رواية خادمة قلبي الفصل العشرون 20 بقلم زهره عصام



















رواية خادمة قلبي
الفصل العشرون 20 
بقلم زهره عصام


مالك بص في عنيها جامد و قال: عاوز أشوف لونهم الحقيقي شيلي اللانسيز

ملك برقت هي مكنتش متوقعة يطلب منها طلب زي دي بصت لية جامد و قالت بتوتر : انت بجد عاوز تشوفني يا مالك

مالك : يا قلب مالك من جوه انا حبيتك و تقبلتك كدا زي ما انتي بروحك الشقية و شكلك الملعبك انا عاوز اشوف عيونك اللي بضعف قدامها دي

ملك يضحك: قول كلام غير كدا يا حليوة دا انت لسة نافخني أنا و اخواتك كل واحد عصتين كمان شوية هتمدني على رجلي

مالك ضحك و مسك المنديل و قال: مش هتنازل النهارده عن إني أشوف عيونك يا ملكة قلبي

ملك بصتلة بفرح و أخدت منه المنديل و راحت قدام المراية شالت اللانسيز غمضت عنيها و خدت نفس و خرجته ببطئ و لفت لية

مالك راح ناحيتها بسرعة و مسك اديها بايدة و قال: ملك

ملك فتحت عيونها ببطئ و بصت ليها

مالك : ما شاء الله بصلها جامد و سرح في عيونها و منطقش بحرف

ملك بصت في عيونة و مش قادره تبعد عيونها عنه و عقلها وقف حرفياً

مالك بقي يقرب منها لحد ما عدش فاصل بينهم حاجة و لسة هيبوسها الباب خبط

حازم من بره : جميلة هو مالك أكلك وإلا اية مش سامعة صوت لية

مالك بغيرة و غيظ : حطي اللينسيز بسعرة و إياك حد يشوف عيونك دي غيري إنتي فاهمة

ملك ضحكت ببلاهه على منظره و الغيرة اللي طالعة من عينة و هزت رأسها بنعم

حازم لسة هيخبط تاني مالك فتح الباب

حازم اتخض و رجع لورا بص على الاوضة و قال: أنا شاكلي جيت اوضة غلط وإلا اية و لسة هيجري مالك مسكة من قفاه

حازم : طلاق تلاتة ما ليا دخل في حاجة دا اخوك و هي انا معملتش حاجة انجبرت والله على الوضع خفت أرفض يا مالك

مالك بغيظ : لية كانوا هيعملوا فيك اية

حازم ميل على ودنه و قال: كانوا هيجيبوا بنات تغتـ’ـصبني مالك بص لـ ملك اللي واقفة تضحك وراه فهزت رأسها بنعم و كملت ضحك

مالك بهدوء: خلاص يا حازم أنت كدا براءة تعال بقي عاوزك في موضوع مهم اخده من ايده و دخل اوضة ملك و قفل عليهم

ملك : انت هتعمل فية اية يا سعادة البيه الحليوة سيبة دا أهبل و بيصدق كل حاجه مش كدا يا سعادة البيه كريم شانتيه

حازم واقف باصص بـ مالك و بلع ريقة بالعافية

حازم : انت هتعمل اية يا مالك

مالك : دا أنت وقعتك معايا منيلة مسك العصا و جري وراه في الاوضة و هو بيقول: انت ياض غبي اي حد يقولك أي حاجه تسمعها كدا انطق

حازم : الله يا مالك مش بيبقي عندهم حق

مالك وقف مره واحده و قال: تعال هفهمك براحة مش هتعصب عليك

حازم : لا يا عم انت متنضمينش خليك مكانك أحسن

مالك بعقل : بص يا حازم مش أي حد يقولك على حاجة تبقي صح مش لازم تمشي ورا كلام حد لازم يكون ليك شخصية و تفرضها على الكل

حازم هز رأسه و قال: حاضر يا مالك

مالك : الله يخربيت مالك على بيت اليوم اللي بقيتم فئة أخواتي بصلي كدا و قول أنا حازم و أنا واثق في نفسي

حازم : أنا حازم و أنا ماسك نفسي عشان معيطش

مالك بصله بقرف و فتح الباب و قال: اختفي من قدامي فوراً

حازم جري على اوضتة و مالك خرج بص لـ ملك بطرف عينه و قال: تعالي ورايا اما نشوف اخرتها

مالك مشي و ملك متنحة و أخيراً استوعبت بدت تتحرك وراه لكن حصت حاجة خليتها تقف مكانها و تجز على سنانها

مالك كان داخل اوضتة ريا جت حضنته و قالت بمياعة: كدا يا مالك كدا تضربني معاهم شوف الضربة علمت إزاي و بترفع فستتها

مالك اتصدم من تصرفها و كان لسة هيبعد لقي ملك جبتها من شعرها

ملك : انتي مش هتهدي غير لما اشيلك الشعرتين الباقين تعاليلي يا حليتها وقعتها على الأرض و قعدت فوقها

