قصة استغلال الحب البارت الخامس عشر15 بقلم نجلاء فتحي


قصة استغلال الحب
البارت الخامس عشر15 
بقلم نجلاء فتحي


""فى المستشفى ""
محمود   / كان يسير فى  المستشفى وحاسس انة قلبة بيدق  

جامد  وكأنة  داخل يزور  حد عزيز  اووى عندة   وقال لو سمحتى 

الدكتور نادر  فين 

الممرضة /  فى الغرفة اللى أدام  حضرتك  مع حالة  

ذهب  محمود الى امام الغرفة  وحاسس انة عايموت من القلق 

والتعب  ومد ايدة  على   مقبض الباب     وفتح  الباب  ودخل  

الغرفة  وقال  نادر  

نادر /  لف  لية  وهز رأسه  بمعنى انة   شافة 

وبعد  وقت  خرج  نادر  من غرفة  نور وقال  محمود  ازيك   

معلش نزلتك   فى  وقت  متأخر   ذى  دة 

محمود/  بتعب  ولا يهمك  هى  اول  مرة 

نادر /  مالك  يا محمود   

محمود/  مش عارف  من ساعة  ما  دخلت  المستشفى   وانا  

تعبان  وقلبى  موجوع  

نادر/  الف سلامة  طيب  تعال  نشوف  مالك  

محمود/  ها  لا مش مهم  المهم  مين  الحالة  اللى  عاتبات  

علشانها   هنا

نادر/ حالة  عادية  يعنى   ولم  يرضى  يبوح  بسر مريضة  

محمود/  ربنا  يقويك  مش  انا  قريت  فاتحة  بنت  حلوة   اخت 

واحد  صاحبى بس مشاعرى  متلخبطة   وحكى  لة  كل  شىء  

من اول  لقاء  لحد  الخروجة   

نادر /  مش عارف نقولك   اية  الصراحة  اسمع  كلام  خالتى   

وأعطى  لها  فرصة  تانية  و٠ ٠ قطع  كلامة  صوت  الممرضة  

الممرضة/  دكتور  نادر   نور  فاقت  

نادر/ نط   بسرعة و قال  وشك  حلو  يا  حودة    وذهب  الى 

غرفة نور

محمود  /  لو سمحتى  هو  الدكتور  نادر  فرح اوى  لية  كدة 

الممرضة/  علشان  الحالة  اللى  فاقت  دى  اسمها  نور  وعندها

فشل  كلوي   وجاية  متخدرة 

محمود/  متخدرة   لية  

الممرضة/ بلوية بوز  ان  اللة  حليم  ستار  يا بية 

محمود/  حرام  عليكى  جايز مش اللى فى  دماغك  ولا  تلقوا   

المحصنات 

الممرضة / يا استاذ  البنت  جمال  اية   حلوة  حلاوة  وجاية  

متخدرة  يبقا  اية  على  العموم  اسأل  الدكتور  نادر  ماهو  اللى  

جايبها على  مسؤليتة  إلا صحيح  حضرتك  مين 

محمود / بعد  كل  دة  وتفشى بقلم  نجلاء فتحى  أسرار  مريضة  

اللة  اعلم  بحالها 

جاية  دلوقتى  تسألى  انا  مين   انا  مفتش  الدرج  وسبيها   

وخرج  برة   المستشفى   وهو  يلعن ويسب  فيها  بس  علق  

الاسم  فى  دماغة  ومش   عارف  لية  كل   لما  يقول

  نور  يبتسم 

فى  غرفة  نور 

نور/ امممممم  وبدأت  تفتح  عنيها 

نادر /  وضع ايدة  بحماية  امام  عنيها  علشان  تقدر  تفتح  عنيها  

نور /  اة      اة

نادر / نور  لو  سمعانى  أعطى  لى  إشارة  

نور / بتعب  دكتور  نادر  

نادر/ بفرحة  حمدالله  على  سلمتك 

