قصة ايد لا ترحم البارت السادس عشر16بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت السادس عشر16 
بقلم نجلاء فتحي


(فى الخارج )

صقر/ بالصدفة  واقف بالقرب  من أمام القصر  وشاهد حفلة 

مدحت/ حفلة أزاى أريان مش بيعمل حفلات  خاصة فى بيتة 

مدحت/ عادى 

صقر بأنفعال/ يا أبن الح**& سيب أم التليفون وكلمني 

مدحت / بلاش تغلط فى أبويا دة شهيد وأصلا كل يوم نقف الوقفة السودة دى  ونروح على الفاضى أفهم بقا نبض ماتت 

صقر بغضب/ عايشة 

أتعدل لة  مدحت / بجد أزاى أسبوع فات   ولا حس ولا خبر 

صقر بثقة / عايشة  

مدحت/ لازم نرجع مصر وسيادة اللواء يعرف نبض ذى إللى قبلها 

صقر/ قولت لا 

مدحت/ طب أمشى عايز أنام دول عالم خمرة وجن*  ربنا يخدهم ويو'لع فيهم ونخلص  
منهم ونرتاح 

صقر/ عارفك زنان حاضر، ،،وأثناء وهو يستعد ليرحل أنفتح بوابة القصر ووجد فتاة ترتدى ملابس زفاف و تركض وهى تنظر خلفها 

مدحت/ أستنا بص

صقر/ الجسم دة مش غريب عليا 

مدحت/ شكلة فرح والعروسة خلعت 

صقر بسخرية/ أريان هيتجوز مثلا 

مدحت/ دى وقعت تعال نشوف مين دى  جايز تنفعنا وتتعاون معانا شكلها هربانه ،، وبالفعل تتبعوا تلك العروس حتى بعدت عن محيط القصر  وقبل النزول أختفى بسيارتة حيث وجد أسطول من السيارات  و من ثم شاهدوا أريان ينزل من سيارتة ويلتقط العروس التى تبكى فى الأرض وصفعها على وجهها ثم حملها رغم مقومتها وأدخلها السيارة وأثناء وهى تمر بجوار سيارة صقر لامح سلسلة نبض ترتديها العروس قبض على مقبض سيارتة حتى أبيضت فهى أمامة ولا يحصل عليها ومصدوم هل أريان تزوجها  أما مدحت فغار عليها كأنها فعلا أختة وفى يد رجل غريب لكنة فرح أنها مازالت على قيد الحياة   وهنا المهمة أتغيرت فقد ضرب صقر بالمهمة الأصلية عرض الحائط  ووضع خطة جديدة لإنقاذ نبض  وهذا التصرف لم يعلم بية القيادات فى مصر 

 (داخل القصر )

أنزلها بقوة من السيارة تحت قدمة ولأول مرة منذو دخولها القصر ترى أريان على حقيقتة فقالت  ،أبعد عنننننى أتجوزتك علشان خالى يعيش مش قادرة أبص فى وشك عاااااااا أنت بتشرب خمر'ة  العالم دة مش بتاعى 

أريان بجحيم/ لماذا تهربين منى أريان إذا تلخص من شئ يفتفتة حتى لا يستعملة أحد  غيرة أنا لم أتذوقك بعد ،،،،،،أنتى غلطتى غلطة كبيرة إيتها الطبيبة 

نبض بدموع/ بعينك تقربلى وهروبى منك قريب ومش هيأس أنت مش راجل ومتعجبشى نبض أتفوة عليك صقررررررر ألحقنى 

صقرررررررر يااااااااا صقرررررررر

أريان بغضب/ توقفى عن ذكر أسمة تحتمى بحيوا'ن   [[يقصد الجحش الذى  ذكرتة فى حديقة الحيوان ولا يعلم أنها تستنجد بعدوة الأول]]   ثم أحضر الحراسة التى تقف على الباب وأخرج غضبة دون نقاش فيهم وخلص عليهم 

نبض/ مامااااااااااا ألحقينى وتكعورت فى وضع الجنين فى الأرض تولول ،،،تجاهل أريان حالتها ثم جرجرها من فستان زفافها الأبيض الذى تقطع وأتبهدل وأدخلها داخل سيارتة لم تقاوم فهى دخلت فى حالتها المرضية 

أما فيونا  أخذت نفس براحة فهى أستغلت أنشغال أخوها مع الضيوف وكلمت خادمة أن تقول لنبض تهرب والباب خالى من الحراسة لأنها جعلتهم فى غرفة مع فتيات هدية 🤭 لذلك خرجت نبض بسهولة وللأسف الحارس الشخصي لأريان عيونة عليها وبلغة بهروبها  وبسرعة  ألقى القبض عليها   و إذا علم أخوها ما حدث سوف يعاقبها 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
 وبعد وقت وصل أريان بسيارتة لكوخ قديم بدائي فى الغابة  وحمل نبض وهى مثل المتخدرة  وسطحها على فراش فهى هربت من الضغط فى النوم خلع سترتة وألقاها بأهمال فى الأرض وجثى على ركبتها أمامها  و٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
______
على الجانب الأخر 
صقر ومدحت فى منزلهم  وكل منهما جواة ناااااار فأريان فى كل مرة هو الفائز لكن الآن تفوق لماذا تزوجها وهل فعلا تزوجها أو لم يلحق  

مدحت بغضب وأنفعال/ أشمعنا هى يتجوزها  يقدر يقرب منها من غير جواز لييييية ضربها أدامى وملحقتهاش   وعدتها بالحماية ذى أختى وفشلت دماغى هتنفجر سامحينى يا نبض 

صقر/ صوتك يا أبن ال*****  مش عايز كلمة الله يلعنك  غيرتي المهمة 

مدحت بغضب/ ملعون أبو المهمة  هو دة إللى همك البنت ملهاش ذنب زمانة خلص عليها 

صقر/ سكت  بتوهان 
ولم يعلموا أن أريان خرج من باب سرى للقصر متوصل للغابة 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

((فى مصر ))

رؤؤف/ نبض وحشتنى ممكن أكلمها

اللواء/ هنهزر هى فى مهمة وتصرف أحمق ذى دة خطر على حياتها

رؤؤف/ قلقان عليها 

اللواء بثقة/ دى مع الصقر ومدحت رجالة بجد ،  وأتفضل يا دكتور عندى شغل 

رؤؤف بغضب/ خرج دون كلمة فكل مرة يطردة من مكتبة 




تعليقات