ملك : وريني بقي العلامة كدا هحطلك عليها مرهم

ريا بتصرخ تحت ايد ملك و مالك واقف متنح و فرحان من جواه على غيريتها

ريا : يا متوحشة سبيني بقي انتي بتعملي اية والله هحبسك

ملك بغيظ : تحبسيني انا طب تعالي و خلية بدل المحضر اتنين

وليد و حازم جم على صوت صراخ ريا

وليد : ايش هذا هي المباراة بدأت فاتني جون مهم الإعادة امتي يا جميلة

ملك بشر: دلوقتي حالا اقعد كمل الماتش على ما اخلص الشعرتنين دول و نعيد من الأول أنا مش ورايا حاجة انت وراك

وليد : حتي لو ورايا نفضالك يا بشا

حازم جايب فشار و تسالي و حطهم على الترابيزة قدامة و بيتفرج

ملك : هات شوية فشار يا سعادة البيه كريم شانتيه

حازم مسك الطبق و حضنة و قال: ابدا دا بتاعي لواحدي

ملك ضربت ريا قلم و قالت: كدا يا سعادة البيه كريم شانتيه مش هتديني دا أنا هعمل توترتة كمان شوية

حازم بتفكير: لأ أنا عامل دايت مش هقدر أكل توترته و برضوا مش هديكي فشار

ملك : كدا طييب و نزلت ضرب و عض في ريا و هي يتقول كنت عاوزه توريلة اية اه الضربة بقي مش عاوز تديني الفشار طب خدي

ريا : اديها الفشار انا ذنبي اية انضرب ليا و ليك

حازم : لا هي جميلة لما بتزعل بتحب تفش غلها في أي حاجة قدمها و انتي للأسف اللي قدامها استحملي بقي يا ريري

ملك : و كمان ريري يعني مفيش فشار و بتقول يا ريري خدي و مسكت شعرها و بقت تشدها منه

ريا : ااااه شعري سبيه يا متخلفة هتخلعية في إيدك

ملك بانشكاح: طب يا ريت مش أنت عاوز الشعرتنين الصفر دول يا سعادة البيه كنافة بالمنجة

وليد: براحتك يا كبيرة عاوزه تجبية هاتية محدش هيقف في طريقك

مالك كان بيضحك جامد عليهم و على أنهم بيسايروها في كل حاجه

حازم : كيدا العزال انا من يومي الله أكبر عليك يا شبح المنطقة

مالك كتم ضحكته بصعوبة و شال ملك من على ريا من ظهرها

ملك بترفص عاوزة تنزل

ملك : يا سعادة البيه الحليوة سبني لسة الشعرتنين مخلصوش

مالك : انتي بتقطفي ملوخية اتهدي بقي يا بت

مالك خلي وشها ليه و بصلها أوي و ملك نفخت خدودها و سكتت

ريا قامت بغل و جريت على ملك عاوزة تضربها مالك في لحظة كان حضنها و شدها بعيد

ريا من سرعتها خبطت في الخيطة بصت لية و قالت بضحكة: يا صاحب القلب الطيب يا عم شكشك و أغمي عليها

ملك بصت لـ مالك بهيام و قالت: أحبك يا منقذي عليا الطلاق

مالك برق ليها جامد

ملك استوعبت اللي قالتة مالك خدها من ايدها على اوضتة و قالت لـ وليد فوقها

وليد بتسقيف: الله يسهلوا يا عم

حازم قاعد مش فاهم حاجة لكنه كان بياكل فشار بتتكبير دماغ لأنه مقتنع بجملة مهمه حاططتها مبدأ في حياتة ” لا تتدخل في ما لا يعنيك “

مالك دخل الاوضة و قفل الباب بصلها جامد و ملك رجعت يظهرها على الباب و قالت بخوف مصطنع: ايية

مالك : يعني انتي بتقولي بحبك كدا قدام الكل

ملك : إن شالله اتص في نظر ريا ما كان قصدي انت فهمت غلط

مالك قرب منها و باسها برومانسية و قال: كلمة بحبك بتتقال كدا

ملك بصتلة و عيونها لمعت و سرحت في عيونه

مالك قرب منها تاني و قال: انا بحبك و خلاص معنتش قادر أعيش من غيرك و باسها تاني

ملك بتوهان : كفاية

مالك : كفاية اية

ملك : كفاية بوس يخويا مقتحنهاش مبوسة إحنا

مالك : الله يخربيت رومانسيتك يا شيخة فضيلة

ملك ضحكت من قلبها مالك مسك ايديها و باسها و قال: تعالي نشوف الحوش اللي بره دول فوقوا البت وإلا لسة

ملك هزت راسها و هي بتضحك ميك ايديها و خرج اتصدم من المنظر

مالك : ينهار منيل بستين نيلة



تعليقات