قصةتزوجت جميلةولكن معاقة البارت الخامس عشر 15 بقلم دنيا فادي

قصةتزوجت جميلةولكن معاقة

البارت الخامس عشر 15

بقلم دنيا فادي

منال : استاذ ادم في ظابط عايز حضرتك برا

ادم : ظابط؟؟

زياد بهزار : يخربيتك انت عملت اي

وبيقاطعها دخول الظابط

هشام بتلقائيه : متهم بالنصب والاحتيال

ادم بصدمه : نصبب واحتيااال

زياد : نصب واحتيال اي اكيد في سوء تفاهم

 زينه بتوتر : هو احنا لازم نروح دلوقتي؟؟

بهاء وهو بيلبس النضاره : ايوا يبنتي ،، كلمت دكتور اعرفو كويس وخدت معاد 

زينه : بس انا لسه خايفه يا جدو 

بهاء : متخافيش يا زينه وخليكي قويه يا حبيبتي ياله اجهزي وانا هروح اقول لحماتك 

زينه : لا لا متقولهاش 

بهاء : لي 

زينه : مش عايزه حد يعرف ان انا هتعالج حتى بابا وماما 

بهاء بزعل : لي يا بنتي دول هيفرحو جدا.

زينه : معلش يا جدو متعرفش حد 

بهاء : حاضر ،، بس حماتك هقولها اي دلوقتي

زينه : قولها انك هتخرجني شويه

بهاء : حاضر الي تشوفيه 

زينه بإبتسامه : شكرا يا جدو

بهاء : بس يهبله انتي متعرفيش انتو عندي اي انتو التلاته انتو غالين عليا

ويبتسم

بهاء : ده اعز الولد ولد الولد         

سام : ااه كتفي 

زياد : اسف 

سام بتفكير : هو انت. 

زياد : ممم ازيك.

سام : بقولك اي بما اني شوفتك هو ادم في انهي مكتب عشان مدورش عليه كتير 

زياد : ادم اتقبض عليه وانا رايحلو 

سام بصدمه : ايييي اتقبض عليه لي هو عملل اييي 

زياد : هو كمان مش عارف هو عمل اييي بس هو اكيد في سوء تفاهم ولا حاجه 

سام : طيب استنيَ خدني معاك عارف مكانو

زياد اه

ادم بجنون : ايييي كل دده حصل؟

 هشام : عايز تفهمني انك متعرفش

ادم : يا فندم انا معرفش حاجه عن البضاعه المخشوشه ولا النصب الي حصل ده  

هشام : اومال هما هيتهموك لي 

ادم : حضرتك انا ادم خليل الدنزاوي و والدي هو صاحب الشركه ومكنش طول الوقت هنا في مصر و الي كان مسؤول عن الشركه طول غيابه هو استاذ مؤمن صاحبو ولما والدي اتوفيَ انا نزلت مصر وحاليا انا المسؤول عنها 

هشام  : باعتنا طلبناه 

ادم : طيب انا اي لازمتي دلوقتي هنا 

هشام : اسف بس مقدرش اسيبك الي واضح قدامي انك متورط معاه  

بعد ساعه

مراد : محتاجين نعمل شويه فحوصات مش كتيره  

زينه بقلق : هو انا هخف و هرجع امشي يا دكتور؟؟

مراد بإبتسامه : ان شاء الله  انتي مش واثقه في ربنا ولا اي 

زينه : لا واثقه انا بس خايفه

مراد : لا متخافيش واطمني وبعدين أن شاء الله هتتحسني ده انتي حتي السبب في اني اشوف الراجل الطيب الي واحشني ده

بهاء بإبتسامه : الله يخليك يا صاحبي

ادم : استاذ مؤمن اي الاتهامات دي؟؟ هو الكلام ده صح

مؤمن بإحراج ويهز راسو بمعنى اه 

ادم بعصبيه ويمسكو من لياقه القميص : يعني ابويا كان مأمنك على الشركه و انت كنت بتنصب على الناس و تضحك عليهم و كل ده بإسمو 

هشام بهدوء : اهديَ يا استاذ ادم وهو غلط هياخد عقابو

سام بخوف : مش هندخلو؟؟

زياد : هو هيخرج دلوقتي وهنفهم اي الي حصل

سام : طيب ما ندخل

زياد : مش هينفع

سام بلهفه : اددددم

ادم بإستغراب : اي الي جابك وعرفتي ازاي ان انا هنا

سام : ما انا روحتلك الشركه زي ما قولتلك ولقيت صاحبك وعرفت منو الي حصل ،، هو في اي قولي

زياد : اي الي حصل يا ادم واستاذ مؤمن كانو عايزينو لي

ادم : انت اي الي خلاك تسيب الشركه هو انا مش قولتلك خليك

زياد : خلاص بقي الي حصل حصل واحكي كانو عايزينك لي 

ادم : مؤمن طلع نصاب

زياد : اي؟؟ قصدك اي فهمني

ادم : هفهمك لما نرجع الشركه

ساره : سيبك بس الواد مز

مروه : لا انتي هبله شوفي انا بقول اي وانتي بتقولي اي

ساره : ما انا بصراحه تعبت من الحوار دده هو مفيش غيرو

مروه : اه مفيش غيرو عشان جاي عليا انا بخساره

ساره : مكبره الموضوع شويتين تلاته؟؟؟

مروه : لا

ساره : ماديه انتي هاه

مروه بضحك : اوي 

ساره بضحك : حيوانه

وبيقاطعهم رنه موبايل مروه

مروه : يووه

ساره : اي مين

مروه : ده حسن واحد شغال مع بابا وكان قرفني في عيتشي لما كنت بشتغل هناك

ساره : طيب وده عايز اي

مروه : سيبك منو تلاقيه عايزني انزل الشغل تاني

ساره : طيب يا بنتي ردي عليه هو هيفضل يقرفنا كده

مروه وترد : الو

حسن : الحقي ابوكي اتقبض عليه من شويه

مروه بصدمه : ايييي

      لقراءة البارت السادس عشر من هنا 

تعليقات