نور / هو  اية  اللى حصل 

نادر/ بتوتر  انا  اللى  عايز  اعرف  وطبعا  قال كدة  علشان   

يشوف  هى  فاكرة  ولا لا

نور / كنت فى الجامعة  وقابلت  دكتور احمد  وبعدين هو  تعب  

وانا  ساعدة يركب  عربيتة  فقالى  اعدلى  الشنطة  وانا سمعت  

كلامة  وفجأة  حسيت  ان  فى شكة  وحرقان  فى  رقابتى  وبس  

فوقت  لاقيت  نفسى  هنا 

نادر / أقنعها  ان الشكة  دى  من الغيبوبة   اللى  دخلت  فيها    

بسبب  الكلى   وان  احمد  اللى  انقذها 

وفى سرة  سامحينى   يا نور  انتى  مش  عاتتقبلى  الفكره 

لما  تعرفى  ان كان  زمانك  دلوقتى  *** ،**  واتصل  على أهل  

نور  لكى  يبلغهم 


""عند الدكتور  أحمد ""

احمد/  بعد ما أغلق  الفون  اممممم حلو  اوى  فاقت  يعنى  ليا  

فرصة  تانية  معها  انا  لفيت  العالم  عمرى  ما شوفت  جمال  

كدة  يانور  اةةةةةة لازم  تكونى   من  ضحايا  الدكتور  أحمد  

هههههههه 
_
فى صباح  اليوم  التالى 

دخلت  الام  غرفة  نور  و اخذتها فى  حضنها   لكى  تطمن  قلبها 

ان  بنتها  لم  يصيبها  شىء  

نور /  ماما وحشتيني   اوى  اول  مرة  ابات  برة  البيت  كنت  

خايفة  اوى  بس  اللى طميني  ان الدكتور  نادر  فضل معايا 

لحد  لما  انتى  جيتى  و كمان  جابلي  اكل  

الام / كتر  الف  خيرة  ولازم  اشكر  الدكتور  أحمد  اللى انقذك 

فى  الجامعة  

نور / مين  اللى قالك  يا ماما 

الام / الدكتور  نادر  وقالى  انك دخلتى فى غيبوبة  كلى  وربنا 

ستر   بس يعنى هو 

نور / فى اية 

الام/ بكت  وخرجت  برة  الأوضة   وقالت  مش قادرة  ابلغها  يا 

دكتور نادر   بلغها  انت  يابنى 

نادر/ دخل  غرفة   نور   و جلس   جنبها  ونظر  اليها  و قال لنفسة  

فعلا  أحمد   عندة  حق  انها  جميلة حد  الفتنة ثم استغفر  ربة 

على تفكيرة،  احم  من الاخر  انتى  مؤمنة  يا  نور  ولا  لا

نور/ الحمد   للة  عطايا   ربنا  حلوة 

نادر / ابتسم  لها   من  الاخر  الغيبوبة  أثرت  على  قلبك  بنسبة  

كبيرة  اوى،  هو قال  غيبوبة  لكن  التشخيص  الصح  ان حقنة  

المخدر  أثرت  على  قلبها  وفى يوم  وليلة  أصبحت  نور  مريضة  

فشل  كلوي   و قلب 

نور / سكت  ثم  ابتسمت  برضا  وقالت  الحمد  للة  عطايا  ربنا 

حلوة  

نادر/ بصدمة  نور انتى  مش زعلانة  دة  قلب  يعنى  أخطر  من  

الكلى 
نور / عارفة  وعارفة  ان  ممكن  افقد  حياتى  من  زعلة  راضية  

بقضاء  اللة  يا دكتور وشكرا   تعبتك   معايا  واوعى  تنسى  تشكر 

الدكتور  أحمد  لانة  انقذنى 

نادر/ بتوتر  حاضر  عاشكرة  اة  لو تعرفى  الحقيقة 

فى بيت نور 
محمود  جالس  مع  ايمان  فى الصالة  وجرس  الباب  رن  

وفتحت  هبة  ودخلت  نور  ومامتها  

ايمان/

تعليقات