رواية بيان العشق
الفصل التاسع عشر
بقلم سلمى إبراهيم
كان بيتكلم هو بتعب وفجأه سكت وكل تعبه دا راح في ثانيه اول ما لمستو..ايوه بيان بتحضني..بيان دلوقتي في حضني بيان حبيبتي سامحتني وفي حضني....
بيان كانت بتشب عشان تطولو لكنها كانت حضناه بحب شديد ومتعلقه في رقبته بعشق واشتياق لكل تفصيله ليه...
بيان همست جنب ودنو..بحبك يا عمرو....
عمرو مجرد ما سمع الكلمه حس ان في جبل اتشال من علي قلبو حس براحه غريبه...رفع ايده بسرعه بادلها الحضن وطبق ايده عليها اوي..اتوجعت هي بس حاسه بحبو ليها وانها وحشاه...عمرو دفن راسو في رقبتها وبقي بيعيط ...حرفيا كان بيعيط..طاقتو كانت خلصت عشان يوصل لهدف واحد وهو انو حبيبتو تسامحو...كانت حاسه بيان بدموعو وهو في حضنها..ضغطت ايديها عليه اكتر وقرب راسها من رقبتو ودفنت وشها في رقبتو وفضلت تب"سو بحب شديد بتوضحلو اد اي هو واحشاها...فضلو كدا دقايق كتير ..بعدها بعدو عن بعض حاجه بسيطه كانت دموع عمرو نازله ..مدت ايديها بيان مسحتها بحب وحنيه....
بيان بابتسامه جميله وحب..وحشتني اوي يا عمرو....
عمرو لف وشو الناحيه التانيه مش مصدق اصلا انها واقفه ادامو وهي كانت بتضحك ع شكلو...
عمرو..يا بوووووي....هلكتي امي يا شيخه
بيان حطت ايديها ع رقبتو بدلع..عشان بعد كدا تفكر الف مرة لو زعلتني
عمرو حط ايده علي وسطها وشدها عليه..ومين قالك اصلا اني ممكن افكر ازعلك تاني...انا بحبك
بيان بحب..ونا كمان بحبك....نت كل حاجه فيك واحشاني يا عمرو
عمرو..والله العظيم ما مصدق..انا كنت هموت بس وأقرب منك اشم نفسك..دلوقتي نتي بين ايديا وبتقوليلي بحبك و...
مكملش الكلمه وبيان با"ست شفايفو بحب شديد واشتياق شديد ليه ..هو طبعا استجاب لها بسرعه حرفيا وحشتو اكتر من اي حاجه..رفعها كدا وشالها وبقا حاضنها اوي مش قادر يسيبها ولا يبعد عنها..حس ان نفسها بيقل بعد عنها حاجه بسيطه تاخد نفسها..اتنفست هي..
عمرو..معلش بس نتي واحشاني اوي
بيان ..نت كمان واحشني يا عمرو...اوعي تبعد عني تاني وتزعلني...نا بجد مش عارفه قدرت ازاي ابعد عنك كل دا
عمرو..نا اللي معرفش ازاي زعلتك كدا..نا مش طالب منك غير انك تسامحيني وبس ..نا شوفت اوحش فترة فحياتي ونتي بعيده عني يا حبيبتي..انا عمري فحياتي ما وصلت لمرحلة الحزن والغضب اللي انا كنت فيها دي...بس نتي عرفتي تصحي فيا إحساس غريب عني وهو الحب بادمان..نا حرفيا بقيت مدمن ليكي...مش بحبك بس ....
بيان كانت مبتسمه بفرحه شديده وهو بيتكلم عليها كدا..بيحبني زي ما بحبو ..
بيان قربتو منها اكتر وبا"ست خدو بحب...بعدها شالها عمرو ودخلو الاوضه و...... أصبحت مراتو أدام ربنا......
