رواية تخطى حدود العشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم/يارا عبد العزيز


رواية تخطى حدود العشق
الفصل الثامن عشر 18
بقلم/يارا عبد العزيز


بصتله بصدمة شديدة حسيت انها بتحلم من شدة صدمتها و انها فعلا مش مصدقة انه رمى عليها يمين الطلاق
شروق بصدمة:- أسر انت بتهزر صح انا عملت ايه لكل دا طيب
أسر بغضب :- مشتي في دور الاهتمام بيا خليتيني اجيلك و اخـ..ون مراتي و جاية تقولي انا معملتش حاجه لولا اني اتجوزتك كانت عمرها ما هتفكر تطلب الطلاق
شروق بدموع و وجع شديد في قلبها حسيت انها مخنوقة جدا من كلامه 
 لدرجة دي بتحبها طب ما كنت خليتك معاها انت اللي جتلي و قولتلي ان جوزاكم على الورق و انا في خلال سنة هتكون مطلقها
أسر بعصبية وصوت عالى:- بقولك ايه مش عايز وجع دماغ و كلام في الفاضي انا مبقتش حتى طايق اشوف وشك ورقة طلاقك هتوصلك في اقرب وقت و عتبة الشركة مش عايزك جتى تقربي منها انتي فاهمة
قال كلامه و هو بيرمـ..يها على السرير بغضب خرج من الشقة و ركب عربيته و طلع بيها
عمر خرج من الحمام لاقى ملك نايمة على السرير أو عاملة نفسها نايمة عرف كدا اما حس ببربشة عينيها و ابتسامتها
ابتسم بحب و راح عندها لاقى اللحاف مشدود من عليها قرب عشان يغطيها ملك بدأت تحس بأنفاسه و بقربه الشديد منها اتوترت بشدة و فتحت عينيها بعدت بخجل 
ملك :- ايه
عمر بحنية :- متخافيش بغطيكي بس
ملك :- هو انت هتنام فين 
عمر :- مش عايزة انام جانبك لو مش عايزة هنام على الكنبة مفيش مشكلة
ملك :- لا عادي نامي على السرير انا عندي ثقة فيك
عمر :- و الله بدليل انك عملتي نفسك نايمة صح 
ملك:- اممممم
عمر :- يمكن تكوني فكرتيني اتغيرت اما سافرت بس انا لسه زي ما انا يا ملك عمر اللي بيخاف عليكي حتى من نفسه
ملك :- شكراً
عمر :- يلا نامي
طفى مور الاباجورة و نام جانبها و هو سايب مسافة ما بينهم عشان ميخوفهاش برغم من انه كان نفسه يحضـ..نها بقوة و يطلعلها كل مشاعره بس فضل انه ميعملش كدا الا اما تاخد عليه الاول 
فضلت ملك تتقلب كتير على السرير و هي مش عارفه تنام من كتر التفكير
عمر :- خلاص بقى يا ملك عايز انام
قامت و قعدت جانبه و هو لسه فارد جسمه 
ملك :- ابيه 
عمر : هممممم
ملك : هو انت اتجبـ..رت عليا صح عشان بابا
قام اتعدل و قعد قدامها مسك ايديها بحب و اتكلم بحنية و هدوء :- بصي يا ملك انا عارف كويس اوي اللي انتي بتمريه بقى و عارف الأفكار اللي بدور في دماغك و عارف برضوا انك فقدتي الثقة في الكل و خصوصا ثقة في نفسك بسبب الظروف اللي اتحطيت فيها بس انا بقى عايز اقولك شوفي نفسك بعيني هتلاقي نفسك احلى واحدة في البنات اللي حسسوكي بدا انتي عارفهم كويس و عارفة اصلا ان تصرفاتهم مش تصرفات ناس طبيعيين هم اللي مش حلوين يا ملك لكن انتي و الله اجمل و اطيب حد انا عرفته و الله ما تزعلي و فكري في اللي جاي و سيبك من الماضي كانت دروس اتعلمتي منها و كل اللي مريتي بيه دا كان تكفير ذنوب يعني طلعتي مستفادة و هم اللي خسروا و عايز اقولك اني بجوازي بيكي انا كسبت اكبر جايزة ممكن اكسبها في حياتي كلها
لاقيت عيونها بدأت تدمع من كلامه محستش بنفسها غير و هي بتدخل جوا حضنه ، قلبه اتنفض مرة واحدة من حركتها و شدد من مسكته عليها و هو حابس كمية مشاعر جواه رهيبة و مش عارفه يطلعلها ، حاسة انها محتاجه تاخد على الاول ، طلعت من حضنه بخجل شديد من نفسها
عمر :- هتنامي 
