قصة ايد لا ترحم البارت السابع7 بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت السابع7
بقلم نجلاء فتحى 

【  فى مكتب 
  فى الساحة الكبيرة 】

تتفزع نبض على كوب ماء مثلج فى وجهها   

صقر/ قومى يا بت بلاش دلع ورانا شغل كتير 
نبض وهى بتنهج حاولت تتذكر ما حدث ثم قالت  أنت أنت قرصتني فى رقبتى😔😔

صقر ببرود/ أيوة  علشان متعرفيش مكان الساحة الكبيرة  

نبض/ رقبتى وجعتنى مش كفاية أيدى إللى عضتها  

تجاهل صقر كلامها وخرج من المكتب و فى نصف الممر لم يجدها وراة ترجل بغضب للمكتب وجدها تملى كوب ماء لكى تشربة وقبل وصولة لفمها  تفتفت نتيجة رصا'صة من مسد'س  صقر وهو واقف على الباب وقال ،،أخر مرة بقولك ورايا  المرة الجاية فى دماغك 

جريت وراة نبض وهى ترتجف وتقول لنفسها وربنا مجنون ممكن يقتلنى  بسهولة 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

(فى الساحة الكبيرة )

صقر ينتظر  نبض أمام غرفة لتبديل الملابس  وأنصدم من شكلها حين خرجت فكانت قد أعطى لها تيشرت أسود بنصف كم   وعليها أبرز جزعها العلوى لانة مجسم عليها وكانت ترتدى بنطلون باجى لونة بييج   وعملة شعرها ديل حصان حتى الحذاء أيضا أعطاة لها من الاخر ملابس رجالى خاصة بالتدريب نفس الملابس التى يلبسها  هو ومع لون بشرتها البيضاء وعيونها البنى الواسعة   جعلها مثيرة لأى حد معدا هو فقال  إية إللى أنتى لابساة دة

نبض/ ولااااااا مستحملاك من الصبح  صوتك جعورة ليييية أنت إللى جبتلى الملابس دى أووووف 

أنتبة صقر وتجاهل كلامها  فهى محقة  حمد ربنا أن الساحة لا يوجد  فيها مبنى حتى لا يراها أحد أتعصب فلماذا خايف حد يشوفها   تجاهل ذلك وقال هنبتدى بالرماية  والتنشين  ثم  جذب إيدها جرى بالنسبالة ماشى عادى  وهى متجرجرة وراه

نبض/ الشمس حامية مفيش صن بلوك

صقر وهو بيجهز السلا'ح / أية

نبض/ كريم بيحمى من الشمس 

صقر/ بطلى تفاهة ،،وقبل أى كلمة  شدها أمامة  وواقف وراها وسند زقنة على كتفها وأمسك أديها   بعد ما وضع فيها المسد'س  وقال بجوار أذنها بصوتة الرجالى  الهادى   المختلط برائحة السجائر   نشنى على الدايرة الصغيرة إللى أدامك  وصفى ذهنك  ثم أبتسم بخبث وألتصق  فيها حتى أصبحوا جسد واحد فكان قاصد ذلك حتى يرى مدى ثباتها الانفعالى  ،،،،شعر برجفتها  بنفسها العالى وأهتزاز إيدها بين إيدة فقال بهدوء حتى يستفزها  مالك  مسيطر عليكى أضربى وبصى على اللوحة  ولا  عجبك الوضع ألفك لوشى

نبض/ أخذت نفس وبكل شجاعة رجعت رأسها للخلف وضربتة فى صدرة فأبتعد عنها وأستغرب فعلتها  ،،نظرت لة نبض بتحدى وقالت عايز تدربنى أهلا وسهلا بس بأدب يرضى حد يعمل فى أختك كدة لو كان عندى أب أو أخ كنت أتحميت فيهم وعلموك الأدب ثم جلست على الكرسى تلتقط أنفاسها  شعر صقر بعدم راحة فهو فعل ذلك من أجل التدريب وليس فى رأسة شئ أخر فهو يتعامل مع النساء مجرد حشرات فقط فشدها تانى دون كلام و وكرر فعلتة وقال لو أنا مكان اللوحة هتضربى فين وحين أنتهى من كلامة صرخت نبض وهى بتضغط على زر  المسدس حتى أفرغتة فأصابت اللوحة كلها معدا الجزء المراد أصابتة  ثم لافت المسدس فى وشة وقالت أبعد عنى هضربك

صقر بهدوء فرد زراعة على مصراعية وقال أضربى 

نبض نفسها سرع ودخلت فى هستيريا خوف  وهلع هضرب ومش يهمنى 

صقر بصراخ/  أضربى يا رووووح أمك

نبض / ضربت لكنة لم يصيبة فقد خلصت الطلقات على اللوحة  ثم صفعها بقوة على وشها  فوقعت على الأرض  جثى لها وشدها من شعرها وقال لو فى رصاص عايزة تخلصى عليا  وحيات أمك لعلمك الأدب أنتى حشرة ملكيش لازمة فى الدنيا  ثم واقف أمامها وشاور بأيدة لشخص فأتى بالخيل  طلع على ظهرة برشاقة بعد ما ربط رجليها فى حبل ومسكة فى إيدة   و أنطلق بالخيل فى أرض الساحة التى تحتوى على رمال وحصى صغير  ومع درجة الحرارة العليا الأمر صعب 

نبض/ لييييية بتعمل كدة أةةةةةة وقف أنا خايفة أنا أسفة بجد أسفة 

صقر/ لم يرد عليها والماضى أتجسد أمامة فيركل الخيل برجلة فيزيد سرعتة 
نبض/ وقف أةةةة  ظهرى أةةةةةةةة حد ينجدى يا ناااااس 

                 البارت الثامن من هنا 


تعليقات