قصة ازمه التلاتينات البارت الحادي عشر 11 بقلم/منه محمد


 قصة ازمه التلاتينات

 البارت الحادي عشر 11 

بقلم/منه محمد


وصلوا السينما و ظلوا ينظرون إلي عروض الافلام

علي :  تحبي تتفرجي علي ايه؟ 

ساره :  اي حاجه،  اقولك نقي انت فيلم علي ذوقك مش متابعه اخر التطورات 

علي :  خلاص ماشي انا هختار الفليم ده ايه رأيك

ساره :  حلو 

كان يشاهد الفيلم باندماج فقد كان فيلم رومانسي لاحظ الاشخاص حواله اغلبهم ثنائيات و يمسكون بأيدي بعضهم 

نظر لها كانت تشاهد الفليم و هي مشغوله بأكل الفشار كان ينظر لها بإعجاب و تجاهل الفليم تماماً،  نظرت له فجاءه ف عاد بنظره بسرعه إلي شاشه العرض و هو يحك عنقه و يتظاهر بأنه يشاهد الفيلم 

نظرت له و هي تبتسم ثم عادت لمشاهده الفليم مره اخري 

خرجوا بعد ان انتهى الفليم 

علي : ايه رأيك ف الفليم 

ساره : حلو بس انا مليش ف الرومانسي اوي 

علي بتعجب :  اصلا !!  طيب تحبي نروح فين تاني 

ساره :  انا جعانه 

علي :  نعم ده انت واكله علبه فشار الحجم الكبير كلها لوحدك

ساره : ده سناكس يا علي

علي و هو يضرب كف علي كف : لا حول و لا قوه إلا بالله

ساره :  اسمع في مطعم قريب من هنا انا لمحته ايه رأيك نروحله ارجوك ارجوك ارجوك

علي :  ماشي منا جايب بنت اختي افسحه

ذهبوا إلي ذلك المطعم و طلبوا الطعام، و كانت "ساره"  تأكل بشراهة

كأنها لم تراه طعام من قبل في حياتها، ظل مستعجباً منها خصوصاً انها هيئتها لا تتماشى مع طريقه اكلها لانها متوسطه الوزن 

علي :  في ايه يا بنتي مالك بتأكلي كده ليه !؟

ساره بنهم : جعانه اوي 

علي : يا شيخه حرام عليكي ده انت قربتي تأكليني انا شخصياً انا عايز اعرف الاكل ده بيروح فين؟ 

توقفت عن الاكل و اخرجت هاتفها لتريه صوره قديمه لها : انت شايف الصوره دي

كانت في الصوره تبدو بدينه بالطريقه تعجلك لا تصدق انها نفس الشخص 

علي :  دي صورتك !! 

ساره :  اه زمان كنت تخينه تيخنه اوي و كانت الناس بتتريق عليا يا تخينه يا دبدوبه الا اخره و عشان كده انااااا عشان كده اناا

علي : عشان كده معندكيش اصحاب

ساره :  بالظبط و عشان كمان اي واحده بتتخطب كانت بتبعد عني عشان مركزها كامخطوبه ميسمحلهاش انها تمشي مع واحده مش مخطوبه او انها خايفه احسدها 

علي :  و انت عملتي ريجم عشان تريقه الناس عليكي

ساره :  ف الاول عشان كان دايما يقولولي مش هتتجوزي لو فضلتي كده و تريقه بقي و كلام كتير  بس بعدين عملت كده عشان نفسي لاني لما بدأت اخس قالولي ليه كده كان شكلك احلي ف الاول، انا عملت ريجيم قاسي اوي عشان اوصل لكده و حرمت نفسي من حاجات كتير بس انا لسه بحب الاكل اوي 

علي بندم :  انا اسف 

ساره :  لا علي ايه دي صفحه و انطويت خلاص،  ممكن تسيبني اكمل اكل بقي

علي : بردو

ساره و قد شرعت ف الاكل مجدداً :  اه

بعد ان اوصلها إلي منزلها قرر الذهاب لصديقه "خالد" 

كان يطرق الباب طرقات متتالية 

خالد :  ايوه ايوه جاي و عندما فتح و عرف انه "علي"  :  ايه يا بني ده هو انا مواريش غيرك و لا ايه 

علي :  طب مش هتدخلي و لا ايه؟ 

خالد :  ادخل ادخل ما انت خلاص استغليت ان اهلي مسافرين عشان تبقي مقيم عندي

علي :  ما انت عارف مبحبش اجيلك و اهلك موجودين عشان مضايقهمش

خالد :   ليه يا عم دول حتي بيحبوك

علي :  و انا و الله بحبهم بس بحس نفسي تقيل عليهم 

خالد :  عيب يا عم ده بيتك و اكمل بمزاح :  بس مش لدرجه تيجي الساعه واحده بالليل

علي :  انا اسف بس في موضوع محتاج تساعدني ف ايه اوي 

خالد و هو يضع صينيه الاكواب :  ايه هو؟ 

علي :  انا قررت اتعرف لساره اني بحبها 

          لقراءة البارت الثاني عشر من هنا 

تعليقات