رواية حياة قلبى الفصل الحادى عشر 11بقلم سلمى ابراهيم
حياة..صباح الخير يحبيبي....
مروان بضيق..صباح النور......
حياة..مالك يمروان...في حاجه....
مروان..بقولك اي يحياة..ملكيش دعوه ببسمه..بسمه هتفضل في حياتي ع فكره ومش هتخرج منها ونتي لازم تتعودي علي كدا.....
حياة بصتلو بصدمه..نعععم....اي اللي انت بتقوله دا يمروان.....
مروان..زي ما سمعتي....بسمه دي متحطيهاش في دماغك خالص ومهما قالتلك مترديش عليها
حياة..لا...دا انت اتجننت خالص يمروان
مروان اتمالك اعصابو جدا لانو مش عاوز يعمل حاجه يندم عليها......
مروان..حياة.....انا معاكي اهو...وبحبك.....لكن بسمه لازم تفضل في حيآتي.....
حياة بعصبيه..انت يبني عبيط...انت جاي تقول لمراتك ملكيش دعوه بالبنت اللي كنت مصاحبها وهي معايا عادي...انت شارب حاجه
مروان..اهدي يحياة...انتي مش فاهمه حاجه......
حياة بدموع وعصبيه شديده..طب فهمني....انت كنت بتعمل كل دا ...عشان تنول اللي انت عاوزه مني....صح..عشان كدا كنت حنين معايا
مروان بدا بتعصب..لا بقا...اي اللي انتي بتقوليه دا...معقول...انا اكون كدا يحياة.....يعني انتي شايفه جوزك كدا.....
حياة..ونا هعرفلك منين بقا..انت ماضيك يعبر عنك...انت هتفضل زي ما انت ومش هتتغير...ياخسارة حبي ليك بجد...امشي من ادامي...
سكت مروان خالص ومحبش يطول معاها عشان النهايه متكونش ضر.ب وهومش عاوز يعمل كدا تاني فيها....طلع لنفسو لبس ودخل الحمام لبس وجهز نفسو وخرج من الحمام.....
مروان..انا خارج......
حياة..هتروحلها........
مروان..حياة....القائد بتاعي عاوزني في حاجه كدا...لازم اروحله ولما اجيلك نتكلم.....
حياة..مش عاوزه اتكلم معاك في حاجه....
مروان..يحياة......
حياة..غووور في داهيه يمروان
مروان.. اغور في داهيه......ماشي لما اجي هنتحاسب عالكلام دا.....وسابها ومشي وهي فضلت تعيط اوي وزعلانه جدا منو .....
خرج مروان في احدي الكفيهات ووصل لقا القائد(هشام )بتعاو مستنيه....
مروان..يا افندم حياة مش مستحمله كدا
هشام..اسمعني بمروان....انت تحت ايدك واحده ابوها تاجر مخد. رات.....وبتحبك كمان تقوم انت تضيع من ايدك الترقيه وكمان نخسر شغلنا
مروان..يا افندم انا فاهم.....وطبعا انا مصدقت بعد السنه اللي فاتت دي ان بسمه تثق فيا وتحبني عشان اقدر اعرف منها المعلومات اللي انا عاوزها بس بصراحه...انا كدا هخسر مراتي....
هشام..ملناش علاقه بالكلام دا يمروان...انت بقا دبر امورك....وإياك مراتك تعرف اي حاجه او اي حد يعرف اي حاجه من أهلك او حتي اصحابك....العمليه دي لازم تكون في منتهي السريه....فاهم
مروان بقلق..فاهم يا افندم....طب هو حضرتك عرفت منين انها زعلانه مني وناويه تسيبني....
هشام..من أجهزة التصنط يا حضرت الظابط....اي دا انت اذكي الظباط اللي عندي..اي حصلك.....
مروان..اسف يا افندم...حياة بس قلبالي دماغي اسف.....
هشام..شكلك بتحبها اوي.....
