رواية وقعت في حب خادمتى
الفصل الواحد والعشرون والاخير الجزء الاول
بقلم فرح القصاص
يزن؛ افتحي وشوفي
سما بتفتح الروقه بصدمه ودموع: يزن ايي دهه؟؟
يزن: اي ف اي
سما بإبتسامة مزدوج بدموع: ده بجد انت قدمتلي في الجامعه
يزن بإبتسامة: ايوا لازم تحققي حلمك وتكملي تعليمك وبعدين انت مرات الدكتور يزن الصفوان اشهر دكتور مبتبقاش مكمله تعلمها؟
سما بتلقائيه بتحضنه
يزن بيبادلها الحضن
حامد: احمممم انتو م ف الاوضه
سما بإحراج بتبعد عن يزن
انس: يزن اقدملك في كليه اي؟
سما: كليه الشرطه
ياسين: اوعيي خافو منها بقا
يزن؛ انتو خافو لكن انا مبخفش
سما بضيق عنيها وتنظرله: اممم مبتخفش
يزن: احمم انا بقول اطلع ارتاح شويه من الشغل
انس بضحك: واضح انك مبتخفش
ياسين: انتو لي محدش قالي ان لميس جت؟
سما: انت كنت شايف المشاكل قد اي نسينا بس انا قولتلك يعني
ياسين: بعد اي مهي خلاص قربت تسافر عشان تدراستها
سما: انا هسافر معاها
الكل بيبصلها
سما: في اي اصل احنا خدنا علي بعض اويي وانا حبيتها اوي فا انا قولت هسافر معاها
يزن: اه ان شاءلله
سما: عشان خاطري
يزن: وجامعتك؟
سما: خلاص خليها تكمل دراستها هنا عادي
ياسين: ايوا يايزن خليها تقعد هنا وتكمل دراستها هنا
وبيلاقي حد بيشدو من الچاكيت البدله
لميس بطفوله: يلا يابابي قول اوكي
يزن بيشيلها: انتي نزلتي من اوضتك امتي
لميس: من شويه
يزن: يعني عايزه تفضلي قعده معانا هنا
لميس: يس عايزه اقعد مع مامي سما
سما: هي قالت مامي؟؟ انا سمعت صح مش كدا
لميس: اصل بابي جالي امبارح وقالي ان انتي بتكوني مامي وانا فرحت اويييييي
سما بإبتسامة عريضه وتنظرل لي يزن زي مكانت بتبصله زمان بحب وشغف
لميس بنظرات طفوليه: ها يابابي
يزن: امممم.. اوكي
لميس بفرحه: ياااااييي ثنكيو بابي وبتبو*سه من خده وبتنزل تروح لي سما
لميس: هقعد معاكي يمامي
سما: ايوا يعيون مامي
لميس بتشدها من الفستان: مامي مامي
سما: نعم
لميس؛ انا عايزه بيتزا
سما: هعملك احلي واجمل بيتزا لعيونك
يزن بيدخل الاوضه
سما؛ انت قولت للميس ان انا مامتها لي
يزن: رجعنا للاسأله دي تاني
سما: انا بتكلم بجد لي قولتلها كدا
يزن: طيب هي فين دلوقتي
سما: كلت ولعبنا شويه ونامت
يزن: دي حبيتك اوي
سما: وانا كمان حبتها اويي.. بس مجاوبتنيش برضو
يزن: انتي مين؟
سما: مراتك
يزن: وهي بتقولي؟
سما: بابا
يزن: يبقا انتي مين
سما: مامتها
يزن: بس اهو انتي جوابتي بنفسك
وبيقلع الچاكيت كلعاده بيقع منه علبه صغيره
سما لحظتها وجبتها
سما: دي وقعت منك
يزن: يييي المفاجأه باظت
سما بستغراب: مفاجأة اي؟
يزن: افتحي وشوفيها
سما: تاني؟؟
يزن: خلاص براحتك
سما بفضول بتفتحها بتلاقي فيها خاتم الماس
سما بتفاجأ وبتضع ايدها علي فمها بفرحه
يزن: سما انا بحبك
سما بصدمه: اي
يزن: اي
سما: انت قولت اي دلوقتي
يزن: بحبك
سما بعياط: انا مش مصدقه انت يتتكلم بجد
يزن؛ والله بحبك
سما بفرحه: انا.. انا بجد حاسه اني في حلم
يزن بيشدها لعندو وبيضمها بقوه
سما بعياط: وانا كمان بحبك يايزن بحبك فوق منتا متخيل
يزن بضحك: بس مش اكتر مني
سما: لا اكتر
يزن بيقرب منها وبيق*بلها بعمق وشغف
يزن بنفاس متقطعه: اوعدك اني عمري ما هزعلك او افكر اضايقك تاني يسما
وبيشيلها
سما: يزن انت بتعمل اي
يزن بضحك: هتعرفي هعمل
بعد شهر
لميس بتدخل الاوضه
لميس: مامي.. مامي بصي رسمت اي
بتلاقي سما قعده وبتعيط
لميس: مالك يمامي حد زعلك
سما بتاخدها وتشيلها علي رجليها: لا محدش زعلني يروحي
لميس وبتمسح دموعها بإديها الصغيرين: طيب بتعيطي لي
سما: دي دموع الفرحه
لميس بعدم فهم وتبصلها بستغراب
سما بتمسك ايدها وبتضعها علي بطنها
سما؛ عارفه في اي هنا
لميس؛ لأ في اي
سما: في نونه صغير
لميس بفرحه: في نونه هنا
سما: ايوا هجبلك نونه تلعبي معاها
لميس بتنزل من علي رجلها وبتفضل تتنطط من الفرحه بطفوليه
لميس: مامي هتجبلي نونه العب معاها انا هروح اقول لبابي وبتجري علي بره
سما: لميس استني وبتضحك علي طفوليتها وبتضع ايدها علي بطنها
لميس كانت نزله بتجري علي السلم
لميس: بابييييي بابيييييي
يزن: في اي ياليلو
لميس وبتاخد نفسها: مامي.. مامي
حامد: مالها سما
يزن بقلق: سما حصلها حاجه
لميس بتشاورله بصوبعها بمعني لا.
ياسين: طيب في اي ياليلو
لميس: مامي في بطنها نونه
يزن بندهاش: اي مين الي قالك
لميس: مامي هي الي قالتلي
ياسين: يعني انا بقا عمو
انس: وانا كمان
انس: مبرروكك يايزن
ياسين:: الف مبروك يايزن
حامد بفرحه: يعني انا هبقا جدو
لميس بطفوله: مهو انت جدو اصلا
الكل بيضحك عليها
ويزن بيقوم يطلع علي الاوضه جري
يزن: سمااا
سما بتنظرله وهي مبتسمه
يزن: الي سمعته ده صح انتي حامل
سما: ايوا انا حامل
يزن: يعني هنجيب اخ او اخت لي ليلو
سما: ايوا
يزن بيحضنها ويشيلها يلف بيها
يزن: انا مش مصدق نفسي
سما بضحك؛ يزن انا دوخت
يزن: انا مش قصدي بس مش عارف اتحكم في فرحتي
سما: ولا انا واخير هنبقا عيله بجد
يزن: هنبقا احلي عيله ان شاءلله وهعمل الي هقدر عليه عشان نكون عيله مثاليه
سما بتحضنه
وبتدخل لميس
لميس: يلااا نتصور سيلفي
يزن: يلا ويزن بيشيلها ولميس بتضع ايدها علي بطن سما وبيتصور وبيتضحكو.
تمت بحمد الله