ملك:- مش عايزة
عمر :- تيجي ننزل تحت نعمل اكل و ناكل انا و انتي ايه رايك
ملك :- مش بعرف اعمل اكل 
عمر :- هعمله انا
ملك :- ماشي 
نزلوا مع بعض المطبخ ، عمر شد لملك كرسي السفرة قعدت عليه ، بدأ يعمل في الاكل تحت تظراتها مكنتش قادرة تشيل عينيها من عليه و هو كان ملاحظ دا و كان مبسوط جدا بكدا
بس فجأة ايده وقع عليها شوية زيت سخن
ملك راحت عنده بسرعة و خوف شديد ، مسكت ايده بخوف 
ملك :- ابيه انت كويس
اتجمعت الدموع في عينيها بعد ما شافت مكان الحـ..رق
عمر :- متخافيش و الله انا كويس هحط عليها مرهم و هتبقى تمام باذن الله
ملك مسكت ايده التاني و مشيته وراها لعند الحوض و حطيت ايده تحت المياه و قعدته على كرسي السفرة بسرعة ،راحت تجيب علبة الاسعافات بخوف شديد عليه بدأت تحطله المرهم برفق و نفخت في مكان الحرق
ملك بدموع :- بتوجعك اوي
كان تايه فيها و كان مبسوط جدا بأهتمامها بيه لدرجة انه محسش بوجع و هي بتحط المرهم كان تركيز قلبه و عقله و كل حواسه عليها هي
عمر :- انا كويس و الله متعيطيش
ملك و هي بتلف الشاش :- اتحـ..رقت اوي تيجي نروح المستشفى
عمر :- مفيش داعي انا متعود على كل دا يا ملك بس انتي متعيطيش و الله انا كويس يلا انا هقوم اكمل الاكل 
خلص الاكل و حاطه على السفرة ، خلصوا اكل مع بعض وسط نظرات عمر اللي خليت ملك هتمـ..وت من خجلها ، خلصوا اكل و عملها عصير
شالها بحب كبير
ملك :- انت ايدك وجعاك انا هروح لوحدي
عمر :- انا حابب كدا يا ملك عايز احس بقربك مني ديما
ملك بتلقائية و هي بتحط وشها في رقبته من شدة خجلها
 هو انه ايه يا ابيه
عمر :- بعدين هبقى اقولك المهم انك دلوقتي متبعديش عني ثانية واحدة خليني اشبع منك انا بقالي عشر سنين مستني ارجع عشان اخدك في حضني للابد
وصل الاوضة و حاطها على السرير برفق ، جيه يمشي مسكت ايده 
ملك :- انت رجعت عشاني يعني
عمر و هو بيزيح شعرها ورا ودنها بحب :- عندك شك في دا
هزيت راسها بمعنى لأ
راح نام جانبها و سحبها لحضنه معترضتش لانها كانت حابة دا شبكت ايدها في ايده بخجل استغرب حركتها في الاول بس انبسط من اهتمامها و من حبها لأنها تبقى قريبه منه و ذهبوا في نوم عميق هم الاتنين
في الصباح صحيت شروق على دوخة شديدة و هي حاسة انها عايزة تستفرغ شالت اللحاف من عليها و دخلت على الحمام وقفت على الحوض و هي مش قادرة تتوزان سندت على الحوض و خدت نفس عميق و هي بتحاول تهدا
شروق:- معقول اكون لأ لأ لأ اكيد لأ
بعتت مرات البواب تجبلها اختبار حمل عملت الاختبار ممرش دقايق و ظهر خطين حمر على الاختبار
شروق بصدمة و هي بتحط ايديها على بؤوها:- حامل يا رب اسر طلقني اعمل ايه هو قالي مش عايز اشوف وشك تاني بس دا ابنه و لازم يعرف

لبست هدومها و خرجت من بيتها و راحت الشركة
دخلت المكان لاقيت سكرتاريه تانية قاعدة مكانها بصيت بحزن و اتكلمت
 لدرجة دي بايعني يا أسر
راحت تفتح الباب السكرتاريه وقفتها
 حضرتك رايحة فين
شروق بعصبية:- داخلة لأسر
 طب حضرتك استني و انا هدخل ابلغه
شروق :- انتي لو قولتيله اني برا مش هيرضى يدخلني و اوعي كدا 
 حضرتك مينفعش
بدأت اصواتهم تطلع و خصوصاً شروق اللي صوتها علي جداً لدرجة أن اسر خرج
اسر :- انتي بتعملي ايه هنا هو مش انا قولتلك مش عايز اشوف وشك ايه مبتفهميش
شروق:- عايزاك في موضوع مهم
اسر :- مليش كلام معاكي و يلا اطلعي برا الشركة بدل ما هطلعك انا
شروق :- انا حامل 


تعليقات