مروان..مش عارف حبيتها ازاي في الفتره الصغيره دي..دا ونا معاكم في المأموريه كانت وحشاني اوي...
هشام..ربنا يخليهالك....بص انت دلوقتي هتروح تجيب اي هديه لبسمه..وتصالحها فاهم....
مروان بضيق..حااضر...تعليمات سيادتك يا افندم
هشام خبط علي كتفه..يلا يمروان..ربنا معاك......
فضلت حياة قاعده لوحدها في الاوضه وحيده..زي ما كانت ديما بتحس..مضايقه جدا وحاسه انها مخنوقه اتصلت علي واحده صاحبتها من ايام الثانوي عشان تقابلها وتبادلها همها وكانت اسمها كرما
حياة..ازيك يا كرما....ونتي كمان واحشاني اوي.....طب ممكن نتقابل ع فكره .....اه تعاليلي البيت انا هستناكي تحت...يلا باي يروحي..
وجهزت نفسها ولبست ونزلت استنتها تحت.....واخدتها وطلعو الاوضه
كرما..بس كنتي واحشاني اوي
حياة..انتي اكتر وآلله..
كرما بصت جنبها لقت صور حياة ومروان في الفرح..انا مجيتش الفرح...هو دا جوزك
حياة بزعل..اه...هو.....مروان
كرما في نفسها..بقي انتي يهبله يا اللي ديما محدش بيحب يصاحبك تتجوزي القمر دا وكمان ظابط
كرما..مالك زعلانه لي بس يحبيبتي.....هو مزعلك
حياة..بصراحه اه يكرما.....انا بجد مش لاقيه حد اتكلم معاه...هحكيلك انتي
كرما ..ونا سمعاكي يحياة....احكي.................
جاب مروان لبسمه شوكلت وراح لبيتها وهي عايشه لوحده بعيد عن ابوها ......فتحت الباب لقيته هو
مروان بابتسامه..وحشتني اوي....
بسمه بزعل ودلع..لا...انت وحش انا زعلانه منك....دخل مروان البيت وقفلت الباب
مروان..يحبيبتي نا مالي طيب...نا كنت مسافر..بس انا ظبطهالك ع الاخر ع فكره
بسمه بخبث وفرحه..بجد...عملت اي
مروان.. قولتلها ملكيش دعوه ببسمه خالص وزعقتلها
حطت بسمه ايديها علي رقبتو..يروحي ..بحبك اوي.....
مروان..ونا كمان بحبك......
مسكتو من ايدو..تعالي معايا دا انا هعملك عصير...يجنن.....
مروان..ياريت اصل الجو حر أوي.....
بسمه..من عنيا......وراحت عملت العصير وحطتلو فيه منوم
بسمه..اشرب يروحي........
مروان..ميرسي..وبدا يشرب العصير وبعدها بشويه نام راحت هي لبست قمي*ص نوم عا.ري جدا ونامت جنبو وتصورت صور معاه تبين حجات وحشه جدا وانو كان معاها برضاه............
كرما..يالهوي...كل دا عملو لا وكمان البجح يقولك ملكيش دعوه بيها
حياة..شوفتي يكرما...مش عارفه اعمل اي بجد
كرما..انا هقولك......لما يجي ..تجاهليه
حياة..ازاي يعني...
كرما..يعني كلميه بقرف ...كدا يعنى.....طبعا حياة اخدت الكلام دا بحسن نيه جدا واقتنعت جدا بكلامها.....
صحي مروان لقا بسمه لابسه القم*يص وقاعده جنبو تلعب في شعرة
قام هو مفزوع...سلام قول من رب رحيم.....
بسمه..اي يمروان بس ...اي اللي بتقوله دا شوفت عفريت
مروان بدأ يفوق..مقصدش يحبيبتي...انا بس كنت بحلم...هو نا نمت ازاي
بسمه..والله ما أعرف.....
