قصة صعيدى ولكن عاشق البارت الثالث عشر 13 بقلم نرمين قدرى










قصة صعيدى ولكن عاشق

البارت الثالث عشر 13

بقلم  نرمين قدرى


   انا في دماغي خطة بس عاوزة تستوي شوية انا عاوزة بس رقم الواد الملزج اللي كانت مخطوباله كان أسمة اية عاد اسمة ايه اه فادي .. صبرك عليا يا امي اخد رقمة  وحلعب حور كيف عرايس


في صباح اليوم التالي 


استيقظ حور وجاسر علي صوت رنين هاتف جاسر 


جاسر / بصوت نعاس انت اهبل يا بني انا لسة عريس شغل اية الي حنزلو وقفل بدل ماجي اطين عشتك


قفل جاسر التليفون 

جاسر / صباح الخير علي اجمل بنوته في عالم 


حور / صباح النور يا حبيبي 


جاسر / ها بقي ناوية تعملي ايه انهاره


حور / اول حاجة لازم تنزل اطمن علي جدتك واقيس لها ضغط 

جاسر / وهو يحضنها  وبعضين باقي اليوم بتاعي انا 

اية رايك اخدك افرجك علي حصان بتاعي 


حور،/ لا لا متقولش انت عندك حصان الله انا بعشق الخيل و الحيوانات كلها 


جاسىر/ للدرجاتي مجرد زيارة الإسطبل تفرجك قوي كده

حور / جاسر انا اساسا مهوسه بلحيوانات نص خناقي مع ماما القطط بتاعتي و عصافيري و رمبو 


جاسر/ ويطلع بقي مين سي رامبو ده 


حور ،/ اده أنت متعرفش مين رامبو . رامبو ده اجمل سلحفاه تشوفها


جاسر،/ سلحفاه يا حور طايب و حيات والدك قومي خوشي الحمام بدل ما رجع في كلامه 

قامت حور وقفت علي سرير وايدها في وسطها  ،


وقالت،،/ياسلام مين اللي يرجع في كلامه ده


جاسر كان متنح لها وهو مبتسم


حور/ انت متنح كده ليه هه .. جاسر في ايه فجاءة شهقت و جرت علي الحمام ...


ضحك جاسر وقال / البت دي مجنونه طفله انا اتجوزت عيله صغيرة ،،، 


دخلت حور الحمام بعد أن أدركت أنها لم ترتدي ملابس غير ملابس داخليه فقط ،،

أخدت شاور وطلعت مكسوفه ،،

جاسر / وبعضين بقي ياست البنات محنا قانا أننا واحد صح 

حور ،/ بكسوف صح 

جاسر / طايب يلا بقي بلاش كسل البسي علشان نلحق النهار من أوله


نزلت حور وجاسر وجد الجميع متجمع علي الفطار نظرت لهم داليا نظرة حقد و هما نزلين  ماسكين ادين بعض 

جلس جاسر و جانبه حور


جاسر/ كيفك يا جدتي عاملة ايه انهارده 


الجدة ،/ الحمد لله يا ولدي صحتي كويسه. 

حور / أن شاله دايما . أن شاء الله بعد الفطار عاوزة اقسلك الضغط  و نطمن علي السكر 


داليا / بغل و جاية علي نفسك ليه دلوق ما اختي بالك أن جاية هنا اساسا علشان جدتي ولا خلاص اخدتي اللي كنتي عوزاه 


جاسر /داااليا انا زهقت هو كل يوم قصة متعرفيش تعدي يوم من غير قرف .. ثم نظر لحور .


جاسر / حور ب متخلصي مع جدتي تعالي علي مكتب علشان نخرج.. ثم  والقي  نظرة غضب علي داليا و هو خارج

حور / يلا يا جدتي علشان اكشف عليكي و اديكي دوا

الجده / حاضر يا بنتي يلا بينا 

ذهبت حور مع الجدة 

الجده /اية يا حور جاسر عامل معاكي اية يابنتي 


حور / الحمدلله كويسين مع بعض


الجده بخبث ،/ قوليلي يا حور هو جاسر تمم جوازكم .. متزعليش مني يابنتي اصل حكاية المنديل دي مدخلتش عليا .. انا شعري شاب يا حور و فاهمة كل حاجة بتحصل حواليا  و شخصية زي شخصيتك عنيده و جاسر كمان عنيد استحالة تكونو رضيتو بالأمر الواقع من اول يوم .. صح كلامي 


حور / ابتسمت حور للجده وقالت انتي صحتك بقت تمام. و الحمد لله . الضغط مظبوط و السكر كمان تمام 


الجده / بتغيري كلام يا حور ماشي بس عاوزاكي تعرفي أن معزتك عندي كبيرة قوي لو احتاجتي اي حاجة تعالي علي طول ..


