قصة ايد لا ترحم البارت الثاني عشر12بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت الثاني عشر12 
بقلم نجلاء فتحي


وبعد مدة ركبت نبض الطيارة ونظرت للجميع  لا يوجد مدحت ولا صقر فقالت لنفسها شكلهم ضحوا بيا ثم جلست على مقعدها وربطت حزام الأمان  وهى خايفة 

 وأتى بجوارها  شخص وجلس 
ضيقت نبض عيونها وقالت  بعد م نظرت لوشة  ،،،،صقر  يخربيتك إية إللى عملة فى نفسك دة هههههه

الشخص تحدث بلغة أجنبية  

نبض أنحرجت  وجلست على كرسيها  ونظرت للشباك وقالت لنفسها غريبة عيون صقر  وريحتة أزاى أوووف أكيد لو هو كان أتكلم عربى  معايا وطمني 

الشخص لنفسة/ يا بنت *****   عارفتنى أزاى  محدش قد يتعرف عليا وأنا متنكر  قبل كدة 

نبض أول مرة تركب طيارة وعند الإقلاع  غمضت عيونها وأمسكت مقبض الكرسى  وكتمت نفسها  ،،،صقر حاول يتحكم فى نفسة حتى لا يكلمها ويهديها  ويتعرف علية أحد بجوارها حتى هدأت ورجعت لطبيعتها    وبعد مدة  نظرت لفاصل  الكرسي أمامها وشافت ظهر مدحت خبطت على كتفة وقالت مدحت 

نظر لها وأتكلم أيضا بلغة لم تفهمها فأعتذرت 

مدحت كتم ضحتة وتأكد أنها بتميز الأشخاص رغم تنكرهم  ثم أرسل رسالة لتليفون صقر 
(( البت عارفتنى )) 
صقر/((وعارفتنى أنا كمان ))
مدحت/ ((مبهور بيها))

صقر/ ((طيب أتلهى  بدل متاخد بالها ،،،أقسم بالله فاضل تكة وأرميها من الطيارة ودنى وجعتنى منها))

مدحت/ ((لية))

صقر/ ((بنت*** بتاكل لب  وصوتها مع السماعة إللى فى ودنها صعب ))

مدحت / ((عدت بية أزاى من المطار))

 صقر/ ((غريبة جابت اللب منين  دى مش بتخرج ))

مدحت/(( هى طلبتة   وأحنا رايحين المطار  وجبتة مش رضيت أزعلها على أساس أمن المطار هياخدة منها  عدت بية أزاى  ))

صقر/ ((فى أمر مش تتفتش فى المطار لو أعرف كدة كنت لغيت الأمر ))

مدحت/ ((نفسى  ألف راسى وأشوفها بتعمل أية ))

صقر/ أغلق المحادثة فى وشة وأخفى الفون فى جيبة  ثم نظر لنبض بقرف 

نبض / شغالة تكتكة   باللب وبتسمع  مسلسل هندى على الفون  ثم نظرت للشخص الذى بجوارها ولوت فمها وقالت تلاقيك جعر فى بلدك وجاى هنا تعمل باشا كويس أنك مش فاهم بقول  أية   يا ترى أنت من بلد أية  

نظر ليها صقر فقد عمل حسابة وجلس بجوارها  حتى لا تفتح كلام مع أحد  وقال بلغة غير مفهومة  معناها ماذا تريد

نبض/ ينهار أزرق على الكلام   تعرف أنت شبة حد أعرفة أسمة صقر بس إيش جاب لجاب دة قمر عسسل مش زيك حواجب ودقن   أعوذ بالله تعرف وشك نفس سواد قلبة  أنت أسود لية كدة  حاسة هو إللى جنبى مش عارفة لية أوووف  أكيد لا دة قمحى من الشمس والبهدلة الله يقوية  هو أبيض أصلا الجزء المخفى عندة من الشمس  كدة  

أبتسم لها صقر بتلقائية وهز  رأسة بيأس منها
نبض/ أنت فاهم قولت أية

صقر/ أتحدث بلغة غير مفهومة 
نبض/ أوووف مسافر رغاى  دماغى صدعت منك  

صقر  لنفسة/ صبرنى يا رب على أبتلائك 😫
وبعد مدة وصلت الطائرة مطار  روما   وقفت نبض ومدت أديها لصقر على أساس أنة مسافر لم تعرفة وقالت  تشرفت بمعرفتك إيها السائح الصامت ممكن أعدى 

نظر ليها الصقر ثم قام ونزل من الطيارة بدون كلام حتى لا يلفت ليها النظر  ومدحت كذلك 

نبض/ أما راجل ملهوش فى الاتكيت رخم أممم تلاقية نكدى ذى صقر   ثم نزلت من الطيارة وهى تلتفت تبحث عن صقر لكنها لم تعرف أنها تحت عينة طول الوقت  

(وخارج المطار )

صقر/ أتاخرت لية البلوة دى 
مدحت بقلق/ مش عارف 

صقر/ خليك هنا وأنا  أدخل أشوفها   ودخل صالة المطار بهدوء  يبحث عنها 

نبض وهى محتاسة مش عارفة تروح وتجى منين  قطع تفكيرها صوت فتاة مثل المودل إللى بتشوفهم  فى التليفون  وقالت باللغة الإنجليزية [ لو سمحتى محتاجة الحمام وأنا لوحدى وخايفة أروح لوحدى ممكن تجى معايا]
نبض بتفكير   فهى تحتاج الحمام  أيضا  فذهبت معها 

البنت بالإنجليزية/ هل أنتى مصرية 

نبض/ نعم  دكتورة طوارئ  وجاية لروما أشتغل فى مستشفى فى ميلانو 

البنت بالإنجليزية/ واو   أنا من ميلانو إيضا  تشرفت بمعرفتك  شكلى هشوفك كتير ثم دخلت كبينة الحمام وأخرجت الفون وتكلمت مع شخص 

صقر / بالخارج مش لاقى نبض شد شعرة بعنف  أين أختفت  حاول يتواصل معها ويكلمها من خلال السماعة إللى فى ودنها 

نبض/ سمعتة ولم ترد كانوع من العقاب  لانة تركها تسافر لوحدها  ،،،،،شعر صقر بالخوف عليها  فقال،،أنتى كويسة بخير حد قربلك  يا بت ردى علياااااااا

نبض أبتسمت وهى بتغسل أيدها من أثر السفر   ولم ترد  
صقر / سامع صوت الماية لكنة مش محدد أية دة حتى حديثها  مع البنت  كان فاصل السماعة من وقت ما كلت اللب  وهنا سمع صوت٠٠٠٠٠٠
صقر / نننننبضضض  ثم جرى لمدحت  ،،،نبض ٠٠٠٠
مدحت/😲😲😲




تعليقات