رواية وقعت في حب خادمتى
الفصل الثامن عشر 18الجزء الاول
بقلم فرح القصاص
سما بصدمه وعيونها بتتسع من الصدمه بتضع ايدها علي فمها عشان مطلعش صوت وبتفضل وافقه تتسمع عليهم
وائل بندهاش: انتي الي قت*لتي فريده هانم؟
عزيزه بحقد: ايوا انا
وائل: انا.. انا مش مصدق انتي قدرتي ازاي تق*تلي الانسانه الشغلتك هنا في القصر دي كانت بتعاملك اكنك اختها مش واحده بتشتغل عنها انتي ازاي كدا بجد
عزيزه بشر: لا مش هي الي شغلتني الي شغلني حامد
وائل بشك: اوعي يكون الي في بالي صح
عزيزه: صح انا كنت بحب حامد وهي خدته مني ومش بس حامد والبيت والشركه أستاولت ع كل حاجه انا كنت بحلم بيها
وائل:و ده مبرر علي الي انتي عاملتي؟
عزيزه: انا مش هسمح لحد يبقا الهانم غيري انا
وائل: انتي مريضه مش طبيعيه
عزيزه بعصبيه بتضر*به بالقلم: اخرس الحق عليا عايزاك تكون بيه بتاع البيت بدل متكون خادم
وائل: ليا الشرف اكون خادم مخلص واصون العيش والملح الي كلتهم معاهم
عزيزه بعصبيه: امشي من وشي
وائل: انا بسببك دلوقتي هكون مشترك في الجر*يمه الي عملتيها وبتحذير بس لو قربتي من حد تاني او حاولتي تأذي سما انا الي هقفلك وبيمشي وبيسبها
سما بتجري بتروح تستخبي لحد ما وائل بيمشي وبتطلع الاوضه براحه وبتدخل وبتقفل الباب وبتقف وراها وبتاخد نفسها وهي مازلت مصدومه وبتنظر لي يزن بحزن وبتقرب منه تصحي
سما: يزن.. يزن
يزن بنوم: اممم
سما بتمسك دراعها وبتهزو: يززززنننننننن
يزن بيفوق: في اي ياسما
سما: يزن قوم بسرعه
يزن بيقوم يقعد وبيدعك عينه: عايزه اي الساعه 5 الصبح يسما
سما: يزن ركز معايا انا عارفه انك مش هتصدق الي هقوله او اي حد قال نفس الكلام مستحيل تصدقه
يزن بقلق: ادخلي في الموضوع علي طول يسما مش ناقص توتر
سما بتقعد جمبه علي طرف السرير: انا كنت نازله اجيب مايه عشان اشرب وانا دخله المطبخ لقيت عزيزه و وائل واقفين بيتوشوشه بصوت منخفض
يزن: ايوا فين المشكله برضو ام وابنها بيتكلمو مع بعض
سما: استني بس متقاطعنيش
يزن: امم كملي والله عارف مش هيكون في حاجه وصحتيني علي الفاضي
سما: يزن انا سمعت عزيزه بتقول لي وائل وبتحكيله الحصل
يزن بصدمه: انتي بتقولي اي يسما انتي سامعه كلامك لا وبتتهمي مين
سما: انا مش بتهم حد انا سمعتها وهي بتقول انها السبب في مو*ت فريده هانم
يزن بيقوم: لا لا انا مش مصدق الي بتقوليه ده
سما: قصدك اني كدابه؟
يزن بيقرب منها وبيمسك دراعها براحه: انا مش بقول انك بتكدبي ولا ده قصدي بس ممكن تكوني سمعتي غلط
سما: انا وقفت تاني عشان اتأكد من الي بقولو ودلوقتي الدور عليا انا
يزن: سما افهمي انتي بتتكلمي علي واحده كانت قعده معانا 25 سنه مشفناش منها حاجه وحشه ولا تصرف وحش يبقا ازاي اقدر اصدق الي بتقوليه ده؟
سما: وانا هكدب عليك ليه؟
يزن: سما يااحبيبتي انا عارف ان عزيزه بتضايقك اليومين الفاته وان هي الي قالت لي أليس ع ياسين بس مينفعش تتهميها بكدا الموضوع ده بذات مفهوش هزار وانا هقول لعزيزه انها متقربلكيش تاني او تضايقك
سما؛ بس انا مبهزرش يا يزن انا بقولك الحقيقه
يزن: سما خلاص اقفلي علي موضوع وبعد اذنك اوعي تقولي لحد الكلام ده
سما؛ ماشي خلاص كمل نوم
يزن: اكمل نوم ازاي بقا هدخل اخد شاور واجهز عشان اروح المستشفى
سما: يعني مش هتعمل زي موعدني؟
يزن: هو اي
سما؛ مش هتشوف كاميرات المراقبه؟
يزن؛ ايوا صح كويس انك فكرتيني
سما بتتسم ويزن بيدخل ياخد شاور
سما: انا هثبتلك ان عزيزه مش ملاك زي منتا شايف.. ماشي يعزيزه بقا عايزه تجنني هنشوف يعزيزه مين الي هيجنن التاني كويس