مروان بقلق..طب هو نتي لابسه كدا لي....هو احنا عملنا حاجه
بسمه..لا للاسف......بس كان نفسي نعمل بس نت نمت
قام مروان بسرعه غسل وشو..الحمدلله....انا همشي بقا يروحي...عشان جدي بس ماشي
بسمه..ماشي...بس تجيلي بكرا
مروان..حاضر يبسمه...سلام........وسابها ومشي
راح مروان جاب لحياة احلي سلسلة دهب وروح البيت عشان يصلحها خبط الاوضه ودخل لقا كرما قاعده لوحدها في الاوضه
مروان استغرب جدا..مساء الخير
كرما بصتله باعجاب شديد..مساء النور...انا كرما صاحبه حياة..هي بس نزلت تكلم مامتك وجايه
مروان لاحظ نظرتها ليه..طب شرفتينا
قامت وقفت كرما وقربت منو شويه ومدت ايديها تسلم عليه..تشرفت بمعرفتك
مروان..انا اكتر.....حطت كرما ايديها علي كتفو بتحركها كدا
مروان باستغراب اكتر..هو حضرتك بتعملي اي........
كرما..كان في بس شويه تراب خفاف خالص كنت بنضفهملك
وفضلت باصه ليه اوي وهو مش عارف يعمل اي بس عاوز يديها علي وشها بسبب دلعها وقرفها دا.....
دخلت حياة وبعدت كرما في ثانيه....انا لازم امشي بقا حالا
حياة..متقعدي شويه
كرما..سوري اصلي اتاخرت علي مامي كدا....فرصه سعيده يا مروان
ومدت ايديها تاني تسلم عليه...هو بص لايديها كدا
مروان..سوري....اصل انا متوضي............بصتله كرما كدا بغيظ واحراج وسابتهم ومشيت
فرحت حياة انو مرضيش يلمسها لكن بردو هي شايله منو جدا........ولفت ضهرها الناحيه التانيه
مروان حاوطها بايده من ضهرها ونزل ايدو علي وسطها ودفن وشو في رقبتها
حياة مش قادره تبعدو هي مبسوطه بقربه ليها ومش عاوزاه يبعد ابدا لكنها قدرت علي نفسها وبعدتو .......
حياة بدموع..ابعد عني يمروان...انت متستاهلنيش خالص
مروان..انا بحبك..ووالله العظيم مبحبش غيرك انتي وبس
حياة..كداب...اومال اي الكلام اللي قولته الصبح دا
مروان..كنت بس بهزر معاكي...والله العظيم انا بحبك اوي..كنت بعمل كدا بس بشوفك هتعملي اي
حياة باحراج..بجد......
مروان..بجد...والله بحبك وبس.....
حياة ابتسمت..انا كمان بحبك اوي......طلع مروان السلسلة وشدها أدام المرايا ووقف وراها ولبسهالها وهي رفعت شعرها وبعدها وحطت ايديها عالسلسله.........
حياة بفرحه..حلوه اوي يحبيبي
مروان..احلي عشان عليكي
دخلت في حضنه حياة وصدقتو فعلا انو كان بيعمل فيها مقلب وبعدها نامو هما الاتنين في حضن بعض
صحيت حياة من النوم فضلت تبصلو بفرحه وحركت ايديها علي وشو براحه وحست انها عشقته مش حبته بس صحي هومن حركتهاوبصلها
مروان..صباحالفل يحبيبي.....
حياة..صباح النور يقلبي..معلش صحيتك....
مروان..دا احلي حاجه اني اصحي عالقمر دا ....
حياة بحب..حبيبي انت بجد
مروان با.س ايديها....هدخل كدا الحمام واجيلك ..ودخل........
قامت من عالسرير بتفرد دراعها لقت فونها اتبعت عليه رساله راحت فتحتها لقتها الصور بتاعت مروان وبسمه.....
بصت فيها حياة ودموعها نزلت منغير اي اراده منها وحست انها مقهوره جدا ....خرج مروان من الحمام...
مروان..مالك يروحي.....
حياة بدموع شديده..طلقني يمروان............وووووو.....
يتبع................