بيفتح عينه معتز لقا نفسه في اوضه غريبه...استوعب انها مستشفى ولقا متركب في إيده محاليل كدا ..اتعدل كدا وحط المخده ورا ضهره..بيبص لقا واحده داخله الاوضه..انا فاكرها ايوه...دي رغد اخت عمرو..بس هو اي حصل
رغد شدت كرسي وقعدت جنبو..حمدالله على سلامتك
معتز..هو اي حصل
رغد..حضرتك مريض ضغط...ازاي تشرب كل القهوة دي نا مش فاهمه
معتز..والله دي طبيعة شغلنا لازم قهوه كتير عشان نقدر نركز
رغد ..نت بتجادل لي..متقول مش هشرب قهوة تاني واخر"س
معتز باستغراب شديد..اخر"س
رغد..اه اخر"س..نت بتعاند في المرض كمان...اسمع الكلام واسكت
معتز بقا مستغرب اول مرة حد اصلا يكلمو كدا..نتي بتتكلمي كدا لي
رغد..عاوزني اكلمك ازاي يعني مش فاهمه
معتز..دنتي اخت عمرو صحيح..كلكو عيله ناشفه كدا
رغد..متحترم نفسك يبني....
معتز..هتعملي اي يعني لو محترمتش نفسي...
رغد ..متنساش ان ليك حقنه دلوقتي ونا داخله اصلا عشان اديهالك
معتز..حقنه!!..حقنه فين
رغد طلعتها من جيبها..اهيه
معتز..لا مش قصدي..قصدي في دراعي ولاااااا
رغد ضحكت كدا...
معتز بسرعه.. نتي بتضحكي علي اي..لا..اوعي تكون فال.......
رغد بضحكه أكتر..لا متقلقش في دراعك
معتز..اه بحسب..طب يلا
رغد..نا بقا هوريك..عشان تحترم نفسك ونت بتكلمني
معتز..يبنتي نا مبخفش اصلا اعملي اللي نتي عاوزاه
رغد فتحت الحقنه واديتهالو في دراعو حاولت تخليها توجعو
معتز بيمثل الوجع..اااه....لااا بتوجع اوي
رغد اتغللت منو..نت بتتريق.....
كان بيضحك هو عليها ومردش
رغد بغلل..ماشي نا هوريك....وسابتو وخرجت....
معتز بضحكه..العيله كلها غلاويه......
عدي اليوم وكان عمرو علي السرير وفي حضنه بيان وهو عمال يبصلها وهي نايمه كدا وبيمشي ايده علي شعرها ..وكل شويه يقرب شعرها منو يشمو بادمان......
بيان صحيت من حركتو...ابتسمت اول ما فتحت عنيها...
بيان بنوم ..حبيبي صباح الخير....
عمرو بابتسامه وحب..صباح القمر....
بيان..اي مصحيك بدري كدا.....
عمرو..وهو نا بردو هيجيلي نوم ونتي جنبي وفحضني كدا....
بيان ابتسمت اوي بحب..طب اقول اي دلوقتي..مش عارفه ارد عليك
عمرو بغمزه..مش لازم تردي بالكلام..ممكن بالأفعال بتبقي احلي
بيان ضحكت بخفه..والله قليل الادب
عمرو بضحكه..منا عارف...يلا بقا....
قربت بيان با"ستو من خده بسرعه ولسه هتبعد قربها منو اوي وبا"س شفايفها بحب شديد كأنو اول مره يقربلها....وشدها عليه اوي....وبعد عنها مسافه صغيره بيشم نفسها....
بيان كانت بتحرك ايديها في شعرو اللي هي بتعشقه وسانده راسها عي راسو وبتشم نفسو بادمان زيو ..حرفيا وصلو لمرحلة إدمان بعض
عمرو بحنية وهدوء..تعبتيني اوي يا بيان ..خلصتي طاقتي عشان اقدر أقرب منك تاني.....
