رواية مغتصبى اللعين الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم/مروة على

رواية مغتصبى اللعين
الفصل الواحد والعشرون 21
بقلم/مروة على

قدر بصت في عنيه
طلقني
زين انصدم :انتي بتقوولي ايه
قدر :بقوولك طلقني انا مش قاادر اتاقلم واعيش معااك انا تعبت
زين :خلينا ندي لنفسنا فررصه ومسك ايديها انا غلطت في حقك كتيير لكن واللهي انا حااسس اني بحبك
قدر ضحكت بمسخره :الحب يا زين ما مبيتحسش الحب بكووون انك مش شايف غير الي قدامك وبتكون شايفه بكل نسوان العالم ومش شايف غيرها قدامك انت كل يوم مع وحده شكل الي بحب ما بيخنش
زين بص في عنيها ومسكها من وسطها
لكن انا ما ملمستس حد من يووم ما عرفتك ودخلتي حياتي يمكن بسهر وبشرب وبقعد معااهم لكن ملمستش غيرك وقرب عليها يبووسها بعدت عنه
زين :انتي عااايزه ايه دلووقت
عايزاك تطلقني وكل واحد يشووف حياته
زين ببرود وهترووحي فين بعد الطلاق اهلك واتبروا منك
قدر افتكرت اهلها ودمعت
انا هدبر نفسي سبني اشووف حياااتي
زين مسك سيجااارته ونفخ
هطلقك لكن بشرط
قدر :ايه هو
زين :اديني فررصه شهر واحد ولو ما حبيتنيش فيه او ما اتغيرتش سيبيني
قدر :هتتغيير ازااي يعني
زين :هكون زي منتي عايزه
قدر بتركيز :وانت عارف انا عايزه ايه
زين :انتي هتقووليلي وانا هحاول اتغير
قدر بعيون متحجره : ولو مفيش تغييير هطلقني بعد شهر ودا وعد منك
زين :اوك
قدر :مسحت دموعها انا عايزا وتقرب من ربنا بس
زين بصدمه :بس هو دا
قدر بصت في عنيه
لانك اذا قربت من ربنا هتسيب المشروب والنسووان وتتقي ربنا فيا
زين حاول يهرب من عنيها
انشاء الله
قدر راحت تكمل دراستها
زين حط ايده على كتفها
قدر لفت عليه
لكن عايزك تساعديني اتغير وتحااولي تقربي مني مش يمكن تحبيني
انشاء الله

