفك هانفخك نفخ كده.. 


علي ببكاء: و.  و. ورد 


ورد بااستغراب: ايه ده مالك ياعلي فى ايه 


علي باانهيار: ز زي زينه ياورد زينه اختي 


ورد: مالها زينه 


حكى لها علي ماجرى. 


ورد: لا حول ولاقوة الابالله لا حول ولاقوة الابالله لا حول ولاقوة الابالله 

طب اهدى ياعلي علشان خاطري انشاء الله هاتبقى بخير خلى عندك امل في ربنا وقوم صلي وادعيلها. 


علي: انا انا خايف ورد ورد دي هي عيلتي الوحيده انا من غير ماما امال ويونس وزينه ماسواش مش قادر اشوفهم منهارين ومدمرين كده و و و وزينه بتتألم وبتصارع فى العمليات مش قادر ياورد اتحكم في نفسي اكتر من كده مش قادر 


ورد: اهدى اهدى علشان خاطري اهدى ياعلي دلوقتي يونس محتاجك تقويه مش تضعفه 


علي بانهيار: مش قادر والله مش قادر 


ورد: لأ لأ علي اللي اعرفه اجمد من كده قوي وماحدش يقدر يوقعه حاول تجمد وتقوي يونس دا دلوقتي محتاج صديق عمره واخوه وضهره وسنده يقف جنبه. ط ط طب بص انا انا ربع ساعه وهاكون عندك ماشي بس اجمد علشان خاطري.... 

انت في اني مستشفى


علي: في مستشفى 


ورد: ماشي ربع ساعه وهاكون عندك سلام

اخذت اسيا يونس لمسجد واشارت له ان يصلي ويدعي ربه فدخل وهي أيضا اتجهت لتصلي في جانب النساء 


دخل يونس وبداء في الصلاه وسجد لربه وبكى بقوه وكأنه لم يبكي لاعوام وعندما سد لربه الله يقول له ياعبدي ان الموك فاانا طبيبك فاانا اقرب اليك من حبل الوريد. 


يونس: يارب يارب يارحيم يارب رجعلي اختي يارب دي هي ضهري وسندي مش هاقدر يارب استحمل تسيبني دي دي دي، حياتي دي هي اهلي، يارب ياااارب. 


اسيا: يارب اهلي وراحوا قدام عيني واختي وراحت مني وحمدتك وصبرت صوتي راح وبرضوا قولت الحمدلله شرفي وضاع مني  وبرضواقولت الحمدلله ولحد الان بحمدك. 

وكرمتني ورزقتني بعيله جميله طيبه حبوني واحتوني وانا حبيتهم.واعتبرتهم تعويض منك  وحمدتك علي جميع نعمك والحمد لله على كل شيء سواء حلو او وحش. 

ودلوقتي فرض من افراض العيله دي محتاجك وحيات حبيبك محمد يارب اشفيها يارب ورجعها لينا بسلامه وخير يارب يارب 

انتهت اسيا وانتظرت يونس .. 


انتهى يونس وخرج. 


يونس باابتسامه هادئه: شكرا ربنا يخليكي ليا 


ابتسمت اسيا له بهدوء وذهبوا لانتظار الطبيب 


خرج الطبيب من غرفة العمليات 


يونس بلهفه: ها يادكتور طمني 


الطبيب بحزن: انا اسف المريضه دخلت في غيبوبه. 


         الفصل السابع والاربعون من هنا 


تعليقات