حور / حاضر يا جدتي اسيبك علشان جاسر مستني حيفرجني علي الحصان بتاعة 


الجده / رايحين الإسطبل حتتبسطي هناك قوي 


وبعد أن أفرغت حور من الجده ذهبت لجاسر 


جاسر / اية ياست البنات خلاصتي 


حور/ اه يا حبيبي خلاص يلا بينا بقي


جاسر بمكر / يلا فين 


حور / يووة انت غيرت رايك 


جاسر / ليه هو احنا كنا متفقين نخرج 


حور/ جاسر 


جاسر / ياقلب جاسر من جوا تعالي في حضني وشدها ليه ، يعني هو انا اقدر انسي حاجة قتلها لقلبي طبعا لا يلا بينا بس لازم اخد بوسة الأول طبعا

حور / هو مافيش حاجة ببلاش

جاسر ،/ لا طبعا و حقي بحب اخده اول باول ثم طبع قبلة علي شفتيها ..   

دخلت عليهم داليا دون استئذان

ابعد جاسر حور عنه ثم قال

هو ينفع حد يدخل كده من غير  استئذان 


داليا / وانا كمان معرفش أنهم نقلو  قوضة النوم في مكتب 

جاسر/ انتي قليلة اداب و عاوزه تتربي 


حور/ خلاص يا جاسر سبها خلينا نشوف ورانا ايه 


داليا/ لا واللهي فيكي الخير  المهم كنت عاوزة موبايلك شوية يا واد عمي موبايلي فاصل و الشحن بايظ. عاوزة اكلم ملك صاحبتي علشان عاوزها تدلي معايا السوق 

جاسر يزهق/ خودي خلصينا وبطلي زن . وبعد متخلصي حطية عندك في مكتب انا خرج مع حور


داليا / ضحكت بخبث ربنا يخليك ليا ياواد عمي


     خرج جاسر مع حور وذهبا الإسطبل حور اول ماشافت الحصنا سابت ايد جاسر وجرت عليهم كأنها لقت كنزد

جاسر جرا مسك أيدها .. وقال في اية براحة شوية يا حور 

حور/ بصراحة مش قادرة جمال خالص يا جاسر اسمايهم ايه .


جاسر بداء يعرفها علي اسماء الحصنا كلها وجه علي مهره صغير .. وقال / ده بقي لسة مولوده ملهاش اسم بس انا سمتها خلاص .اسمها حور


حور بفرحة / بجد حتسميها حور ..


جاسر وانا عندي اعز من حور 

جلست حور نلعب مع المهره وجاسر متابعتها من بعيد وعلي وجه ابتسامة رضا


وفي القصر داليا طلعت من موبايل جاسر رقم فادي و ذهبت لغرفتها واتصلت بيه 

داليا / السلام عليكم دكتور فادي 


فادي/ ايوا مين معايا 


داليا / انا داليا بت عم جاسىر فاكرني


فادي،/ ايوة افتكرتك اهلا وسهلا خير في خدمة اقدر اقدمهالك 


داليا ،/ ايوا اناعاوزة اجابلك علشان عاوزاك في موضع مهم


فادي / تمام بس حشوفك فين انا مش حعرف اسافر الصعيد دلوقتي 


داليا / ولا يهمك انا حدلي  مصر و اجابلك


فادي / ياااه هو الموضوع مهم كده علشان تنزلي من الصعيد مخصوص 

داليا /مهم جدااا


فادي/ طايب قولي بخصوص ايه انا كده قلقت


داليا،/ كل خير بكرة ام شاء الله حكون عندك اول منزل محطة القطار  اشوفك  في محطة علشان نتكلم وحركب القطر ارجع تاني 


فادي/  تمام 


دخل جاسر و حور للجناح بتاعهم //


حور / اااه أما تعبت خالص انهارده و جعانه جدااااااا 


جاسر،/ وانا كمان جعان جدااااااا وغمز لحور

حور / هز انت مبتشبعش


جاسر / لا طبعا أشبع ايه انت

               

                  البارت الرابع عشر من هنا 

تعليقات