يزن بينده حراس
_امر يايزن بيه
يزن: هات اللاب توب المخصوص عن الكاميرات
_حاضر يايزن بيه وبيروح
يزن: هتشوفي دلوقتي ان مكنش ياسين
سما: لمه اشوف بعيني واتاكد الاول
_اتفضل
يزن بيخدو وبيفتحه وبيجيب الكاميرا الي ناحية الجنينه الي جمب الاوضه بتاعته وبيشغل
سما بتسرع: اهوووو اهوووو يايزن
يزن بيقرب الكاميرا علي وجهه
يزن بصدمه: ياسين معقول؟؟؟؟
سما؛ اهو شفت عشان لمه اقولك حاجه ابقي واثقه منها
يزن: ششش استني بيلاقي ياسين راح اتجاه اوضتة أليس
سما: يعني أليس كانت عارفه؟؟
يزن: ياسين عايش طب ازاي.. وازاي قدر يخدعنا ويعمل فينا كدا؟
سما بطبطب عليه: هدي نفسك يايزن هو مش فاهم بيعمل اي صدقني الي مشي هي أليس مخليه خاتم في ايدها ياسين بنسبالها أداه او وسيله لهدافها
يزن بيقوم بعصبيه؛ انا هروح اعرفهم ازاي يلعبو علينا كويس
سما بتمسكو من ايدو
سما: اوعي تعمل كدا مش هتلاقي ياسين عندها دلوقتي هي اكيد مش غبيه وبعدين لو رحت و واجهتها هتنكر وهي عندها اسلوب شيطا"ني كدا بتعرف تضحك علي قدامها وتقنعو بي اي حاجه
يزن بيمسح بإيدو علي شعرو الكثيف وبتنهيده: يعني عايزاني اعمل اي دلوقتي افضل ساكت وبتفرج عليهم وهما اصلا بيعملو كدا يأذ*وكي انتي بذات وانتي عارفه ياسين بيعمل كدا لي وأليس لي
سما: انا عندي خطه بس هستخدم اسلوب أليس
يزن: المعني؟
سما: يعني خطه شيطا*نيه شبها كدا
يزن: قولي اي هي
سما:
يزن: يخربيت دماغك اي ده
سما بإبتسامة؛ عشان تعرف برضو مش هما بس الي يقدرو يلعبو علينا
أليس وهي نازله من علي السلم
أليس: هما مين دول
يزن وسما بيتلفتو ليها
أليس: انتو شفتو عفريت مال وشكو اصفر كدا لي
سما بإبتسامة: حبيبتي انتي لوحدك تخضي بل انتي حاطه ده هو في حد عاقل بيحط احمر واخضر علي الصبح كدا
أليس: جاهله بقا نعمل اي
يزن بيزعقلها: حسني الفاظك ياأليس عشان مبلعكيش لسانك
أليس: يعع... هي بهتت عليك يايزن وبعدين انا برضو الي احسن الفاظي
يزن بياخد نفس عميق: الله مطولك ياروح
سما: يلا يايزن روح المستشفى عشان متتأخرش
يزن: حاضر
أليس: مش هتفطر يايزن قبل ماتمشي
سما؛ لا مش هيفطر انت مالك
أليس: انا بكلمو هو ع فكره
سما: وانا مراته يحبيبتي لتكوني ناسيه
يزن بيقبل راس سما: سلام يحبيبتي
سما بإبتسامة: سلام.. خلي بالك من نفسك
أليس بعصبيه وبغيره: ماشي ماشي وبتروح تطلع اوضتها تاني
سما: لا حول ولاقوة الابالله انسانه بلا كرامه بجد
عزيزه بضحكه سخريه: يعني عليكي لسه صغيره علي الجنان واقفه تكلمي نفسك
سما: هنعمل اي بقا ال نصيب
عزيزه: طب يلا عشان تحضري الفطار قبل البيه مايصحي
سما: انتي بكلمي مين
عزيزه بتنظر يمين وشمال؛ هو في غيرك هنا
سما بضحك: لا ده كان زمان دلوقتي انا هانم البيت ومن هنا ورايح اسمي سما هاااانم فاهمه يا عزيزه
عزيزه بغيظ: شكلك نسيتي اصلك يسما
سما بصوت عالي: قولتلك سما هانم..ويلا روحي علي شغلك مش نقصه وجع دماغ علي الصبح اوف
عزيزه يتكلم نفسها: شكلك ناويه تودعي بدري الدنيا وانتي الي جنيتي علي نفسك
سما: انتي لسه واقفه يلا علي شغلك
عزيزه بتنظرلها بحقد وعصبيه وبتمشي
سما بإبتسامة: انتي لسه شفتي حاجه لو مجننتكيش بجد ميبقاش اسمي سما
وائل: يزن بيه.. يزن بيه
يزن: خير يوائل
وائل: كنت عايز اقولك حاجه ضروريه يابيه
يزن: ضروري اوي؟ ورايا كام حاله مستعجله لو مش ضروري خليها وقت تاني
وائل: لا ضروري اوي مسألة حياه او مو*ت
يزن بدن فهم: حياه او مو*ت خير في اي ياوائل
وائل:
يزن بصدمه: يعني سما كانت بتقول الحقيقه؟