رواية الاخ الاكبر الفصل الثالث بقلم حبيبه













رررواية الاخ الاكبر  

الفصل الثالث 

بقلم حبيبه


ذهب محمد بغضب وسحب ذلك الشاب من فوق ندى صدمت ندى بشده لروئية محمد 
اخذ يلكم ذلك الشاب بغضب   

ندى في سرها: محمد يالهوي  يالهوي استر يارب 

#انتهى محمد من ذلك الشاب قذفه ارضآ والقى بقميصه لندى لترتديه ثم امسك يدها بدون كلمه وذهب..... 
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله الطيبين الطاهرين اجمعين 
روح: روان ياروح قلبي روان ياحبيبتي روروا يافشتي

روان: اخلصي عاوزه ايه 

روح: عشه جنيه

روان: مش واخده مني خمسين جنيه امبارح يابت لحقتي تطيريها 

روح: خلصت والله ياختي هاتي بقى وخليكي جدعه

روان: هاتجيبي بيها ايه

روح: وانتي مالك 

روان: بقى كده طب شوفي بقى مين هايديكي 

روح: لأ يارورو ياقلبي ماقصدش ياروحي قصدي اقولك هاجيب بيها كارت شحن 

روان: علي فكره الكروت بتاعتك كترت 

روح: بفتح نت ياختي بفتح نت بفتح نننننت اطمني احنا ولاد المهدي عمرنا مانخلي راسه في الارض عاش راسه مرفوعه ومات وبرضوا اسمه هايفضل نضيف 
عيب عليكي يارورو تربيتك طمرت برضوا ياجمر... 

روان: ربنا يحفظكم ياروحي انتم مش اخواتي انتم ولادي القمرات 

#اوقف حديثم صوت الباب 

روان: ايه ده في ايه ومين ده اللي بيخبط كده 

روح: ماتصبر ياعم انت هو احنا واقفين ورا البا....... محمد ندى مالك ياندى في ايه ياروان

روان: في ا............. ايه ده في ايه يالهوي ياندى

#القى محمد ندى في احضان روان وذهب لغرفته بكل هدوء 

ارتمت ندى في احضان روان تبكي بحزن... 

روان: اهدي ياروحي اهدي بس وفهميني في ايه 

روح: في ايه ياندى ومال هدومك مقطعه كده ليه 

ندى:.................. 

روان: ماتردي ياندى في ايه 

ندى:................. 

روح: ردي ياندى في ايه 

#حكت ندى ماحدث معها وكيف جاء محمد وانقذها..... 

ندى ببكاء: بس هو ده اللي حصل 
توقفت ندى عن الحديث بصدمه بسبب ذلك الكف الذي نزل على وجهها من روان.... 

روان: الظاهر اني ماعرفتش اربي صح 

ندى: روان اسمعيني 

روان: اخرصي خالص الحمدلله ان امك نايمه والا ماكنتش عارفه كان هايحصلها للدرجه دي ياندى للدرجه دي اخص 

ندى: والله ماغلطت غلطي الوحيد اني حبيت الشخص الغلط 

روان: بس اخرصي خالص غوري علي اوضتك 

ندى: ياروان..... 

روان: قولة غوري من وشي مش طايقه اشوفك.... 

روح: تعالي ياندى دلوقتي 

ندى: بسس 

روح: مش وقته ياندى مش وقته ياحبيبتي تعالي دلوقتي 

اللهم اشغلني بما خلقتني له وامرتني به ولا تشغلني بما خلقته لي اللهم إني أعوذ بك من قلبآ في الصلاة لا يخشع وعينآ على ذنب لا تدمع ونفسآ من الدنيا لا تشبع

اخذت روان نفس عميق لتهداء قليلآ وذهبت اتجاه غرفة اخيها.. 

روان: محمد 

محمد:........... 

روان: انا روان يامحمد افتح علشان خاطري 

محمد: ادخلي ياروان 

روان: انا اسفه 

محمد: آسفه على ايه ياحبيبتي 

روان والدموع تنهمر منها: اسفه على اللي حصل اسفه علي غباء ندى اسفه اني سيبتها لحد ماوصلت للدرجه اسفه اني انشغلت بالبيت وماما وماركزتش مع اخواتي وقربت منهم اسفه على الوجع اللي انت حاسس بيه دلوقتي سامحني يامحمد سامح اختك 

محمد مقبل راءسها: اهدي ياروحي انتي ماغلطيش في حاجه انتي ربيتي بنات ترفع الراس انا اللي اسف ليكي انتي تعبتي معانا كتير هاتصدقي اني معتبرك ام لينا انتي ياروحي شيلتي كتير علي كتافك من ساعت ما ماما تعبت وانتي شيلتي همنا وتعبتي كتير معانا انا اللي اسف اسف ليكي علي كل حاجه اسف اني قصرت في حقكم كااخ كبير ليكم اسف اني اهملتكم انا مش شاكك في ندى لأ انا واثق انها عمرها ماتعمل حاجه توطي راسنا انا بس زعلت انها تقابل شاب من ورانا زعلت ان اختي تعمل كده زعلان من نفسي اوي ياروان وزعلان منها 

#ثواني وسمع محمد رنين جرس الباب... 

روح: ثواني ياعم جايه هو احنا واقفين ورا الباب ماتصبر 

........: دا بيت محمد احمد المهدي

روح: ااا ايوه في ايه 

الظابط: مطلوب القبض عليه
دعاء استفتاح الصلاه...... 
اللهم سبحانك وبحمدك وتبارك اسمك وتعالى جدك ولا إله غيرك

محمد من خلف روح: انااا طب ليه 

الظابط: انت ضربت شاب النهارده في عمارة

محمد: ايوه بس عل...... 

الظابط: الشاب ده مات 

#صدمه ونزلت على الجميع 

محمد: لأ لأ لأ انا متاكد اني سايبه حي انا ماقتلتش حد 

الظابط: نشوف الموضوع ده في القسم هاتوه..... 

ندى بصريخ: لاااااااا اخويا ماقتلش حد والله ماقتل حد ماتخدهوش والنبي سيبوه الله يخليكم سيبوه 

محمد: روان هدي ندى وخلوا بالكم من نفسكم وخلو بالكم من ماما 

روح ببكاء: محمد ماتسيبناش سيبوه اخويا مظلوم والله مظلوم سيبوا اخويا روان خليهم يسبوه ياروان محمد ماتسيبناش يامحمد 

الظابط: خدوه على البوكس يلا 

روان: ماتقلقش يامحمد هاشوف محامي واجي وراك ياحبيبي ماتقلقش 

محمد: خلي بالك من اخواتك ياروان ماما ياروان ماما 

      
تعليقات