بيان كانت مستمتعه بقربه وريحتو اللي هي بتعشقها..هو نت فاكر ان دا كان بالساهل عليا...كل كلمه كنت بقولهالك كانت من ورا قلبي ياحبيبي..انا لساني كان بيقول كلام وعقلي وقلبي هيموتو ويحضنوك....فاكر لما انا كنت جبت المأذون وقولتلك طلقني وكدا...والله العظيم نا كنت هموت حرفيا واخدك كدا وادخل بيك الاوضه واخليك فحضني علطول..كنت حاسه اني محتجاك ونت محتاجني اوي.....
عمرو..نا كنت محتاجك اوي با بيان..اليوم دا كان أصعب يوم عليا بجد
بيان..نت طبعا سيبت الزفته صح
عمرو..ونبي شوفيلنا سيرة تانيه..طبعا سيبتها.....والله العظيم نا بحبك نتي وبس وعمري ما افكر في حد غيرك بس مجرد تفكير.....
بيان قربت با"ست خدو..هي حاسه انها مش عارفه تشبع منو وهو كمان حاسس نفس الاحساس.........
كان عبدالرحمن بيرتب شنطو عشان مسافر....
مصطفي..بس انا عاوز اعرف هو عمرو هو اللي عمل فيك كل دا
عبدالرحمن..متجيبليش سيرتو يا عمي ونبي
مصطفي بضحكه..دا شكلو روقك
عبدالرحمن كان متغاظ جدا وعاوز ياخد بتارو..عمي نا مش طايق نفسي..نا اصلا مش عارف نت ازاي مخلي الطور دا يتجوز بنتك....
مصطفي..راجل واتمسك بيها لآخر لحظه..مش زيك..عالعموم نا همشي ونت لما توصل دبي ابقا كلمني ......وسابو ومشي
كان بيرتب شنطو ولقا باب البيت بيخبط....
عبدالرحمن..نتي مين.....
حبيبه..نا واحده محتاجه مساعدتك..زي ما متأكده انك محتاج مساعدتي
بصلها بعدم فهم و......
كان عمرو فالشارع الساعة 12 بالليل تقريبا....بيكلم بيان فالفون
عمرو ..خلاص يستي جاي اهو
بيان..جبت كل حاجه صح
عمرو..بيان مش كفايه انك مخرجاني بالليل كدا عشان نفسك في سبيرو سباتش..قعدت ادور عليها ساعتين اصلا
بيان بضحكه..نا براحتي اصلا...اوعا بس تكون جبت حاجه تبع المقاطعه
عمرو..لا يستي هو نا اتجننت...مفيش جنية تاني هيتصرف عالاوسا"خ دول
بيان..جدع يا حبيبي..يلا تعالي بقا وحشتني
عمرو بابتسامه..خلاص جاي اهو...بس بشرط
بيان..هااا
عمرو..اول ما ادخل تحضنيني كدا وبو"سه حلوه كدا وطويله شويه
بيان بضحكه..طول عمرك قليل الأدب
عمرو..هاا..اجي ولا اروح اشوفها عند حد تاني
بيان..طب ابقا فكر بس ونا اقت"لك كدا...تعالي بس وهدلعك
عمرو..هجيلك جري..باي يروحي
بيان..باي يا حبيبي.......
كان عمرو ماشي فالشارع فجأه طلع عليه راجلين كدا...
_رايح فين ياض
عمرو بصله كدا ..ونت مال امك يا***
_لاا...نت شكلك روش وعاوز تضر"ب
عمر بضحكه سخريه..ونتي بقا يا حلوة اللي هتضربيني
ضربو واحد منهم في وشو...عمرو بصلو كدا واتحول لشعلة غضب نزل فيهم هما الاتنين ضر"ب مبقوش قادرين عليه ووقعو فالارض
عمرو بصلهم كدا..تاني مرة ابقو اعرفو كويس بتتخانقو مع مين..سامعاني يا حلوة.....ومشي ادامهم...واحد منهم قام من عالارض ومسك خشبه وضر"بو علي دماغو...عمرو فقد الوعي ووقع فالارض..وسابوه وجريو...
راسو بقت تنزف والشارع كان فاضي و.......
يتبع......