عند قاااادر
فاق الصبح رسل كانت مش جنبه عرف انها ناامت برا راح الصااله شافها نايمه زي الملاك على الكنبه
فضل قادر يتأمل فيها وبنفسه
سااامحيني يا رسل لكن قدر قلبها كان بيوجعها وقلبي دايما تعباان ناري بردت دلووقت شويه وانتي هخليكي تسااامحيني
قاادر شال رسل وفاااقت
فضلت سااكته وحطت راسه على صدره
قادر دخلها اوضة النووم وحطها برفق على التخت بسكات وكان هيروح مسكت فيه
خليك جنبي وبدمووع انا خايفه
قادر نام جنبها وحضنها
رسل نامت على صدره
قاادر كان سرحان
سامحيني يا رسل
رسل ما ردتش وتمسكت فيه وراحت في النووم
عند ملك
ام ملك خبطت على اوضتها
ازييييك يا حبيبتي
تماام يا مااما
بتعملي ايه
بدرس عندي امتحان لدكتوور صعب اوووي ادعيلي يا حبيبتي
ربنا يوفقك يا بنتي
ملك انتي جالك عريس لقطه وابووكي موافق
ملك قااامت بعصبيه :نعم مين الي جالها عريس ومين الي قالكم اني عايز اتجوز دلوقت
ام ملك :يا بنتي انتي بيجيلك كتير وبترفضي ابووكي خااايف
ملك عرفت مامتها عايزه تقوول ايه وبدموع :انتو شاااكين فيا يا ماما
ام ملك :معلش يا بنتي لكن ابووكي خايف عليكي وعاايز يسترك احنا مش دايمين ليكي
ملك بدمووع :متقوليش كده يا مااما ربنا يطول بعمركم وياخد من عمري ويديكم
ام ملك :طيب يا بنتي امسحي دمووعك دي وتعالي باباكي عايز يتكلم معااكي لكن حااولي تهدي لانك عارفه باباكي عصبي
خرجت ملك لابوها في الصابه
ملك ::في ايه يا بابا ماما قالتلي انك عايزني
ابو ملك :يا بنتي انتي جالك عريس كوويس وانا اديته موافقه مبدئيه وبكره هيجي هو وعيلته على شان تشووفيه
ملك حاولت تهدا :لكن انا مش عايز اتجوز دلوقتي يا بابا
ابو ملك اتجااهل كلامها :هو مهندس وعنده شركاات ووضعه كويس اووي وعمره ٣١سنه يعني سنه مناسب
ملك :باابا انا مش موافقه
ابو ملك بعصبيه :وانا المرادي مخدتش رايك انا ببلغك بس
ملك جريت على اوضتها تبكي
مش كده يا ابو ملك
ابو ملك :لو معملتش كده عمرها ما هتتجووز ولا هتشوف مصلحتها فين
في اليوم التالي
عند زين كان مقرر انه يتغير
صحي الصبح واتوضى وصلى
فااقت قدر واتصدمت لمى شاافت زين لكن حاولت متبينش وراحت اتوضت لمى خرجت كان خلص
قدر :صباح الخير
زين بابتساامه عذبه صباااح الورد والفل والياااسمين على عيووونك يا عسل
قدر خجلت
امووت بالفراوله لمى تطلع على خدودك
قدر راحت صلت الفجر
بعد ما خلصت
راحت كانت هتدرس
زين :ارتااحي انتي لسى تعباانه
قدر كانت مستغربه انو معقوول اتغير بالسرعه ديه ودعت بنفسها ربنا يهديه
قدر :عندي امتحان النهارده ولازم اروح عليه
زين :عارف امتحان مادتي صح
قدر :ايووه
زين :متيجي اراجعلك الماده وغمزها
قدر عرفتله وخجلت
زين رفع ايديه :خلاص خلاص خلاص انا اسف خدودك احمروا
وقرب عليها لو عووزتي حااجه انا موجود
اوك شكرا ليك
قدر خلصت ولبست ونزلت هتروح الجاامعه
كان زين بانتظارها تحت
اول ما نزلت
شافتها رحاب :حمدلله على سلامتك يا حبيبتي
الله يسلمك يا طنط
رحاب :قدر الله وما شاء فعل
الحمدلله يا طنط
زين جه لقدر وطنش امه :يالله يا قدر اتأخرنا
رحاب مسكت ايده :استنى يا بني افطروا الاول مراتك عايزه غذا دلووقت
زين :شكرا
ومسك ايد قدر وشدها يالله
ركبوا بالعربيه
ساق زين
قدر :زين
زين :اتكلمي يا قدر عايزه ايه
قدر :_متزعلش لكن لازم تتكلم وتتعامل مع مامتك اكتر من كده مهما حصل دي امك وواجبها عليك
زين حاول يهدي نفسه :لسى عايز اخد عليها انا معذور بكل حاجه بعملها انتي لسى مشفتيش الي انا شفته
قدر :مهما كان لازم تتكلم معاها كويس
زين اتعصب :متحشريش نفسك بحاجه متخصكيش فااهمه
قدر بدمووع :_فااهمه
زين سااق العربيه بعصبيه ووصل البيت ضرب برييك
نزلت قدر من العربيه وجت تمشي
استني وبعصبيه في ايه مالك قلبتي بوزك كده ليه
قدر :ماليش عايزه ادخل الجامعه ممكن
زين مسك ايدها وشدها منها وراح معاها المحاظره
قدر :زين ارجوك الطلاب
زين طنشها ودخل وهو شابك ايده في ايدها المحاظره
الطلاب كانوا بيتهامسوا ازااي لان معروف عن قدر الالتزام
زين :السلام عليكم
وعليكم السلام يا دكتور
زين حط ايده على كتف قدر انتو كنتو عايزين تعرفوا مين مراتي
قدر هي مراتي
الطلاب :ايه مش معقول مقولتش ليه يا دكتور دي معانا
زين :ايووه لكن احنا محبناش نعلن غير دلووقت
طالب تاني :دكتوور انتو اتجوزتوا ازااي
زين :محدش لو دعووه
طالبه حبت تحرج قدر :دكتور انت صح في مره قولت انك مبتحبش مراتك
زين انصدم من سؤالها وقدر دمعت
زين بمسخره :وانتي فااكره كلامي كده ليه عموما انا كنت برد العين عن نفسي ومسك قدر من كتفها دي اجمل واحلى حاجه حصلت ليا في حياتي
الطلاب كان منهم الحاسد ومنهم المبسووط لهم وخصوصا ملك
زين :خلاص يالله هوزع الورق
احد الطلاب :لكن يا دكتور متزاوغش مع مراتك
زين :ههههههههههه متخافوش مراتي بتعرف ربنا كويس
زين وزع الورق
خلصوا الطلاب ووزعوا الورق
طلعت قدر وفضلت تستنى ملك
خرجت ملك وكانت سرحانه
قدر هااااي سرحانه في ايه يا عسل
ملك حضنتها وحشتيني يا قدر
وانتي كمان يا ملك
قدر :فيكي ايه مالك
ملك :بابا جايبلي عريس وعايزني لتجوز ومعطييه الموافقه
قدر :اي ده معقوول
ملك :ايوووه ومش عارفه هعمل ايه
قدر :طيب يا ملك شوفيه مش يمكن يكون كويس وابن حلال
ملك بشرووود مش عارفه هشووف
في المساء
بيت اهل ملك كانوا قايمين قااعدين
وصل العريس واهله
كان ابوها قاعد معاااهم وغمز امها عشان ملك تجيب القهوه
دخلت امها :يالله يا ملك تعالي العريس واهله جم
ملك بدموع :ماما انا مش عايزه اتجوز دلووقت
يالله يا بنتي لا ابوكي يسود عيشتي
دخلت ملك وكانت خجلانه جدا
واول ما دخلت اتصدمت 








تعليقات